Zide

Sigrid og Kenneths bryllup d. 4 august 2007

254 indlæg i dette emne

Så fik vi ovestået svarfristen, og kun et eneste afbud. :bearhug:

Det er bare super. Afbuddet var en kæreste til en ven af familien, som vi kun har mødt et par gange, de er desværre ikke sammen længere, så derfor kommer hun alene. Selv mandens fætter, som han ikke har snakket med siden deres bedstefars begravelse for 4 år siden kommer. Han ringede idag (har ikke fundet ud af hvorfor han ringede til mig, og ikke sin fætter, men ok) og undskyldte mange gange at han først svarede nu. Han havde først fået invitationen nu, så det er self ok.

Så nu kan vi begynde at få styr på bordplanen, som vi faktisk næsten har lavet allerede, den skal bare lige justeres ift. den endelige gæsteliste.

Næste tirsdag skal vi hjem og snakke med præsten, nu er hun endelig kommet tilbage fra hendes orlov i rom. Glæder mig rigtig meget. I samme ombæring skal jeg også hjem til min mor, så vi kan få syet videre på kjolen, det glæder jeg mig også til, savner den helt vildt allerede :(

Har desuden på fornemmelsen at vi bliver poltet næste weekend, altså d. 14/7. En af mandens kammerater ringede for noget tid siden for at høre hans arbejdsplan, og spurgte hvad weekend der ville passe bedst for ham, så det bliver højst sandsynligt der, da det er den eneste weekend han har fri, for gider ikke afsted weekenden inden brylluppet. jeg har så ytret min mening om at jeg synes vi skal afsted samme dag. Er egentlig lidt træt af jeg ved hvornår det bliver, syns iforvejen jeg har været blandet lidt for meget ind i det. Men det skal nok blive en god dag alligevel, er spændt på hvad de finder på til os. Gider bare ikke klædes grimt ud og sælge kys og kondomer i byen eller lignende, så går jeg hjem hihi! Ej det gider jeg bare ikke, så nu må vi se.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Argggggg :bask:

Dagen startede ellers så godt, med den sidste lidt uventede tilmelding. men nu er jeg bare muggen over polter. :loveboard::bearhug:

For det første føler jeg jeg bliver indblandet alt for meget, både i min egen og kærestens! Er blevet bedt om at lave en liste over hvem jeg gerne vil have med, det er for så vidt ok. Ville bare helst ikke vide noget som helst, og så blive overrasket. Derudover er jeg også blevet bedt om at komme med ønsker til aktiviteter. Jamen for pokker, er skisme da ikke mig der skal planlægge den!!!!

Nå men så ringer hans lillebror idag, for at høre hvornår han har fri, da de skal snakke med hans chef ang. polter. da han skal lade som om han skal på arbejde, så de kan overraske ham. De havde så prøvet at ringe derned, men var self min kæreste der tog tlf, ha, så kan de lære det. :loveboard: Nå men som nødplan vil de have mig til at lave en fake-plan for dagen, sagde jeg da ok til, men sagde jeg ikke ville inddrages for meget. Han spurgte så om jeg ville vide hvornår det blev. Sagde nej, hvis nu det blev samme dag, men det vidste han ikke noget om, for han havde slet ikke snakket med min søster som står for min. Havde ellers sagt jeg GERNE ville have det blev samme dag, havde fx ønsket at vi ku lære at danse brudevals. Så det ser nu ud til at det IKKE bliver samme dag. Jamen hvad skal de så med mine ønsker, hvis de alligevel ikke følger dem :(

Desuden havde de så planlagt hans polter lørdagen FØR vores bryllup. Hvilket jeg også sagde var en rigtig dårlig ide. Vi har jo så mange ting der skal være styr på op til brylluppet. Hertil skal det så siges, at jeg snakkede med hans forlover for noget tid siden, der spurgte til hvornår han har fri. Der fortalte jeg både at jeg gerne ville samme dag, og at jeg absolut ikke syntes det var en god ide weekenden FØR brylluppet. Det lader så heller ikke til at de snakker sammen, altså broren og forloveren, skidesmart. har ellers givet dem begge hinandens numre! Men det må de altså selv klare, kan ikke være mit problem!

Åhhhh er bare SÅÅÅÅ muggen lige nu. Synes jeg bliver inddraget ALT for meget, og føler slet ikke de så følger mine ønsker alligevel, så ku de da lade være at spørge istedet for! :loveboard:

Nå, tak fordi i læste med så langt. Skulle bare lige af med lidt galde....! :loveboard:

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: 30 DAGE!!! :cheerleader3:

Puha, der er ikke længe til nu! Dagen nærmer sig med hastige skridt.

Vi har nu fået styr på overnatning, har reserveret et værelse på klosterpensionen. Et hyggeligt b&b i den historiske bydel i viborg, ikke langt fra domkirken og det gamle gråbrødre kloster. Vi kan hente nøglen til værelset allerede fredag, så det er bare alletiders.

post-14415-1183638842.jpg post-14415-1183638858.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sigrid

Din kjole bliver altså bare så super smuk! :iloveyou:

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil vide noget om din polter, det er da også underligt, at de spørger efter ideer fra dig! Dine venner burde da kende dig godt nok til at vide hvad du synes er sjovt! :cheerleader3: til dem!

Jeg håber nu, at I får en dejlig dag alligevel!

Der er godt nok ikke langt tid til vores store dag nu! Fedt at se, at I også har fået styr på overnatningen og at I får nøglen allerede fredag, så kan der lige blivet hygget lidt til os evt. stilles noget at drikke på køl... :cheerleader3:

:cheerleader3: fra Anne

0

Del dette indlæg

ÅRH Sigrid... Nu nærmer vi os!...

Er der mere nyt om kjolen? Indtil videre ser det bare så fantastisk flot ud! Hold da fest altså! Den bliver virkelig smuk!

Og hvor er det fedt med overnatning! Jeg ville også ønske at vi havde den mulighed, men det kunne slet ikke lade sig gøre desværre.

I har da bogså fået styr på meget efterhånden synes jeg! Det hele ser SÅ flot ud! og KAGEN!!! FEEEEEEEEEDE farver!

:iloveyou: Louise

0

Del dette indlæg

Sikke en smuk smuk kjole! Klassisk og alligevel moderne du bliver bare SÅ flot i den :thumbsupsmileyanim: Og det er nogle RIGTIGT flotte dekorationer til kagen!

Må jeg høre hvad du har givet for stoffet pr meter og hvad det er for noget stof? (undskyld hvis det står et eller andet sted og jeg har overset det :loveflag: )

Jeg overvejer nemlig også selv at få kjolen specialsyet, men skal lige høre hvad "brudekjolestof" koster ;)

40 dage igen, uh kilder det ikke i maven?

knus Stine

0

Del dette indlæg

Hej Sigrid

Så er der 26 dage til vores store dag! Er du ved at få lidt nerver på? Det er jeg.... Der er så meget at se til.... Din kjole bliver fantastisk smuk, og farven klær dig virkelig godt, så du skal ikke være nervøs for, at din kommende mand ikke vil synes om den - du ser fantastisk ud :thumbsupsmileyanim:

Det er da lidt mærkeligt med din polter... Jeg har nu også lidt en ide om, hvornår det bliver for os, hvis der bliver noget, for jeg har slet ikke hørt noget, så jeg er egentlig lidt nervøs for, om de får planlagt noget, du ved i det mindste, at det kommer til at ske.... Men selvfølgelig er det rart at blive overrasket, og det er da lidt mærkeligt, at de spørg din og så slet ikke følger dine ønsker, men på den ande side, så kan det jo også være et trick :loveflag:

Knus Line

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sigrid

Så er der 26 dage til vores store dag! Er du ved at få lidt nerver på? Det er jeg.... Der er så meget at se til.... Din kjole bliver fantastisk smuk, og farven klær dig virkelig godt, så du skal ikke være nervøs for, at din kommende mand ikke vil synes om den - du ser fantastisk ud :thumbsupsmileyanim:

Det er da lidt mærkeligt med din polter... Jeg har nu også lidt en ide om, hvornår det bliver for os, hvis der bliver noget, for jeg har slet ikke hørt noget, så jeg er egentlig lidt nervøs for, om de får planlagt noget, du ved i det mindste, at det kommer til at ske.... Men selvfølgelig er det rart at blive overrasket, og det er da lidt mærkeligt, at de spørg din og så slet ikke følger dine ønsker, men på den ande side, så kan det jo også være et trick :loveflag:

Knus Line

0

Del dette indlæg

Hej Sigrid

Din kjole bliver altså bare så super smuk! :biggrin:

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil vide noget om din polter, det er da også underligt, at de spørger efter ideer fra dig! Dine venner burde da kende dig godt nok til at vide hvad du synes er sjovt! :denmarkflag: til dem!

Jeg håber nu, at I får en dejlig dag alligevel!

Der er godt nok ikke langt tid til vores store dag nu! Fedt at se, at I også har fået styr på overnatningen og at I får nøglen allerede fredag, så kan der lige blivet hygget lidt til os evt. stilles noget at drikke på køl... :loveboard:

:kiss: fra Anne

TAAAARK, hvor er du sød! Men er også selv rigtig vild med den :)

Tja mht polter så tror jeg nu jeg ved hvornår min bliver, min søster vil nemlig gerne besøge mig d. 21 juli, en lørdag... Det lugter bare laaaangt væk af polter-planer. Men tror ikke selv hun er klar over hun har afsløret sig, hihi!

Har så fundet frem til, at det IKKE bliver samtidig vores polter, da min søster skal til frankrig og besøge en veninde den uge, hvor drengene havde tænkt sig at hive fat i manden! I den forbindelse kom jeg så til at tale over mig, så nu ved min kære kæreste også hvornår hans bliver, ups!!! :) Han kan så bare ikke helt få det til at passe, da han skal på arbejde den dag. Han begyndte at snakke om at sørge for at få fri, men fik ham overbevidst om at det altså ikke var hans problem. Han tror nemlig at de tror han har fri (men har snakket med dem, så de ved godt han skal arbejde, og ville snakke med hans chef så han får fri) Men nu må vi se!

Ja det er bare lækkert med overnatning. Vi snakkede så med hans forlover forleden, de vil nu overveje at overnatte samme sted, det kunne være rigtig hyggeligt!

ÅRH Sigrid... Nu nærmer vi os!...

Er der mere nyt om kjolen? Indtil videre ser det bare så fantastisk flot ud! Hold da fest altså! Den bliver virkelig smuk!

Og hvor er det fedt med overnatning! Jeg ville også ønske at vi havde den mulighed, men det kunne slet ikke lade sig gøre desværre.

I har da bogså fået styr på meget efterhånden synes jeg! Det hele ser SÅ flot ud! og KAGEN!!! FEEEEEEEEEDE farver!

GP Louise

Ja for søren da, nu er der bare ikke længe til. Har lige været til møde med præsten og organisten, det var rigtig skønt at få styr på de ting også.

Jeps, der er sket lidt med kjolen, har fået lavet skørt. Der skal nok komme billeder, men er lige på vej ud af døren igen, skal ud og snakke med kokken, mmmm bliver allerede helt vildt lækkersulten!

Det er da en skam i ikke har mulighed for lignende overnatning. det er bare rigtig skønt, glæder mig allerede.

Glæder mig rigtig meget til at se kagen, men blir altså ikke de farver som på billedet, men med guldroser, det lyder viiiiildt flot!

Sikke en smuk smuk kjole! Klassisk og alligevel moderne du bliver bare SÅ flot i den :thumbsupsmileyanim: Og det er nogle RIGTIGT flotte dekorationer til kagen!

Må jeg høre hvad du har givet for stoffet pr meter og hvad det er for noget stof? (undskyld hvis det står et eller andet sted og jeg har overset det :hug: )

Jeg overvejer nemlig også selv at få kjolen specialsyet, men skal lige høre hvad "brudekjolestof" koster ;)

40 dage igen, uh kilder det ikke i maven?

knus Stine

Tak tak tak :td: Er faktisk også selv ret stolt af kjolen, den bliver bare fuldstændig som jeg vil have den, så skønt

Stoffet har været ret dyrt (jo det står tidligere, men kan være ret uoverskueligt at finde ting i de tråde her, kender jeg godt selv) Det er købt hos Hansen og Højmark i Aalborg, som syer kjoler og så også sælger stof. Silken har kostet 549 pr. mtr, og blonden har kostet (ja hold nu fast) omkring 900 eller 1000 kr. pr. mtr (kan ikke lige huske det helt præcist. Men dertil skal så lige nævnes at jeg altså har fundet noget af det dyreste jeg overhovedet kan komme i nærheden. Katjamo har sat nogle links ind et sted i min tråd, hvor man kan få silke og lignende lidt billigere. Stof kan købes mange steder, i København er der flere butikker med mange flotte stoffer. Stof 2000 har også en del af den slags, som er noget billigere. Er bare mig der absolut skal have det bedste af det bedste. Kjolen har indtil videre kostet omkring 3000 i materialer, men så skal man jo regne arbejdstimer oveni, hvis du vil have den syet.

Hej Sigrid

Så er der 26 dage til vores store dag! Er du ved at få lidt nerver på? Det er jeg.... Der er så meget at se til.... Din kjole bliver fantastisk smuk, og farven klær dig virkelig godt, så du skal ikke være nervøs for, at din kommende mand ikke vil synes om den - du ser fantastisk ud :loveflag:

Det er da lidt mærkeligt med din polter... Jeg har nu også lidt en ide om, hvornår det bliver for os, hvis der bliver noget, for jeg har slet ikke hørt noget, så jeg er egentlig lidt nervøs for, om de får planlagt noget, du ved i det mindste, at det kommer til at ske.... Men selvfølgelig er det rart at blive overrasket, og det er da lidt mærkeligt, at de spørg din og så slet ikke følger dine ønsker, men på den ande side, så kan det jo også være et trick :denmarkflag:

Knus Line

Åhhh jo for pokker da, er begyndt at stresse, der er SÅ meget der skal være styr på. Men er så heldig at min kære mand kan holde overblikket selv i de mest stressede situationer. Han er kok og har det sidste halvandet år styret en restaurant selv, så vi nyder godt af hans planlægningsevner og ikke mindst gode kontakter :o

Er kun indimellem jeg bliver lidt i tvivl om kjolefarven, men som du selv skriver, så passer farven rigtig godt (er jeg glad for at høre fra andre også!) Så nej skal nok ikke være nervøs. Men når det kommer til det, så kunne jeg jo komme i en sæk, og han ville stadig synes jeg var gudesmuk! Han er vel forelsket :loveshower:

Nej er også kun glad for at jeg ved de har planlagt noget, er kommet mig over den værste skuffelse, så nu glæder jeg mig bare til hvad de finder på. Men er ikke et trick, for min søster er i paris når de har planlagt hans polter, så sammen bliver det desværre ikke. Men så vidt jeg har hørt så har de prøvet, så det er ok.

Puha, det blev godt nok en lang besvarelse! Der følger mere med nyt om kjolen, samt mad og møde med præsten, når vi har været ude og snakke med kokken om lidt!

0

Del dette indlæg

Opdatering af to-do-liste!

:fløjt: Nu rykker vi!!! :super:

Med 24 dage tilbage, nærmer vi os med hastige skridt! Men har nu fået styr på rigtig meget for tiden. Blev faktisk helt forbavset over hvor meget vi faktisk havde styr på, da jeg lige satte mig og fik det hele skrevet ned!

Grøn - klaret

Blå - arbejder på sagen

Rød - ikke begyndt endnu

Praktis:

Dato - D. 04-08-07

Kirke og feststed – Houlkær kirke og Naturgas Midt/Nord

Vielsesringe – Forlovelsesringe genbruges, er afleveret hos guldsmed til forøgelse samt gravering

Musik - Band fra Frederikshavn

Toastmaster – Søskende

Gæsteliste – 50 gæster – 1 afbud (et påhæng)

Invitationer – Sendte save-the-date i maj 2006, invitationer sendt ud i maj 2007, alle har givet svar, kun et afbud.

Ønskeliste – Sendt ud til de der har ønsket denne

Bryllupsrejse - Forkælelse på Mauritius - er bestilt og betalt. Tager af sted mandag eftermiddag.

Fotograf – Charlotte Schönhoff i Viborg, fotografering i kirken foran altertavlen.

Transportmiddel fra kirke til feststed - Havde overvejet hestevogn eller veteranbil. Bliver kørt af min far istedet.

Aftal møde med præsten omkring pyntning, fotografering, salmer m.m. – d. 10. juli. Skal snakke med organist søndag d. 15. juli. Veninde skal synge til, og min mor har hyret en ven af familien til at spille trompet.

Sende invitationer ud (husk adresse på kirken og feststedet samt evt. Kørselsvejledning – Tjek!

Overveje overnatning til gæsterne – Overnatning på naturgas samt hos mine forældre for de ældre. Morgenmad på Feststed søndag ved 10tiden, to af tjenerne kommer og gør morgenmad klar og går derefter igang med rengøring og opvask.

Arranger bryllupsnatten – Værelse bestilt hos Klosterpensionen i Sct. Mogensgade (600 kr.) Kan hente nøgle fredag.

Aftale med feststed – Gommen har aftalt brug af køkken med kokken på naturgas. Vi har været ude at kigge og overveje bordopstilling.

Budget - foreløbigt

Følg op på gæstelisten og informer alle implicerede – Møde med kok d. 10. juli, møde med tjener d. 18. juli. Har aftalt nærmere med de to tjenere/hjælpere far har bestilt.

Puds ringene – Skal laves større, afleveret hos guldsmed i Viborg. (skal evt. smeltes om, hvis hun ikke kan udvide dem!)

Mad og vin:

Kok og menu – Gommens tidligere kollega

Bryllupskage – Gommens lillebror samt lillebrors kæreste (bagerlærling og konditorlærling) laver kage, hendes mester laver Karamelroser. Naturfarvet marcipan med guldroser og hvidt brudepar. Min mormor laver kransekage.

Bestille vin m.m. – Vin, champagne, cognac, portvin, sherry, baileys bestilt hos gommens leverandører. Hentes hos fredag d. 3. kl. 10. Øl bestilt ved Nibe bryghus gennem Gommens job. Sodavand, kaffe og the købes i dagrofa.

Chokolade til kaffen – 4 kg blandet godt bestilt hos Frelsens chokolade, hentes fredag.

Bestille service, duge m.m. – Bestilt hos Exclusic serviceudlejning.

Topfigur – Indkøbt hos kagekompagniet, men med fejl, så skal retur!

Frugt – Bestiller frisk frugt til om eftermiddagen ved ankomst til Naturgas efter vielsen, serveres sammen med chokolade og champagne.

Borddekoration m.m.:

Bordkort – Glashjerter fra Rikke. Næsten færdig med at skrive navne på, mangler guldbånd til omkring servietter.

Servietter – er skaffet

Finde leverandører af blomster – Brudebuket og knaphulsblomster er bestilt hos lokal blomsterhandler, skal spørge hende der plejer at pynte kirken ang. pyntning i kirken og evt. borddekorationer.

Begynd at lave salmehæfte, bordkort m.m. – Far laver salmehæfte, sende skrifttype samt salmer og indslag til far. Bordkort næsten færdige.

Ideer til borddekoration – Er ved at finde lys. Blomster er bestilt, skal evt afbestilles og bestilles hos hende der plejer at pynte kirken, som skal spørges ang. pyntning af kirken.

Lav endelig bordplan - er igang, er næsten færdig, mangler bare lige at få det til at gå helt op.

Færdiggør bordpynt -

Tøj og tilbehør:

Frisør og Makeup – Min yndlingsfrisør i viborg, selvom de har lukket ;-) kl.9.30

Tøj til Gommen – Kjole og hvidt samt sko er købt!

Aftal detaljer med frisør, kosmetolog m.m. - Har snakket om opsætning samt bestilt tid.

Købe sko – Har indtil videre købt 2 par, venter stadig på et tredje bestilt i England på nettet!

Kjole - Er i fuld gang!

Frisør til gommen - skal have bestilt tid til klipning samt studse skæg

Puha, sikke en omgang! Men hold da op, føler virkelig der sker noget nu, det er bare lækkert! :)

I dag har vi også fået styr på en masse flytterod i vores hus, så vi rykker bare derud af for tiden. Håber vi kan fortsætte dette tempo resten af tiden op til brylluppet, så skal det nok gå det hele :bearhug:

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

To-do-liste - alt det vi mangler den kommende tid!

1 mdr. før:

Aflevere prøvelsesattest samt dåbsattester til præst – Har fået prøvelsesattesten, afleverer den i kirken på søndag når jeg alligevel skal snakke med organisten.

Tjekke pas, bestille visum m.m. til bryllupsrejsen – Kæresten er blevet vaccineret, jeg nøler stadig med det, er lidt bange for det :super: Skal også have bestilt rejseforsikring i banken.

Bestille valuta m.m. til bryllupsrejsen - Er vi begyndt at tænke på.

Købe morgengaver - Den var værre. Måske et nyt ur, en kokkejakke med broderet navn, hvis jeg kan skaffe det. Han har også snakket om GPs eller pda, men det ryger vist lidt over mit budget. Har også overvejet noget lækkert undertøj, det er jo forkælelse til os begge :fløjt:

Smykker - kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg vil have, overvejer mit dagmar-kors jeg fik i dåbsgave, tror det vil passe godt til kjolen. Så har jeg også mit gamle.

Noget gammelt, noget nyt, noget lånt og noget blåt - Aner det ikke endnu, det nye er der jo masser af, det gamle bliver måske mit dagmarkors fra min dåb. Men det lånte og det blå, det ved jeg godt nok ikke endnu...!

Skrive taler/lave indslag - Kæresten er begyndt på talen til mig. Jeg overvejer stadig forskellige muligheder, fotomontage, sang quiz, hm... skal vist snart igang med noget... :)

Trykke/bestille menukort – der hænges et menukort op på feststedet, og der bliver ingen bordhæfter ved kuverterne, synes det fylder for meget.

Begynd at øve brudevals – Skal snart i gang! Jeg har været lidt i gang, men skal lige have hevet ham op af sofaen.

Orientere banker og off. Myndigheder om nyt efternavn - Uha flere ting vi skal have styr over!

Tjek at alt brudeudstyr er i orden -

Gå skoene til -

Aftal detaljer med fotografen -

Aftal aftenens forløb med toastmaster -

Køb gaver til hjælpere -

Kontakt avisen angående bryllupsannonce -

Lav detaljeret skema over opgaver før, under og efter brylluppet, og hvem der skal lave hvad -

Arranger hjælp til gaveudpakning -

1-2 uger før

Kontrollere at alt er parat til bryllupsrejsen -

Pakke kufferter og købe det sidste til bryllupsrejsen -

En sidste kontrol af tøjet -

Gå skoene til -

Konsulter en skønhedsekspert så hud, hår, negle er i top til dagen -

Kontroller at alt er i orden -

Begynde at folde servietter -

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Opdatering på kjolen :fløjt:

Så vi kommet lidt videre med kjolen. Fik syet skørt i mandags, synes faktisk selv det blev rigtig godt, har ihvertfald sparet en maaaasse penge. har vist givet omkring 50-60 kr. for skørtet i materialer. men det var så lidt tricky at sy, 4 m tyll er ikke helt nemt at håndtere på en gang :super:

Først et billede fra processen:

post-14415-1184175984.jpg

og så et billede på ginen:

post-14415-1184176112.jpg

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Denne gang gik jeg totalt bride-zilla-amok. Havde ikke nogen til at tage billeder af mig, så som en anden bride-zilla-gone-mad løb jeg frem og tilbage mellem kameraet med selvudløser, hihi! Godt der ikke var nogen der så det, det må have set MEGET sjovt ud, for nederdelen er endnu ikke lagt op, så er nok 15-20 cm for lang, og bestemt ikke nem at løbe i. :)

Så lidt billeder fra da jeg prøvede nederdelen med skørtet under:

post-14415-1184176254.jpg

Og bagfra:

post-14415-1184176286.jpg

0

Del dette indlæg

I får lige et par på ginen også, det der med at løbe frem og tilbage fungerede ikke helt så godt! :)

Hele kjolen som den ser ud pt:

post-14415-1184176456.jpg

Mangler at tilpasse corsagen, sy snøreryggen i samt sy blondeoverdelen på. På nederdelen mangler vi stortset kun at lægge den op og tilpasse slidsen med tyllen.

Bagfra:

post-14415-1184176486.jpg

Der skal tilpasses lidt på sidesømmene, for den er blevet lidt skæv. Det er som om det er mere vidde i den venstre side. Det er lidt træls, så må lige se om vi kan gøre noget ved det. Måske hjælper det, når slidsen kommer højere op. Kan også være det er skørtet, ved det ikke lige pt, men håber virkelig vi kan få rettet op på det, for synes godt nok det ser lidt dumt ud!

Og så lige et forsøg på hvordan slidsen skal være:

post-14415-1184176560.jpg

Den skal starte højere oppe, og gå lidt mere ud foran og måske også mere bagpå. Der skal vi prøve os frem, men nu kan i da se ideen!

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Feststedet

Festen skal holdes i mødesalen på min fars arbejde. Den er ret stor, så der er plads til at have både bordet hvor vi skal spise samt kaffebordene dækket op i forvejen, så vi ikke skal til at slæbe rundt på bordene efter middagen.

Der hvor vi skal sidde og spise bliver midt i rummet, med front (for os ihvertfald) mod scenen og storskærmen, som vi kunne forstille os ville blive brugt til indslag.

post-14415-1184177445.jpg

Musikerne skal så sidde i hjørnet, hvor min far står. Døren der vil vi ikke bruge, så de får masser af plads. Foran dem skal der så være plads til dansegulv!

post-14415-1184177465.jpg

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kaffen vil vi have nede i det nederste hjørne, hvor der er lavest til loftet og mest hyggeligt. Der er døre ud til en hyggelig terrasse med et lille springvand også. Så hvis det er godt vejr (hvilket vi self håber på), overvejer vi at få velkomstdrinken her også, så man har mulighed for at komme udenfor og nyde vejret. Det blir nok også i dette hjørne at vi vil stille gavebord op.

post-14415-1184177692.jpg

0

Del dette indlæg

Din kjole bliver jo bare flottere og flottere fo rhver gang der sker noget :bearhug::thumbsupsmileyanim:

TAAARK! Det synes jeg også selv, er så dejligt hver gang vi kommer lidt videre. Skal hjem igen i morgen allerede, og kan slet slet ikke vente!

Selvom jeg nu er lidt utilfreds med at den er blevet skæv i skørtet, det skal vi godt nok have gjort noget ved!

0

Del dette indlæg

SKOENE!

Så fik jeg endelig mine dansesko hjem (efter 5,5 uges desperat ventetid, men de skulle også heeeeelt fra england)

Er bare SUPER SUPER glade for dem, de er bare SÅÅÅÅÅ skønne. Var meget nervøs for om de nu passede, da jeg har en lille fod, så en 36 bliver lidt for stor i sandaler, foden ryger simpelthen for langt frem i skoen, så tæerne stikker ud, æv! Og var lidt et sats, da jeg ikke anede om en str. 3 så ville passe. men de passer simpelthen perfekt, de sidder som var de skabt til min bette fod! :thumbsupsmileyanim:

Hælen er dog lidt højere end jeg havde forventet, så det skal jeg nok lige vænne mig til. Er som sådan ikke nødvendigt at gå dem til inden. Men har rendt rundt i dem både igår og i dag, kan slet ikke lade være. Og er nok godt nok at vænne mig lidt til højden, da jeg ikke går særlig meget i højhælede længere. Har også købt et par billige sommersandaler med lidt hæl, som jeg har planer om at bruge meget den næste tid, for at forberede fødderne lidt ;)

post-14415-1184336993.jpg

post-14415-1184337023.jpg

(Billedet hvor jeg har dem på er taget i spejlet, derfor den ringe kvalitet)

Og så passer de også rigtig fint til kjolen, de er bronche farvede, har også været lidt i tvivl om jeg nu skulle have valgt dem i guld istedet for, men har en masse fint tøj og kjoler i brune nuancer, og der passer de også perfekt til.

Skal lige have fundet ud af og få dem forbi en skrædder, så de kan blive omsålet, så jeg kan bruge dem udenfor også.

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skifteskoene:

I min panik over jeg ikke kunne finde sko, har jeg fundet disse guldsandaler på tilbud til 250 kr. De er dog liiiige en tand store i det, men eftersom jeg ikke vidste om de andre nåede hjem inden, eller om jeg overhovedet kunne passe dem, var jeg nødt til at købe disse også, turde ikke vente, sæt nu de blev udsolgt! Har været ude og købe sådan nogle gel-indlæg til skoene, de er okay, og hjælper til at fylde skoen bedre ud.

Nu vil jeg tage dem med, så har jeg noget at skifte til, hvis jeg skulle blive træt i fødderne i løbet af aftenen. De har nemlig næsten samme hælhøjde, så kjolen vil passe i længden alligevel :thumbsupsmileyanim:

post-14415-1184337313.jpg

0

Del dette indlæg

Hej Sigrid

Det hele ser bare så godt ud både festlokaler, sko og kjole, men jeg kan dog godt se det med, at den ligesom er lidt skæv til venstre - håber i får det rettet til....

Ligesom dig har jeg nu hørt lidt mere om vores polterabend, end jeg måske lige havde lyst til.... Det er fyrerne, der har haft ringet til mig, og de kom til at afsløre lidt om min, det synes jeg dog er synd for dem, der har planlagt min, men det bliver samtidig lidt svært at spille overrasket, når man ligesom godt ved, der vil ske noget..... Hvis jeg ikke får skrevet igen inden, må du have en rigtig god polter på lørdag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Så har vi været i haven igår:

Vi har længe snakket om at lave et højbed omkring vores terasse (som vi altså også mangler at lave, men det må vente lidt endnu), og igår fik vi endelig lavet det færdigt og plantet det med en masse krydderurter. Skøøøønt!

Før:

post-14415-1184946138.jpg

Efter:

post-14415-1184946170.jpg

0

Del dette indlæg

Så der også lidt nye billeder af kjolen, de er bare desværre ikke blevet så gode

Forfra:

post-14415-1184946487.jpg

Nu er corsagen næsten færdig, mangler at sy trenserne til snøreryggen fast, og så sy blondeoverdelen på samt stropper:

post-14415-1184946497.jpg

Corsagen bagfra: (ginen er større end mig, så åbningen bliver slet ikke så bred på mig, ca 5-6 cm bred)

Tror jeg vil have trenserne lidt tættere sammen, så snøren kommer til at side med nogle flade kryds.'

post-14415-1184946504.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer