Guest naomi

Udendørs bryllup

6 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg har været til et havebryllup, hvor selve vielsen foregik i haven under et æbletræ (de blev viet af en fra byrådet, som de kendte - og som holdt en lille personlig tale). De var MEGET romantisk og hyggeligt! De fik en veninde til at synge en kærlighedssang (kan ikke lige huske hvilken) og så sang vi alle "Det er idag et solskinsvejr". Superdejligt og uhøjtideligt. Min veninde havde dog stadig den store hvide kjole på - så lidt traditionelt var der også.

Bagefter var der fest i et telt i haven. Deres have er ikke specielt stor, men det fungerede fint alligevel.

Vi var meget heldige med vejret - det var dejligt lunt og tørt. Jeg spurgte min veninde, hvad de ville have gjort hvis det regnede. Dertil svarede hun: "Jamen det havde vi bare bestemt, at det gjorde det ikke!". Personligt ville jeg nok være lidt nervøs ved den 'løsning' - og ville nok sørge for en plan-B, hvis uheldet var ude. Men det er jo et temperamentsspørgsmål.

Mvh Mim

0

Del dette indlæg

Det er præcist den måde vi holdt vores bryllup (for 8 år sidden på). Meget uhøjtideligt, uformelt og billigt ikke mindst.

Folk havde fået besked på at tage praktisk tøj på/med hvis uheldet var ude.

Jeg har herudover underholdt til havebryllups i "hjemmetelte" flere gange og det er gået fint. Det eneste man skal være opmærksom på er hvis man samler flere telte, så skal alle samlinger gås efter, for vandet samler sig der.

0

Del dette indlæg

Hej

Vi prøver selv lykken. Vi har fået tilladelse til at blive viet i en rosenhave og skulle uheldet være ude at det regner, men det gør det ikke!! :D så har vi telte i stand by. Så alt kan lykkes..

Skal du vies udenfor af en præst kræver det en del tilladelser. Først skal du finde en præst der overhoved har lyst til det og derefter skal biskoppen give præsten tilladelse til at den pågældende præst må vie jer.

Anden løsning er at en fra byrådet vier jer. Her kræver det kun dennes tilladelse.

Hilsen August04

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

()() Åh hvor er jeg glad for dit indlæg.

Jeg skal selv giftes til august næste år og vi har næsten bestemt os for at blive viet i mine forældres have med efterfølgende reception. Men jeg har intet kunne finde om det nogen steder. Så synes det er så rart der er andre..

Jeg aner ikke hvordan man afholder en reception og jeg anede slet ikke at præsten skulle have lov til at vie offentligt. Troede da han selv bestemte.. :)

jeg tager gerne imod gode råd og hjemmesider om havebryllupper.

Skal lige nævnes at jeg havde bestemt mig for d. 4/8 næste år indtil jeg herinde læste at én skulle giftes d. 7/8 og jeg tænkte "en tirsdag"!!! Indtil jeg opdagede at den 4/8 var en onsdag......pinligt....

Pia

0

Del dette indlæg

Hvis I har tænkt jer at holde festen i telt, vil jeg klart anbefale jer at få gulv med. Det gør det langt nemmere at gå rundt i brudekjole og også at danse. Overvej også at få varmeovne med - selvom der jo sandsynligvis er godt vejr i august, kan det godt blive køligt hen på aftenen. Og så er der vist noget med, at man skal tænde for varmen, før man egentlig får brug for den, da det er nemmere at holde teltet varmt end at varme det op, når det først er blevet køligt.

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men her er links til nogle teltudlejningssteder i Brøndby, Hårlev og Skovlunde. Nogle af dem udlejer også service o.lign., hvis I skulle få brug for det.

En reception er jo egentlig bare en uformel sammenkomst, hvor man måske serverer lidt at spise og drikke (fx pindemadder og øl/vand) og hvor folk går rundt og hilser på hinanden og snakker. Det er en god lejlighed for brudeparret til at få talt med nogle af deres gæster, selvom man vist tit har svært ved at nå at tale med alle. Nogle brudepar vælger at servere bryllupskagen til receptionen, fordi man ofte ikke kan spise noget af den sent om aftenen (medmindre den bruges som dessert). Jeg synes især, det er en god idé at servere kagen til receptionen, hvis der er inviteret gæster med til den, som ikke skal med til middagen om aftenen. Så har de jo været med til et af højdepunkterne på dagen alligevel.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer