missepige

Dresscode

31 indlæg i dette emne

Ja, det med dresscode er en svær én.... Jeg har overværet et par hundrede vielser efterhånden (Jeg er kirketjener) og jeg må sige at ved rigtig mange vielser går påklædningen lige fra cowboybukser til galla.... Jeg bliver ofte overrasket over hvor simpelt påklædt nogle tillader sig at være, så måske er det rart med en besked allerede i indbydelsen....

Jeg har selv en bror som til alle begivenheder (bryllup, dåb, begravelse m.m.) møder op i cowboybukser og t-shirt....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey.

Ja nu er det vidst på tide at jeg blander mig i denne her diskussion.

Jeg kunne aldrig finde på at skrive i indbydelsen, hvad folk skal tage på...... :bearhug:

Jeg mener, det er da trods alt voksne mennesker, jeg tror bestemt godt at folk kan finde ud af at åbne skabet og finde noget tøj selv. :)

Desuden er det jo personerne, somde er, jeg gerne vil se til mit bryllup, jeg er da fuldstændig og aldeles ligehlad med hvad folk har på. Helt ærligt ville jeg ikke blive stødt hvis nogle af vores gæster kom i wowboybukser. Hvis det er hvad folk gerne vil have på, så fred med det.......Jeg vil jo stadig gerne se personen til mit bryllup.

Hvis jeg modtaog en indbydelse hvor der stod galla, eller hvad folk nu kan finde på, tror jeg nok at jeg ville blive lidt muggen :balloons:

Jeg skal nok selv finde ud af at komme i det tøj, der passer mig bedst. Man skal jo også tænke på at nogen ser faktsik pænere ud i en simpel pæn kjole, fremfor det helt store skrud af en gallakjole. Hvis jeg kom i en gallakjole, tror jeg nok først at jeg ville føle mig sær.....

Nå det var så lidt omkring min mening....

Knuzzer :carrot:

0

Del dette indlæg

hej er fuldstændig enig i, at man bør skrive en eller anden form for dress code.

Om du vil eller ej er Pingvin altså galla tøj for mænd, hvor smoking er dinner antræk....

Jeg er opdraget med, at der står hvad gæsterne forventes at komme i, for ikke at gøre folk flove. Min familie er ikke specielt fin eller noget.

Til bryllup er det etikette at skrive hvad gommen skal have på og så kan gæsterne handle udfra det.

Så det gør vi og så kan folk ringe til toasmasteren og spørge yderligt.

Jeg tror K vil have en fest habit på med vest og kravat, netop for at det ikke er gallatøj, men folks fineste festtøj.

Hilsen Rinaldo

0

Del dette indlæg

Her er hvad vi skrev

"Vielsen foregår kl. 13.00, så det er "normalt pænt tøj" og der er jo mulighed for at skifte i løbet af eftermiddagen.

Til middagen 18.30 er der mulighed for at lufte de store rober, for nogen måske endda en kærkommen lejlighed til at bære det helt store skrud. Omvendt, hvis man ikke er til det, så er din normale pæne festpåklædning også helt iorden. "

Så kunne folk selv bestemme. Dem der havde lyst til at lufte de store rober skulle bare "go for it" og dem som ville føle sig skidt tilpas kunne så vælge det fra.

Jeg er også så gammel i gårde at det i min bog er alm. pli at oplyse om påklædning også selvom der er frit slag på alle hylder. Så skriver man "valgfri".

Kærligst

Elle / Lise :frizz2:

Redigeret af Elle2005
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er med dette som med meget andet - smag og behag.

Jeg bliver selv ude af den, hvis jeg er inviteret til noget, og der hverken er ønskeliste eller dresscode. Og grunden er, at jeg virkelig bliver pinligt berørt, hvis jeg skiller mig ud fra mængden.

Men sådan er jeg bare :carrot:

Og når jeg sender invitationer ud, efterlever jeg jo de ting, som jeg selv gerne vil have, når det er mig, der er modtageren. Men jeg ved også, at jeg risikerer at støde nogen ved f.eks. at vedlægge en ønskeseddel. Omvendt gør jeg andre forlegne, hvis ikke jeg vedlægger den.

Så det er mit valg - og jeg må bare vide hvad konsekvenserne er.

:)

Da vi sendte indbydelse ud, havde vi skrevet et link til vores hjemmeside, med alle de praktiske oplysninger om overnatning, påklædning m.m.

Vi gjorde det meget simpelt med dresscode. Vi skrev:

Påklædning: Det du føler dig bedst tilpas i. Bruden kommer i lang kjole. Gommen i jakkesæt.

Og jeg kan ikke mindes en eneste, der skilte sig ud fra mængden. (Bortset fra bruden selvfølgelig) :):bearhug::hug:

Ann

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer