missepige

Dresscode

31 indlæg i dette emne

Jeg har brug for et lille råd - vi vil ikke sætte nogle gæster i forlegenhed ved at skrue dresscoden helt vildt op - men jeg ved at min kommende mand, min far, svigerfar og nok ogso forloveren kommer i kjole og hvidt. Og jeg ved at min mor skal ud og have nyt gallatøj - hun glæder sig allerede! :balloons:

Dog vil jeg ikke have en fest med store gallakjoler til damerne og en flok pingviner til herrene - jeg syns fok selv må bestemme om de møder op i smoking, kjole og hvidt, gallakjoler, habit eller hvad de finder på.

Der vil jo nok være nogen gæster som vil føle sig "under-dressed" når de ser at der er en flok pingviner Postet billede , men gør det så meget?

jeg er meget i tvivl om vi i det hele taget skal skrive noget om dress code i indbydelsen - vi ønsker jo at folk møder op i det tøj de har det godt i således at vi kan få en god dag - så overvejer at skrive noget med at "alm festligt tøj" eller slet ingenting..

Hvad ville I gøre og ville du som gæst føle dig under-dressed hvis du mødte op og så en galla eller to og 4 Postet billede mellem gæsterne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nej det tror jeg ikke - men det er jo meget personligt - ville jo aldrig dukke op til bryllup i alm. fest tøj - men sådan er vi jo forskellige.

Synes som gæst at det er rigtig rart såfremt værterne har lagt tonen for beklædning - så skal man ikke tænke over det. Men ligefrem skrive det i indbydelsen ved jeg ikke er nødvendigt - bare at der er et sted hvor gæsterne kan få det af vide

Hej fra knirke :balloons:

0

Del dette indlæg

Er meget i tvivl - lige nu har jeg en formulering som følger under praktiske oplysninger - som følger med indbydelsen:

"Vi ønsker os en uhøjtidlig fest,

så kom i festligt tøj .

Smoking og store kjoler ikke et krav"

Hvad syns I/du om den?

Alternativt kunne vi lade det ligge hos toastmasteren hvis folk mangler et sted at spørge og ikke vil spørge os direkte.. :balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi valgte ikke at skrive noget, da vi gerne ville have at folk skulle komme i det de føler sig bedst tilpas i. For mit eget vedkommende har jeg det sådan at når jeg er inviteret til bryllup kommer jeg i mit fineste tøj, men vi ville ikke have at folk skulle blive forlegne, hvis vi stillede for store krav

Mht din sætning, "Vi ønsker os en uhøjtidlig fest, så kom i festligt tøj synes jeg den sender lidt blandede signaler og forvirrer lidt, men det er måske bare mig????

Jeg tror jeg ville nøjes med at skrive noget i retning af. Påklædning: Jeres festligste tøj, så kan folk jo selv tolke, hvad der er deres festligste tøj

:balloons: Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht din sætning, "Vi ønsker os en uhøjtidlig fest, så kom i festligt tøj synes jeg den sender lidt blandede signaler og forvirrer lidt, men det er måske bare mig????

Jeg tror jeg ville nøjes med at skrive noget i retning af. Påklædning: Jeres festligste tøj, så kan folk jo selv tolke, hvad der er deres festligste tøj

:bestwishes: Rikke

<{POST_SNAPBACK}>

enig og så henvise til en eller anden der kan oversætte det, til dem der bliver i tvivl.

hej fra knirke :balloons:

0

Del dette indlæg

hejsa

jeg tror ikke vi vil skrive dresscode på i vores indbydelser, vores omgangskreds plejer gerne at "dress up" når der er store selskaber, så det mener vi ikke er nødvendigt... :carrot:

om folk vil føle sig forlegne er svært at svare på. Selv ville jeg aldrig gøre det, men jeg kunne heller ikke finde på at dukke op til et bryllup iført noget mindre end mit fineste puds. Men det kommer vel også an på folk som person, et flot jakkesæt kan efter min mening være lige så flot som en smoking...såååå...tjah....det er vist individuelt baseret om man føler sig forlegen eller ej :bestwishes:

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa

da det nu ikker er så vigtigt for jer, hvad jeres gæster har på, så vil jeg da mene at I slet ikke skal skrive noget om det i invitationen. Jeg ville ihvertfald ikke skrive det, du har lagt ind her, da der for mig ligger en stærk modsætning i "uhøjtidelig og Festtøj".

Håber min mening er værd at læse.

Linda

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Vi ønsker os en uhøjtidlig fest,

så kom i festligt tøj .

Smoking og store kjoler ikke et krav"

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis I skriver I ønsker jer en uhøjtidlig fest og gom, svigerfar, far og forlover så samtidig kommer i kjole og hvidt så ville jeg som gæst blive temmelig forvirret....

0

Del dette indlæg

Vi kommer selv i det helst store skrud - min kjole er stor og Kent skal i kjole og hvidt - vi ska giftes på et slot, så vi har valt at skrive:

Vi har tænkt os at komme i vores fineste tøj, og håber I vil gøre det samme....

Så gør folk jo selv op, hvad der er deres fineste ikk??? :hearts:

:balloons:

0

Del dette indlæg

Vi valger fra at skrive noget om tøj - folk skal selv bestemme hvad de synes er passende - jeg tror der vil være en blandning af store kjoler og det hel fine - til alm. fint tøj. Men jeg tror ikke nogen kommer "underdressed"men i det tøj de har det bedst med. Til de brylluper jeg har været havde jeg en let "sommeragtig" kjole på i stedet for det stole gala tøj. det har jeg det bedere med - men føler mig ikke dumt, det er jo pænt og hvis nogen har lyst til det hel store skal de dog bare det.

:balloons: Sandra

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi har faktisk talt om det samme, da vi ved at der er nogle der vil dukke op i det stiveste pus og andre godt kunne finde på at komme i lidt mere almindeligt tøj.

Vi ved ikke lige hvordan vi får det sagt, men et eller andet sted synes jeg faktisk at det hører sig til at man kommer i sit pæneste tøj til et bryllup.

Jeg mener, hvis man ikke bruger sit pæneste tøj til et bryllup, hvornår bruger man det så?????

Jeg vil ihvertfald sætte stor pris på at mine gæster vil gøre noget ud af sig selv til mit bryllup, når nu jeg selv bruger mange penge og tid ikke bare på selv at se ordentlig ud, men også på at arrangere brylluppet. :balloons:

Så vi vil også på den ene eller den anden måde have det fortalt.

God ide med liste med praktiske oplysninger i øvrigt.

Hvad står der elllers på den liste????

Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God ide med liste med praktiske oplysninger i øvrigt.

Hvad står der elllers på den liste????

Pia

Hej vi skriver en hel del - da del:

Praktiske oplysninger:

Transport:

Hvis transport fra kirken til Ry ønskes (ca. 35 km) bedes I informere os i god tid, det samme gælder hvis i har ekstra pladser i bilen. Videre transport fra Ry til feststedet foregår med skib og er arrangeret.

Overnatning:

Overnatning er arrangeret for alle gæster på Juulsborg på Møgelø Ø. I bedes venligst selv medbringe lagen og sovepose.

Morgenmad:

Der vil være fælles morgenmad på Juulsborg næste morgen, før sejlturen går tilbage til fastlandet kl. 12:00.

Toastmaster:

Tante Berta, e-mail, tel

Gavekoordinator:

Ønskeliste fås hos Fætter Itt, e-mail,tel

Så alt fra overnatning (skal gæsterne selv sørge for det, hvor er der muligheder,...?), Toasmaster, gaver, transport, dresscode, dagens forløb, evtl skriv S.U. og jeres tel, e-mail der...

Håber det gav dig lidt inspiration

(y) Sandra

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Vi kommer selv i det helst store skrud - min kjole er stor og Kent skal i kjole og hvidt - vi ska giftes på et slot, så vi har valt at skrive:

Vi har tænkt os at komme i vores fineste tøj, og håber I vil gøre det samme....

Så gør folk jo selv op, hvad der er deres fineste ikk???  :hearts:

(y)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg kan godt se det tvetydige i vores formulering om den uhøjtidlige fest og det festlige tøj - jeg lagde den ind for at se om nogen af jer søde tøzer kunne give mig en bedre ide - brød mig virkelig ikke om formuleringen, men var låst fast og kunne ikke finde på andet..

Heldigvis kom der så lige denne her - den tror jeg at vi bruger. Specielt fordi jeg ved at der kommer til at være nogle pingviner og vi havde selv så sent som igår snakket om at vi evt kunne lave en eller anden formulering med at vi kom i vores store skrud og så kunne gæsterne selv bestemme hvad de ville. Så er der ihvertfald ikke nogen der kan komme til at føle sig under dressed - man kommer så i det man har det bedst i, i viden om at der er pingviner/smoking blandt gæsterne, og det er jo lige sådan vi gerne vil have det.

Tusind tak for hjælpen!

Enten skriver vi ikke noget om dress code eller også bruger vi den her med at vi kommer i vores fineste og at vi håber folk vil gøre det samme..

TARK for jeres input - det hjalp! :blush::td::)

0

Del dette indlæg

Jeg personligt synes at dresscode er super underligt!

Til vores bryllup havde vi ikke skrevet noget om dresscode i invitationerne, men på vores hjemmeside skrev vi, 'Vi forventer, at du kommer i dit pæne tøj, men at du føler dig godt tilpas.'

Dette valgte vi at skrive/forklare, fordi flere spurgte til tøjet...

Men jeg har godt nok aldrig været til et bryllup, hvor folk ikke kom i pænt tøj. Jeg var til gengæld til et, hvor det var krævet at folk kom i galla. Og det var faktisk ret kikset, for mange af pigerne følte sig ikke særlig godt tilpas i de der store kjoler. Og det er ellers piger der er vant til at gå i flot og lækkert tøj. Men galla kan bare virker meget voldsomt, hvis ikkek man er til det! Og man kan jo få meget flot, flot, flot tøj som ikke ligefrem er galla.

Det er blot min mening.. Men gør hvad I synes. Og hvis I ved, at der er nogle af jeres venner/familie der kunne finde på at komme i f.eks. jeans (!?!?!), så kunne I jo tage en snak med dem. Ellers tror jeg nu nok, at folk nok skal komme og se lækre ud (y)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med Celine at dress code er noget lidt poppet noget måske - men kan bare se at det er noget flere og flere bruger at skrive i indbydelsen.

Vi fortæller toastmasteren om vores "dress code" og så kan folk spørge os eller ham, alt efter hvad de har lyst til. Egtl dress code er det jo ikke, men jeg syns på den anden side også at folk bør vide at der vil være nogle Postet billede blandt gæsterne, så kan de vælge det samme eller det alm pæne tøj.

Jeg NÆGTER at tvinge folk i noget de ikke kan lide - jeg ved at de fleste af vores gæster møder op i habit eller pæne bukser og en pæn skjorte/jakke og det er fint for mig. Så længe tøjet er rent og pænt - så er valget frit ! :frizz2:

Min fornemmelse er at vi skriver noget a la : Vi kommer i vores fineste(for at gi folk en reel mulighed for at vælge) og vi håber at I vil gøre det samme(Så kan folk selv kigge i garderoben og komme i det de helst vil, eller vurdere om der skal ny-indkøb til)

Det vil ikke have den store betydning for vores dag om der kom en gæst i pæne bukser(evt fede jeans) og en pæn skjorte - eller om alle kom i pingvin.

Bare folk møder op i det tøj de vil føle sig tilpas i - vi vil nemlig ikke have den der med at folk går rundt i stuure kjoler/gallatøj og er bange for at bevæge sig fordi de ikke føler sig tilpas - det er vigtigere for os at folk kommer og har en FEED dag sammen med os.. :td:

Dress code eller ej - vi glæder os til at se hver en gæst! (y)

Jeg har hørt om ent bryllup hvor de skriver i indbydelsen at det er galla(holder festen på et slot) og det syns jeg ikke man kan - det sætter de fleste i en udgift til at købe eller leje galla og det er de færeste der føler sig super-godt tilpas i en kæmpe kjole/galla.. :hippie6:

Men såen er der så meget - vi ville ikke gøre det, men andre er af en anden mening og såen er det jo så.. :blush:

Redigeret af missepige
0

Del dette indlæg

Hullah!

Jeg synes faktisk at ikke det er helt OK at;

1) skrive der ikke er dresscode

2) ingenting at skrive, når I selv møder op i galla

Desuden er det aldeles ikke noget nyt - tvært imod (kære unge med-bridezillaer :baa: )!

Dresscode har der været siden fordums tid - og i dag handler det mest om de voksne gæster, der er vokset op med Emma Gad - for de unge er sikkert s**** ligeglade.

Jeg ved, at hvis mine forældre (eller andre, lidt yngre mennesker jeg kender) mødte op til sådan en fest i "almindeligt fint" ville de blive møghamrende flove!!!

Altså, tænk på at dresscode er mere end bare lirumlarum - og skriv evt. der er plads til alt fra pingviner til miniskørter i stedet..!?!

Bare min ydmyge mening,

;)

Birgit

0

Del dette indlæg

Vi var til havebryllup sidste år medio august.

Under dresscode stod der jakkesæt. Vi havde snakket meget om det, da vi ikke mente at der skulle stå noget omkring dresscode, når de i forvejen havde lagt op til, at det skulle være et meget uformelt havebryllup.

Dagen oprandt og jesper bandede og svovlede den dresscode langt væk. Som han sagde, så havde han mange rigtig flotte 3/4 bukser og kortærmede skjorter, men han valgte lange bukser, hvid skjorte, slips og jakke.

Da vi kom derud havde alle pånær brudgom og Jesper 3/4 bukser på og dertil hørende kort skjorte.

Jesper havde det dårligt med, at skille sig ud og med at agere grillkylling i et varmt telt på en af de varmeste dage i august og det eneste han havde gjort var, at følge dresscoden.

Vi blev derfor enige om efter den oplevelse, at der i vores invitation skulle stå: påklædning: ja helst.

Om vi så gør det ..... det må tiden vise (y)

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

...Dresscode har der været siden fordums tid - og i dag handler det mest om de voksne gæster, der er vokset op med Emma Gad - for de unge er sikkert s**** ligeglade.

Jeg ved, at hvis mine forældre (eller andre, lidt yngre mennesker jeg kender) mødte op til sådan en fest i "almindeligt fint" ville de blive møghamrende flove!!!

NEMLIG - og helt enig! -HAHA-

Det er jo ikke fordi man forlanger at gæsterne kommer med tvangsindlagt outfitt - men derimod for gæsternes EGEN skyld... (y)

Jeg ville da bli' både flov og forbannet, hvis jeg kom som den eneste i mit pæne festtøj, mens resten af selskabet dukkede op i decideret GALLA - bare fordi det ikke var oplyst/skrevet...

Selvfølgelig kan man selv spørge herskabet - men det er sgi da irriterende at svare på dette spørgsmål mange, mange gange - og man vil jo ikke genere værtskabet heller... :blush:

Synes det er dejligt, når der står "vejledning" - uanset om det kaldes for "Dresscode", "Aftenes antræk", osv - for så har man en mulighed for selv at gøre en indsats for IKKE at skille sig ud - mere end højst nødvendigt i hvert fald... -HAHA-:td::)

0

Del dette indlæg

...Dresscode har der været siden fordums tid - og i dag handler det mest om de voksne gæster, der er vokset op med Emma Gad - for de unge er sikkert s**** ligeglade.

<{POST_SNAPBACK}>

NEMLIG - og helt enig! -HAHA-

Det er jo ikke fordi man forlanger at gæsterne kommer med tvangsindlagt outfitt - men derimod for gæsternes EGEN skyld... (y)

Jeg ville da bli' både flov og forbannet, hvis jeg kom som den eneste i mit pæne festtøj, mens resten af selskabet dukkede op i decideret GALLA - bare fordi det ikke var oplyst/skrevet...

Selvfølgelig kan man selv spørge herskabet - men det er sgi da irriterende at svare på dette spørgsmål mange, mange gange - og man vil jo ikke genere værtskabet heller... :blush:

Synes det er dejligt, når der står "vejledning" - uanset om det kaldes for "Dresscode", "Aftenes antræk", osv - for så har man en mulighed for selv at gøre en indsats for IKKE at skille sig ud - mere end højst nødvendigt i hvert fald... -HAHA-:)-HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Birgit og Khio. Jeg har selv været gæst ved bryllupper, hvor der intet var angivet mht. dresscode med det resultat, at jeg som eneste kvinde IKKE havde gallatøj på (parret er selv ganske afslappet klædt til hverdag). Og ja, behøver jeg at skrive, at jeg var meget flov hele aftenen. :td:

0

Del dette indlæg

Uhh, det er lidt svært det her. :blush:

Jeg hælder mere og mere til at vi skriver at vi møder op i vores fineste og at vi håber gæsterne også gør det..Så er ballet frit - alle ved at vi møder op i "galla-lign" og at derunder putter jeg Postet billede - de fleste ved jo nok at jeg med stor sandsynlighed vil komme i en fiiine kjole. :hippie6:

Men der er på den anden side ikke noget "låst" i det for gæsternes vedkommende, de ved vi kommer i det fineste - de kan så vælge at gå med på "galla" eller de kan komme i habit, alm pæne bukser og skjorte, buksesæt, lille/stor kjole eller hvad hunden de føler for..

Alt andet lige er det nok den løsning jeg tror vil passe vores temperament og ønske for dagen bedst.

TARK for de mange in-spark - det har jo faktisk vist sig at det er et emne mange har en mening om - (y) - god diskussion at få igang, syns jeg! :loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg blander mig så lige igen. :blush: Da vi blev gift forrige år skrev vi imnt om dresscode. Sat meget på spidsen undlod vi at gører det af den simple grund, at det ikke var folks tøj, men menneskene vi ville se til vores bryllup (y) .

Personligt bliver jeg lidt fornærmet, når der er dresscode på en invitation. Det er ikke fordi jeg ikke har den storre galle kjole-det har jeg. Men jeg vcil bare meget gerne selv have lov at bestemme, hvad jeg ifører mig til en fest. Det er jeg som 30årig, da voksen nok til... Hvis nogen var i tvivl om hvad de skulle tage på, kunne de jo bare spørge os, da de ringede og takkede for invitationen. Der var jo ikke nogen inviteret, som vi ikke snakkede med, hvorfor det heller ikke var så svært for dem at spørge.

Det samme gør sig for mit vedkommede gældende, når det gælder ønskelister. Jeg HADER bare at modtage en ønskeseddel sammen med invitationen. Igen handler det ikke om at jeg ikke kommer med en gave- Jeg kan da bare ikke forstå, at listebn vedlægges invitationen... Nå, men det er jo en anden sag...

Hilsen Linda

0

Del dette indlæg

...Jeg HADER bare at modtage en ønskeseddel sammen med invitationen. Igen handler det ikke om at jeg ikke kommer med en gave- Jeg kan da bare ikke forstå, at listebn vedlægges invitationen... Nå, men det er jo en anden sag...

På dèt punkt, er vi HELT ENIGE, Linda - føler også -sat på sidsen- at det er en slags bestillingsliste... (y)

Og nu når vi er ved andre punkter;

Vi fravalgte også BEVIDST en gavekoordinator - vi ville ha' at folk sku' købe liiiige præcis dèt de ville gi' os - og ikke indpasse sig efter hvad der måske allerede VAR købt af andre eller for den sags skyld finde noget uden for ønskelisten - det skulle står frit for folk...

Selvfølgelig er det ikke fedt at ha' givet "den samme vase" som 6 andre gæster, meeen... :blush:

Vi var heldige - fik ikke den samme gave overhovedet - lykketræf! :)

Nå, jamen det var så en anden-anden sag... :td:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer