Guest Maiken soon to be Østergaard

Nytårsaften

29 indlæg i dette emne

Hej I skønne Quinder!

Min kommende og jeg skal holde nytårsaften herhjemme, kun os to, med fint tøj, god mad og vin og masser af hygge!

MEN... Jeg kan slet ikke finde på hvad vi skal spise... Har overvejet en forret med enten okse cappachio eller marinerede tigerrejer og til hovedret enten lammekølle eller en traditionel god steg! Hvad skal I have??

:bearhug: Maiken som håber på noget inspiration

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal også bare være her hjemme med børnene ..Vi skal have racklette men oksemørbrad og div grønsager bagte kartofler og wisky sauce..

Så laver jeg en chokolate mud cake med appelsin/krokant og så med rørt soft ice..

Det bliver rigtig hyggeligt,det er første år vi skal være alen, men vi glæder os og Tobias (vores dreng på 4 ),gælder sig enormt til fyrværkeriet...

Festlige Nytårs hilsner Bettina

0

Del dette indlæg

Vi skal til vores ven og han står for alt maden. Men vi får hummerhaler marineret og blåmuslinger til forret, evtl. også laksemousse og æg. Derefter måske en suppe.

Så en lammkølle med chili chokolade sauce og måske mere. Så oste og pølse plader og vi står for dessert som bliver til prøvebagning af betty's kage.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fondue og raclette ville vi skulle ha' hvis vi var hjemme - det er så hyggeligt at sidde over, også når man "bare" er to... :bearhug:

Men nu skal vi jo ud og spise kinesisk, så... :carrot:

0

Del dette indlæg

Tja jeg så at der stod Boller i Karry på menukortet i Bilka :biggrin:

:bearhug::birthday::balloon:

Eller risengrød - det har jo næsten lige været jul :bearhug:

Vi skal have en alm kedelig rejecoctail til forret - oksemørbrad med en slags hasselbagte kartofler, grøntsager vendt i krydderier og olie - derefter i ovnen og en rødvinssovs. Til dessert skal vi have en chokolademuffin med kugler af is og en bærsovs - eller måske vi bare vælger en islagkage :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi skal have:

Forret: Grillede Black Tiger rejer i chili og hvidløgsmarinade på en bund af sprød salat og avocado. Dertil friskbagt brød og frisk smør.

Hovedret: Helstegt oksemørbrad med hasselbagte kartofler, whisky sauce samt lækker blandet salat. Dertil friskbagt brød med frisk smør.

Dessert: Lækker chokolade/mandelkage med vanilleis samt friske bær og frugt.

Det er os, der er værter i år, så jeg har bestemt menuen :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For vores vedkommende, står den på Raclette, med masser af kød, grønt og andet tilbehør :bearhug:

Dessert, bliver islagkage fra Cribbio - Vi har udset ham til muligvis at lave vores bryllupskage eller desserten til brylluppet. Så imorgen bliver en god anledning til at afprøve hans fantastiske italienske is, som islagkage :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi skal for første gang imens vi har været sammen, holde nytårsaften herhjemm...Hans skal nemlig arbejde, og har først fri klokken 19...Vi har dog inviteret eleven som også skal arbejde med herind, mine forældre og storebror...og så kommer de hollandske ejere af gården hvorpå min kæreste er fodermester...Så det bliver hyggeligt!

Jeg talte med hollænderne i går, og de synes at vi spiser HELE TIDEN i Danmark...de er ikke vant til at komme over til nytårsfesten før klokken 22-23...!!Jamen hvad så med maden! Det er jo halvdelen af hyggen!!!

Så i år skal de opleve en dansk nytårsaften!

Vi skal til forret have, laks på sprød salat og avocado med tilbehør, hovedretten er den traditionelle skinke med grønlangkål, brune og hvide kartofler...

Vi er ikke blevet enige om, om der også skal være dessert...kan man spise mere??

Når vi har skudt nytåret ind er det en tradition i min familie at få suppe til at varme sig på...men i år bliver det en lækker hvidløgssuppe...MUMS!!

:bearhug: KnuZ Dorthe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal hjem til mine svigerforældre og der står den på fondue.

Men vi holdt selv en lille nytårsaften i går og der fik vi:

1. Forret: Chilisuppe

2. Forret: Rejecocktail

Hovedret: Oksefilet med rodfrugter, ovnbagte kartofler og hele løg og rødvinsauce

Dessert: Portionsanrettet is med sirup og kransekage

Det var SÅ lækkert! :bearhug:

0

Del dette indlæg

vi skal vist også være hjemme i år, og vi skal have nakkekotelleter med rød, grøn og gul peber og champinoner og majs, bagt i folie i ovnen i 45 min, og dertil kartofler og beaunaisesovs,

det er en ret min far lavede til os da vi var nede ved ham. og det smager bare hammer godt,

0

Del dette indlæg

Vi bliver 11 voksne og 3 børn, og da det jo sædvanen tro er mig der står for menuen ser den ud som følger i år:

Menu:

Terrine de Foie Gras

med portvinsky og blandede salater

Blomkålsmousse

med seranoskinke- rødløg- purløg og basilikum

Helstegt dyrefilet

med Calvadossauce, ristede kartofler, svampekompot med æbler og nødder samt dampede grønne asparges

Nøddekurv

med jordbærsorbet, nougatis, chokolademousse, hindbærcoulis og frisk frugt

Knus Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi bliver 11 voksne og 3 børn, og da det jo sædvanen tro er mig der står for menuen ser den ud som følger i år:

...

Knus Trisse  :bearhug:

Hej Trisse,

det lytter jo som sadvenlig helt perfekt og lækker - kan jeg stadigvæk nå at tilmelde mig til jeres nytårsaften :birthday: hvornår skal jeg være hos jer :balloon:

Nå heldigvis bliver vi jo også snart forkælet af dig.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver 6 personer, herhjemme hos os, og min mand har lagt sig syg, så nu står jeg for hele baduljen :bearhug::bearhug:

Til forret skal vi have grillet hummer

Hovedretten er raclette med svinemørbrad, oksefillet, små hakkebøffer, pølser, og et hav af andet tilbehør.

Desserten, aner jeg ikke hvad er for den komme nogle af gæsterne med.

Natmaden består af røde pølser med brød ;)

Godt nytår

Mie

Redigeret af mipo
0

Del dette indlæg

Vi skal have følgende:

* Tigerrejer i hvidløg med ruculasalat og andet "godt" :birthday:

* Laks i alle afskygninger

* "Noget" til dessert

:bearhug:

Rigtig godt nytår allesammen!

Kærligst FynboBredahl :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi skal til mine forældre, hvor vi bliver 8.

Far vil ikke ud med hvad vi skal have (så skørt; han vil altid gøre et stort nummer ud af det :bearhug: ), men jeg håber det bliver lige så godt som det I andre skal have.

Godt nytår til alle - pas nu på jer selv :bearhug:

Redigeret af Librian
0

Del dette indlæg

Det hele lyder jo rigtig godt.

Vores nytårsaften holdes her hjemme, og vi bliver 10, så det skal nok blive sjovt :smolf:

Det er mig og gemalen som skal stå for forretten.

Til dronningens tale vil jeg lave 2 forskellige kanapeer. En med pandekager hvor der kommer smøreost, salat og laks i. Og en med ristede små flutes stykker hvor der kommer rygeostsalat og helle fisk på.

Og til de ikke fiske spisende mennesker leverpostej med agurk, så kan de sgu lære at spise fisk så :bearhug:

dertil får vi et glas mousserende vin med frossende hindbær i.

Nå, så til menuen:

Forret : 2 skiver lakserolade lagt på salatbund og pyntet med citron

Hovedretten : Det bliver noget oksekød, dertil stegte rodfrugter og noget kartoffel noget !

Dessert : Har ingen andelse hvad de kommer med

Natmad : God gammeldags suppe med kød og melboller.

MUMS jeg glæder mig :carrot:

Pernille :bearhug:

Redigeret af pernille25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor lyder det bare som lækre menuer, som I allesammen skal have i morgen.

Vi holder en stille og rolig Nytårsaften i år og får besøg af et vennepar.

Jeg skal stå for maden ( as usual )

Forret: Hummersuppe pyntet med krebsehaler

Hovedret: Hjortemedaljoner med ristede svampe, rødvinssauce og ovnstegte kartofler:

Dessert: Ostebord (efter mandens ønske)

...og SUPER GODT NYTÅR til jer alle!

:bearhug:

/W2B

0

Del dette indlæg

Vi skal bvære herhjemme i år... Min søster er ovre for Bornholm, så hun kommer med sin nye kæreste og mine to dejlige nevøer på 3½ år og 10 mnd'er.. Vi skal have raclette med mini bøffer, marineret oksekød, mini hakkebøffer med og uden bacon, cocktailpølser med og uden bacon, marineret kylling, mini frikadeller, omelet, ost til gratinering, frøntsager, kartofler, hvidløgsbrød, bearnaise og rødvinssovs.. Vi starter nok med en lille salat og dessert har vi droppet... regner ikke med at vi kan mere, så det bliver lidt guf og kransekagen... Mums... glæder mig allerede..

Godt Nytår til alle fra Trine

0

Del dette indlæg

Vi skal være hjemme, sammen med min mands søn på 8 år, og forhåbentlig min søster og svoger. Forhåbentlig, fordi hun er sat til at føde i dag, så hvis pjevsen melder sin ankomst inden i morgen aften, så kommer de jo nok ikke :bearhug:

Men så tager vi på sygehuset med mad til dem :bearhug:

Nå men menuen står på rejecocktail med hjemmelavet dressing og noget ristet brød, vildsvinekølle med rodfrugter og sauce af skyen, og til dessert en færdiglavet passionskage fra Bilka (eftersom jeg står med hele menuen, måtte mindst én af retterne godt være lidt nem...)

Derudover er der lidt chips og snacks til velkomst og senere, og hotdogs til natmad, hvis vi når så langt. Og til midnat kransekage og Asti spumante - sur champagne er vi helst fri for :angry:

0

Del dette indlæg

Vi bliver 8...9 med Emma vores skat på snart 7 mdr.

Vi skal kun stå for hovedretten og kun noget af det nemlig kød og kartofler, vi skal have kalvefilet med bagekartofler og gode dressinger, forretten ved jeg bliver carpaccio og desserten er en overraskelse det ved jeg ikke noget om...

Vi skal have hjemmebagt kransekage kl. 2400

Godt nytår til alle pas nu på arme og ben og hvad dertil hører under fyrværkeriet... :smolf:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer