Irishbride

Anna & Patrick 3 gange så gift!

890 indlæg i dette emne

Alt den bryllupsplanlægning kan godt blive lidt meget ind imellem, så vi sagde straks ja, da Patricks onkel inviterede os op i sit "sommerhus" i Sligo i nordvest-Irland. :denmarkflag:

Vi tilbragte weekenden oppe i den smukke smukke natur

Jeg synes da bare lige I skal se, hvor smukt der er i lille Irland:

Udsigten fra stuevinduet:

post-16734-1141724626.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selvfølgelig også gennemtrawlet alt med kjoler fra Oscar uddelingen: :bearhug:

Her er en, der kommer reeeeeeeeet tæt, på det vi forestiller os, at min brudekjole ender som.

Min barm er dog en DEL større end Jessica Albas. Min Halterneck bliver lidt bredere og blondeapplikationerne kommer op på brystet . Havfruesnittet bliver også mere udpræget

Men grund-ideen er rigtig nok :denmarkflag::loveshower:

post-16734-1141730081.jpgpost-16734-1141730095.jpg

Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wauw! Sikke en laber kjole!

Og hvor dejligt med weekend i så smukke omgivelser. SUK! Bare det var mig! Jeg sidder godt nok ofte og drømmer mig væk i øjeblikket. Trænger SÅDAN til luftforandring. Så er det dejligt med billeder fra alle de smukke steder ude omkring i verden.

:denmarkflag: Gitte

0

Del dette indlæg

:bearhug: flot kjole - den bliver du da bare for lækker i!!

Og hvor er der smukt - kan ikke være mange gange hvor der er så flot udsigt i det våde Irland! (Kender jo lidt til klimaet og naturen fra Skotland) Men har faktisk også været i Sligo - det var bare om sommerne og der var skønt.

Når jeg ser dine billeder så begynder jeg alligevel at se lidt frem til at bo i Sktoland, hvor man kan have den natur udenfor døren hver dag! Vi har jo snakket om min skræk for at flyyte tidligere, og den er jeg jo ikke helt kommet af med - men er begyndt at kigge efter jobs derovre - er ikke så begejstret for det jeg har, så det gælder vel bare om at tage springet...Suk, hvorfor et jeg sådan en tøsedreng(pige)

:denmarkflag: Lene

0

Del dette indlæg

Har været i SLIGO rigtigt mange gange... Simon er jo fra Bundorran. Og manner hvor er det bare smukt derovre... Glæder mig helt vildt til at tage mine forældre med derover i Oktober.

Og sikke som planlægningen går for dig Anna! Det er jo fantastisk at du kan holde tungen lige i munden når det er 3 bryllupper der skal planlægges :denmarkflag: Jeg læser lige lidt videre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SUPER smuk idé med kjolen

Hvor er der bare smukt i Irland, har aldrig været der. Måske skulle man tage sig sammen efter at have set disse billeder.

Vi skal også på romantisk weekend 7.-9. april til ODENSE. ikke det samme, men ok . . . . . . .

:denmarkflag:

Dinah

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også fået gjort de fleste af vores "for-invitationer" færdige.

Heri har vi fortalt om begge bryllupper (i dem til danske venner har jeg også oplyst om brylluppet i juni 2007 i Århus, men jeg har ikke sendt til mange i Danmark) og vedlagt et svarkort, hvor folk kan krydse af hvilket bryllup de vil komme til eller om de ikke kan komme.

Billeder er taget med mobilen, så er ikke fantastiske :) Jeg skal nok få hevet digi kameraet frem og få dem taget lidt bedre.

UPDATE 27.2.2006: nu fik jeg så taget nogle ordentlige billeder

post-16734-1141053990.jpg

Må jeg lige vende tilbage til dine invitationer? Jeg er helt vild med dem, og vil gerne selv lave noget der ligner, dog bliver mine røde og med et lidt andet bånd. Men må jeg spørge hor du har fundet inspiration til dem henne? Kan du sige mig målene på det yderste foldede karton og på det inderste kort? Er det blå foldede karton limet i siderne så kortet holdes inde?

Håber du vil dele lidt af dine fif med mig!

:super:

0

Del dette indlæg

Må jeg lige vende tilbage til dine invitationer? Jeg er helt vild med dem, og vil gerne selv lave noget der ligner, dog bliver mine røde og med et lidt andet bånd. Men må jeg spørge hor du har fundet inspiration til dem henne? Kan du sige mig målene på det yderste foldede karton og på det inderste kort? Er det blå foldede karton limet i siderne så kortet holdes inde?

Håber du vil dele lidt af dine fif med mig!

:blink:

Jeg har da vist ikke været her på BK i et stykke tid nu. Aaaaaaaaaaaalt for travlt med DUMME DUMME opgaver!

Men jeg deler da gerne inspirationen. Den kommer fra denne hjemmeside loveletters.ie og er serien, der hedder Midnight.

Kortet er et A4 ark foldet 2 gange. Den øverste del er 9,8 cm, den midterste 14,3 og den nederste 5,55 (meget præcise mål - jeg ved det godt :) ). Den er så 14,3 bred også, så den færdige bliver kvadratisk. På de nederste 5,55 cm har jeg lavet to "flapper", som så foldes ind og limes, så der bliver en lomme.

Jeg kan ikke lige finde ud af at lave en skabelon i word - desværre. Men jeg håber det giver mening.

De inderste kort er 14 x 14 cm. :)

Hej Anna. Jeg må lige høre dig - Hvad skal i give for den overnatning i Kennebunkport? - Og har du evt. et link? :blink:

:blush: Majken

Jamen det må du da. De har faktisk en fin hjemmeside, hvor også priserne står på Captain Fairfield Inn. Vi skal ikke give noget ekstra for champagne og glassene giver de os også som en souvenir :bearhug:

Det er ikke helt billigt - men hvad, det er jo kun den første overnatning på en bryllupsrejse 1 gang

Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg

:) Guuuuuuuuuuuuuuuud, vi har passeret de 6 måneder :blink:

Det havde jeg slet ikke opdaget. Jeg har SÅ travlt med opgaver fra mit deltids-studie, arbejde, jobansøgninger og så lige at være syyyyyg (omgangs-syge, som jeg "endelig", som en af de sidste fra arbejdet har fået tiltusket mig :) )

Kjolestoffet har vi stadig ikke valgt, men jeg ved, at min mor har syet ind til flere prøver.

Hun har også syet en hel stak slå-om kjoler, toppe og nogle bukser til mig.

De skulle komme med posten i løbet af næste uge.

IHHHHHHH sådan en privatskrædder er god at have :bearhug:

Vores gæster er også så småt begyndt at melde tilbage. Bliver spændende at se, hvor mange vi bliver :blush:

Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor ringede igår og ville lige høre, hvad jeg synes om hendes nye ide med at sy perlerne fra hendes ægte perlehalskæde på blonderne på bærestykket af min kjole. Så kunne de jo være det gamle og det lånte (måtte lige pointere at vi jo nok ikke piller dem af igen, så det lånte er jeg ikke så sikker på :bearhug: )

Det synes jeg da bare er SÅ sød en ide. Og tænk at hun vil ofre sin perlekæde på det :hug:

0

Del dette indlæg

Så har vi lavet en aftale med "The Wedding list @ Brown Thomas" om, at vi kommer ind på lørdag sammen med Patricks kusine - det tætteste han har på en søster.

post-16734-1142953179.jpg

Vi har været på en inspirationstur rundt i køkkenafdelingen og har bestemt os for en masse. Vi har valgt en masse Nigella Lawson køkkenting, gode le Creuset gryder, Waterford Crystal glas osv osv.

Det føles MYCKET mærkeligt at gå og skrive ting ned - "og to af dem og 4 af dem og så liiiiiiiiige en af dem".

På lørdag skal vi lige rundt inden vi skal mødes med "konsulenten" og finde noget sengetøj og andre gode sager.

Så bliver man vist udstyret med sådan en trådløs tingest, der scanner ting ind og går en tur i forretningen og peger på det man vil have på listen :hug:

Mon man kunne styre gruppen neeeeeed ad trappen til The Shoe Room med Louboutin, Jimmi Choo, Dior og alle de andre tunge drenge. De kan da også godt komme på listen for min skyld :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg sætter da også lige et par links ind, så I kan se, hvordan det fungerer herovre:

The Wedding list at Brown Thomas

Og se så liiiiiiiiiige hvad de har her. Vera Wang brudesalon - jeg stak lige hovedet ind, da vi var deroppe sidst. WAUW.

Vera Wang @ Brown Thomas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

wauw en udsigt, kender en smule til skotland, men nøj en udsigt, skøøønt.

Hamrende flot kjole, glæder mig til at se mere til den. Det er da godt nok sødt af din mor, så bliver din kjole jo også meget personlig på den måde. :hug:

Nøj hvor får jeg lige lyst til at komme tilbage til Manchester hvor vi har boet nogen tid, øv de butikker de havde, sikke nogen lister man kan lave sig.

Glæder mig til at se mere :bearhug: Sarah

0

Del dette indlæg

Nøj hvor får jeg lige lyst til at komme tilbage til Manchester hvor vi har boet nogen tid, øv de butikker de havde, sikke nogen lister man kan lave sig.

Nej hvor sjovt. Jeg er uddannet i Manchester, på Royal Northern College of Music på Oxford Road.

Jeg boede der i 3 år - ude i Whalley Range mellem Moss Side og Chorlton.

Hvor boede I?

:bearhug:

Anna

0

Del dette indlæg

Hej Anna :hug:

Svarer dig lige her i din egen tråd. Har læst den igennem for første gang. Wow!! Sikke et (eller nærmere 3) bryllupper!! Stilfuldt.

Ang. Silkehuset, så må jeg desværre indrømme, at jeg ikke aner hvad prisniveauet er. Men silke og de rigtige blonder er nok altid dyre - lige meget hvor du finder dem. Jeg kan læse ud af din tråd, at du nok ikke er til billige blonder ;-)

Og dog - mener faktisk at jeg kun ialt gav 1500 kr. for min silke dengang - men det var altså også i 1996. Silkebrokade til overdelen, silkesatin med et lag silkechiffon til nederdelen plus et sjal. Men det er jo også 10 år siden. Uhhhhhha - er jeg blevet så gammel??!! :bearhug:

Må jeg spørge om noget helt andet? Hvad laver man som redaktør af Yahoo, og hvordan er du havnet i Irland? (Min veninde bor der også - i Killarney - og jeg har lige været på tøse-shopping med hende i Dublin - FED by, men DYR!!!!!!).

KH.

Ulla

0

Del dette indlæg

Men silke og de rigtige blonder er nok altid dyre - lige meget hvor du finder dem. Jeg kan læse ud af din tråd, at du nok ikke er til billige blonder ;-)

Hmmmmmmmmmmmmm billige blonder :biggrin:

Altså lidt pæne må de jo gerne være. Jeg tror, at jeg er miljøskadet hvad angår stofkvalitet! Min mor er MEGET kræsen. Vi har fået tilsendt stofprøver fra lidt forskellige steder. Favoritten er en butik i London indtil videre.

Og dog - mener faktisk at jeg kun ialt gav 1500 kr. for min silke dengang - men det var altså også i 1996. Silkebrokade til overdelen, silkesatin med et lag silkechiffon til nederdelen plus et sjal. Men det er jo også 10 år siden. Uhhhhhha - er jeg blevet så gammel??!! :bearhug:

Det var da billigt! De reklamerer jo også med at man skulle kunne få stof til en kjole for under 2000 :biggrin: Men så er spørgsmålet jo bare, hvad for noget stof det så er. Mutti er i Hamborg i denne uge, og der er vist også gode stofforretninger, så der bliver researched.

Må jeg spørge om noget helt andet? Hvad laver man som redaktør af Yahoo, og hvordan er du havnet i Irland? (Min veninde bor der også - i Killarney - og jeg har lige været på tøse-shopping med hende i Dublin - FED by, men DYR!!!!!!).

KH.

Ulla

Jamen det må du da. Den del af Yahoo! jeg arbejder for er Yahoo Search Marketing. Hvis du søger på Yahoo eller Google for den sags skyld er der foroven og/eller ude i siden af resultatsiden nogle søgeresultater, der hedder sponsorerede søgeresultater. Dem har vi ansvaret for at skrive og redigere. Derudover oversætter og skriver jeg alt, hvad der er på den danske Yahoo! Search Marketing side lige her Y!SM. Stort arbejde, da vi lige har skiftet officielt har skiftet navn fra Overture til Yahoo!.

Jeg kom såmænd herover på grund af jobbet. Jeg arbejdede ved siden af mit job som violinist som freelance-oversætter. Da mit helbred ikke rigtigt kunne med de meget skiftende og ind imellem lange arbejdstider i orkesteret så jeg mig om efter noget andet.

Det engelsk-danske aspekt i jobbet tiltalte mig, og vupti her er jeg så stadig næsten 2 år senere :pokey:

Og JA, Dublin er saftsuseme DYR!!. Så kan det danske prisniveau ind imellem godt gå hjem og lægge sig. Men så skulle du prøve at købe et hus her!!!!! Vi har på det nærmeste opgivet!

:hug:

Anna

Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg

Hej igen :biggrin:

Vil bare lige sige, at din mor skal gå ind i "Alsterhaus" - adressen mener jeg er Neuer Wall - i Hamburg. Deres stofafdeling er rigtig god. Der har jeg købt til flere forskellige gallakjoler. Har dog ikke kigget efter stof til brudekjoler, men det er et forsøg værd.

Jeg er selv lidt halvdesperat mht. stof. Skal også have min kjole syet - af en skrædder i München - og har indtil videre ikke fundet det helt rigtige. Dog har jeg set en hel fantastisk blonde i et blad, som jeg nu leder efter. Du skulle vel ikke i din søgen være faldet over noget i den stil? (se foto). Den ligner et kæmpemæssigt spindelvæv - man ser det ikke så godt på fotoet, men jeg kan vist ikke lave det større.....

Et andet tip, som en dame i en stofforretning gav mig: Led i de dyre bolig-tekstil-forretninger. De har tit fantastiske hvide eller cremfarvede silke- og blondestoffer, som er lidt ud over det sædvanlige. Og man kan jo ikke se, at kjolen er syet af et gardin :bearhug:

:hug: Ulla

post-16745-1142964426.jpg

Redigeret af ulla
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer