270805

Hobby!

34 indlæg i dette emne

I mit arbejde som lærer må man sige, at arbejdstiderne er svingende. I perioder arbejder jeg 50 timer om ugen - i andre perioder kan jeg godt være hjemme klokken to fire dage om ugen. :) I de perioder mangler jeg noget at "gå op i". Min mand har flere gange sagt til mig, at jeg seriøst mangler en hobby - noget man kan arbejde med og lige pludselig opdage, at tiden er løbet fra én. Noget man glæder sig til at gå i gang med. :bearhug:

Sådan en ting mangler jeg. (Når nu man ikke har børn og hund, der skal passes)Jeg har masser af interesser, men de kan desværre ikke holde mig fangen ret lang tid af gangen. Bøger skal læses så hurtigt som muligt for at se, hvordan de ender - strikketøj skal laves færdigt nærmest dagen efter jeg er begyndt - og blomster skal helst plantes, så de står i fuld flor den næste dag. :bearhug: Lidt neurotisk er jeg vist (Mig og så Niles Crane :) )

Så mit spørgsmål er: Hvad er jeres hobbyer? Hvad for tiden til at flyve for jer?

Hjælp søges af småneurotisk lærerinde med alt for lidt tålmodighed :cheerleader3:

Redigeret af 270805
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjaa, lige for tiden er bk.dk en TEMMELIG stor hobby for mig..... Andre der har det paa samme maade???

Ellers kan jeg godt lidt at lave mad (laes:experimentere), pröver hele tiden nye opskrifter af, det var maaske noget for dig???

Saa er jeg ogsaa rigtig glad for at se film (kan man vaere film-narkoman er jeg det vidst) :carrot:

Med fare for at lyde traels/indbildsk/kedelig what ever..... saa er en af mine hobbyer faktisk mit job... Elsker at blive henne i konditoriet efter arbejdstid og afpröve et eller andet nyt (tjaa, hun er sgu tosset...)

Det var saa mine bud

:cheerleader3: fra Else

0

Del dette indlæg

Jeg laver nogle gange forskellige postkort i pap og karton.. låner bøger på biblioteket for at indsamle inspiration.

Derudover bruger jeg en del tid på at brodere...

<{POST_SNAPBACK}>

Min mor foreslog faktisk, at jeg gik i gang med at brodere et juletræstæppe :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjaa, lige for tiden er bk.dk en TEMMELIG stor hobby for mig..... Andre der har det paa samme maade???

:cheerleader3:  fra Else

<{POST_SNAPBACK}>

Bk.dk og brylluppet er såmænd den største hobby, jeg nogensinde har haft. Føler mig måske også derfor lidt hobbyløs nuher, hvor det er ovre. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Isoleringen og indretningen af den nye DISKOBIL er næsten færdig (mangler en enkelt hylde og at opsætte nogle beslag.

Det næste projekt jeg er gået igang med er at udskifte samtlige covers i CD-kufferterne, da mange af de gamle alligevel er slidt op. Det tager rigtig lang tid men til gengæld får jeg på denne måde også fundet de CD'ere som har forputtet sig forkerte steder, og meget mere plads da de nye covers er tyndere. Jeg har købt et parti på 2000 så der er rigeligt selvom nogle af de øvrige DJ's også aftager lidt.

Herudover er jeg blevet pålagt at rense vores pool (som vi aldrig bruger). Den trækker alt for mange myg til.

Det næste bliver at forhøje taget på carporten så DISKOBIL'en ikke skal stå ude på vejen. Herudover er der noget med nogle værelser til ungerne der skal indrettes, og et kontor der skal flyttes men det er et større projekt.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine hobby's er:

- Bordtennis

- Mine/vores kæledyr (2 katte og 14 chinchillaer)

- Papirklip i alle afskygninger (det kan man få rigtig meget tid til at gå med)

- lige for tiden bryllupsplanlægning

- Se film

Derudover kan jeg godt lide og bage, men det sker sjældent da der ike er andre end mig selv til at spise det bagefter. :cheerleader3:

Tja jeg elsker og være kreativ, det er bare ikke altid jeg er tilfreds med resultatet.

Redigeret af Ninkaninus2000
0

Del dette indlæg

Isoleringen og indretningen af den nye DISKOBIL er næsten færdig (mangler en enkelt hylde og at opsætte nogle beslag.

Det næste projekt jeg er gået igang med er at udskifte samtlige covers i CD-kufferterne, da mange af de gamle alligevel er slidt op. Det tager rigtig lang tid men til gengæld får jeg på denne måde også fundet de CD'ere som har forputtet sig forkerte steder, og meget mere plads da de nye covers er tyndere.  Jeg har købt et parti på 2000 så der er rigeligt selvom nogle af de øvrige DJ's også aftager lidt. 

Herudover er jeg blevet pålagt at rense vores pool (som vi aldrig bruger). Den trækker alt for mange myg til.

Det næste bliver at forhøje taget på carporten så DISKOBIL'en ikke skal stå ude på vejen.  Herudover er der noget med nogle værelser til ungerne der skal indrettes, og et kontor der skal flyttes men det er et større projekt.

<{POST_SNAPBACK}>

:cheerleader3: Bent glæder mig til at se dig knokle....... hehe damn hun svinger pisken hende Lone.... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg er jo lærer ligesom dig, og havde det på nøjagtig samme måde: Jeg savnede også noget jeg kunne gå op i, så jeg ikke følte, at jeg spildte tiden foran tv'et.

Jeg begyndte at gå til syning for 1 år siden, når jeg først kommer igang, kan jeg ikke stoppe før tøjet, sengetæppet osv. er færdigt og tiden flyver afsted.

Jeg er også begyndt at male. Jeg maler bare, hvad jeg synes er pænt, men jeg overvejer at gå til det til foråret - vil du med? :carrot: :bearhug:

Jeg vedhæfter lige senere 2 store malerier, jeg har malet til stuen, men jeg kan ikke lige få kameraet til virke, så jeg må lige vente til manden kommer hjem!

:cheerleader3:

(Babyklar tager altså også en del tid, der simpelthen så meget man kan læse og svare på - men det ved du jo :bearhug: )

post-12069-1130426366.jpg

Redigeret af Bryllupsmusen
0

Del dette indlæg

Jeg er jo lærer ligesom dig, og havde det på nøjagtig samme måde: Jeg savnede også noget jeg kunne gå op i, så jeg ikke følte, at jeg spildte tiden foran tv'et.

Jeg begyndte at gå til syning for 1 år siden, når jeg først kommer igang, kan jeg ikke stoppe før tøjet, sengetæppet osv. er færdigt og tiden flyver afsted.

Har faktisk overvejet sådan et eller andet - så har jeg jo også en god undskyldning for at skifte det gamle lig af en symaskine ud, som min mands onkel fandt til mig på en losseplads for syv år siden.  -HAHA-

Jeg er også begyndt at male. Jeg maler bare, hvad jeg synes er pænt, men jeg overvejer at gå til det til foråret - vil du med?  :carrot:  :)

Her males også en del. Har bare så svært ved at male "for sjov" efter jeg er begyndt at male til andre, som bestiller billeder. Synes der ligesom skal være en grund til at male - men det skal der jo nødvendigvis ikke.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har faktisk overvejet sådan et eller andet - så har jeg jo også en god undskyldning for at skifte det gamle lig af en symaskine ud, som min mands onkel fandt til mig på en losseplads for syv år siden.  :)

Jeg er også begyndt at male. Jeg maler bare, hvad jeg synes er pænt, men jeg overvejer at gå til det til foråret - vil du med?  :carrot:  :)

Her males også en del. Har bare så svært ved at male "for sjov" efter jeg er begyndt at male til andre, som bestiller billeder. Synes der ligesom skal være en grund til at male - men det skal der jo nødvendigvis ikke.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vidste ikke, at du sådan én prof.maler, så tror jeg ikke du skal se mine billeder alligevel.... -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Har faktisk overvejet sådan et eller andet - så har jeg jo også en god undskyldning for at skifte det gamle lig af en symaskine ud, som min mands onkel fandt til mig på en losseplads for syv år siden.  :)

Her males også en del. Har bare så svært ved at male "for sjov" efter jeg er begyndt at male til andre, som bestiller billeder. Synes der ligesom skal være en grund til at male - men det skal der jo nødvendigvis ikke.  -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vidste ikke, at du sådan én prof.maler, så tror jeg ikke du skal se mine billeder alligevel.... :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Prof. er nok så meget sagt - lader vist bare mest som om. -HAHA-

Synes da, at dine billeder er fede. :blush:

Redigeret af 270805
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er ikke kreativ, sådan er det bare, ville ønske jeg kunne male eller sy, men nej :)

jeg læser gerne bøger og det er det, har nok heller ikke tid til andet -HAHA- , men ville da ønske jeg havde en hobby :blush:

nå ja, så går vi ofte i bio og teater (klaus har et arbejde der gør han tit kan få meget billige billetter)

Redigeret af stineka
0

Del dette indlæg

Jeg elsker i det hele taget at være kreativ. Det er ikke altid at det hele lykkedes for mig, men så prøver jeg noget andet!

Det jeg kan få flest timer til at gå med er:

sy (gerne tøj)

perler (både kæder og på plade)

skære i pap

bage (elsker når det bliver godt!)

gravere på glas

Du har vist fået nogle af disse forslag, er sikker på at du nok skal finde oget at lave!!

:blush: Nancy

0

Del dette indlæg

Åhh - tror lige jeg tager fat i den fra den anden ende : HVIS JEG HAVDE TID, ville jeg elske at sysle med følgende :

-HAHA- Cernit og saltdej

:) Male

:) Læse bøger

-HAHA- Gå lange ture

:) Og så ville jeg nyde at gå noget mere i genbrugs-butikker og købe brugt tøj til

videresalg... ( Har tjent 500 hver måned de sidste 3 måneder ved det og jeg

synes det er så hyggeligt... )

Men nu har jeg jo 2 små prinsesser der tager al min tid, så det bliver ikke til så pokkers meget ( vil ikke bytte, i må ikke misforstå,,,, ;) )

:blush:

0

Del dette indlæg

Lige nu bruger jeg meget tid herinde, men derud over maler jeg, laver sjove ting i photoshop, indretter mit hus om og om igen. Jeg elsker at lave alting selv, er lidt en gør det selv type. Hvis jeg ser noget der er fedt tænker jeg altid over hvordan jeg selv kan lave det, jeg har en hel bog med projekter der venter. Derud over ville jeg ikke kunne leve uden at lave friviligt arbejde, er projektkoordinator på et mentor projekt for dansk flygtningehjælp.

Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som min avatar nok antyder er jeg: Bellydance-Bims! På eliteniveau betyder det: Design og syning af egne kostumer, Musikredigering på computeren, Koreografering af danse, Dramaundervisning og Træning-træning-træning! Det er simpelthen det eneste der har kunnet holde min interresse fanget i 14 år!

post-15692-1130438580.jpg

Redigeret af Gitte-Majbrud
0

Del dette indlæg

Der er ikke nogen af mine veninder der bor i nærheden, så jeg har lavet min egen hjemmeside... Her lægger jeg sjove ting ind, skriver lidt om hvad der sker i mit liv og lægger billeder ind... Det er rigtigt sjovt at sysle med og har været en stor tidsrøver for mig. Nogen gange har det drillet og så er jeg blevet stædig... og vupti så var der pludselig gået en masse tid... Jeg laver dog ikke så meget på den mere...

Nu bruger jeg tid på at sætte vores hus i stand, lave kreative ting såsom at lave smykker og male billeder. Kan også lide at læse. Jeg kan lide at være aktiv, gå ture og lave pilates. Og så går jeg jo til agility med min hund....

0

Del dette indlæg

Da jeg gik arbejdsløs sagde min kæreste at jeg skulle finde mig en hobby :baa: Så jeg begyndte at male :frizz2: Det havde jeg ikke det store talent indenfor, så det er lagt lidt på hylden.....

I hverdagene orker jeg ikke rigtig andet end bare at slappe af når jeg kommer hjem, også lige ordne de huslige pligter, som nu engang skal ordnes -HAHA-

Men på mine fridage og i weekenderne kunne det være ret så godt med en hobby, jeg har bare så svært ved at holde gejsten mere end 14 dage for en ting...

Som ung, (nu lyder det som om jeg er en halv gammel nar) gik jeg rigtig meget op i gymnastik og det blev så afløst af trampolin spring, som så blev afløst af Steep arobic....

Har også prøvet at gå til arobic efter jeg flyttede til Jylland, men kan simpelthen ikke få mig slæbt afsted om aften.... Tror måske det er alderen :)

Men nu kan jeg bruge min tid i vores nye have, også skal jeg også lige male alle karme og vinduer :baa:

Pernille :blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer