Guest Krydder

Hvem lader ham bestemme?

25 indlæg i dette emne

Hej,

Det virker som om rigtig mange selv bestemmer udseendet på deres buketter - Er det "normalt"??

Jeg er ivrig efter at komme til at bestemme, men jeg får ikke et ben til jorden, hvad dette angår ... *piv* ...

Men er der ikke noget om, at det er manden, der bestemmer? - og at man først må se buketten på dagen?

Er jeg den eneste, der under tvang må overlade dette til ... EN MAND!! ... ()()

:D :tu: :P

Knus --> Krydder

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Min kommende mand ( Uh tror det er første gang jeg skriver det :hjerte: ) blander sig ikke så meget i planlægningen.

Jeg må fortælle ham om traditioner osv og indimellem bliver han også sat til at læse et bryllupsblad :D

Men det siger ham ikke så meget med alt det her planlægning så jeg har ret frie hænder. Dog er han ret god til at sige fra når der er noget han IKKE vil være med til. ( F.eks har jeg en hvid hest, og jeg synes det kunne blive alletiders billede hvis han kravlede op på den når vi skal fotograferes på dagen. Som en " prins på den hvide hest ". Det er han ikke så meget for :D )

Hvad angår brudebuketten kunne jeg bare lade være med at fortælle ham, at det er ham der skal stå for den ( han rammer sjældent min smag ()() )men synes det er en sød tradition og jeg tror lidt han glæder sig. Dog har han været så klog at tage sin mor med på råd.

Så mon ikke de får en hyggelig tur ud af det til den tid.

Mange hilsner fra Trine

0

Del dette indlæg

Jeg er ret sikker på, at min kæreste vil kræve at få lov at stå for brudebuketten, og han driller mig da også allerede med, at jeg ikke får et ben til jorden i den sag. Meeen - da det jo nok bliver mig, der kommer til at stå for de fleste andre forberedelser og således har styr på farver, form osv., håber jeg da, at han bliver modtagelig over for nogle hints. Hvis jeg fx beder om en rokokobuket med flest hvide blomster, har han jo stadig masser af forskellige slags blomster at vælge imellem. :D

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg står i en helt anden situation. Min kommende mand mener ikke det er ham der skal stå for brudebuketten. Selvom hans søster, jeg og hans mor har sagt at det er mandens job. ()()

Nu får vi se om han kommer på andre tanker.

Mange hilsner Lena

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa*SS*

Min kæreste skal stå for buketten, og jeg vil ikke se den før jeg får den på dagen *SS* men han ved hvilke blomster jeg er helt vild med og han ved også at jeg gerne vil have en der hænger ned SÅ mon ikke han høre bare lidt efter.

Er næsten også sikker på han køre den i de farver resten af bryllupet skal stå i *SS*

men held og lykkke

Tina. (ibentul) ()()

0

Del dette indlæg

Min mand stod for buketten (han lavede den selv, sammen med en kyndig veninde!) og jeg så den ikke før jeg ankom til kirken.

Meeen jeg havdet hintet ret meget omkring farver, blomster og stil. Havde tilmed printet nogle billeder ud som han 'jo kunne bruge inspiration'..... Veninden havde fået lov at se min kjole, så hun vidste hvad buketten skulle passe til.

Så buketten endte faktisk at se ud som jeg havde drømt om, uden at jeg direkte havde bestemt noget!

Mvh Mim

Redigeret af Mim
0

Del dette indlæg

Min kommende mand :D og jeg er igang med et fælles projekt hvad angår vores bryllup (ikke at jeg har nogle illusioner om at han gider at gå helt så meget i detaljer som jeg - men sådan er jeg bare, ikke kun hvad angår bryllup :P ), så vi finder sammen ud af farver, blomster osv.

Det betyder i sagens natur, eller måske rettere i traditionernes natur, at han står for brudebuketten. Jeg blander mig ikke i hvilke blomster eller farver eller facon han vælger. Jeg har dog vist ham 3 fotos af buketter det absolut!! ikke skal være, men hans udtryk da han så dem, sagde mere end jeg kunne have sagt med ord, at DET var da heller ikke en brudebuket :specool: .

Jeg stoler på hans smag hvad angår blomster, han er ekstremt god til det med at komme med blomster (og nej, ikke fordi han har dårlig samvittighed, men fordi han gerne gør mig glad :wub: ). Inden han trådte ind i mit liv, var jeg i virkeligheden ikke særlig opmærksom på om folk (eller mig selv for den sags skyld) fik blomster af deres kærester/mænd. Men hold op hvor jeg værdsætter det, uanset om det er en grøftekantsbuket, eller en Flora-buket.

Jeg er sikker på at han vælger den mest vidunderlige brudebuket, netop fordi han tænker på mig og på os som ()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg PRØVER virkelig at overlade det til ham, og KUN HAM :wacko:

Men jeg har bare så svært ved at gøre det 100% Det er ikke fordi jeg ikke stoler på det valg han vil tage sig, men som med alt andet så har jeg allerede et billed inde i hovedet om hvordan den skal se ud.

Og det er jo både godt og skidt at jeg har det for jeg vil helst ikke selv have noget med hvordan buketten skal se ud.

Dog har jeg sagt til ham at det skal være en hvor der hænger lidt ned også skal den være i bourdeaux og råhvide farver.

Lidt i stil med denne. Den er jeg total skudt i :tu:

Hk Laila

post-7-1066300453.jpg

0

Del dette indlæg

Uha, han har ikke ligefrem meget forstand på blomster! Tror jeg bestemmer og han kan få lov at betale, he-he... :D

Nej, jeg tror også for vores vedkommende at det bliver noget med store vink med en vognstang før han bestiller den. :wub: Som mange andre også skriver, så må det jo gerne passe bare en smule til kjolen, stilen, farverne og evt. de blomster som indgår i borddekorationerne.

Så jeg må nok indrømme han ikke kommer til at stå med den opgave helt alene!

Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Men er der ikke noget om, at det er manden, der bestemmer? - og at man først må se buketten på dagen?

Ifølge traditionerne er det vist..... ()()

Men jeg tror nu desværre at min kommende vil blive glad, hvis jeg selv tager mig af buketten når den tid kommer :hjerte:

Oki der er lang tid til, så det kan da være han selv vælger det, når tiden kommer :)

Knus Marianne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ifølge traditionerne er det vist brudgommen og den kommende svigermor der i samråd skulle finde på brudebukettet. Så kunne man, når bruden fik den, se om De havde ramt plet med farver, brudens smag og form. Dette ville så varsle om ægteskabets fremtid, men hmmmmmm- det holder vist ikke så meget længere.

Jeg selv har givet et billede til min kæreste af hvordan den helst skal se ud og i hvilke farver den skal være . Det var han lidt lettet over, selvom han plejer at ramme plet med blomster, men som han siger skulle jeg jo helst kunne lide den på sådan en dag. Derudover kommer den så til at passe til bordet, kirken etc.

:D elvis

0

Del dette indlæg

*Griner*

Postet billede

Mon ikke at vores kommende mænd kan finde ud af det med blomsterne!

;)

Vi har talt om det med blomsterne. Vi er enige om at købe 6 knaphulsblomster til de nærmeste mænd. I denne skal der indgå en rød rose!

Postet billede

Vi har ligeledes aftalt at der også skal indgå røde roser i bordtemaet.

Så hvis camelen <_< nu er smart, så bliver min brudebuket også bundet med røderoser!

Ellers vanker der!

boxing

Jeg tror at blomsterhandleren guider vores mænd igennem dette, ved at spørge ind til farvevalg osv.

Jeg stoler da på at min buket bliver en oplevelse!

Hvis jeg bliver i tvivl på et senere tidspunkt, så må jeg jo tage over!

()()

0

Del dette indlæg

Hej alle brude..

Det er jo tradition og skik at det er manden der står for brudebukketten, men man kan vel have et ord at skulle have sagt, da man, efter hvad jeg har hørt, mange gange har blomster på bordene der matcher bukketten lidt. ()()

Jeg har dog ikke ret meget at skulle sige i den sag, men har da diskret placeret et par blad og billeder af noget hen ad den stil jeg ønsker. :wub:

Knus Chatarina

0

Del dette indlæg

Jeg fortæller hele tiden min stakkels kæreste hvilke farver jeg ka' li' - hvilke blomster jeg synes er pæne - hvor "lang" jeg synes sådan en brudebuket skal være - etc... Tror efterhånden han har fattet et VINK med en VOGNSTANG!

Og nogle gange tvangsindlægger jeg ham til at kigge på billeder herinde af brudebuketter - både dem jeg ikke kan li og dem jeg KAN li. Så har han noget at gå efter; men jeg vil jo alligevel ikke bestemme helt... ()()

/arno :fægter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortæller hele tiden min stakkels kæreste hvilke farver jeg ka' li' - hvilke blomster jeg synes er pæne - hvor "lang" jeg synes sådan en brudebuket skal være - etc... Tror efterhånden han har fattet et VINK med en VOGNSTANG!

Enig arno

Dette er den rigtig måde at få sin vilje på.

Jeg er helt sikker på at han tænker over det som du har sagt!

Ellers må der skrappere midler til!!!

:mellow: :mellow: :mellow:

;)

0

Del dette indlæg

Det er i mine øjne ikke et spørgsmål om tillid - det er et spørgsmål om overblik. Jeg ved, at når den tid kommer, vil det være mig, det har det store, forkromede overblik over bordpynt, kirkepynt og gennemgående farvetema i indbydelser og bordkort, mens min kæreste nok i højere grad har beskæftiget sig med musikken og maden. Og det ville da ærgre mig grusomt, hvis jeg fik en buket i orange og gule toner, mens alt andet var holdt i guld og hvid (eksempelvis). Ligeledes er jeg ikke ret høj, så jeg kunne meget nemt komme til at drukne bag en meget stor buket og vil egentlig helst have en lille, enkel rokokobuket - det har jeg også tænkt mig at fortælle ham, for jeg vil jo gerne se bedst muligt ud på dagen.

Jeg kunne aldrig drømme om at fratage ham ansvaret for buketten fuldstændigt, men han ville jo selv blive dybt ulykkelig over at møde op med en buket, som ikke levede op til mine drømme, og derfor synes jeg ikke, der er det fjerneste i vejen for, at jeg hinter om, hvad jeg kunne tænke mig af farver og facon, men da især, hvad jeg IKKE kunne tænke mig. I sidste ende er det jo helt op til ham, hvilken farve og nuance, han vælger, og om det skal være nelliker, liljer eller roser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle

Jeg er ny som bruger i forum, men har, inden der kom det nye forum læst mange af spørgsmålene og er blevet meget inspireret.

Det er dejligt at opleve st der er andre der går med de samme tanker som jeg. :specool:

Nu til brudebukette. Jeg har fået besked på at jeg ikke skal tænke på det, det skal han nok tage sig af, men da han ikke er den bedste til at købe blomster(jeg har fået 2 buketter på 4 år :) ) har jeg tænkt mig at finde nogle billedet han kan se eller evt. få en af mine veninder, som har set kjolen til at hjælpe ham.

Jeg håber der kommer noget godt ud af det. ()()

Det er nogle pæne buketter der er billeder af, og dem kan jeg sikkert bruge som inspiration.

Mange bryllupshilsner Naya

0

Del dette indlæg

hej

Ja jeg frygter godt nok også lidt det der med brudebukket, for der tror jeg heller ikke at jeg får et ord indført. Men jeg skal nok sørge for at komme med hints, billeder osv mht hvordan jeg gerne vil have den skal være. Og det har jeg også i sinde at fortælle min mor og svigermor så de kan hjælpe med at sammensætte en flot buket.

0

Del dette indlæg

Min mand har overhovedet INTET forstand på blomster :ph34r:

(Har nu 3 gange fået blomster fra Shell)

Meeeen... heldigvis er en af mine veninder blomsterdekoratør, og hun har sagt at hun gerne vil stå for blomsterne, så hun får lov til at se et billed af kjolen så det hele kommer til at passer sammen, og så er jeg sikke på, at de nok skal finde ud af det samme.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer