Sussen2

Bryllupsrejse

24 indlæg i dette emne

Ja vi har endnu ikke tænkt så meget hvor vi kunne tænke os at komme hen, men det skal selvfølgeligt være et super lækkert sted med mulighed for en masse oplevelser....

Men hvor skal i hen?

Og til de gifte, hvad kan i anbefale?

Er der nogen der har kendskab til om der er nogle selskaber der er gode til at arrangere nogle lidt mere romantiske ting til nygifte?

:loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tager til Skotland i 1 eller 2 uger (alt efter økonomien :loveflag: )

Det er et sted som både min kæreste og jeg begge rigtig godt ku tænke os at tage hen. Så vi skal på nogle lange vandreture i det skotske højland.

Redigeret af koldingtanja
0

Del dette indlæg

hejsa

Ja du vil nok få en million forskellige svar på, hvor der er mest romantisk :bearhug: men mht ekstra oplevelser ved jeg at mange af de rejsebureauer, der har rejser til Mauritius, Seyshellerne og Maldiverne laver specielle skræddersyede rejser til honeymooners, men nu ved jeg ikke, hvad i ca. har sat af til bryllupsrejsen ??? - det gør det ihvertfald lidt lettere at komme med forslag til rejsemål, når man ved, hvor i ca. ligger henne rent prismæssigt :blush:

:loveflag: Rikke

0

Del dette indlæg

Nej jeg er helt blank....

Og med hensyn til pris... tjaah.... Det vi får lyst til skal vi... Så må vi se hvordan vi finder pengene....

Jeg er ikke så kreativ på det område... Har nok bare forestillet mig en rundrejse med kuoni rejser.... Et eller andet spændende sted og så slutte rundrejsen af med en uges badeferie....

Jeg er ikke så meget til kun at tage til et ferie paradis og være der kun... Jeg vil gerne opleve nogle ting....

Jeg var bare nysgerrig efter at høre hvad i andre skal... Måske kunne jeg blive inspreret til at være lidt mere opfindsom en bare finde en alm. charterrejse... Det kan dog jo også være super....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men samtidigt har jeg også lyst til at komme til Frankrig eller Toscana i Italien....

Så jeg er bare helt vildt splittet og forvirret...

Og nårh ja...

USA....

Thailand...

Cykelferie i Frankrig....

Eller hvad med Portugal, hvor niels friede....

Mexico...

Åh nej......

Redigeret af Sussen2
0

Del dette indlæg

ok nej det var også mere ment som en forespørgsel, ikke fordi jeg skal blande mig i jeres økonomi :bearhug: men det ville jo være lidt tåbeligt, hvis vi foreslog alverdens eksotiske rejsemål og i slet ikke ville op i det prisleje, derfor spørgsmålet ;)

Flere rejsebureauer har kombi rejser, bla. star tours har de fedeste rejsemål, hvor man fx kombinerer skibs cruise med badeferie og shopping, vedlægger lige et link

http://www.startour.dk/8944.epibrw

vi var selv på Azorerne, hvilket var superdejligt og der både var mulighed for masser af oplevelser og ren afslapning og strand

0

Del dette indlæg

ok nej det var også mere ment som en forespørgsel, ikke fordi jeg skal blande mig i jeres økonomi :bearhug: men det ville jo være lidt tåbeligt, hvis vi foreslog alverdens eksotiske rejsemål og i slet ikke ville op i det prisleje, derfor spørgsmålet ;)

Flere rejsebureauer har kombi rejser, bla. star tours har de fedeste rejsemål, hvor man fx kombinerer skibs cruise med badeferie og shopping, vedlægger lige et link

vi var selv på Azorerne, hvilket var superdejligt og der både var mulighed for masser af oplevelser og ren afslapning og strand

Ja en kombi rejse... Det er sådan noget jeg tænker på... Jeg prøver at kigge....

:carrot:

Jeg satser på at der bliver råd til en forholdsvis dyr rejse, men vi har stadig ikke overblikket da det endnu ikke er færdig afviklet med vores salg af lejlighed...

0

Del dette indlæg

Ferie... JA!

Jeg kan varmt anbefale en tur til Californien og omegn - i bil selvfølgelig! Min kæreste og jeg har været afsted i tre uger, og det er ufatteligt hvad man kan nå at opleve på så kort tid! L.A, Disneyland, Universal Studios, Hollywood, Las Vegas, ufatteligt flot natur i både 50 graders varme i Death Vallye (ørken) og i Yosemite National-park med bjerge, vandfald, skovsøer og sne... San Fransisco, Solvang, San Diego tæt på Mexicos grænse, og alle de udprægede, og mindre prægede byer rundt i USA... Det gør det selvfølgelig ultra romantisk, at man bare er to på vej, hvorhen man har lyst! Tid til at bade, shoppe og se på kultur, når man selv lyster det...

Jeg tror ikke, at jeg vil anbefale NOGEN at tage på en arrangeret rundrejse, når det gælder bryllupsrejse... mest fordi man er bundet af at rejse sammen med andre HELE TIDEN - og tænk om der er personligheder man bare har det ultra svært med, så er det ærgeligt at få ødelagt en dyrt betalt tur - noget der ellers bør rumme tosomhed og romantik!

Nå, det var bare mit bud....

Selv vil jeg også på dase, shoppe-tur kombineret med en smule kultur når min tid kommer til bryllupsrejsen....

I mine tanker er Mexico noget der kunne opfylde dette!

Held og lykke med det hele - men husk at være i god tid, det er så surt at gå glip af drømme-rejse pga "udsolgt"!

Mvh Stub

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er du jo selv inde på noget rundrejse med Kuoni, til det kan jeg kun sige at de er rigtig gode at rejse med.

Bali er et rigtigt romantisk sted, hvis man altså ikke vælger festbyen Kuta, og dertil laver Kuoni forskellige rejser.

Bare lige en lille anbefaling herfra. :loveflag:

0

Del dette indlæg

Det er med Californien er lige præcis det vi har i tankerne. Så Stub er det okay at jeg har et par spørgsmål?

Jeg kan forstå at i kørte selv, var der tid nok til hinanden og til at være romantiske?

Jeg kan se at det er lige præcis den samme tur vi har i tankerne, er det for meget man oplever?

Og endelig hvad endte prisen ca pr person? (Fly, leje af bil, moteller/hoteller, ) og hvad tog i med i lommepenge?

Håber at jeg ikke blander mig for meget? :loveflag:

Knus Louise

0

Del dette indlæg

Ja da - du spørger bare løs!

Jeg synes det var SUPER romantisk - bare at være os to og selv bestemme farten. MAn skal dog være opmærksom på at man jo kører meget af tiden, så det kan være en smule hårdt. Men vi havde selv sammensat en masse cd'ere med alle yndlingsnumrene til netop at kunne skråle løs i køretiden.

Leje af bil via www.autoeurope.dk kostede 5.700 for en cabriolet i tre uger. LÆKKER bil!

Flybilletter kostede 11.900 i alt for to personer. Vi mellemlandede i Seattle inden vi fløj videre til L.A. Men på hjemturen havde vi 1½ dag i Seattle for også liiige at få den by med...

Vi havde booket et par hoteller hjemmefra, men med et par dages mellemrum, så der var plads til impulsivitet. L.A, Las Vegas og San Fransisco kan være smart at have på plads inden. Men ellers er det nemt at finde moteller til ca. 60 $ for en overnatning for 2 pers.

Alt i alt tror jeg at vi har brugt max 40.000 kr. i alt på den tur - og de ere bestemt givet godt ud for alle de oplevelser...

Mht lommepenge, så havde vi store problemer med at hæve kontanter på visa, men heldigvis havde vi mastercard... som dog heller ikek var helt problemfrit! Så sørg for nok cash, eller american express eller lign.

Et lille tip, hvis man skal på rundttur - hvad enten det er arrangeret eller kør-selv! Skriv en dagbog... det er så hyggeligt at læse efterfølgende!

Du spørger bare løs, hvis der er andet!

Stub

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis vi havde havft tid og råd til bryllupsrejse så var den helt sikkert gået til Brasilien.

Der er der både de smukkeste strande, smukke mennesker med en sjov og festlig kultur :bearhug: og en stor og vild natur. Min kæreste er mest til romantiske strande (det kan virkelig lade sig gøre at finde nogen hvor man har det hele mere eller mindre for sig selv) og jeg foretrækker nok lidt mere aktion. :carrot:

Ellers så kan jeg anbefale en tur til Argentina. Det er både forholdsvist billigt og sikkert så det er nemmere bare at kaste sig ud i noget i forhold til Brasilien. I nord findes der et af verdens største vandfald Iguazu, som er mega smukt og i samme område findes der subtropisk regnskov. Der har vi været ude på et såkaldt lodge. Det var en romantisk og ret luxus-præget måde at se regnskoven på. Lodget bestod af små hytter der alle var insektfri (pyha) og så var der arrangeret vandreture med guide i skoven. Overskuddet gik til genoprettelse af regnskoven og vi var også alle med til at plante nye træer. Det smukkeste var de tusindvis af store farvestålende sommerfugle der flaksede rundt i det meste af skoven.

Postet billedePostet billede

Redigeret af sissel
0

Del dette indlæg

Vi var på Mauritius - men der laver man jo ikke andet end at slappe af :bearhug:

Men der er SÅ smukt. Se billedet. Vandet er virkelig SÅ blåt og sandet SÅ hvidt. Men man skal kunne holde ud at lave ingenting.

Jeg kan anbefale dig at tage fat i Peacocktravel

- de har nogle fantastiske rejser. Jeg ville gerne have været på Safai og så sluttet af på Zanzibar. Men da vi havde vores datter på 6 mdr. med gik det jo ikke lige... Hi hi

Held og lykke med det.

:bearhug:

post-15613-1131455452.jpg

Redigeret af Celine :-)
0

Del dette indlæg

Åh ja der er så mange romatiske rejsemål og steder at se.. og forskel på priser. Vi har valgt at tage den "billigere" løsning og ta en uge til Sydspanien (jeg eeelsker Sydspanien) Der er vejret godt smukke steder at se, romantiske små restauranter, søde mennesker som går meget op i bryllup mv så man nok bliver ekstra forkælet og vi vil gerne bruge denne uge på at kigge hinanden DYBT i øjnene og være forelskede så vi vilel vælge et sted hvor vi ikke følte vi var gået glip af noget hvis vi tog en dag under dynen og kun i hinandens selskab. Det var hvad vi mente var vigtigt for vores rejse.. at vi bare skal nyde hinanden :bearhug: Og så kan jeg få lov at folde mig ud på spansk ikke mindst :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har planer om 2-3 uger i New York, Orlando eller San Francisco.

Endten tager vi 2-3 uger i New York eller også bliver det 1 uge i Orlando(Florida) og 1-2 uger i San Francisco.

Vi er ikke så meget til badeferie og for meget afslapning på ferierne, så der skal ske lidt :bearhug:

Majken jobbar

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan kun sige Paris :bearhug:

Var der for første gang på min bryllupsrejse og venter kun på at komme afsted igen!!

:bearhug: Tina

<{POST_SNAPBACK}>

... Så længe bryllupsrejsen ikke lige er i de her dage...

/Jesper

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det....

Jeg tror også lige vi venter lidt, så der kan falde lidt ro over sagerne og romantikken kan indfinde sig dernede igen...

0

Del dette indlæg

:bearhug: Rikke

<{POST_SNAPBACK}>

Vi var også en tur til Azorerne og det var så skønt :loveshower: Jeg er klar til en tur derned igen næste år :bearhug: Der er en meget hyggelig stemning på Saõ Miguel(øen hvor vi boede) og en natur så smuk at man fuldstændig mister vejret over det.

0

Del dette indlæg

Endten tager vi 2-3 uger i New York eller også bliver det 1 uge i Orlando(Florida) og 1-2 uger i San Francisco.

Vi er ikke så meget til badeferie og for meget afslapning på ferierne, så der skal ske lidt :bearhug:

Majken jobbar

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Majken,

Har du været i New York før? Jeg ELSKER New York, den fedeste by overhovedet. MEN altså 2-3 uger i NY er godt nok lang tid. Der ville selv jeg blive lidt bims, tror jeg. Det er blot min erfaring - du har jo nok været der før, men hvis ikke var det bare lige et lille råd :bearhug:

God tur :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æhmmm... I har styr på at Florida og San Fransisco slet ikke er i nærheden af hinanden ik? :bearhug:

Florisa Syd-øst og San Fransisco på vestkysten længere mod nord.... Men okay man kan jo flyve imellem! Personligt synes jeg bare at USA skal oplevese i øjenhøjde, og helst fra en bil.... turen mellem San Fransisco og L.A: er ufattelig smuk natur langs kysten.... Gider man ikke L.A er San Diego tæt på Mexicos grænse bestemt værd at overveje med en super strand.....

Nå, det var bare lige en lill reminder vedr. geografi....

Stub

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Der er mange lækre rejsemål - og du får vist lige så mange forskellige svar som der er personer herinde :bearhug:

Men jeg vil sige Brasilien - har været dernede i 2 måneder og det var bare den ultimativt fedeste tur. Der er så meget at se og udover Rio de Janeiro, så kan Salvador anbefales - eller op til Manaus ved regnskoven!

Ellers foreslår jeg New York - feeeeeeeeeeeeeeddd by.

Vores bryllupsrejse kommer til at gå til enten Sydafrika eller New Zealand - men vi udskyder bryllupsrejsen til vinteren 2006, selvom vi skal giftes OM KUN 23 DAGE - ARRGGHH :carrot:

/W2B

0

Del dette indlæg

Men samtidigt har jeg også lyst til at komme til Frankrig eller Toscana i Italien....

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jeg har set at lucca og lerche arrangerer nogle særlige bryllupsrejser til Toscana. :bearhug:

Du kan læse mere på denne side:

http://shop.luccalerche.dk/group.asp?group=41⊂=11

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg fandt også lige denne side hvor de også laver bryllupsrejser med særlige arrangementer f.eks. bryllupsrejse til paris med middag i eifeltårnet, aftentur på Seinen og champagnesmagning. :sang:

http://www.team-benns.com/individual/tease...=58&nThemeNo=12

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer