stub

stubs inspiration 18.08.07 kl. 11.30

165 indlæg i dette emne

Bryllupsdagen

Sidste nyt... Vi har haft besøg af manden forældre, som endnu intet ved om min lille planlægning - og da manden endnu ikke har friet er der jo ikke rigtig noget at berette endnu....

En af mandens bedste venner fra hjemegnen har fået barn i december, og så faldt snakken jo på dåb... og datoer.... og af én eller anden grund så havnede snakken på bryllupsdatoer!

Konklusion: Den 18. august er mandens mormor og morfars bryllupsdag! Det er da hyggeligt... selvom kun mormor lever idag!

Vi talte endnu engang om datoen forleden, og ja nu er det vist ret ganske vist, at det bliver den 18. august 2007, der er dagen...

:carrot: :carrot: :carrot:

Tillykke med valget af datoen.......... sntes det er en god ide at vælge hans bedsteforældres bryllupsdag som jeres bryllupsdag.........

Vi havde faktisk også valgt den 16. septemner i år (min kommendes forældres bryllupsdag) - ændrede den til 12. august istedet (mine forældres og kusines bryllupsdag).........så blev det hele udskudt på ubestemt tid indtil december............der valgte vi VORES dato 8/7-06...... forklaring hvofor valget faldt på den dato er i min planlægning Det er jo dejligt at der er andet end KUN ens bryllupsdag på datoen - det syntes jeg i hvertfald (så længe det er noget lykkeligt selvfølgelig) :denmarkflag:

:rolleyes:

/Kira

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SKODSBORG

I fredags var vi endelig oppe at se lokalerne og området - det er bare for lækkert! Vi så hele Villa Rex, brudesuiten og et hotelværelse. Rundvisning og svarene på alle vores mærkelige spørgsmål var rigtig god og kompetent.

Vi har fået denne uge til at overveje, men jeg er næsten sikker.... det føles bare rigtigt! :bearhug:

På vejen hjem kørte vi lige omkring studenterkilden, men vi nåede ikke engang ind førend vi havde vendt bilen igen... Der er sikkert ganske hyggeligt, det er bare ikke lige dét, når man måler op mod Skodsborg. Området var ikkke særlig charmerende med hegn og få parkerings-pladser, der dog virkede skæmmende lige klods op ad huset! :)

Uh, det kilrer i maven, for nu bliver det hele så virkeligt! (Selvom han ikke har ffriet endnu... :) )

0

Del dette indlæg

Forældre

Vores forældre har fået besked om vores tanker omkring dato og feststed og første reaktion har været:

Naaaaaarrrrrjjjjj, dét er vi rigtig glade for! Vi vil selvfølgelig støtte alt hvad vi kan!

Hvor er det dog dejligt at have sådanne forældre.... :)

Anden reaktion: Det lyder da dyrt! :bearhug:

Ja, Skodsborg ligger ikke i den billige ende kan jeg da afsløre, men efter en vurdering af hvad man får til prisen, så er det faktisk ganske rimeligt! :)

Selvfølgelig kunen vi da have fundet noget billigere ved at købe ind selv og leje et forsamlingshus eller et telt til haven, men men men det er bare ikke liiiige det VI har lyst til..... og det er der heldigvis STOR forståelse for!

Vi vil gerne holde det hele i royale omgivelser, og så betale lidt mere... :butterfly:

Er man prinsesse eller ej?

:carrot: :carrot: :carrot: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

0

Del dette indlæg

Jeg kan anbefale både Villa Rex og Skjalm Hvide Hotel. Når du nævner den sidste er der jo både selve hotellet og "slottet" som nok bedre kan betragtes som en herskabsvilla. Men i mine øjne er der med hensyn til det indvendige ikke meget mere slot over eks. Dronninglund Slot end der er over Skjalm Hvides "slot".

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan anbefale både Villa Rex og Skjalm Hvide Hotel. Når du nævner den sidste er der jo både selve hotellet og "slottet" som nok bedre kan betragtes som en herskabsvilla. Men i mine øjne er der med hensyn til det indvendige ikke meget mere slot over eks. Dronninglund Slot end der er over Skjalm Hvides "slot".

Jeg kan slet ikke følge din argumentation....

Jeg har jo netop fravalgt SHH pga at det ikke er særlig slot-agtigt - hvorfor så begynde at sammenligne med et slot, der heller ikke er slot-agtig?? :blink:

Nå, men ligegyldigt.... det er blevet skodsborg!!!

0

Del dette indlæg

Hvilken sal vælger i og hvor mange bliver i.

Syntes ikke det ser ud til, at der kan være så mange i de sale der ser kongelige ud. ?

Zennie

Man råder over begge sale!

Vi skal nok spise i Kongesalen, som er den flotte lyseblå ovale sal. Der er plads til 42 spisende/siddende gæster. I Dronningesalen får man velkomstdrink inden middagen (er det godt vejr kan det også foregå udendørs) og efter middagen bliver der dækket op til kaffeborde... og dansegulv og bar!

Har man flere gæster kan spisning ske i Dronningesalen, hvor der er plads til 72!

Skal man holde reception er der plads til ca. 100!

Vi bliver nok mellem 30-40, så pldsen bliver slet ikke et problem!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Reception

Min dejlig mor har allerede tilbudt sit hjem til en reception. På den måde kan vi gøre det rigtig billigt, og stadig invitere ALLE dem vi har lyst til.... Er vejret godt (SELVFØLGELIG er det da det!), så kan vi være ude i haven, og ellers er der plads nok indendørs....

Personligt synes jeg at Bryllupskagen vil skulle serveres til dette arrangement, for at der er noget BRYLLUP over receptionen (ud over min kjole selvfølgelig.... :balloon: ), men vi er vist ikke helt enige.... ENDNU! ;-)

0

Del dette indlæg

Tidsplan

Okay, det er lidt tidligt eftersom der ikke er ret meget på plads endnu, men derfor kan man vel godt begynde at overveje, hvordan dagen skal skrues sammen....

12.00 Vielse ()()

13.30-16 Reception :bearhug:

18.00 Velkomst på Skodsborg :balloon:

18.30-21.30 tre retters middag :)

22.00 Kaffe og bar og dans og hygge og sjov

23.50 DANSEN!!! :lol:

0.20 Natmad

2.00 Godnatter! :lol: :sleepy:

Næste dag

9.00 Morgenmad og åbne gaver :biggrin:

12.00Checke ud fra Skodsborg og betale regningen (y)

??.?? CPH, afsted afsted på to ugers fantastisk bryllupsrejse! :griner:-

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Middag 18.30 - 21.30 = 3 timer. Er det ikke lidt optimistisk. Ved langt de fleste bryllupsfester varer middagen 4-6 timer. I har så meget at give af i den anden ende tidsmæssigt.

Hvis middagen kun varer de 3 timer som planlagt kunne det måske være en ide at rykke brudevalsen frem.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Uh, så er det vist på sin plads med en :blush: -romantisk historie!

Der var engang en ung pige, der lige var blevet færdig med sin gymnasielle uddannelse nr. 2. Hun havde haft lyst til endnu et år på skolebænken for at finde den rette hylde i det store uddannelses-tag-selv-bord. :) Endelig havde hun fundet ud af, at dét der med regler og retningslinier var lige noget for hende, så jura blev valgt. Men men men den unge pige havde ikke været helt flittig nok og nervøsiteten havde sat sit præg på eksamenskarakterene, så point skulle der hentes til det store regnestykke i KOT 2! :banned: Udlandet kaldte, for det var de eneste sted, der var flere point at hente... En uniform og hun var klar til at underholde og vejlede de mange unge og ældre turister i det græske øhav...

Så den sidste dag hun var ude og se på badesvampe og guldforretninger sammen med en hel del andre på den lille bitte græske ø Symi to timers sejlads fra Rhodos... En lille nøgle lå i en montre og nærmest SKREG på hendes opmærksomhed! Den hyggelige græske forretningsmand så straks interessen... men men men farven og metallet var guld - ikke lige dét der stod bedst til pigens blå øjne! Grækerne reagerede hurtigt.... sendte en mand afsted efter sølv, og straks blev der kreeret en udgave i de fineste sølv specielt til pigen! Nøglen blev overrakt i en kæde af hvidguld, som en kærkommen gave med de gyldne løfter:"This is the key to your heart... you take care of it now!" :bearhug:

Og således har pigen båret nøglen om halsen hver eneste dag... :butterfly:

Skæbnen ville at hun hvert år skulle søge tilbage til de gyldne løfte og det smukke græske øhav. En dag - fire år efter hun havde fået nøglen - var hun atter i det græske... og dér var han pludselig.... MANDEN!!! :)

Da de kom hjem levede de med den pinefulde afstand af 300 km, men efter et halvt års lidelser flyttede de endelig sammen... :loveshower:

Nøglen hænger stadig om pigens hals, men nu ved hun hvem der skal have den.... og mon ikke han får den en dag i august 2007? :)

Tak, for idéen og inspirationen til P&J - men historien er HELT min egen og Mandens! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næste dag

9.00 Morgenmad og åbne gaver :)

12.00Checke ud fra Skodsborg og betale regningen :)

??.?? CPH, afsted afsted på to ugers fantastisk bryllupsrejse! :bearhug:

Det lyder som om du arbejder i Lufthavnen, når du skriver CPH, det plejer kun at være dem der arbejder der, der kalder det for CPH.

Zennie

0

Del dette indlæg

Det lyder som om du arbejder i Lufthavnen, når du skriver CPH, det plejer kun at være dem der arbejder der, der kalder det for CPH.

Zennie

Nej, jeg arbejder ikke i lufthavnen! Jeg er næsten jurist, som det fremgår af ovenstående historie... Men at skrive CPH er nok alligevel en gammel arbejdsskade fra da jeg var rejseleder.... (fremgår i øvrigt også af ovenstående historie!)

Men du har nok ret... dem der skiver CPH eller BLL for den sags skyld har nok ofte et eller andet med rejsebranchen at gøre... ;-)

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Zennie

Nej, jeg arbejder ikke i lufthavnen! Jeg er næsten jurist, som det fremgår af ovenstående historie... Men at skrive CPH er nok alligevel en gammel arbejdsskade fra da jeg var rejseleder.... (fremgår i øvrigt også af ovenstående historie!)

Men du har nok ret... dem der skiver CPH eller BLL for den sags skyld har nok ofte et eller andet med rejsebranchen at gøre... ;-)

Du har nok ret, en gamme arbejdsskade. :balloon:

Jeg arbejder selv i CPH og derfor studsede jeg lige over det du skrev. :bearhug:

Jamen jeg glæder mig til at følge dig.

Zennie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mie!

Tak for de fine ord - det ser nu også ud til at vi har lidt af den samme smag?! :bearhug: Selv kirkerne er "venne-kirker"... og for at det ikke skal være løgn, så havde jeg overvejet samme dato som jer: 08.07.06! Men dét når vi ikke - og så er en fire årsdag også ret god til formålet....

Ja, jeg har været inde og se på din planlægning, og måske jeg napper et par idér eller to... ;-)

Til Zennie: Tak for tippet vedrørende Postet billede

Jeg synes bare den så så sjov ud! Men nyrerne har jeg da for kære....

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Tidsplan

Ny plan.... efter overvejelser!

12.00 Vielse :kiss:

13.30-16 Reception :biggrin:

18.00 Velkomst på Skodsborg

18.30-22.00 tre retters middag

22.30 Kaffe

23.15 DANSEN!!! :blush:

23.30 Fri bar og dans og hygge og sjov :bearhug: :carrot:

2.00 Godnatter! :biggrin::biggrin: :sleepy:

Næste dag

9.00 Morgenmad og åbne gaver :respekt::biggrin:

12.00 Checke ud fra Skodsborg og betale regningen :respekt:

??.?? CPH, afsted afsted på to ugers fantastisk bryllupsrejse! :loveshower:

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Sådan mødte vi hinanden - kort version!

Tja vi mødte hinanden i en kæmpe brandert på Rhodos den 18. august 2003! Jeg tog hjem på min fødselsdag den 21. august.... og da han kom hjem et par dage senere sendte han en SMS! Jeg blev MEGET overrasket, for han var temmelig fuld da vi sagde farvel - faktisk så beruset at han ikke helt fattede at han fik mit nummer! :blink:

Men hvor er jeg dog bare lykkelig for at den lille seddel overlevede en heftig druktur, og lang ferie med drengene...!

:balloon::griner:-:biggrin:

I den følgende weekenden tog jeg fra Kbh. til Århus for at besøge ham... pendlede lige siden i et halvt år, så der højst gik en uge imellem vi så hinanden! :biggrin:

Efter det halve år flyttede vi sammen i den dejligste lejlighed, og her har vi boet siden!

Vi er nu uadskillelige, og tror vi skal dø hvergang vi ikke lige kan sove sammen en enkelt nat! :biggrin:

Forhåbentlig bliver han min på vores 4 års dag den 18. august 2007 (tre dage FØR jeg fylder 30!) :carrot: :carrot: :carrot:

Ja ja, han mangler liiige at fri jo... :biggrin:

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Rigtig hjertelig velkommen til.... men pas på... man bliver grebet af det når først man kommer igang hihi...

Skønne kirker men personligt ville jeg nok vælge søborg kirke hvis jeg var dig (og hvis manden selvfølgelig ikke har noget at sige) pga din far.

Grundtvigskirken er også enormt smuk men også enormt stor så medmindre i skal være rigtig mange mennesker kan den muligvis godt virke meget tom...gav det mening :heart:

og SMUUUUUKKE kjoler!!! helt sikkert da.....

Jeres feststed er simpelthen for lækkert - alt hvad jeg har drømt om!! :hug::bearhug::heart:

0

Del dette indlæg

NU må jeg da til at vågne op. :balloons: Hvorfor har jeg ikke været her før??? Jeg glæder mig til at høre mere, jeg har allerede hugget et par billeder af borddekorationerne :cheerleader3:

Jeg kan se du efterlyser langthårsbilleder, så jeg iler til med et par stykker

post-14410-1145883642.jpgpost-14410-1145883659.gif

Jeg er selv udstyret med en manke på knap en meter, så jeg ville ønske jeg kunne finde flere billeder af langthårsopsæt. Ved godt billederne ikke er lige så rock'n'roll som Sannes, men det er da (næsten) løst.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer