JaneS

ja hej jeg er så ny

17 indlæg i dette emne

ja hejsa

Jeg er ny har ventet lidt med at skrive fordi jeg mest ser meget traditionelle brylluper her og mig og min kæreste overveje en håndfæstning....

men ja hejsa alle sammen jeg vil hænge lidt ud ind imellem...

vi har ingen dato fast sat da vores forlovelse endte med jeg sad på hospitalet fordi min far var røget ind akut -HAHA-

Jane

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En håndfæstning er en Keltisk tradition, man ligger parrets hænder sammen og folder et klæde stykke henover hænderne, parret skal så en hel aften være bundet til hinanden for at sympolisere at man binder sig til hinanden ...

Grunden til vi overvejede det var fordi at min kæreste ikke er troende og jeg er ASA troende men vi ville derfor ikke have noget som sympolisere min trosretning, men noget der var vores eget, håndfæstning kan man gøre personlig...

det er faktisk en håndfæstning de laver i hemlighed i Braveheart...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ved det ikke precist endnu, men jeg ved at er du asa troende kan du få en til at udføre det der, men ellers kender min søster en heks som gør det, jeg overvejer at få min søster til det... eller en helt anden, det eneste problem ved det er at det ikke er officelt medmindre det er indenfor asatroen,l så i skal så giftes på rådhuset ved siden af

0

Del dette indlæg

En håndfæstning er en Keltisk tradition, man ligger parrets hænder sammen og folder et klæde stykke henover hænderne, parret skal så en hel aften være bundet til hinanden for at sympolisere at man binder sig til hinanden ...

Grunden til vi overvejede det var fordi at min kæreste ikke er troende og jeg er ASA troende men vi ville derfor ikke have noget som sympolisere min trosretning, men noget der var vores eget, håndfæstning kan man gøre personlig...

okay så er jeg med :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hvor lyder det spændende :rolleyes:

Kunne godt forstille mig at man kunne lave en meget smuk og følelsesladet cermoni.

Velkommen til :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal det så være alt inklusiv - altså også med Claddagh-ring osv.?

Ved jeg for 2 år siden fandt en fed hjemmeside med kunstnere der lavede forskellige keltisk inspirerede smykker - herunder claddagh-ringe og -symboler.

Faktisk endda også par-ringe, altså ligesom vielsesringe - bare med claddagh-symboler. Skal prøve og se om jeg kan lokalisere siden igen.

Glæder mig til at høre mere om Jeres Håndfæstning. (Iøvrigt mener jeg at vide, at en heks ikke ville være helt korrekt, altså efter keltiske traditioner, da det på det tidspunkt mere var vismænd og eller høvdinge der forestod sådanne ceremonier - men igen, kommer det vel an på hvor langt i vil føre dagen...)

Badutski

0

Del dette indlæg

nej skal det ikke som sagt skal det være vores egen lavet tradition som ikke bygger helt på keltiske traditioner, men bare henter inspiration derfra ...

også af samme grund er der ikke grund til at det ikke kunne være en heks der lavede ritualet, det kommer jo an på hvordan man vil have det..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Hvis i søger på heksen serena kommer i frem til den herlige kvinde som jeg har bedt om at håndfæste mig og min kæreste. Dog er hun flyttet til jylland siden jeg spurgte hende og vi skal håndfæstes på Bornholm så måske bliver det desværre ikke hende alligevel. Men ellers er hun da et tip til jer andre.

0

Del dette indlæg

Hei og velkommen!

Veldig spennende med noe som ikke er helt tradisjonelt!

Jeg falt over en keltisk tiara (eller hva man skal kalle det) - symbolene i en er så flotte!

Så om man kaller det en vielse eller noe annet - det viktigste er at dere er sammen om det!

Lykke til! Gleder meg til å følge dere :tunge:

- Anett -

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer