arno

Av min hud...!

21 indlæg i dette emne

I går var jeg ude og gå en dejlig tur, og kom forbi vores lokale "grill-biks", altså solariet... Tænkte at jeg da LIIIIIIIIIIIIGE kunne smide mig derinde i de 8 minutter som er minimum. Smed tøjet, hev en 20kr i boksen, og NØØØØD det virkelig i de 8 minutter...! Overvejede at tage lidt mere, men blev enig med mig selv om, at det skulle jeg nok ikke. Det er over 1 år siden at jeg sidst var i grillen. Jeg kom hjem, og min hud så nogenlunde normal ud. Sov godt i nat. Og da jeg stod op i morges...

...LIGNEDE JEG EN RØD KREBS!!...

Så nu sidder jeg og brænder op!! Har forsøgt mig med aftersun både i går og specielt i dag, men jeg synes det bliver ved med at være ubehageligt. Er der nogen som har nogle go'e tips til hvordan jeg kan få det lidt mere tåleligt...??

:bearhug::blush::)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trænger også til noget sol - er så lang tid siden jeg har ladet mig "grille". (Men sådan er det når gemalen er læge - man må ingenting og jeg kan dø af rigtig mange ting - det er altid en hyggelig snak) Men jeg skal dog have farve inden brylluppet....såhhh!!

Ang. forbrændingen er der nogen, der siger at Elizabeth Ardens 8 hour creme er godt til forbrændinger!!! Men har altså aldrig selv prøvet det, men det skulle være et slags vidundermiddel.

Håber at du snart får lindring!!!

:bearhug:

Linchen

0

Del dette indlæg

Ha ha - ja man kan dø af mange ting, og solariet er jo på "dødslisten" :blush: Men PUHA hvor er det altså lækkert at ligge under grillen... Og når man som jeg ikke er videre vild med at udstille min "overfede" krop på diverse strande rundt om i landet, så er grillen altså et godt alternativ. Jeg bruger den så heller ikke lige hverken regelmæssigt eller tit, men en gang eller 5 om året er det altså dejligt...

Jeg kender ikke den creme som du nævner, men navnet tyder lidt på at den er D Y R...?? Jeg har ikke overvældende mange penge lige for tiden, så jeg håbede lidt på at der var nogen som havde et par "billige" tips...?? Og måske noget som jeg ikke skal ud for at hente (har mest lyst til at gemme mig under dynen, så rød skinner jeg...!).

TAAAAK for hurtigt svar, linchen!

Trænger også til noget sol - er så lang tid siden jeg har ladet mig "grille". (Men sådan er det når gemalen er læge - man må ingenting og jeg kan dø af rigtig mange ting - det er altid en hyggelig snak) Men jeg skal dog have farve inden brylluppet....såhhh!!

Ang. forbrændingen er der nogen, der siger at Elizabeth Ardens 8 hour creme er godt til forbrændinger!!! Men har altså aldrig selv prøvet det, men det skulle være et slags vidundermiddel.

Håber at du snart får lindring!!!

Linchen

0

Del dette indlæg

Jo den er lidt dyr - omkring 100-150 kr. og det er jo ikke verdens største tube!!!

Men ellers er det noget med at drikke rigeligt vand - så går det hurtigere væk!!!

Og så smøre med after sun eller creme med hydrocortison 1 %.

Linchen, der pjækker og derfor sidder ved computeren og laver ufornuftige ting - men er dog glad for universitetslivets friheder....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Drikke vand...? Den havde jeg ikke hørt før! Jeg SMIDER meg med det samme hen til vandhanen og drikker et par liter!! Og så fortsætter jeg med den aftersun som jeg har - det hjælper da LIDT :) Kigger lige vores skabe igennem om vi har sådan noget creme med hydrocortison - det mener jeg nemlig at vi har...

:bearhug::blush:

Jo den er lidt dyr - omkring 100-150 kr. og det er jo ikke verdens største tube!!!

Men ellers er det noget med at drikke rigeligt vand - så går det hurtigere væk!!!

Og så smøre med after sun eller creme med hydrocortison 1 %.

:)

Linchen, der pjækker og derfor sidder ved computeren og laver ufornuftige ting - men er dog glad for universitetslivets friheder....

0

Del dette indlæg

Jo jo den skulle vist være god nok og vand er da heldigvis billigt. Desuden kan man inden man lander "syd på" med fordel drikke et par liter Isostar, selvom det smager ulækkert!!! Men hvis turen går til London, så er der ikke rigtig fare på færde i den sammenhæng!! Er bare en dejlig by, var det sidst i november med kæresten og et vennepar. Den største oplevelse, for mig, var at spise på Jamie Olivers Restaurant, men jeg er jo også madtosset!!!

-Linchen

0

Del dette indlæg

Tog såmænd ikke sol med nogen "bagtanke" - det var bare fordi jeg kom forbi, og tilfældigvis havde en 20'er + lyst til at blive gennemvarmet :blush::bearhug:

Jo jo den skulle vist være god nok og vand er da heldigvis billigt. Desuden kan man inden man lander "syd på" med fordel drikke et par liter Isostar, selvom det smager ulækkert!!! Men hvis turen går til London, så er der ikke rigtig fare på færde i den sammenhæng!!

-Linchen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yoghurt...? Ja hvorfor ikke! Jeg har da noget frugtyoghurt stående! :blush: Det prøver jeg!! :bearhug:

Det lyder nok lidt dumt...........

Smør youghurt på! Det hjælper altså... Det er et gammelt råd jeg har fået af en guide.

0

Del dette indlæg

Åh Arno din stakkel... hvor jeg dog kender det... De gange det er sket for mig har jeg smurt mig ind i after sun MEGET... og jeg synes det hjalp. Så det må blive mit eneste råd. Jeg er mere eller mindre gået over til selvbruner.. jeg ved ikke, om det mindre skadeligt :blush: men jeg håber :)

Et stort men forsigtigt :bearhug:

Malene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes du har fået mange gode råd, hugger lige nogle af dem, da jeg giver mig ud i forsøget her til forår, ikke fordi jeg plejer at tage ret meget imod, plejer bare at få fregner øv

Men husk en anden gang, især med nutidens meget hurtig virkende sole, at når man ikke er vant til det, så må man slet ikke blive derinde hele tiden.

Da jeg arbejdede i solcenter i tidernes morgen, kunne man sagtens ligge de fulde 20 min men ikke mere. Fik rådgivning engang om at jeg faktisk kun skulle være 5 min ud af de feks 12 , altså mindre en halvdelen, den første gang,så prøv at gætte hvad der har holdt mig fra det indtil videre, he he nærighed. Nu ved jeg selvfølgelig næsten ikke engang hvordan de er nu om dage, for den jeg blev kogt rød af, det ligger nogle år tilbage. Hilsen en tidligere knald hamrende rød hummer :bearhug:

Alovera har jeg også hørt meget godt om. huden skal holdes fugtig. så både fugtighed ude og inde fra er nok det bedste.

Gad vide hvorfor man ikke kan dele en sol-polet op i flere småbidder?

0

Del dette indlæg

Gad vide hvorfor man ikke kan dele en sol-polet op i flere småbidder?

Du skal da bare finde en at dele solen med :bearhug::blush: Det gjorde jeg første gang jeg skulle prøve solariet, i forbindelse med mit bryllup. Jeg var HUNDEANGST for at blive for rød, så vi delte. :)

0

Del dette indlæg

Har prøvet diverse go'e råd af, og det som virker bedst for mig er at drikke vand + aftersun. Yoghurten var nu også ganske sjovt at have smurt på, men den ville sikkert ha' været endnu mere sjov hvis Dan havde været hjemme :blush::bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Din stakkel...

Håber det går bedre med "Krebsehuden" Selv er jeg et af de der irriterende mennesker med indbygget "chokolade-gen" dvs hvis jeg lige snupper en 8-10 min bliver jeg måske lidt rød på mavsen i en dags tid og så ellers dejlig brun.. david var meget utilfreds sidste sommer da vi tog sol for at forberede os til en tur til sydens Tyrkiet.. Jeg var nemlig fin brun allerede inden vi tog afsted.. *gg*

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

hej

håber det grå bedre - ellers vil jeg tilslutte mig den med yoghurten - men kun hvis man er super forbrændt - men aloe vera gel - hvis man liges om mig er for nærig til at købe det færdige produkt kan man jo bare have en plante stående (det er en sukulent der kræver 0 pasning) sørger får den får nok vand og så bare klippe et blad og presse gel'en ud..

0

Del dette indlæg

Det går... Nu klør det mere end det gør ondt :) Men jeg overlevede da, og det varer nok LIGE lidt inden jeg smider mig under den sol igen :balloons:

MEN - hvor ER det da dejligt at blive gennemvarmet... :butterfly:

0

Del dette indlæg

Har du fået din egen farve igen så?? Tror du ikke at du muligvis har været en tur i turbosolen :balloons: Den gang jeg gik meget i solarie brugte jeg altid den :balloons: De andre tager da normalt 12 min og er ikke så kraftige, men stadig effektive :balloons:

Jeg skal også afsted snart, men med en datter på snart 8 måneder på slæb er det altså ikke nemt!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer