Guest pjevs

Skal tabe mig-

49 indlæg i dette emne

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH.

Jeg er en af dem der så IKKE har tabt alle de kilo der kom på i forbindelse med graviditeten.

Jeg er indforstået med at der selvfølgelig kommer lidt ekstra kilo på i løbet af de 9 måneder, men det er sgu ikke rimeligt at de så ikke ryger af igen de efterfølgende 9 måneder!!!!!!

Bare rolig Pia, de ryger når du ammer. BLA BLA BLA. Magen til ævl. :o

Der røg 5 kilo i forbindelse med fødslen. De 3 af dem var barn, resten var nok væske. MEN ak, de resterende 10, hvad er det så? :lol:

Det er den kæmpe røv, dellerne på maven og de dobbelt så store lår.

HVORFOR?

Flere af mine veninder har stadig en lille pariserrøv, flad mave og lange slanke ben, ( længeden har nok ikke noget med graviditeten at gøre) så hvorfor er det lige at jeg så skal ligne en kasse?

Nå, men NU skal det være slut.

Jeg har tilmeldt mig vægtvogternes brevkursus ( lyder tåbeligt, men der er en god forklaring) og så håber jeg sgu at jeg kan holde mig motiveret.

Jeg kan desværre ikke møde op en gang om ugen til vejning, da min bedre halvdel har fuldstændig tåbelige arbejdstider, så nu sker den ugentlige vejning herhjemme og så må jeg stå til ansvar for mig selv og alle jer herinde der gider følge mig og min kamp.

Skulle der nu være noget der har nogle vildt gode tips og ideer, så hold jer endelig ikke tilbage. Jeg er åben for alt, bare det ikke er noget der indeholder fisk og løb.

Og er der nogle der vil kæmpe med, så velkommen. Jo flere jo bedre.

SÆT IGANG!!!!!!!!!

PIA

Redigeret af pjevs
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puhhh hvor jeg kender det og øv hvor er det træls....

Tænkte at tanken om en hvide kjole forude ville gøre, at jeg satte alt på et bræt og knoklede derudaf..... :baa:

Der sker ikke en fis... jeg slutter hver uge af med..... nåhh men så på mandag da.

Så hvis der er nogen der har nogle gode fif til det med motivationen - så er jeg med. :carrot:

Pernille

0

Del dette indlæg

Hej Pia

Der hvor jeg træner er der alle mulige hold for kvinder der lige har født, både hold hvor babyen er med og hold hvor man så kan få passet barn mens man træner. Så kunne du jo sagtens have den lille med, selvom din mand har skæve arbejdstider.

Måske det ville være en ide, det tror jeg da personligt ville være ret godt for motivationen, frem for altid at skulle gøre tingene alene

Blot en tanke

:lol: Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg har heller ikke prøvet at føde endnu..... men jeg ved at det hjælper hvis ens bedre halvdel er med i det... Ved f.eks. at spise noget af det samme..... og ikke spise slik osv. når du er der.... måske ved at fristelserne slet ikke findes i jeres hjem!

Jeg har selv smidt ca. 20 kg. på denne måde - dog kombineret med noget træning.. kan varmt anbefale spinning eller step - det er super sjovt og dejligt at have nogen at gøre det sammen med fremfor at løbe alene.... det dur jeg heller ikke til....

:lol:

:o

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pjevs.

Jeg vil også tabe mig inden brylluppet, jeg gider ikke stille mig op og fortælle hvor meget jeg vejer og sådan, så det bliver også på eget initiativ.

Jeg har sat mig to mål: et minimumsmål på 15 kg, og et ønske mål på 25 kg.

Jeg har 10 mdr. til at nå målet (helst det sidste).

Hvad er dit mål?

Hvor lang tid har du?

Skal vi støtte hinanden? vi kan sammenligne resultat (antal tabte kilo/gram) en gang om ugen, evt. via PM.

Vi kan evt. også sætte os et delmål for de første 3 mdr.

Under alle omstændigheder GO FOR IT

Knus

Annie

0

Del dette indlæg

Hej igen.

Tak for jeres svar. Dejligt med lidt respons.

Jeg har undersøgt mulighederne for træning her i byen. Problemet er at det er på faste hold f.eks. hver Onsdag fra 18 - 19 og det kan jeg ikke. Johnny arbejder nemlig i 3 dage og har så fri i 3 dage så der vil være 3 uger i træk hvor jeg ikke kan komme. Der er heller ikke mulighed for at tage Freja med.

Jeg håbede at det bare var noget med at man f.eks. købte et klippekort med 10 gange træning og så kom man når man kunne, men den metode er åbenbart ikke kommet til Hadsten endnu.

Ellers er der så også de store centre med børnepasning, men det har jeg simpelthen ikke råd til ( er studerende).

Det var faktisk Johnny ( som er tynd som en bønnestage ) der foreslog mig at tilmelde mig vægtvogterne og han giver mig hans fulde opbakning.

Det er sgu mig selv der er problemet for JEG KAN BARE IKKE LADE VÆRE MED AT SPISE SLIK:

Jo, hvis det ikke er her i huset, så det er det ikke. Men problemet er så når vi er andre steder, f.eks. hos hans familie. Jeg har meldt klart ud at jeg har rygrad som en regnorm, så jeg vil ikke med hvis der er slik og kager hver gang som der plejer at være.

Til det var hans mors kommentar at så måtte jeg jo blive væk.

Jeg har faktisk flere gange kommenteret det at der altid står slik fremme for jeg ønsker heller ikke at Freja skal vænnes til at der altid er slik, men som svigermor så sagde : hvad du ikke ved, har du jo ikke ondt af!

Nå, men jeg kan jo så bare barikadere mig herhjemme i de måneder det står på.

Mine mavedeller lever absolut stadig i bedste velgående trods 50 mavebøjninger HVER DAG i de sidste 8 måneder.

Annie, så lige dit svar.

Jeg er meget klar på at vi rotter os sammen. Måske Pernille vil være med så?

Hilsen Pia

Redigeret af pjevs
0

Del dette indlæg

Kan desvaerre ikke sige at jeg har faaet barn og derfor er jeg blevet stor, nej jeg spiser bare for meget :o . Har smidt 10 kilo men mangler stadig lidt, er paa et program der hedder "sureslim" hernede. Smed 2.3kg den foerste uge, men spiser til gengaeld heller ikke broed, pasta eller ris. Det er skide traels, men jeg taenker bare paa dagen :) og vil gerne vaere mindre end nu.

Her er lidt ting som jeg har gjort for at bliver motiveret og har hjulpet med at tabe mig:

• 1. Drik masser af vand.
  • 2. Spis tre maaltider om dagen, og intet ind imellem (ved godt der siges at man skal spise mere)
  • 3. Skaer ned paa broed, pasta og ris, til at begynde med, det giver resultater, og derfor lidt motivation
  • 4. Mindre portions storrelser.
  • 5.Billede af en brudekjole paa koeleskabet og slikskabet.
  • 6.Hav altid frisk frugt i huset, aaben en bakke jordbaer (eller ligende) istedet for en pose chips/slik
Haaber at dette hjaelper lidt. Held og lykke med det.

:lol: Louise

0

Del dette indlæg

Første gang jeg læste din tråd smilte jeg lidt for mig selv. Jeg er nemlig i NØJAGTIG samme båd. Jeg tog 29 kg på under gravidieteten og smed de 14 af dem igen :)INTET JEG SIGER ABSOLUT INTET røg af under amning :o Så :baa: :baa: :baa:

Min søn er nu 15 måneder og jeg har formået at tabe 5 kg siden februar. Så gik det lidt i stå i ferien, men har nu igen fået lysten tilbage.

Jeg havde svært ved at komme igang, men små ændringer kan blive til mange, som kan give en masse i sidste ende.

Til slikmunden:

Køb dig en masse sukkerfri gajoler - vicks eller andet slik du kan finde. Der findes faktisk en del. Derudver er mathilde faktisk lige kommet med en cacaomælk UDEN sukker. Det kan nemt både mætte en lille smule og stille den søde tand tilfreds. Derudover er Light sodavnad et hit hjemme hos os og hvis det virkelig er rigtig rigtig slemt, så snup dig en lille flødebolle eller et par bolcher.

Spis dog ikke ukontroleret, det er bare en lille hjælp ;)

Alle kunstens regler:

Jeg er med på mere vand

Men jeg spiser nu 5 gange dagligt.

I denne periode hvor jeg vil tabe mig spiser jeg en masse frugt til morgenmad. Kl 11 spiser jeg frokost som helst ikke består af nogen former for kulhydrater. Masser af grønt. Igen kl 13:30 og kl 16:oo og til sidst min aftensmad kl 18. Lidt men tit er kunsten.

Motion

Min motion består af løb når min kæreste er i stand til at tage vores søn - (han har også skæve arbejdstider) men du kunne evt. låne dig til en motionscykel?????? Eller gå en lang tur med guldklumpen, få dig et kort til et motionscenter og kom når du kan - lidt har også ret!!!! Der er ingen der siger man skal ligge hårdt ud - og du vil alligevel straks få mere blod på tanden ;)

Ønsker dig held og lykke og tjekker dig snart ud igen om du har fået lavet nogle små ændringer :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen.

Tak for jeres svar. Dejligt med lidt respons.

Jeg har undersøgt mulighederne for træning her i byen. Problemet er at det er på faste hold f.eks. hver Onsdag fra 18 - 19 og det kan jeg ikke. Johnny arbejder nemlig i 3 dage og har så fri i 3 dage så der vil være 3 uger i træk hvor jeg ikke kan komme. Der er heller ikke mulighed for at tage Freja med.

Jeg håbede at det bare var noget med at man f.eks. købte et klippekort med 10 gange træning og så kom man når man kunne, men den metode er åbenbart ikke kommet til Hadsten endnu.

Ellers er der så også de store centre med børnepasning, men det har jeg simpelthen ikke råd til ( er studerende).

Det var faktisk Johnny ( som er tynd som en bønnestage ) der foreslog mig at tilmelde mig vægtvogterne og han giver mig hans fulde opbakning.

Det er sgu mig selv der er problemet for JEG KAN BARE IKKE LADE VÆRE MED AT SPISE SLIK:

Jo, hvis det ikke er her i huset, så det er det ikke. Men problemet er så når vi er andre steder, f.eks. hos hans familie. Jeg har meldt klart ud at jeg har rygrad som en regnorm, så jeg vil ikke med hvis der er slik og kager hver gang som der plejer at være.

Til det var hans mors kommentar at så måtte jeg jo blive væk.

Jeg har faktisk flere gange kommenteret det at der altid står slik fremme for jeg ønsker heller ikke at Freja skal vænnes til at der altid er slik, men som svigermor så sagde : hvad du ikke ved, har du jo ikke ondt af!

Nå, men jeg kan jo så bare barikadere mig herhjemme i de måneder det står på.

Mine mavedeller lever absolut stadig i bedste velgående trods 50 mavebøjninger HVER DAG i de sidste 8 måneder.

Annie, så lige dit svar.

Hilsen Pia

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa Kan godt forstå det besværliggør tingene lidt, når du er en del alene hjemme med den lille. Vil bare lige tilføje at man nogle steder kan tegne et deltidsabonnement, det har jeg selv gjort da jeg pt er på dagpenge og det koster 300 kr pr. måned, så det er da en smule at spare

Mht mavedeller, jeg kan godt forstå du ikke taber mavefedt af at træne mave, det er der nemlig ingen der gør. Det er desværre en af de største myter inden for fitnessen at man taber sig på maven ved at lave mavebøjninger, men det er fysisk umuligt, hvilket enhver fitnessekspert/personlig træner vil kunne fortælle dig. Fedtet på maven kan kun forsvinde ved at ens fedtprocent falder, og det gør den IKKE af mavebøjninger

Man kan således godt være kraftig og have stærke mavemuskler uden at det af den grund kan ses, idet fedtet dækker for "markeringerne". Læg mærke til at 100 metere løbere også er rimelig store, men grunden til at deres mave ligner et vaskebræt er at deres fedtprocent er ekstrem lav og det foregår via kosten. så processen med en flad mave starter altså i køkkenet (hvis du kan følge mig)

:lol: Rikke (en træningsfanatiker :o )

0

Del dette indlæg

Hvad med at prøve at gå til en diætist?

Det der er fordelen ved dem fremfor DDV ell. WW ell lign. er at de tilpasser programmet præcis til dig. Dvs. kan du ikke undvære f.eks. slik ell. rødvin eller andet kan de lave en kostplan hvori dette indgår (selvfølgelig kun lille mængde, men måske nok til at du kan holde det)

Prøv evt. at se på Kliniske Diætister

Good luck!

/Stine :lol:

0

Del dette indlæg

Go Pia, Go Pia :lol:

Jeg gider ikke det der motionsfis ( :) ) så Rune og jeg meldte os til DANS :carrot: Måske I kan finde en alternativ form for motion? Gå en tur en bestemt dag om ugen. Du må finde dig et hold for mødre hvor man kan tage den lille med.

Nogle læger tilbyder også vejledning og vejning!

Held og lykke med vogterne. Spørg endelig hvis der er noget du ikke kan hitte ud af.

Go Pia, Go Pia :o

Redigeret af Librian
0

Del dette indlæg

Hej Pia

Jeg har fået et råd om at tage 2 Kelpasan tbl. om dagen - det skulle hæve forbrændingen, jeg ved ikke om det virker men nu skal det prøves.

Kelpasan er et A. Vogel produkt, som kan købes hos Matas.

Jeg starter mine ugentlige vejninger fredag morgen, så du får en PM fra og med denne uge med resultatet.

Jeg har besluttet at fredag morgen, før morgenmaden, er det bedste tidspunkt at veje mig på, det er lettest at være seriøs i hverdagen - derfor må det give det mest stabile billede af hvilken vej det går.

SO let's do it

Annie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SÅ: I dag har jeg modtaget mit brevkursus fra vægtvogterne. Det er godt nok kompliceret, men jeg har da fundet ud af at jeg må få 20 point om dagen.

I dag har jeg så vist nok fået omkring 19.

Jeg har materiale til 12 uger og jeg skal så tabe mig 10 kg i alt.

Mit delmål er 5 kg 3.1.06, det mener jeg ikke er helt urealistisk.

AnnieW, vi står sammen. Sender dig en pm med mine tal og mål.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

quote=pjevs,Sep 30 2005, 10:0 AM]

Annie, så lige dit svar.

Hilsen Pia

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Pia.

Jeg er meget med på den. For at gøre det hele nemmere så følger jeg også selv vægtvogterne og kender dem til hudløshed. Så der kan jeg måske nok hjælpe dig.

Jeg har hanket op i min kære gamle fru moder som også vil af med et par af maverne inden hun skal ned i en fin kjole til juli.

Så sæt meget gerne mig på enten med PM eller messenger eller hvad i finder ud af ?

(y) Pernille

Der faktisk glæder sig til at komme igang.

0

Del dette indlæg

Hej Pernille.

Så har du måske helt styr på det der skema fra vægtvogterne?

Det har jeg nemlig ikke.

Men som Annie skriver, vejning Fredag morgen.

Jeg vejer mig så Mandag morgen.

Skal vi aftale at der så ryger en pm ind til os alle??

KAMPKLAR!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Pia.

Jeg er mere dus med det skema end jeg er med mit gode gamle vækkeur.

Hvad er det mere specifikt du tænker på ?

Hvordan gør man med de PM. Vi kan vel ikke skrive sammen alle 3, så vi kan følge hinandens svar ?

Jeg tror jeg hopper på den der med fredag morgen så. Det giver mig lidt mere selvtillid, at blive vejet inden weekenden end efter (y)

Slet ikke fordi jeg tømmer føtex for alt hvad der er for mange points i, men jeg kommer simpelthen ikke op og drikker nok vand.

Nåhh men glæder mig til, at komme igang.

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bør også melde mig under fanerne i denne gruppe!!! Nu er den vigtigste ændring nemlig sket i mit liv: andre arbejdstider/nyt arbejde :carrot:

jeg skal til at være dagplejer, og ja det giver noget mere ro over det hele her hjemme. Jeg har sådan gået og håbet, at jeg fik jobbet, for jeg er sikker på, at det kan være med til, at jeg kan tabe mig!! Er hjemme det meste af dagen, og ja der er jo nogle rollinger (y) der skal have mad, så kan jeg jo pænt følge trop!!

Jeg har prøvet lidt af hvert, og havde utrolig meget succes med VK, problemet er bare den dag idag, at jeg ikke kan snuppe grønsager, og det er lidt af en kæmpe problem, når vi snakker VK, men det ved I andre jo også.....

For et par måneder prøvede jeg slankedoktoren, og ja jeg tror det bliver den, som jeg vil prøve at køre efter.....og så må vi håbe, at jeg har så meget kampgjest, at jeg kan holde mig på måtten.

Var hos biopat i tirsdags, og vedkommende sagde, jeg havde en bestemt svamp, som gjorde sit til, at jeg er glad for de søde sager, så derfor vil jeg prøve de produkter, hun anbefalede mig, det kan jo ikke skade nogen steder.....

Og ja så vil jeg simpelten tage og printe nogle brudekjoler ud, og have ude i køkkenet på lågen indtil slikskabet (når vi endelig har noget liggende, som er blevet til fredag her i huset!!!) og ja så kan det måske også give mig skubbet!!

Håber vi kan støtte hinanden!!

Svale, der har brug for et venskabeligt spark bag i!

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg

Så har jeg fået lavet min inspirationsside til køkkenskabet!!! Vil I se den!! Kjolen til venstre er klart min favorit i øjeblikket!! Der er 2 kjoler mere...

Hvis jeg skulle være rigtig led ved mig selv, så burde jeg finde et billede af mig selv, hvor jeg ikke kan udstå synet af mig selv og alle mine kilo....men er bange for, at jeg bliver for deprimeret....

Svale

post-7716-1128715699.jpg

post-7716-1128715726.jpg

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej svale,

Skønt med en mere under fanerne.

Hvordan gør vi det lige praktisk. Vi kan vel ikke se beskederne til hinanden ? Det vil sige, at vi krydser beskederne, og sender samme besked til 3 andre, men ikke kan se hinandens svar ???

Vi kan evt. oprette et forum inde på slankerummet.dk under navnet bryllupsklar, det er et debatforum som dette. Og der kan vi skrive beskeder alle 4 (eller hvor mange vi nu bliver) som vi alle kan se. Der kan laves vægtstatistikket og udfordringer og meget andet.

Blot et forslag. Men hvis det kan lade sig gøre herinde fra, ville det jo være klart at foretrække.

Hvad siger i tøser, hvad gør vi andet end stige op på vægten og gå en stor bue udenom snolderen ;)

Pernille.

Der glæder sig til at stige på vægten....... om et par uger, på mandag er det nok ikke det kønneste syn for mig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer