hylmer

dåbsattest????

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

hejsa

Har hørt idag at man skal bruge sin dåbsattest ,når man skal giftes-men hvad skal den bruges til og hvad gør man,hvis ikke lige man (læs jeg)kan finde den?

knus trine

<{POST_SNAPBACK}>

Du går ned til kordegnen i det sogn du bor i ..sige rdu har mistet den .... de ber om dit cpr. og de printer en ny ud til dig

Håber det kunne hjælpe

0

Del dette indlæg

Hej med dig

Dåbsattesten skal afleveres på kommunen sammen med ægteskabserklæringen (den kan downloades fra kommunens hjemmeside)

I får dem retur sammen med prøvelsesattesten, som skal afleveres på kirkekontoret.

Hvis du ikke kan finde din dåbsattest, kan/skal du henvende dig til kirkekontoret/kordegnen, så kan de hjælpe dig med at få en ny. Det er der ingen problemer med -og så vidt jeg ved, så koster det ikke noget...

*knus*

Mette

Redigeret af Metteapril06
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

et nyt spørgsmål..

Får man prøve attesten med det samme ?`Jeg tænker på når man aflevere ægteskabserklæringen og dåbsattesterne ?

:hug: Heidi

<{POST_SNAPBACK}>

du mener prøvelsesattesten ... nej det gør man ikke .... der går mellem et par uger og op til 8 uger mener jeg ... jeg har hørt et sted .... men hæng mig ikke op på det ......

0

Del dette indlæg

et nyt spørgsmål..

Får man prøve attesten med det samme ?`Jeg tænker på når man aflevere ægteskabserklæringen og dåbsattesterne ?

:hug: Heidi

Nope det gør man ikke - hvor lang tid, der går med jeg ikke. Men jeg ved den max. må være 4 måneder gammel, når man når til selve brylluppet...

*knus*

Mette

0

Del dette indlæg

Vi fik vores prøveattest m posten idag,og der står gudhjælpemig at det koster 500 i afgift :hug:  Er det kun her i Odense at det koster at blive gift?

Det er garanteret prisen for det møjdyre HC Andersen år vi lige har haft.

Dumme Tina Turner :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder da mystisk.. og det er endda ikke den 1. april... :hug:

Vores var altså gratis... :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik vores prøveattest m posten idag,og der står gudhjælpemig at det koster 500 i afgift :hug:  Er det kun her i Odense at det koster at blive gift?

Det er MEGET afhængig af følgende:

- hvilken kirke man skal giftes i (der er forskellige bestemmelser om "medbetaling" fra kirke til kirke og sogn til sogn)

- om man "hører til" i sognet/til kirken (hvis ikke, er der nogle steder at man kan få lov til at blive viet der MOD betaling - for at undgå at kirken bliver "overbrugt")

- om det er en MEGET populær bryllupskirke (så skal man tit og ofte betale et symbolsk beløb -gerne 500kr- for vielsen, for at undgå at kirken bliver brugt alt for meget...)

Spørg hvorfor I skal betale de 500kr (som jeg egentlig synes er billigt for en vielse - men det er der jo forskellige meninger om :hug: )

0

Del dette indlæg

Det lyder underligt med at i skal betale når i høre til kirken, med hensyn til at prøvelsesattesten så kommer det meget an på hvilken kommune det er, jeg har også hørt at det tog ca. 1 uge fra man aflevere til man fik den igen, jeg var nede med vores og så sagde de at hvis jeg kunne vente 5 min så kunne jeg få den med hjem med det samme, jeg blev forbavset men jeg ventede da og fik den med hjem med det samme og så skulle jeg bare aflevere den til kordegnen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer