frejaena

Ideer til anderledes bryllupsfest søges!

13 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Nu har jeg i længere tid kigget med fra sidelinien og forsøgt at få lidt gode ideer hist og pist til vores bryllup, men vi har et alt overskyggende problem - vi kan ikke finde ud af, hvordan vi skal holde brylluppet.

Vi vil gerne giftes i august/september og vores lokale kirke som vi gerne vil giftes i har heldigvis masser af ledige tider, så det er det som er problemet.

Problemet er at vi egentlig ikke er så meget til traditionel bryllupsfest med tre retters menu og hele familien samlet til taler og sange etc. Det er ikke sådan, at vi har lyst til at holde vores bryllup, men hvordan så?!

Vi har talt om flere muligheder, bl.a. at grille en kalv eller lign. og så lave en stor tilbehørsbuffet, men det store problem er nok, at kun en meget lille del af vores gæster kender hinanden på forhånd, så vi er bange for at det bliver en lidt død bryllupsfest, hvis I forstår, hvad jeg mener. En fest, hvor folk kommer til at sidde i små grupper og tale med de mennesker, som de nu lige kender.

Nøjes vi med familien og de nærmeste venner så bliver det omkring 30 gæster, men invitere vi også de venner og bekendte med som ikke står os allernærmst så bliver det nok nærmere 50 gæster.

Vi har mulighed for at låne fælleshuset i det bofællesskab, hvor vi bor, ikke det mest romantiske og hyggeligste sted, men der er faciliteterne og alt hvad man skal bruge til en større fest og det er gratis, men vi ved ikke helt, om det er det, som vi har lyst til!!

At pengene så samtidig er små (efter næsten 6 år på SU) og tiden sparsom, da jeg er igang med specialskrivning gør ikke tingene nemmere.

Men altså øs ud med alle de gode ideer I måtte have til en anderledes måde, at holde bryllupsfesten på, for kæresten har truet med, at vi slet ikke skal holde nogen fest, men bare blive gift i kirken og intet andet :balloons:

Mange fantasiløse hilsner Lone

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan lave anderledes eller utraditionelle bryllupsfester på mange måder og det ser man også tit. Eksempelvis kan et havebryllup ikke længere betragtes som utradionelt. Du kan lave et tema for festen o.l.

Det med gæsterne kan I løse ved at indføre rotation så gæsterne roterer med et vist interval. Det kan være mellem retterne (ikke så godt hvis det er buffet) men det kan også være tidsmæssige intervaller.

0

Del dette indlæg

I kan også lave det som sammenskudsgilde, hvis pengene er små. I stedet for gaver (eller evt. som tilskud) kan I bede gæsterne tage en ret med hver. I kan sige specifikt hvad de skal medbringe og evt lægge en opskrift ved - eller i kan bare sige det skal være en kartoffelret til x antal personer.

Måske kan i lægge et projekt eller en leg ind i løbet af eftermiddagen - gæsterne kan måske lave forretten sammen eller i kan lave champagneløb eller andet, som en bruger herinde gjorde.

Tænker lige om der er flere forslag gemt i baghovedet :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis I skal giftes tidligt på dagen, kunne I jo lægge nogle aktiviteter ind i tidsrummet mellem vielsen og festen, så gæsterne lærer hinanden bedre at kende.

Men ellers er det jo kun fantasien der sætter grænser....tal om hvad I aller helst vil ha' og så gør det - uanset hvad omgivelserne siger...det har vi gjort :)

Kun på denne måde får I jeres ultimative drømmebryllup :balloons:

Vi skal giftes i haven kl. 12.00. Herefter får vi lidt velkomstdrink osv. Så sætter vi os til bordet til noget frokost. Vi er meget glade for ferier på Kreta, så maden bliver som man får det dernede. Herefter følger kaffe med den obligatoriske bryllupskage og masser af hygge med de nærmeste 25 (som vi inviterer).

Om aftenen tager min mand (ti-hi) og jeg ud at spise på en rigtig god restaurant og så må gæsterne gøre som de vil... :)

Men bliv enige om hvad I egentlig gerne vil - det tog os 1 år at blive enige :)

Og....mht. fælleshuset...bordpynt og oppyntning generelt kan altså gøre meget :)

Redigeret af Tine78
0

Del dette indlæg

Hej

Hvad med efter vielsen en reception. Tema kan være græsk. Have græsk musik i baggrunden, deres specialiteter, deres drikkelse osv. I kan jo bare lave en bordplan, hvis I er bange for at gæsterne gruppere sig.

Efter receptionen kan I så enten går ud og spise eller bare hygge jer der hjemme. Men så har I fået jeres dag markeret, og gæsterne har fået en dejlig formiddag/tidlig eftermiddag med en anderledes men dejlig fest.

Det var hvad jeg kunne finde på. :balloons:

Skriv endelig tilbage, hvad I fandt ud af.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Hvad med at flytte jeres fest ud til dyrehavsbakken?

Derude kan I leje hestevogne og bestille picknick kurve, der er flere forskellige pakker at vælge imellem hvor I også kan spille vikingespil eller rundbold. Udstyret får I udleveret sammen med madkurvene.

Temaet kunne være at I beder alle gæsterne komme i pænt lyst sommertøj, så I kommer til at ligne sådan et rigtig hyggeligt "gammeldags" selskab.

Det er da en god plan. :balloons:

0

Del dette indlæg

vi har heller ik det store budget og ønskede også et anderledes bryllup.

da vi begge to bowler og er i klub, spurgte vi bowlingcentret om, mulighed for at holde bryllup der og hvad det ville komme til at koste.

det blev 308 kr. pr. kuvert, alt incl. : fest fra kl.18 til ca. kl. ? , borddækning, bordpynt, blomster, velkomstdrink, forret, buffet, dessert, fri vin, vand og øl, kaffe med en lille en til og natmad.

synes ik vi ku sige nej til tilbudet, og det blir heller ik som et traditionelt bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde blev gift for 6 år siden og pengene var små pga uddannelsesforløb. Hun fandt drømmekjolen, blev gift en fredag ved middagstid i kirke, hvorefter vi alle kørte til hans forældres hus, hvor vi fik ganske simpel og let buffet, pga varmen og ikke mindst vin og fadølsanlæg. Vi sad ved borde og/tæpper på græsset. Vildt hyggeligt af slappet. :balloons:

0

Del dette indlæg

Vi havde først snakket om et telt i haven (eller rettere på naboens grund) Og så lave helstegt pattegris, og tilbehør som buffet. Jeg skulle i en sommerløs brudekjole og blomsterkrans på hovedet.. (og vejret skulle værer med os) Og så skulle vi bare hygge og grille... :carrot:

Vi gik væk fra det, fordi på den tid af året hvor vejret er til telt, er der så meget andet i familien. Og hvem skulle stå for grisen, ikke penge til at en kok eller kogekone. Så kom der nogle drastiske familie ting ind i billedet, så nu er der nogle vi ikke vil se mere... Så nu er det blevet mere traditionelt.... :balloons:

0

Del dette indlæg

Hej alle sammen

Tusind tak for jeres mange input :balloons:

Vi har tidligere kort været omkring muligheden med at blive gift tidligt på dagen....og jeg tror egentlig at det er den model, der vil passe os bedst. Et smukt kirkebryllup omkring middagstid, så en enkel frokost og bryllupskage i fælleshuset og om aftenen en middag et lækkert sted med de få, som betyder mest for os.

Det er ikke så meget økonomien i sig selv, som er et problem for os, svigermor har således tilbudt at betale halvdelen, hvis vi vælger et helt traditionel bryllup, men et traditionelt bryllup med tre retter menu, musik og dans siger os ikke rigtig noget....så jeg tror, at det andet kunne være en super idé, nu skal jeg lige have vendt det med den anden halvdel af dette bryllup i weekenden.

Jeg har dog lige et par overvejelser, dels angående fotograferingen, hvornår skulle man lige få tid til det?! Og et andet praktisk spørgsmål, hvordan med spisningen om aftenen og påklædningen....det ville måske ikke være så fedt at komme anstigende til lækkert spisested i sin brudekjole?! Jer, der har valgt den model med at gå ud og spise om aftenen, har I valgt at skifte tøj?

Og så tror jeg lige, at vi skal have en større diskussion omkring frokostmenuen, for jeg orker ikke selv at skulle stå og lave en masse mad....

Mange hilsner Lone

ps. ideen med dyrehavsbakken var også meget god - bortset fra, at vi bor i det mørke Jylland, så det er lidt langt væk :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik lige et par ideer mere - hvad med et brunchbryllup? Det er da ihvertfald uformelt og der er en masse rotation med gæsterne, ellers kunne i måske leje jeres lokale yndlingscafe? Mange laver god mad og måske det godt kunne betale sig for dem at holde lukket den dag? Ellers er der jo et bådbryllup - efter vielsen ud at sejle, picnic ombord osv.? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer