Sussen2

Polterabend

31 indlæg i dette emne

Polterabend

Øhhhh....

Er det ikke kun dem der skal med til festen man inviterer? Ville det ikke være mærkeligt at invitere nogen der ikke skal med til brylluppet?

Og en anden ting...

Er det underligt at invitere to af mine kærestes venners kærester med og ikke de andre? Forskellen er bare at disse to kender jeg godt og de andre kærester har jeg knapt nok mødt?

Hvem var med til Jeres og hvor mange var i?

(jeg har lovet at lave en liste til en af mine veninder med navne og numre... Hun har nemlig ikke helt styr på dem jeg kender i Århus osv.)

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og en anden ting....

De bor i Viborg, Aalborg, København, Århus og Irland.... Og der står kun 12 på min liste.... Gad vide om det er muligt for dem overhovedet at vælge en by og samle nok....

Måske jeg slet ikke får nogen poller.... :balloons:

Er der nogen hvor det har lykkedes veninder at samle folk selvom de boede meget spredt???

0

Del dette indlæg

Jeg har tidligere spurgt om præcis det samme. Jeg endte med den konklusion, at jeg har skrevet alle de unge kvindelige deltagere til selve festen på listen - også min kærestes venners kærester, selvom jeg ikke kender alle så godt. Jeg har desuden skrevet nogle af de af mine veninder, der bliver inviteret til vielse og reception på også. Det er svært at vælge ud, men alt efter, hvor mange kæreste-venners-kærester, der er tale om, så ville jeg nok tage dem med. Hos mig var det 2, som vi ikke ser så tit igen (i forhold til andre, som jeg har et tæt forhold til), og jeg tænkte, at det da må været ufedt at være de eneste to unge kvinder, der ikke var med på polterabend. Eller i det mindste havde chancen for at komme med. Jeg tror nemlig ikke, at det nødvendigvis er alle, der har lyst til at tage med. Men det gøres meget forskelligt... jeg var nemlig ikke med til polterabend, da min kærestes ven og hans kæreste blev gift.

Redigeret af irmavictoria
0

Del dette indlæg

Jeg har tidligere spurgt om præcis det samme. Jeg endte med den konklusion, at jeg har skrevet alle de unge kvindelige deltagere til selve festen på listen - også min kærestes venners kærester, selvom jeg ikke kender alle så godt. Jeg har desuden skrevet nogle af de af mine veninder, der bliver inviteret til vielse og reception på også. Det er svært at vælge ud, men alt efter, hvor mange kæreste-venners-kærester, der er tale om, så ville jeg nok tage dem med. Hos mig var det 2, som vi ikke ser så tit igen (i forhold til andre, som jeg har et tæt forhold til), og jeg tænkte, at det da må været ufedt at være de eneste to unge kvinder, der ikke var med på polterabend. Eller i det mindste havde chancen for at komme med. Jeg tror nemlig ikke, at det nødvendigvis er alle, der har lyst til at tage med. Men det gøres meget forskelligt... jeg var nemlig ikke med til polterabend, da min kærestes ven og hans kæreste blev gift.

Hej Maja...

Nok en god ide at de får tilbuddet... jeg tænkte bare at det måtte være lidt underligt for dem... Men på den anden side... så vil det måske også gøre selve bryllupsfesten sjovere for dem fordi de så havde med til polterabend og hilst på mine andre veninder også... Og så har de lidt at snakke med om...

Tak for dit svar....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sussen... du FÅR en polter. Det er jeg helt sikker på. Jeg har skrevet på mine liste, at de meget gerne må tage hensyn til de, der kommer langvejsfra. Jeg har også veninder, der skal komme fra Odense, Århus her til Ringsted, men det må der altså tages hensyn til af dem, som planlægger. Jeg har skrevet, at det helst skal foregå en måneds tid før, så alle har råd til at komme til Sjælland både til pokter og til bryllup (jeg tvivler på, at mine veninder på S.U vil klappe særlig højt i deres hænder, hvis de skal herned fra Århus to gange på en måned)... og så har jeg skrevet, at de skal huske at tage højde for sovepladser til dem langvejs fra. Det nytter jo ikke noget at vi ender et sted, hvor vi ikke kan komme hjem og hvor der ikke er sovepladser... men jeg stoler på, at de har helt styr på det.

0

Del dette indlæg

Sussen... du FÅR en polter. Det er jeg helt sikker på. Jeg har skrevet på mine liste, at de meget gerne må tage hensyn til de, der kommer langvejsfra. Jeg har også veninder, der skal komme fra Odense, Århus her til Ringsted, men det må der altså tages hensyn til af dem, som planlægger. Jeg har skrevet, at det helst skal foregå en måneds tid før, så alle har råd til at komme til Sjælland både til pokter og til bryllup (jeg tvivler på, at mine veninder på S.U vil klappe særlig højt i deres hænder, hvis de skal herned fra Århus to gange på en måned)... og så har jeg skrevet, at de skal huske at tage højde for sovepladser til dem langvejs fra. Det nytter jo ikke noget at vi ender et sted, hvor vi ikke kan komme hjem og hvor der ikke er sovepladser... men jeg stoler på, at de har helt styr på det.

:balloons:

God ide.... Det med at minde om overnatningsmuligheder...

Jeg kunne jo sige til dem der planlægger at de kan sige til alle der kommer langtvejs fra at de kan overnatte sammen med mig ved mine forældre... Jeg gætter nemlig på at den skal holdes i Aalborg, hvor jeg kommer fra... og ikke i Århus hvor jeg bor nu....

0

Del dette indlæg

Hej Maja...

Nok en god ide at de får tilbuddet... jeg tænkte bare at det måtte være lidt underligt for dem... Men på den anden side... så vil det måske også gøre selve bryllupsfesten sjovere for dem fordi de så havde med til polterabend og hilst på mine andre veninder også... Og så har de lidt at snakke med om...

Tak for dit svar....

Jeg synes, at det at de får tilbuddet er rigtig fint. Så føler ingen sig i hvert fald udenfor. Og ja... man vil have nogle, der kender hinanden inden brylluppet, hvilket kunne være rigtig fint. Samtidig giver det jo også en chance for dig ( og mig...) til at lære dem bedre at kende.

Nå, nu har jeg vist også fået svaret nok på dit indlæg... :balloons: Glæder mig til at høre mere om, hvordan dagen foregår, når du en gang bliver poltet.

0

Del dette indlæg

Hæ hæ, så skrev jeg altså lige igen... jeg har skrevet på min liste, at alle er velkomne til at overnatte her. Men det kan de koordinere med min kæreste. Jeg har netop pointeret det fordi at alt efter, hvem der planlægger min polterabend, så kunne det tænkes, at vi ikke endte her i Ringsted. Det håber jeg nu meget på...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Susanne

Jeg har lavet en liste med alle der er inviteret enten til reception eller fest!!! :hug: Så får alle buddet - de kommer også langt og tæt, nær og fjern, men jeg har valgt at tænke at det må mine dejlige brudepiger slåsse med!!! :biggrin: Jeg venter bare spændt på om der kommer nogen!!! :carrot: :carrot:

Jeg er sikker på at du får en Poller!!!! :balloons:

:biggrin:

Sanna

0

Del dette indlæg

Undskyld:) men polterabend er da ikke noget man selv laver en gæsteliste til.... eller er det?

Måske er det bare mig, men er det ikke noget ens veninder arrangere... ej måske er det bare mig der ingenting ved:)

Anne

Jo men nu er det bare sådan at mine gode gamle veninder ikke kender mine nu

ye veninder fra Århus, samt min kærestes venners kærester... Så de ville ikke vide hvem de skulle invitere... og det er jo folk jeg gerne vil have med... Desuden synes jeg at det ville være surt, hvis der var en der ikke blev inviteret fordi mine veninder ikke vidste hun var inviteret eller ikke havde hendes nummer...

0

Del dette indlæg

Hej Susanne

Er også sikker på, at du nok skal få en polterabend :biggrin:

Til mit bryllup kontaktede min søster samtlige af de "unge" kvindelige gæster, der skulle med til brylluppet, både min mands kusiner, kærester samt mine egne veninder, så kunne de selv tage stilling til, om de ville med. Ofte har man jo selv en fornemmelse af, om man føler sig tæt nok på bruden til at ville deltage deri.

Jeg havde godt nok ikke udenlandske deltagere,men de var da spredt over hele landet og det gik fint emd at samle dem - tror det er et spørgsmål om at bare give besked i rigtig god tid

tror ikke du skal være bekymret, hvor der er vilje er der som sagt også vej

:balloons: Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa....

jeg vil da lige give mit input med her..

Jeg ved ikke hvem der kommer med til mit polter abend, men har lavet en liste med nogle tlf numre på dem jeg gerne vil havde med i tilfælde af at de kontakter min kærste og spørger....

Jeg har kun min egne veninder på, selvom vi skal ha to af kenneths arbejdskollegaer med men jeg har ikke mødt deres koner/kærster...

Jeg er pt i gang med sosu uddannelse og har på fornemmelsen at de tøzer jeg taler mest med der har gang i et eller andet....så dem har jeg ikke skrevet på tlf listen..jeg har en enkelt på som ikke skal med til brylluppet men det bunder i at hun ikke kan....

Men som sagt om der kommer nogen jeg ikke har skrevet på tlf listen eller om dem jeg har skrevet kommer ved jeg ikke...Men jeg ved hvem der skal med til kenneth da jeg den anden dag afleverede tlf nr til hans bestman...Kenneth havde godt nok ikke lavet en liste men jeg ringede til hans formand på jobbet og fik af vide hvem han taler med derfra som jeg ikke lige var klarover og lurede i hans mobiltlf.....

:balloons: Mimse...

Redigeret af mimse29
0

Del dette indlæg

Inden jeg går i gang med min besvarelse: Jo; jeg der var en del af talerne til brylluppet, der omhandlede min trang til at lave lister, så lad venligst den del ligge uhørt hen :biggrin:

Min barndomsveninde skulle arrangere mit polterabend - for... Hvem elles? Problemet var bare, at hun bor i København, jeg bor på Fyn og hun kender ikke rigtigt mine veninder.

Løsning: Hun fik min nuværende bedste fynske veninde som hjælper.

For de lige kunne møde hinanden spiste vi brunch sammen - og her introducerede jeg dem så for LISTEN, som bestod af en oversigt over alle kvinder, jeg kender, som man kunne finde på at invitere til en polterabend. Der var så en gruppe af mennesker, som SKULLE inviteres (ellers ville min verden gå under) - og så var der resten, som kunne inviteres afhængig af, hvilken type polterabend, de ville arrangere (bekendtskaber, ville jo f.eks. være sjove nok, hvis man ville i byen og være vild...) Derudover var der så en lille historie om familiekonflikter, ala: inviterer du X, skal du også invitere Y ellers bryder helvede løs.

Med alle informationer, intriger, tilhørsforhold og følelser lagt på bordet overlod jeg trygt resten til dem - og de gjorde det 100 gange bedre, end jeg selv kunne have gjort, hvis jeg blot havde skrevet en liste over, hvem der skulle inviteres, for så havde jeg skrevet flere på, end de faktisk inviterede af frygt for at såre nogle... Og i virkeligheden ønskede jeg mig et "intimt" polterabend - og det fik jeg...

Morale: Giv dine veninder de informationer, de har brug for - og læn dig så tilbage og nyd, du slipper for at bekymre dig om overnatning og alt det andet: Det står de for :balloons:

0

Del dette indlæg

Og en anden ting....

De bor i Viborg, Aalborg, København, Århus og Irland.... Og der står kun 12 på min liste.... Gad vide om det er muligt for dem overhovedet at vælge en by og samle nok....

Måske jeg slet ikke får nogen poller.... :hug:

Er der nogen hvor det har lykkedes veninder at samle folk selvom de boede meget spredt???

Meget sjovt du bragte emnet op. Har selv gået og tænkt rigtig meget på det, på det seneste.

Jeg bor selv i Næstved og har veninder i både Kina, England, Aalborg, Esbjerg - u name it :biggrin:

Min søster havde sagt, at hun gerne ville stå for min polt, eftersom hun var den eneste der kendte mest til alle mine veninder rundt omkring :balloons: Men nu er hun blevet gravid og får såmend sit andet barn kun 1 måned før bryllupet. Så hun har sagt lige ud, at hun ikke får arrangeret noget. Dermed er min polterabend så godt som død :hug:

MEN - hvis jeg nu skulle have haft én, er der tradition for i min familie - at de kvindelige ledsager til festen bliver inviteret med, derudover har jeg også nogle bekendskaber som ikke skal med til festen, men ville pryde en polter med godt humør og fest. Så de skulle også have været inviteret med. Det synes jeg sagtens man kan gøre.

Glæder mig til at høre hvad dine egne veninder finder på - det bliver da lidt sjovt når de sådan er spredt fra alle vinde sys jeg. Især hvis de fleste formår at finde deres vej til Aalborg - Århus eller hvor det nu blir' :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi havde også venner med til vores polterabend - som ikke var inviteret med til brylluppet (pg.a. et eller andet sted skal man skære over og sige så mange kommer med...)

Og det var/er vi meget glade for. Det er jo stadig folk der etyder noget for os selvom vi måske ikke inviterer hinanden med til fester osv.

eks. tætte kolleger osv.

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er fint at lave en liste med dem som man gerne vil have med..

Jeg regner pt ikke med at blive poltet da der kun er 1 måned og 17 dage til og de har ikke numrene på NOGEN af mine veninder...

Dem som jeg før havde som veninder bor i jylland og jeg på fyn og jeg synes bare vi er gledet fra hinanden efter jeg er flyttet...

0

Del dette indlæg

Jeg vil da også lige give min "plan" med,

Jeg laver en liste; dels fordi min kæreste ikke har alle numre på dem jeg gerne vil have med - og fordi mine venner skal være der...der er iøvrigt flest mænd deriblandt! Kærestens kvindelige venner kan være med på hans eller slet ikke; jeg kender dem ikke godt nok til at tulle rundt med dem.

Det er nok utraditionelt, men jeg var med til mine "drenges" poltere..som ene pige..med påmalet overskæg og iført jakkesæt og cigar!

Jeg ville hade at nogle blev inviteret til polter men ikke fest, og heldigvis er alle mine venner med.

0

Del dette indlæg

Hej Susanne,

1) jeg lavede en liste med alle piger der er inviteret til enten reception eller hele bryllup med telefonnummer eller e-mail. Jeg skrev også hvor jeg kender dem fra og hvem jeg måske ikke kender (kærestes, kærestes kærester) så nu må pigerne bestemme.

2) om mna kan samle piger fra forskellige dele af landet - ja ja og ja. Var til min svigerindes Polter der var piger fra fredikshavn, jylland, fyn og kph. Ja og jeg skal selv med til en polter hvor vi er piger fra danmark, england, belgien, tysklandog frankrig og vi bliver 15 tøser.

Håber det beroliger dig lidt.

:biggrin: Sandra

0

Del dette indlæg

Undskyld:) men polterabend er da ikke noget man selv laver en gæsteliste til.... eller er det?

Måske er det bare mig, men er det ikke noget ens veninder arrangere... ej måske er det bare mig der ingenting ved:)

Anne

Jeg har det på NØJAGTIG samme måde som dig!!!

Jeg forstår ikke jeres trang til at ville "styre" planlægningen af polterabend'en...? Det er (for mig at se) ikke en kommende bruds opgave at lave lister over hvem man gerne vil ha' med til polterabend...???? Hvis man laver lister over hvem man gerne vil se til sin egen polterabend, kan man jo faktisk lige så godt selv invitere - planlægge - udføre.

Det FEDE ved polterabend er jo netop at man ikke ANER hvem der deltager, eller hvem der planlægger! :biggrin:

Til min polterabend var det lykkedes en af mine veninder at finde frem til en masse dejlige mennesker uden tilknytning til hinanden - selvom hun hverken havde navne, adresser, tlf numre eller lign på halvdelen af dem. Det var SUPER fedt!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anne

Jeg har det på NØJAGTIG samme måde som dig!!!

Jeg forstår ikke jeres trang til at ville "styre" planlægningen af polterabend'en...? Det er (for mig at se) ikke en kommende bruds opgave at lave lister over hvem man gerne vil ha' med til polterabend...???? Hvis man laver lister over hvem man gerne vil se til sin egen polterabend, kan man jo faktisk lige så godt selv invitere - planlægge - udføre.

Det FEDE ved polterabend er jo netop at man ikke ANER hvem der deltager, eller hvem der planlægger! :blush:

Til min polterabend var det lykkedes en af mine veninder at finde frem til en masse dejlige mennesker uden tilknytning til hinanden - selvom hun hverken havde navne, adresser, tlf numre eller lign på halvdelen af dem. Det var SUPER fedt!!

Helt enig :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg ville da ønske, at mine veninder kendte hinanden, så de på den måde ikke behøvede at have mig indover. Men sådan er tilfældet desværre ikke. Og da min kommende mand ikke har så godt styr på dem alle igen - selvom om han har mødt dem tusind gange... :bask:, så ville jeg være nervøs for at nogle blev glemt i farten. Mine veninder er ikke en lille tæt klynge, som kender hinanden, men er fra forskellige dele af mit liv. Og derfor er jeg også blevet bedt om en liste. Jeg har så skrevet ned, hvem der bliver inviteret med til brylluppet, men hvem der så bliver inviteret til polterabenden og hvad der skal ske, det lader jeg helt andre om.

Jeg føler ikke på nogen måde, at det er en trang til at styre planlægningen... men jeg skal da ærligt indrømme, at jeg ville blive MEGET ked af det, hvis nogle blev "glemt". Og det tror jeg desværre, at der er en chance for, hvis ikke de havde bedt om den liste...

0

Del dette indlæg

Jeg ville da ønske, at mine veninder kendte hinanden, så de på den måde ikke behøvede at have mig indover. Men sådan er tilfældet desværre ikke. Og da min kommende mand ikke har så godt styr på dem alle igen - selvom om han har mødt dem tusind gange... :bask:, så ville jeg være nervøs for at nogle blev glemt i farten. Mine veninder er ikke en lille tæt klynge, som kender hinanden, men er fra forskellige dele af mit liv. Og derfor er jeg også blevet bedt om en liste. Jeg har så skrevet ned, hvem der bliver inviteret med til brylluppet, men hvem der så bliver inviteret til polterabenden og hvad der skal ske, det lader jeg helt andre om.

Jeg føler ikke på nogen måde, at det er en trang til at styre planlægningen... men jeg skal da ærligt indrømme, at jeg ville blive MEGET ked af det, hvis nogle blev "glemt". Og det tror jeg desværre, at der er en chance for, hvis ikke de havde bedt om den liste...

Mjar... Nu er jeg nok lidt hård - det er ikke ment så hårdt som det måske kan lyde... -HAHA-:blush:

DET ER IKKE BRUDEN DER INVITERER

Min vennekreds kender absolut heller ikke hinanden. Alligevel var de lidt over 20 personer fra hele Danmark (København, Silkeborg, Odense, Aalborg, Århus, Grenaa...) samlet, UDEN at jeg (eller min mand) blev blandet ind i det... Der var mennesker fra FDF, fra min familie, fra mit "nye" liv i Silkeborg og fra mit "gamle" i Århus. Min veninde havde endda også kontaktet en af mine veninder fra min gymnasietid i Grenaa (som IKKE kender een eneste af mine andre venner), men hun bor i Australien, og havde ikke liiiiige "tid" til at deltage i polter'en (hun og hendes australske kæreste kom til brylluppet :blink: ).

Har kendt den veninde som planlagde min polterabend i mange, mange år. Og hun havde søreme været opmærksom... For allerede FØR jeg lærte min mand at kende, har jeg åbenbart en gang udtalt at hvis jeg nogensinde skulle giftes, og skulle have en polterabend, så ville jeg gerne have begge køn venner med - og mon ikke min veninde havde husket dét...? -HAHA- Der var både mænner og quinner med til min polterabend, og der var søreme indlagt "overraskelses-gæster" undervejs i dagen.

Feks har jeg tre vidunderlige "drengevenner" som jeg elsker overalt på jorden. De er som brødre for mig. De overraskede mig halvt inde i dagen, med at springe frem bag en dør (de er ret store, mine drenge - den ene er over 2 meter høj)!! Og jeg som ikke ANEDE at de OGSÅ var inviterede med... :blush: Jeg begyndte at TUDE af glæde... ... ...

Og det med om nogen skulle blive "glemt i farten"... - nå ja. Og hvad så?? Det er ikke noget man som kommende brud er "herre" over, sådan som jeg ser det. Der var da også et par stykker som jeg personligt måske godt kunne have tænkt mig at se til min polterabend, men det var IKKE MIG DER INVITEREDE!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif :toot:

...og man KAN sagtens have to polterabender... :biggrin:

Jeg tror at man som kommende brud skal passe lidt på med at tage for meget over. Nogle ting SKAL man ikke være over - som feks planlægningen af hvem der skal være med til ens polterabend. (synes jeg...)

0

Del dette indlæg

Ja nu vil jeg lige sige at min brudepige decideret spurgte efter en liste af alle gæster og relationen til dem - i sidste ende er det jo dem der bestemmer hvem der bliver inviteret. Jeg aner ingenting om min polterabend selv om der har været hemmlige møder. Fra Peter vil der kun være begrænset hjælp at hente da han ikke kender alle mine tyske veninder og ikke alle dem er gemt i min dansk mobiltelefon. Og mine brudepiger kan heller ikke bare kontakte mine forældre da der også er en sprogbarriere. Derfor synes jeg det er fair de spurgte - jeg har lavet denne liste - resten er de helt selv om.

Jeg har heller ikke udtrykketønsker om hvad jeg ikke vil og hvad jeg vil have/lave - der stoler jeg fuldstandig på mine venner - men jeg synes det er ok at sende en liste hvis man bliver spurgt efter det som hjælp - ingen af mine danske veninder kender mine tyske og omvendt - så jeg synes det var ødt at de spurgte.

:biggrin: Sandra

0

Del dette indlæg

Altså kære Arno, hvis det skulle være hårdt, det du skriver der, så må du da lige gøre det om igen... :blush:

Det er altid rart at få flere sider af samme sag frem...

Personligt betyder det rigtig meget for mig, at nogle ikke bliver "glemt"... sådan er vi jo så forskellige. Jeg er stadig ikke herre over, hvem der i sidste ende bliver inviteret til polterabend (har jo kun givet liste over de, der er inviterede til bryllup) eller hvordan det forløber (andet end at jeg har pointeret det med overnattende gæster). Så lidt overraskelse er der da alligevel... Det fungerer bedst for mig på denne måde, så derfor bliver det sådan.

Dejligt at høre om din vellykkede polterabend... Jeg glæder mig nu også til min - til trods for, at den måske ikke bliver helt så "autentisk" som andres... :blink:

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer