ent

morgenavisen jyllandsposten

77 indlæg i dette emne

:balloons: hej alle tøser

Er der nogle af jer der har læst jyllandsposten idag??????

Jeg købte den fordi at jeg så på forsiden at der skulle være noget om brylluper.

Men jeg fik et chok da jeg så at der var uddrag fra bryllupsklar.dk .Artiklen handlede om at bryllupindustrien herhjemme er ved at nå amerikanske højder og vi er allesammen BRIDZILLAS.Da jeg læste videre så jeg at netop mit indlæg om stolebetræk var der .Kan jouranlister virkelig bare gå ind og hente det vi deler med hinanden??????

Er det kun mig der synes at det er forkert at de gør dette?????????????

:bearhug: katrine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Katrine...

Jeg synes det virker MEGET forkert at en jornalist kan "stjæle" det vi deler med hinanden og hvis ikke én af superbrugerne (eller hvad det hedder) herinde ser dette, synes jeg vi skal kontakte dem....! Du må meget gerne skrive en PM til mig, hvis vi skal stå sammen om det....

Knus Louise

0

Del dette indlæg

Det er lidt forkert at de bare kan saette det i avisen, men det er jo et offentligt forum, saa jeg ved ikke hvad regler der er. Men synes bestemt at personen hvis "svar" er blevet sat i avisen, burde kontaktes foer det kan ske. Er helt klar paa at sta sammen om dette.

Louise

0

Del dette indlæg

Jeg vil også gerne hoppe med på vognen, da jeg ikke rigtig synes at det kommer andre ved hvad vi skriver herinde...

Ville nok blive lidt sur hvis det var mit indlæg alle andre kunne sidde og læse...

Gitte81

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uuh, jeg var nok blevet stødt og vred og gal og sur og skuffet ( og you name it...)

hvis det var mig der havde oplevet det. ;)

:banned: til jyllandsposten :bearhug:

Kender ikke reglerne, så jeg ved ikke om det er lovligt, at anvende dette forum som kilde til sådanne avisartikler.....?????

0

Del dette indlæg

jeg fandt lige et uddrag af artiklen her

hvad dælen er det for noget pis den handler om??? at vi udelukkende holder store fester for at vise vores status! jeg kender sku ingen herinde der holder stor fest for at blære sig i hvert fald.

som nævnt i artiklen er det jo fordi dér er råd til det- så hvorfor ikke leve prinsessedrømmen helt ud??? brylluppet er jo en oplagt mulighed for at føle sig som en kongelig. og hvad er egentligt problemet i det?

egentlig handler artiklen om at bryllupsindustrien vokser- men jeg føler at den er skrevet i en meget negativ tone overfor de kommende brudepar. at de bare skal vise hvor gode de er, ikke pga. kærligheden nej, pga. at et bryllup (åbenbart) er blevet et statussymbol.

er jeg den eneste der føler mig provokeret?

Redigeret af CrazyMissDaisy
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Status symbol min bare :balloons:

I vores tilfælde vil vi da bare have den bedst mulige dag fyldt med venner, familie og dejlige oplevelser. :bearhug:

Dagen kommer aldrig igen, så er det et problem, at man vil gøre sit bedste for at dagen bliver enestående????? :sang:

:harpe: :harpe:

NEJ VEL!

:bangin: :boxing: :flipa: til de "kloge hoveder" i artiklen.

0

Del dette indlæg

forresten: i artiklen står der, at et bryllup i gennemsnittet løber op i 70.000 kr.

MED DET HELE OGSÅ BRYLLUPSREJSEN

Kan det gøres meget billigere med rejse, kjole, mad, drikkevarer, fotografer osv, uden man føler det bliver lidt for meget kompromis?

Bare en "strøtanke"...

:dinner:

:AngelDevil:

:smoke:

0

Del dette indlæg

Jeg render ned og henter avisen nu her om lidt og får læst det hele... og jeg ved ikke med jer andre men jeg kunne VIRKELIG godt finde på at maile hende Puk Andersen der har skrevet artiklen.....

Selvfølgelig skal det da være festen over alle fester... Det er EN gang i livet man får muligheden....!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorvidt man må vise noget her fra BK skal jeg ikke udtale mig om. Men det er jo et offentligt forum, hvor enhver kan blive medlem og gå ind at læse. På den baggrund har jeg også tit undret mig over, hvor ublu nogle brugere er herinde, -ikke blot når man skriver om sig selv (der tager man jo selv valget), men især når man skriver om sin partner og andre. -Hos mig ville det være skilsmissegrund, hvis Jan på en netsite beskrev mig, som nogle herinde har beskrevet deres mænd.

Når det så er sagt, så vil jeg sige, at jeg tror artiklen rammer meget godt. -Og hvis der er så mange herinde, der føler sig provokeret af artiklen er det nok fordi, der er noget om det.

Vores bryllup kostede det, vi havde lyst til at poste i det. Statussymbol eller ej. Hvorfor er det så farligt med statussymboler? -Vi er godt igang med en række statussymboler herhjemme: Vi bygger hus om, snakker om baby, snakker om hund, snakker om vores næste bil.

Det er helt menneskeligt at gå op i statussymboler.

Så nej, jeg bliver ikke provokeret af artiklen.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

:bearhug: hej

Det er utrolig dejlig at høre at det ikke kun er mig der er forarget over dette.

Hvem ved hvad reglerne er ? Den ansvarlige for denne side må da kunne give os svar på vores spørgsmål.

Jeg vil ikke holde en stor fest bare for at "vise mig" Men fordi jeg elsker henrik og han elskér mig og vi vil vise overden dette.

Mit indlæg var bare 1 ud af 5 indlæg som blev brugt i artiklen ...Hvad siger i andre hvis indlæg er blevet brugt???????????

:balloons: katrine

0

Del dette indlæg

Hvorvidt man må vise noget her fra BK skal jeg ikke udtale mig om. Men det er jo et offentligt forum, hvor enhver kan blive medlem og gå ind at læse. På den baggrund har jeg også tit undret mig over, hvor ublu nogle brugere er herinde, -ikke blot når man skriver om sig selv (der tager man jo selv valget), men især når man skriver om sin partner og andre. -Hos mig ville det være skilsmissegrund, hvis Jan på en netsite beskrev mig, som nogle herinde har beskrevet deres mænd.

Når det så er sagt, så vil jeg sige, at jeg tror artiklen rammer meget godt. -Og hvis der er så mange herinde, der føler sig provokeret af artiklen er det nok fordi, der er noget om det.

Vores bryllup kostede det, vi havde lyst til at poste i det. Statussymbol eller ej. Hvorfor er det så farligt med statussymboler? -Vi er godt igang med en række statussymboler herhjemme: Vi bygger hus om, snakker om baby, snakker om hund, snakker om vores næste bil.

Det er helt menneskeligt at gå op i statussymboler.

Så nej, jeg bliver ikke provokeret af artiklen.

:balloons:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Yndlings-Lea! Der BLIVER brugt mange penge og JA, selvfølgelig er et bryllup da også en mulighed for at vise "hvor godt vi har det" -Altså et statussymbol...

Hvis man har ting der er for hemmelige til at dele med den store vide verden, vil jeg anbefale at man køber en god gammeldags dagbog i stedet, og gemmer den under hovedpuden... :bearhug:

Vi kunne sagtens holde en fest for 30 k, men vælger at bruge 50 mere, fordi det skal være "festen over alle fester"... Skulle vi bare vies, ville vi tage en tur på rådhuset og på Cafe Fodkold bagefter...

Hvor vidt folk er blevet citeret og om det er lovligt... Aner det ikke, men hvis ikke folks virkelige identitet er blevet afsløret, kan jeg ikke se at der skulle være noget galt i det!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

det er disse indlæg

"hej, her er en lille liste over hvad man skal have i tasken: en miniparfume af den man har på, så man blir genopfrisket, sin læbestift eller gloss, pudder, mascara-genopfriskning til øjnene de blir nok lidt tørre i løbet af dagen. mintpastiller- tyggegummi klæder ikke en brud. kleenex. det var lige hvad jeg kunne finde på"

"jeg vil gerne give min kommende mand nogle billeder af mig selv i undertøj/letpåklædt i morgengave, de skal være pæne/flotte- hvis jeg kan overvinde mine egne begrænsninger. er der nogen der kender en fotograf og/eller har erfaring med dette? hvad måtte i give (pris) for at få taget sådanne billeder"

"så er mine smykker endeligt kommet. har søgt vidt og bredt efter smykker der dækkede mine ønsker, og det var åbenbart ikke så nemt, som jeg troede så for 2 uger siden opgav jeg. så i sidste uge faldt jeg over en hjemmeside med en der selv lavede smykker, også efter bestilling. så jeg prøvede at skrive til hende, og i løbet af to dage havde hun lavet en prøve til mig, og idag er de færdige smykker kommet ind af brevsprækken- og de er bare perfekte"

har bare ledt alle steder, og er ved at blive sindsyg. findes sådan nogle ting til gaveposerne bare ikke i DK?? kan finde en masse amerikanske sider men bare ingen danske. vil nemlig gerne have tændstiksæsker med navn og slik med navn, altså sådan nogle personlige ting. ellers er der nogle af jer der har prøvet at købe det på en af de amerikanske hjemmesider???? please hjælp mig"

det sidste er det med stolebetræk.

Redigeret af CrazyMissDaisy
0

Del dette indlæg

Hvad folks motiver er for et bryllup er jo frit stillet.

Jeg håber bare ikke, jeg bliver sat i den overfladiske bås, hvor vores ægteskab bliver gjort til et status symbol.

Det tyder bare på, at den skrevne artikel som denne tråd jo egentlig udsprang fra, skærer alle over en kam.

Kan bare sige,

VI GÅR OM NOGEN IKKE OP I STATUSSYMBOLER,

DET LADER VI DEM OM DER KAN DET

:bearhug::balloons::bearhug:-HAHA-()():huh:()()()()

0

Del dette indlæg

forresten: i artiklen står der, at et bryllup i gennemsnittet løber op i 70.000 kr.

MED DET HELE OGSÅ BRYLLUPSREJSEN

Kan det gøres meget billigere med rejse, kjole, mad, drikkevarer, fotografer osv, uden man føler det bliver lidt for meget kompromis?

Bare en "strøtanke"...

:dinner:

:AngelDevil: 

:smoke:

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil jeg godt mene at det kan. Vi gik absolut ikke på kompromis og vores bryllup endte med at koste lige under 50.000,-

Vi havde både en skøn fest, flot tøj, fotograf, reception etc. etc. Man skal bare være gode til at opsnuse tilbud og hjælpende hænder :bearhug:

0

Del dette indlæg

har nogle af jer læst hvordan ryberg blir udstillet i artiklen??? her er et udpluk (jeg har sendt hende en pm)

han drømmer om et par pølser på grillen mens hun fantasere om at være prinsesse. alt tyder på det er hendes drøm der går i opfyldelse

det er ingen aprilsnar at heidi ryberg allerede har købt 2 brudekjoler

siden sidste efterår har hun gennemsøgt markedet for blomster, tøj, diademer, musik, fotograf, stylist, fyrværkeri og alt det andet der høre sig til et bryllup anno 2005

den med de to kjoler: for godt nok skal hun være en prinsesse med diadem, hårnåle, slør, øreringe, og halskæde. hun var bare i lidt for god tid og fik købt en kjole der ikke var en prinsesse værdig. men så købte hun bare en anden

der står også dette citat som jeg ved hun har skrevet herinde: jeg er afhængig af det forum. jeg blir virkeligt fanget af de andres bryllupsplanlægning

jeg synes det er enormt groft at udnytte hende på den måde. de har sat det op som et interwiev, men alle hende "udtalelser" er ting jeg har læst hun har skrevet herinde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der angivet profilnavne og fotos ved indlægene?

Måske jeg bare slev skulle suse op efter avisen, så jeg kan danne mig min mening....

:bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

nej der er ikke angivet fotos eller profilnavne.

men ryberg og mands fulde navne er nævnt i artiklen.

vores egen mette fra somethingblue beskrives som bryllupsarrangør i artiklen. hun er da ikke bryllupsarrangør er hun???

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har endnu ikke læst hele artiklen. Jeg snakkede med Puk for en lille uge tids siden, er der nogen der vil sende linket til mig i en pm eller mail ?

:bearhug: Heidi

Jeg tror bestemt også hun har krydret historien.. Men jeg vil godt lige se artiklen først

0

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥

Annoncer