Guest tinmor

Bryllupsbuffet??

17 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi skal i dag ud og tale med dem vi håber vil levere maden til vores STORE dag d. 8. maj 2004.

Vi har snakket en del frem og tilbage - min kommende mand :kongen: og jeg om det med at have buffet til brylluppet.

Jeg har hele tiden været imod det, mest fordi jeg er bange for at det vil give en masse uro når folk hele tiden henter mad. Vi bliver omkring 80 til selve festen, så der vil jo hele tiden være nogen der ikke sidder ved bordet.

Det ville nu ikke blive buffet fra start til slut, da vi under alle omstændigheder vil have portionsserveret både forret og dessert (hvis ikke thairestauranten kommer med andre forslag).

Jeg er virkelig i tvivl, jeg kan jo godt se at det mht. servering og udvalg vil være smart med buffet (der er både vegetarer og en multi-multi allergiker blandt gæsterne), men jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre.

Er der nogen af Jer derude der har nogle kommentarer til dette, måske har I selv valg buffetløsningen, eller har været til et bryllup hvor det var tilfældet?

Hjæælp.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har to gange været til bryllup, hvor der var buffet.

Den ene gang var der en serveret forret og derefter var resten buffet.

Der var ca 50 gæster med og maden var supergod :KOK: . Det gik rigtig fint. Det var faktisk dejligt at få rørt sig lidt og man fik snakket med flere af gæsterne når man mødtes omkring buffeten. Det var super :specool:

Den anden gang var der noget mere uro,- men det var egentlig ikke pga af selve buffeten. Det var en rigtig varm dag, og en del gæster brugte meget tid på at gå udenfor. Man kunne måske have indskærpet overfor gæsterne i velkomsttalen, om at holde en nogenlunde "bordskik" -oo-

Jeg tror det er særlig vigtig at have en toastmaster, hvis man vælger buffeten. Det var der også begge gange.

Tænk også på om jeres gæster er nogen der laver mange indslag, da de er lidt sværere at putte ind, når det er buffet.

Det var mine erfaringer.

:hjerte: -hilsen Charlotte

0

Del dette indlæg

Jeg har været til adskillige bryllups hvor man har valgt buffet-løsningen fremfor de traditionelle 3-4 retter mad og du har ingen grund til at være nervøs overhovedet.

Tværtimod opnår du med buffet-løsningen at der er mindre tendens til at folk grupperer sig idet de nemmere falder i snak med dem som lige sidder i den anden ende eller ved et andet bord.

Uanset at I vælger buffetløsningen vil der altid fremkomme nogle naturlige pauser. På et tidspunkt har folk spist nok og der vil måske være nogle sanger/taler o.l. Det er toastmasteren mand for at styre. Folk ved herudover godt at man ikke går op og henter mad når der eks. er taler.

Selvfølgelig kræver det dog at bordopstillingen og lokaliteterne er til en buffet-løsning. Dvs. at der ikke er 10 personer der skal rejse sig hver gang en vil hente mad.

0

Del dette indlæg

jeg synes godt I kan vælge buffet.

Gæsterne får sig rørt og man snakker let med de andre man møder ved buffetten. Bare sørg for at den er stor nok, til at mange mannesker kan stå omkring den. Hvis der kun er plads til 6 pers. vil det konstant skabe uro.

Og som der også bliver nævnt: Vælg en rigtig god toastmaster.

Der kommer helt naturligt pauser, selv ved en buffet.

god fornøjelse.

hilsen rikkev :KOK:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også at buffet er en rigtig god ide. Vi har også snakket meget om det. Jeg synes det er specielt godt når der er mange som ikke kender nogen af de andre gæster. Så har de nemmere med at komme i gang med at snakke sammen.

Nogle af mine veninder er desuden vegetarier, mens min forlovede er sådan en kødæder som afskyer grønt. Ved en buffet kunne de bare tage hvad de kan lide uden at man skal tage alt for meget hensyn.

0

Del dette indlæg

Tjah, jeg vil bare slutte mig til koret: Buffet er en god ting, hvis man gerne vil have rystet gæsterne lidt sammen, og det er også rart at få rørt sig lidt mellem måltiderne. Med en kyndig toastmaster, der måske varsler indslagene et par minutter på forhånd, så folk kan nå hen til deres plads, tror jeg, det kan blive en stor succes.

0

Del dette indlæg

Kære tinmor!!

Jeg føler lidt at v skal holde "tvillinge-bryllup", for vi skal OGSÅ giftes den 8.5.2004, og vi skal OGSÅ have omkring 80 gæster, og vi skal OGSÅ have buffet!!! Så jeg ved hvad du snakker/skriver om!! ()() Det er første gang jeg hører om een som også skal giftes den 8.5.2004!

Vi har valgt at have "forud-serveret" forret - dvs at den står på pladserne når vi går til bords. Og så hovedret-buffet, og desserten skal være is-bar (som så også er "buffet").

Hovedgrunden til at vi vil have buffet er, at man får mulighed for at snakke med andre end de nærmeste 4-5 mennesker, OG at man får lejlighed til at strække benene lidt! Derudover har min mor en sygdom der gør, at hun ikke kan klare at sidde stille for lang tid, så det er bare perfekt med buffet for hende - det gør at hun kan "holde" hele dagen/aftenen, og det er jo herligt!!

Der er for mig at se rigtigt mange fordele ved buffet.

- man får snakket med flere mennesker (også brudeparret!!!)

- man får rørt sig lidt i stedet for bare at sidde på sin flade hele aftenen

- man har ikke brug for så mange i køkkenet til at servere

- man have mange flere ting end "oksesteg-med-kartofler-og-grønt" :)

Så bare hop ud i det!! Det gør vi ;)

/arno :fægter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Arno

Nej, hvor sjovt ()() Hvor henne i landet skal I holde bryllup?

Vi har som skrevet været ude og tale med dem, vi håber skal levere maden, men blev i første omgang (som i virkeligheden er 2. omgang) ikke meget klogere. De ville gerne levere maden til vores ca. 80 gæster, (selvom det er en mindre restaurant i Århus midtby vi har kastet vores "kærlighed" på), dog synes de ikke at de ville levere desserten :cry: (som vi ellers er helt vilde med).

De gav os en kopi af menukortet med hjem, og så kunne vi ellers bare finde ud af hvad vi gerne ville have buffeten til at bestå af. Vi regner med at finde ud af det i den kommende uge, hvorefter de så ville regne på en pris (så lige nu aner vi ikke hvad det evt. kan komme til at koste .......).

Som det ser ud nu (krydser fingre) skal vi have Tom Yom Goong-suppe, som skal serveres (selvom vi bliver en del, skal der ikke så mange til at få skålene på bordet - suppen er rygende varm).

Derefter er der buffet med ... tjae 5-8 forskellige retter, forskellige slags ris, chilisaucer, soya og div. på bordet.

Til dessert satser vi stadig på is (ananasis, kokosis og eksotisk frugt), men om vi skal lave det selv eller købe det andetsteds finder vi nok ud af. Vi regner godt nok med at desserten skal serveres, men lad os nu se ()()

Jeg synes for øvrigt, det kunne være sjovt/hyggeligt/spændende at høre mere om hvad I har planlagt, hvor langt I er nået og hvordan det går i de kommende små 7 mdr. Kunne være dejligt at heppe :tu: lidt på hinanden, hvis vi skulle få brug for det.

Nå, nu vil jeg sætte mig sammen med min kommende mand (vildt koncept!!) og søndagshygge mig/os :)

0

Del dette indlæg

Kære Tinmor!

JA - det er hyggeligt at vi skal giftes samme dag! Det er vist kun os to der har "samme dag" ()()

Vi skal giftes i GRENAA KIRKE kl 15, og holder festen i VOLDBY FORSAMLINGSHUS senere samme dag.

Er p.t. på besøg hos mine forældre i Grenaa, men i den kommende uge skriver jeg lige lidt mere omkring vores planlægning :) Glæder mig til at høre mere om jer!!

Du kan evt gå ind på min hjemmeside og finde ud af lidt mere om vores bryllup. Adressen finder du nederst i denne besked!!

/arno :specool:

0

Del dette indlæg

vi havde buffet til vores bryllup.

og det virkede fint.

forretten blev serveret ved bordet og resten hentede folk selv.

tjeneren der anrettede bordet fortalte hvilke borde der gik op først, og resten kørte helt af sig selv.

jeg synes det er 1000 gange mere hyggeligt.

vi hørte flere af gæsterne snakke sammen ved bordet:

nu skal du ikke tage alt skinken , jeg vil også have eller:

har du ikke fået nok endnu ()()

det skal lige siges der var alt rigeligt af mad.

gæsterne morede sig bare godt over at kunne smådrille de andre der skulle have mere mad.

så min anbefaling vil klart være HOLD FAST VED BUFFET.

hilsen thay

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor skal I egentlig giftes henne, tinmor? Og hvor skal festen holdes...?

/arno :fægter:

Hej arno

Vi skal vies i Saxild Kirke (ligger syd for Århus), det er nemlig her vi bor (lige over for kirken, og nu må klokkerne så gerne ringe for os :) ).

Festen skal holdes i nogle festlokaler her i byen. Det er rigtig, rigtig billigt, men desværre er de også noget slidte <_< . Vi skal derfor have skjult en hel bagvæg (regner med at gøre det med nogle baner nervøs velour - som vi også satser på at vælge som duge). Normalt ser man det ikke, men det bliver sandsynligvis den væg hovedbordet kommer til at stå op mod, og dermed den væg der vil blive baggrund for rigtig mange billeder (og SÅ ser man pludselig hullerne og hvad ved jeg, MEGET tydeligt). Men det skal nok gå, vi har nemlig stedet fra om fredagen af (måske endda torsdag :specool: ), så der er fin tid til at få det gjort klart. Vi satser jo naturligvis på hjælp til oppyntning og bordækning af familie og venner, og så skulle vi snildt kunne klare det på 3-4 timer (og vi bor kun 5 minutter derfra - hvilket også var én af grundene (for nøj, hvor var der mange overvejelser inde i billedet, og mange steder vi var ude at se) til at vi valgte netop det sted.

Grunde til at vi vælger netop festlokaler frem for kro eller lign. er at min kommende mand var mest til den slags arrangement. Vi vil også kunne spare endda en hel del, på selv at skulle sørge for vin og andre drikkevarer. Det er bestemt ikke urealistisk at kunne spare min. 100 kr/flaske vin, og med 80 gæster (hvoraf en del af dem er min mindre-tilbageholdende-familie-fra-England), så er det lige før at det vi sparer på den konto, kan hjælpe os godt på vej på bryllupsrejse :tu:

Det betyder jo så naturligvis også, at der bliver en hel del mere arbejde, både før, under og efter festen. Før festen er fint nok, jeg vil gerne have lidt at lave så sommerfuglene ikke helt tager magten :(, og folk vil også gerne hjælpe til, så det regner vi ikke med bliver noget problem. Når fredag aften er omme, har alle så fri.

Under festen og i det hele taget på selve dagen, har jeg insisteret på at vores familie og øvrige gæster skal have "fri". Der er ingen af dem der skal rende og servere eller vaske op eller lign. Det er vores dag, men vores gæster skal da også have en god dag. Og så må vi jo betale os fra det, og skal have hjælp i køkkenet, og til at sørge for at der er mad og drikkevarer nok fremme hele tiden.

Dagen efter - ja VI skal under ingen omstændigheder rydde op :ph34r: . På vores første dag som mand og kone skal vi bare have love til at nyde det (og hinanden :wub: ). Så også her må vi betale os fra lidt rengøring, men pengene til hjælp mener jeg er godt givet ud.

Hold da op hvor jeg skriver ()() , sådan kan det gå, når det er noget der optager én (og indrømmet, vores bryllup optager mig - meget). Jeg fik vist svaret på spørgsmålene .. og lidt til ;) .

Glæder mig til at høre mere om Jeres planlægning osv., fantastisk med lidt sparring :tu:

Tinmor

hmm, går stadig og venter på at få det sidste af menuen tilsendt så vi kan få kigget på vores eventuelle bryllupsbuffet, min elskede vil nemlig ikke kigge på det før vi får den sidste side (??? - synes selv jeg er tålmodig ()() - og venter gerne på at han er klar).

0

Del dette indlæg

:KOK:

hej

jeg har nu været til bryllup 2 gange inden for 3 mdr. det er åbentbart noget der breder sig lol. så meget at min nye "pap"datter spørger hvornår skal i giftes.

begge gange var der serveret forret ved bordet og så buffet.

det var bare noget af det bedste :tu:

vi gik og drillede hinanden med at der nu også skulle være noget til mig når de havde taget :tu: eller prøv lige og smag dette :specool:

er der god plads rundt om bordet går det fint

vi havde fået af hvide af tjerneren/toestmasteren hvem der startede

vil dog lige indskyde at BRUDEPARRET skal starte

håber det er en hjælp til jer kommende brudepar

med venlig hilsen

zita2 (kage)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan også kun anbefale buffet.

Det giver ikke spor uro i festen. Og hvis der er allergikkere og vegetare til festen er det helt klart den bedste løsning.

Vi havde 4 vegetare til vores bryllup og buffeen gav os mulighed for at have et bedre udvalg af mad til dem også.

Knus Røskva

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer