sannebj

Aftenen Inden

17 indlæg i dette emne

Så kom mit første dilemma!

Det var jo egentlig meningen jeg skulle sove ude ved min mor aftenen inden, og det skulle min bedste veninde også.

Nu er det bare sådan at HELE den pukkelryggede familie fra USA kommer og de skal jo OGSÅ overnatte i min mors lille hus.

Jeg er ikke sikker på jeg kan overskue at overnatte på en eller anden briks og have 10-18 nysgerrige øjne på mig hele morgenen. + mange af dem ryger og jeg gider altså ikke have min fine kjole lugter af røg ( ja jeg er hysterisk ikke ryger hehe)

Jeg ved min mor er vildt glad for jeg gerne vil sove hos hende, men jeg overvejer at trække i land nu og istedet sove hos min veninde.

råd kloge zillas?

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg stod i NØJAGTIG samme situation, da jeg skulle giftes for snart 2 år siden... Jeg havde regnet med at skulle sove hjemme ved mine forældre den sidste nat - men pludselig var min mor helt oppe og køre over at der jo var en masse der skulle overnatte hos dem, og "...om jeg ikke kunne sove i stuen..." :blush:

NEJ TAK

...sagde jeg, og snakkede med min veninde, som har forældre som bor på samme vej som mine forældre, bare i næste vænge. Vidste at de havde et gæsteværelse, og spurgte om jeg måtte sove dér. Så kunne min mor smutte over og hygge med mig om morgenen i stedet for at tonse rundt og være værtinde for alle sine gæster - og jeg så blev glemt.

Det blev arrangeret, og jeg havde en SUPER hyggelig aften sammen med min veninde. Hun sørgede for pizza til selve dagen, så jeg fik noget at spise før jeg skulle i kirke (SØØØØØØD veninde - er hende stadigvæk taknemmelig for de ting hun gjorde for mig).

Idéen var så at min mor skulle komme og hjælpe mig i tøjet - men hun kom aldrig :toot: Ved ikke hvad der gik galt, men hun sagde bare at hun "havde travlt"... :blush:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif Så jeg måtte have hjælp af min veninde og hendes mor, som heldigvis trådte til (men moren var GODT nok forarget over at min mor ikke lige kunne "afse tid" til mig...). Min venindes far havde fødselsdag på min bryllupsdag, men alligevel trådte de til, og gjorde min formiddag til en succes!! (sender lige en bunke taknemmelige tanker i deres retning).

I det hele taget havde timerne op til vores vielse ret trælse, hvis ikke det havde været for min venindes familie. Min far skulle komme og hente mig - men da han kom (for sent, fordi han liiiiiige skulle køre taxi-kørsel for en masse andre), gad han ikke stå ud af bilen for at få taget billeder sammen med mig :blink: Men der blev min venindes mor hidsig, og FORLANGTE at han steg ud :biggrin: Så vi har et billede af min stakkels far ved siden af mig, da han henter mig.

- - -

Det jeg vil sige med min lille historie er, at du skal overveje nogle ting:

- er det meget meget vigtigt for dig, ELLER din mor, at du partout skal sove hos hende?

- hvad forventer du dig af formiddagen op til vielsen?

- er det vigtigt for dig at der er fokus på dig om formiddagen? (så skal du nok IKKE sove hos din mor)

- hvem skal hjælpe dig i tøjet på dagen?

Lige meget hvad, så HUSK at snakke med din mor om det. Hør hvad hun har af forventninger og idéer til dagen, og fortæl hende om dine bekymringer.

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Tusind tak for dit svar Arno!

Det er ikke så skide vigtigt at der er fokus på mig, men jeg vil gerne kunne nyde formiddagen stille og roligt sammen med min mor og min veninde, og jeg VED der vil være stress når der er 10 mennesker i huset.

Jeg tror evt. løsningen bliver at jeg sover hos min veninde, har en hyggelig aften og en nat i en ordentlig seng! så kan vi køre ud til min mor om morgenen. Hendes nabo har et stort værelse som vi kan bruge som dulle-rum, og det er også røgfrit. Det kan man jo godt gøre hyggeligt med nogle lys og blomster eller noget.

Håber bare ikke min mor bliver ked af det.

0

Del dette indlæg

Hej søde,

ja her var planen først at sove herhjem - men mine forældre og mormor er her og selv om det ikke er så mange vil jeg ikke sove på luftmatrassen og sover hos min brudepige - om morgen tager vi så hjem til mig, hvor begge brudepiger, mine forældre og mormor gør sig klar.

Så jeg tror det er en god ide at sove hos din veninde og jeg er sikker din mor forstår det.

:biggrin: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej søde,

ja her var planen først at sove herhjem - men mine forældre og mormor er her og selv om det ikke er så mange vil jeg ikke sove på luftmatrassen og sover hos min brudepige - om morgen tager vi så hjem til mig, hvor begge brudepiger, mine forældre og mormor gør sig klar.

Så jeg tror det er en god ide at sove hos din veninde og jeg er sikker din mor forstår det.

:biggrin: Sandra

Præcis, jeg vil heller ikke sove på sofaen i kælderen som er fyldt med EDDERKOPPER! så får jeg nemlig SLET ingen søvn!! :P

En helt anden ting er at jeg nok dagen inden måske er LIIIIDT nervøs, og de enste der kan få mig ned på jorden er min veninde og Kim ( som jeg jo af gode grunde ikke kan ty til hehe)Så det må blive sådan det bliver!! Tror nu også min mor kan forstå det, og måske stresser hun selv mindre så :blush:

0

Del dette indlæg

Ja jeg har ikke rigtig haft det problem. Min mor bor langt ude på landet og det vil koste mig næsten 1.000,- ekstra til bilen hvis jeg skulle derud og overnatte.

Kæresten bliver sendt hjem til sine forældre til en gang forkælelse og det passer meget godt sammen da hans far skal være forlover og alligevel skal køre med til kirken samtidigt.

Jeg bliver der hjemme hvor min veninde (brudepige) kommer og overnatter. Om morgen kommer brudepige nr. 2 sammen med min mor, lillebror, storebror og stedfar. Det er min storebro der skal give mig væk. Og så køre vi ellers derfra i samlet flok til kirken.

Man bestemmer jo selv hvad det er man vil. Der er ikke nogen der siger at bruden skal sove ude, det kan jo lige så godt være gommen der gør det. Det eneste der er sikkert er at man ikke må sove sammen den sidste nat inden den store nat.

:biggrin::blush:

0

Del dette indlæg

Ja jeg har ikke rigtig haft det problem. Min mor bor langt ude på landet og det vil koste mig næsten 1.000,- ekstra til bilen hvis jeg skulle derud og overnatte.

Kæresten bliver sendt hjem til sine forældre til en gang forkælelse og det passer meget godt sammen da hans far skal være forlover og alligevel skal køre med til kirken samtidigt.

Jeg bliver der hjemme hvor min veninde (brudepige) kommer og overnatter. Om morgen kommer brudepige nr. 2 sammen med min mor, lillebror, storebror og stedfar. Det er min storebro der skal give mig væk. Og så køre vi ellers derfra i samlet flok til kirken.

Man bestemmer jo selv hvad det er man vil. Der er ikke nogen der siger at bruden skal sove ude, det kan jo lige så godt være gommen der gør det. Det eneste der er sikkert er at man ikke må sove sammen den sidste nat inden den store nat.

:biggrin::blush:

Det er rigtigt, tingen er bare at hele Kims familie kommer fra Ribe, så hvis han skal overnatte nogen steder bliver det hos en ven, og jeg tror egentlig han hellere vil være hjemme.

Men selvfølgelig løser det sig :blink:

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke at din mor bliver ked af det, hvis du sætter dig ned med hende face-to-face og forklarer HVORFOR du vælger at gøre som du gør.

Altså gør hende klar at du ved hvor mange gæster hun i forvejen har, og at du vil tage lidt af presset af hende. Og at du er MEGET taknemmelig over at hun åbner sit hjem til dine bryllupsgæster :biggrin:

- den sidste tror jeg er vigtig at få med, så hun ikke føler at hun "vælger dig fra", men rent faktisk jo gør en tjenste...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor i Silkeborg, og skulle giftes i Grenaa (mine forældres by). Så ingen af os havde vildt meget lyst til at overnatte hjemme - man ved jo aldrig hvad der kan ske på vejene... :biggrin:

Min mand overnattede på det hotelværelse som vi begge skulle overnatte efter festen - og vi fik så overnatningerne lidt billigere, fordi vi havde en 1½ booking :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg sover hjemme.

Vi bor i Frericia, og mine forældre bor i Århus, sååå det er nok en dum idé. ;)

Men nu blev vi jo også gift på rådhuset i maj måned, så vi er jo mand og kone. Og vi har to børn, på (til den tid) 20 mdr og 5½ år.

Så vi sover begge to hjemme. Min veninde komemr så aftenen før.

For på selve dagen, tager min m and så ud til sine forældre i deres campingvogn. Så derfor er det jo også rart for ham at have været i bad mm inden. Det er jo jo ikke så fedt at stå i et "fælles" bad på sin bryllupsdag. :biggrin:

Men jeg regner med at han tager afsted i løbet af formiddagen. Inden jeg skal til frisør mm. Og ved middagstid kommer mine forældre. For at hjælpe mig i kjolen mm. Skal have en hjem og ligge make-up, på både mig og min mor.

Knus Tina

0

Del dette indlæg

Johnny sover den sidste nat hos hans mor.

Det samme gør hans lillebror som er forlover.

Om morgenen kører de så tilbage til Hadsten og er hos hans ven, der også er forlover.

Hans kone er min brudepige, så hun kommer op til mig om morgenen.

Min gode veninde fra Vejle kommer Fredag aften og sover sammen med mig.

På dagen kommer frisøren hjem til mig og ordner hår på både brudepigerne og jeg og så skal vi ellers bare hygge og blive færdige.

Og, så har jeg dem til at hjælpe mig i kjolen og få Frejsen færdig.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom mit første dilemma!

Det var jo egentlig meningen jeg skulle sove ude ved min mor aftenen inden, og det skulle min bedste veninde også.

Nu er det bare sådan at HELE den pukkelryggede familie fra USA kommer og de skal jo OGSÅ overnatte i min mors lille hus.

Jeg er ikke sikker på jeg kan overskue at overnatte på en eller anden briks og have 10-18 nysgerrige øjne på mig hele morgenen. + mange af dem ryger og jeg gider altså ikke have min fine kjole lugter af røg ( ja jeg er hysterisk ikke ryger hehe)

Jeg ved min mor er vildt glad for jeg gerne vil sove hos hende, men jeg overvejer at trække i land nu og istedet sove hos min veninde.

råd kloge zillas?

:blush:

Jeg ville snakke med min mor om, at jeg havde håbet på, at det kun skulle være os - og ikke hele den pukkelryggede. Og når du har det på den måde med røg, så ville jeg også sige, at jeg ikke allerede inden det hele går i gang har lyst til at lugte af røg. Jeg er sikker på, at hun vil forstå dig :blink:

:biggrin:

Charlotte

0

Del dette indlæg

jeg har selv planlægt at sove hos mine forældre den sidste nat op til men bryllupsdagt, men jeg har tænk lidt over det, da mange fra min famille kommer fra jylland og fyn og de skal selvfølgelig overnatte. så måske er det med at sove hos mine forældre ikke helt klogt men jeg ved det ikke. skal tænke nærmer over det.

jeg kan godt forstå at du er itvivl om hvor du skal sove henne den sidste nat men jeg tror at du gør klod´gt i at sove hos din veninde så for du nok sovet noget mere ud og så kan I hygge jer sammen den sidste aften inden du bliver frue.

jeg over vejer selv samme løsning.

knus :biggrin:

0

Del dette indlæg

"...om jeg ikke kunne sove i stuen..." :(

Det synes jeg simpelhen er SÅ sjovt HUUG Gæsterne skal have det godt, men datteren (BRUDEN) som helst skal være udhvilet og frisk kan få sofaen :super:

Hvor er det dejligt t læse at din veninde og hendes famillie og sig så godt af dig :biggrin:

Nå, men jeg skal også sove hos mine forældre og på mit gamle værelse :(

Jeg har bedt mine forældre om at det kun er os tre indtil vi skal i kirke. Jeg ville blive alt for stresset og det ville ikke hjælpe min nervøsitet hvis der stod 10 familliemedlemmer og sagde "Neeeeej, hvor ER du fin" "Er du ikke spændt" "Hvor er det godt at vejret blev fint" ect.

Det har de sagt ok til (hvis du kan guske det :( ) og så må folk vente med at flytte ind til efter kirken.

Du skal gøre det som du føler vil give dig den bedste morgen og har du brug for ro og få mennesker omkring dig, så skal du nok tale med din mor.

0

Del dette indlæg

"...om jeg ikke kunne sove i stuen..." :(

Det synes jeg simpelhen er SÅ sjovt HUUG Gæsterne skal have det godt, men datteren (BRUDEN) som helst skal være udhvilet og frisk kan få sofaen :(

Hvor er det dejligt t læse at din veninde og hendes famillie og sig så godt af dig :biggrin:

Du kan TRO at jeg også er lykkelig og taknemmelig stadigvæk... :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer