Guest stineka

vores budget holder bare ikke?

49 indlæg i dette emne

hej piger,

sidder i eksamenslæsningen, og skulle egt. bare lige tilføje en post til vores budget da mine øjne falder på totalsummen, ganske uden at jeg har set det er vi nu på 19.000 mere end vi har budgetteret med (nemlig 100.000,-) jeg ved simpelthen ikke hvad der sker :balloon: men total er nu 119.825 :cheerleader3::cheerleader3: og der er lidt krise - for det er godt nok hamrende mange penge for 2 SU nørder :baa: og ja, der er allerede nogen af posterne der er blevet mindre end budgettet - men vi barberer nok ikke lige 20.000 væk :cheerleader3: må jeg ikke se nogle af jeres budgetter :respekt: bare for at se hvor vores det forsvinder ud i intetheden :cheerleader3: jeg kan godt se at vores mad/hotel/personale er ret dyrt, men alligevel?????

:hug:

Redigeret af stineka
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores budget løber altså også helt hen i vejret :cheerleader3:

Vi havde ikke rigtig noget max beløb, men nu siger den lige godt 80.000 kr, og det er uden min kjole som de gamle betaler :hug:

Jeg kan lige vedhæfte det, det er altså ret så primitivt :cheerleader3:

Kroen 597 x 56 = 34.000 kr. Foreløbig pris

Eftermiddag = 3.000 kr. foreløbig pris

Likør = 1.000 kr. foreløbig pris (tror ikke den holder)

Musik = 12.000 kr.

Pernille

Kjole + tilretning = Mor og far

Slør = 1.500 kr. (har godt nok købt et til 250 kr. men er ikke sikker på det skal være det )

Sko = 670 kr.

Undertøj = 1.500 kr.

Søren = 7.000 kr.

Blomster = 1.000 kr. (hvis det stadig bliver min mor som laver det)

Indbydelser m.m. = 1.000 kr. (nok nærmere 1700. kr)

Frisør + make up (Pernille) = 2.500 kr.

Frisør (Søren) = 200 kr.

Vielses ringe = 8.750 kr. (Budget 5000. kr :cheerleader3: )

Fotograf = 4.200 kr.

+ 500 kr i tillæg til udefotografering = 500 kr.

I alt : = 79.000 kr.

Men nu skal vi ud på kroen på tirsdag, så ryger budgettet nok lidt højere op :cheerleader3:

Puha, det er altså mange penge :balloon:

Pernille :respekt:

0

Del dette indlæg

ja, er det ikke?

vores er som følger for 81 gæster, vi har allerede sparet noget på min kjole, sko etc. men tilgengæld er der kommer 4 lejl. til i alt 4500, så det bringer bare budgettet opad :respekt:

Budget

Mad 20000

Vin 4800

Spiritus 3000

Øl og Vand 2000

Morgenmad 2500

Bryllupskage 3000

Reception 500

Serveringspersonale 6000

Stearinlys 100

Duge 600

Servietter 400

Bordpynt 500

Invitationer 500

kuverter, ekstra 300

indstik 50

Bordkort 100

Takkekort 300

Frimærker, invitation 300

Frimærker, takkekort 300

Kirke 1800

Oppyntning 500

Transport 1000

Fotograf 4000

Musik 15000

Tøj Klaus 8000

Tøj Stine:

Kjole 10000

Hår 1000

Makeup 500

Sko 1000

Undertøj div. 1000

Slør 500

Ringe 10000

Indgravering 600

Brudebuket 500

Leje af lokaler 12995

Brudesuite 680

ekstra lejl. 4500

rengøring 1000

total 119.825,- :hug:

vi skal jo så selv betale det hele, så der er desværre ingen poster vi kan fjerne (og vi har ikke indregnet vores billige bartender etc. da vi lige skal finde en pris sammen med ham først, men det bliver nok noget symbolsk - men det er jo plus færgebillet :balloon: )

Redigeret af stineka
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nej vel? men det er jo nærmest udbetalingent il et hus  :respekt:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps, eller en lille dyt....

Du må have en snak med Claus og se om der er noget som kan gøres billigere :hug:

0

Del dette indlæg

nej vel? men det er jo nærmest udbetalingent il et hus  :respekt:

<{POST_SNAPBACK}>

Du må have en snak med Claus og se om der er noget som kan gøres billigere :balloon:

<{POST_SNAPBACK}>

ja, men som du skriver kan jeg ikek se hvor der kan skæres - det er jo en fest for 83 prs.? så det koster jo :hug:

0

Del dette indlæg

Vores er da godt nok ikke i den størrelses-orden.. ;)

Men her er et forløbig budget:

Rikke:

Kjole : 6000 - Rikkes far

slør,sko,lingeri osv. : 3000

Frisør/makeup : 1200

Brudebuket osv. : 1000

Steen:

Tøj, leje : 1500

sko osv : 500

Frisør : 150

Ringe : 5000

Fotograf : 4500

indbydelser osv : 1200

Festen:

Lokale-leje : 5500 - Rikkes Stedfar

Mad, blomster.løn : 20000

Drikkevarer : 5000

Musik incl.: overnat. : 6000

I alt : 60550

Vi får 10000 af Steen forældre og altså 11.000 af mine

Egen betaling altså 39050 kr.... :respekt:

Håber det holder bare nogenlunde... :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nej vel? men det er jo nærmest udbetalingent il et hus  :hug:

<{POST_SNAPBACK}>

Du må have en snak med Claus og se om der er noget som kan gøres billigere :cheerleader3:

<{POST_SNAPBACK}>

ja, men som du skriver kan jeg ikek se hvor der kan skæres - det er jo en fest for 83 prs.? så det koster jo :balloon:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, og det er forhåbenligt engang i livet man oplever det :loveshower: Og skal det være, så skal det altså også være ligesom man gerne vil ha' det :loveshower:

Da er slet ikke nogen glade givere som har meldt sig på banen ? :cheerleader3:

Vi får også 10 dask af Søren's afdøde farmor, men dem regner vi med at bruge på bryllups rejse :carrot:

Pernille :respekt:

0

Del dette indlæg

Da er slet ikke nogen glade givere som har meldt sig på banen ?  :balloon:

Vi får også 10 dask af Søren's afdøde farmor, men dem regner vi med at bruge på bryllups rejse  :carrot:

Pernille  :respekt:

<{POST_SNAPBACK}>

desværre ikke :cheerleader3: tror da at Klaus forældre gerne vilel give hvis vi bad og det vil min far sikkert også, men der er ingen tilbud på banen og vi vil ikke bede om det - vi skal jo nok få det til at hænge sammen, men det er godt nok mange penge :hug:

0

Del dette indlæg

Da er slet ikke nogen glade givere som har meldt sig på banen ?  :balloon:

Vi får også 10 dask af Søren's afdøde farmor, men dem regner vi med at bruge på bryllups rejse  :carrot:

Pernille  :respekt:

<{POST_SNAPBACK}>

desværre ikke :cheerleader3: tror da at Klaus forældre gerne vilel give hvis vi bad og det vil min far sikkert også, men der er ingen tilbud på banen og vi vil ikke bede om det - vi skal jo nok få det til at hænge sammen, men det er godt nok mange penge :hug:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er jo ikke ligefrem noget man vil be' om, så'n har vi det også. Så hellere klare det selv :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Serveringspersonale 6000

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vil jeg nødig være lyseslukker - men er det nok med 6000 Stine?

Så vidt jeg husker skulle I bruge 6 tjenere... Hvor mange timer skal I bruge dem?

Ellers har jeg ikke noget at udsætte på jeres budget. Ting er dyre især for så mange mennesker - og så ovenikøbet på Samsø. Jeg håber I finder en løsning :hug:

:respekt:

0

Del dette indlæg

godt spm - det tal kommer fra hotelbestyreren - vi skal bruge dem fra kl. 17 til kl. 23 dvs. 6 timer, så det giver en 160 kr. i timen, og tror ikke de betaler skat af dem  :respekt: men  det kan godt være at det er i underkanten?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det ikke er længere tid tror jeg faktisk det passer meget godt. Men hvad så med resten af natten? Natmad osv. Har I da slet ikke brug for hjælp der?

0

Del dette indlæg

godt spm - det tal kommer fra hotelbestyreren - vi skal bruge dem fra kl. 17 til kl. 23 dvs. 6 timer, så det giver en 160 kr. i timen, og tror ikke de betaler skat af dem  :respekt: men  det kan godt være at det er i underkanten?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det ikke er længere tid tror jeg faktisk det passer meget godt. Men hvad så med resten af natten? Natmad osv. Har I da slet ikke brug for hjælp der?

<{POST_SNAPBACK}>

jo, men vi har 2 kokke, en bartender og en køkkenhjælper? kokkene og køkkenhjælperen er inkl. i maden, og det er også kokkene der sørger for morgenmaden den efterfølgende dag. og 'køkkenhjælperen' (som er en kokke vens kæreste), mente at de godt selv kunne køre natmaden, da det er forsk. sandwich der jo 'bare skal ind på bordet'?

men ja, bartenderen er udover, det er en god bekendt som mest skal have noget symbolsk derfor, vi ved bare ikke havd endnu :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jo, men vi har 2 kokke, en bartender og en køkkenhjælper? kokkene og køkkenhjælperen er inkl. i maden, og det er også kokkene der sørger for morgenmaden den efterfølgende dag. og 'køkkenhjælperen' (som er en kokke vens kæreste), mente at de godt selv kunne køre natmaden, da det er forsk. sandwich der jo 'bare skal ind på bordet'?

men ja, bartenderen er udover, det er en god bekendt som mest skal have noget symbolsk derfor, vi ved bare ikke havd endnu :respekt:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay - så er der vist styr på det. Så er der ingen grund til bekymring over den post :hug:

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå du har svært ved at se hvor der skal skæres, hmm man vil jo nødig gå på kompromis med noget som feks ringene, som jo skal bæres for evigt.

Jeg kunne heller aldrig selv finde på at be om pengene fra forældrene, men hvis du har en idé om at de måske i virkeligheden gerne vil, så kunne du jo drøfte din fortvivlelse med dem, et slags hint... :hug:

TRor også heller jeg selv må få vores budget gået efter i sømmene, ønsker ikke en sådan overraskelse et par måneder inden, urg. Håber i finder ud af noget, eller i det mindste når der til hvor i acceptere at det er sådan det er og sådan i vil have det, altså alle pengene værd.

:respekt: Tine

0

Del dette indlæg

hej Tine,

tror bare vi acc. det - der er ikke rigtig nogle steder vi kan skære - ringene er købt og det er i hvert fald et sted hvor jeg ikke vil spare, som du skriver - dem skal man jo bruge resten af livet - hvorimod jeg jo købte min kjole 2. hand til 6500 fordi jeg syntes 18.000 for noget jeg skal bruge en dag er hamrende mange penge -så tro bare lige jeg skal affinde mig med situationen ..

men ja, hold godt øje med budgettet :banned:

og vi skal jo nok finde pengene, så vil ikke spørge familien - ikke endnu i hver fald :respekt:

0

Del dette indlæg

Vores budget er også steget, siden vi startede op....lidt krise, for der bliver jo kortere og kortere tid at spare op, men heldigvis har lykken smilet til os i kraft af Sørens nye arbejde, såe...det ser heldigvis ikke så sort ud....

Pt. ser det fiktive budget således ud:

Tøj til Sisse og jeg: max. 10.000

Tøj til Søren: 4000,-

Ringe: max 4000,-

Musik: 4800,-

Fotograf: 4500,-

Bil: 1500,-

Videomand: 1600,-

Festen: 40 * 700,- = 28000,-

Bryllupskage: 2100,-

Alt i alt: 63700,-

Jeg håber samtidig på, at vi kan få råd til at komme bare 3-4 dage afsted væk fra det hele for at nyde hinanden....

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores budget er også løbet HELT af pinden. Vi regnede i starten med ca. 50.000, men pt- siger den 66.750,- - Så der er også noget der skal skæres i.

Vi holder ingen reception - ca. 60 mennesker til festen.

Tøj

Kjole, slør, sko, undertøj: 5000kr

Jesper tøj: 2000kr

Festen

Mad+Drikkevarer: 33.000kr

Bryllupskage: 3.000kr

Musik: Flashligt-gruppen, 7000kr

Overnatning til forlover+1. brudepige (inkl. kærester): 2800kr

Pynt til kirke: 1000kr

Alt det andet

Brudebuket+brystblomster: 2000kr

Invitationer mv.: 1960kr

Fotograf+engangskameraer: 5990kr

Gravering af ringe+isætning af diamant: 3000kr

Alt i alt 66.750,- - Og meget af det er i øvrigt usikre tal.

/Majken

0

Del dette indlæg

hej stineka hvis du er intereseret kan jeg tage bryllupsbilleder til absolut lavpris og i top kvalitet så kan du måske spare lidt der kik på min hjemmeside www.pbfoto.dk venlig hilsen poul

<{POST_SNAPBACK}>

for 6000 kr har du mig hele dagen og til brudevalsen er danset både med video og foto før under og efter kirken :balloon:

<{POST_SNAPBACK}>

hejsa

det er et super tilbud - men vores fotograf er en som den kommende har valgt - da han tidl. har set noget af hendes arbejde, og er ret betaget af det, så hende må jeg ikke skære væk :hug:

:respekt:

0

Del dette indlæg

for 6000 kr har du mig hele dagen og til brudevalsen er danset både med video og foto før under og efter kirken :respekt:

Når de har budgeteret med 4000 til fotograf, og gjerne vil spare noen penger inn et sted, er nok ikke ditt tilbud på 6000 det smarteste de kan gjøre, det er jo 2000 over budsjettet :frizz2:

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er helt vildt at man kan bruge 120.000kr til en fest, jeg må indrømme at jeg tror at uanset hvad jeg vælger ville jeg aldrig kunne komme så højt op i pris..

Men alt i alt handler det vel om kompromi? Jeg kunne sagtens skære ned i jeres budget, MEN jeg kan sagtens forstå i ikke selv kan gøre det, for så skulle i jo gå på kompromi med jeres ønsker, og det er der ikke mange der hverken kan eller vil til deres bryllup..

Jeg håber I finder en løsning så I ikke skal gå og have det dårligt over i har overskredet jeres budget *S*

0

Del dette indlæg

Faktum er jo også at Stineka og gom har lavet en aftale med en fotograf, og sådan en render man da ikke bare fra, så det er vel slet ikke aktuelt. :respekt: Hvis det var så er der jo også lige færgebilletten til og fra Samsø som der skal tages hensyn til.

Når man kigger på Stineka's budget er det da heller ikke fotograf posten der falder i øjnene. De store poster er lokalerne ca. 18.000 kr., musikken på 15.000 og tøjet på ca. 20.000. kr. Til sammen ca. 53.000 kr. Det er for mig at se forklaringen på at den samlede udgift er så høj.

De to første ting kan/bør man næppe pille ved. Musikken er - ligesom fotografen - det sidste sted man må spare og feststedet er ligesom rammen om festen. Ændrer man det kan man faktisk starte forfra med at planlægge.

Tilbage er der så tøjet. Jeg har ingen ide om hvad brudekjoler og tøj koster, men da det er en "one night stand": Kunne en løsning være at leje det ?

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer