Guest SusanneS

Stempel med monogram - NU MED BILLEDER

18 indlæg i dette emne

NU ER JEG FÆRDIG MED FØRSTE UDGAVE AF VORES INDBYDELSER - OG BADUTSKIS METODE 1 TIL MONOGRAMMET VIRKEDE FINT. HVAD SYNES I - ER DE FOR "FERSKE/HVIDE"?

Hej alle I kreative kommende brude

Mit spørgsmål står garanteret beskrevet et eller andet sted i dette geniale forum (har ellers ihærdigt været alle sider igennem siden jeg "joinede"), men jeg stiller det alligevel og håber en eller anden kan hjælpe mig.

Kan man købe eller lave et stempel, med ens eget hjemmelavede monogram på? Vi vil så gerne have vores monogram trykt i guld på vores indbydelser. Et alternativ kunne selvfølgelig også være at printe monogrammet på kartonen, men kan man så få den i guldskrift?

og et ekstra spørgsmål.... hvordan får I "nedtællingsgrafikken" i autosignaturen til at være synlig i stedet for bare et link til hjemmesiden, hvor den ligger???

Hilsen Susanne-som-stadig-er-grøn-udi-bryllupsplanlægning-og-BKautosignaturer... :)

Redigeret af SusanneS
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er to rigtig gode måde hvorpå man kan få sit monogram i guld (personligt synes jeg nemlig at de guldkoder der findes til printere overhovedet ikke ligner guld).

Metode 1: (god hvis det er små monogrammer - og et stempel vil være for gnidret at lave. f.eks. på bordkort). Man printer monogrammet ud i en lys grå, som man så kan tegne over med guldstusch eller alternativt en limtusch hvis man gerne vil drysse embossingpulver ud over i guldfarve.

Metode 2: Man går ned i hobbyforretningen og køber et stykke 5 mm. tykt skumgummi (fås også tyndere men der er ikke en fordel). Så printer men sit monogram ud i den ønskede størrelse på papir og lægger papiret ovenpå skumgummiet. Så skærer man monogrammet ud igennem både papir og skumgummi med en skalpel. Skumgummi-monogrammet limes til sidst over på et kraftigt stykke pap - HUSK AT LIME DET PÅ SPEJLVENDT - eller for man sig en grim overaskelse når man stempler derudaf!!!.

Stemplet kan nu bruges i på stempelpuder med guldblæk eller lim stempelpuder som igen kan drysses over med embossingpulver. (begge fås i panduro)

Jeg bruge selv sidstenævnte metode til at lave monogrammet på vores indbydelser:

post-1282-1140683343.jpg

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

:blush:

Super flotte invitationer!!! Lige min stil :biggrin:

Må jeg spørge om du bruge en guldtusch eller om du har drysset noget på???? -HAHA-

:blink: Knus Ditte

Redigeret af Allegra
0

Del dette indlæg

:blush:

Må jeg spørge om du bruge en guldtusch eller om du har drysset noget på???? -HAHA-

:blink: Knus Ditte

Hej Ditte

Jeg har brugt en tynd guldtusch til at tegne oven på det printede monogram (som jeg har printet i en lys grå). Der er ikke drysset noget på.

Håber du kan bruge det (y)

Susanne

0

Del dette indlæg

:blink:

Må jeg spørge om du bruge en guldtusch eller om du har drysset noget på???? :(

(y) Knus Ditte

Hej Ditte

Jeg har brugt en tynd guldtusch til at tegne oven på det printede monogram (som jeg har printet i en lys grå). Der er ikke drysset noget på.

Håber du kan bruge det :)

Susanne

-HAHA- Tusind tak for svaret... :blush:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer