Tikkitiks

Gamle bryllupsbilleder

73 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja, og sikke et smuk slør. Det ligner der er rigtig flotte brokader på...

Min kærestes farfar købte det til sin søster i Bruxelles, da hun skulle giftes. Det er med ægte Bryssel-kniplinger (eller hvad det nu hedder). Hun er nu 81 år og har været gift ret længe (ved ikke præcist, hvor længe, men hun og hendes mand har da børn omkring de 40 år). Måske skulle man undersøge, om man kunne låne det ... Men jeg er nu ikke helt sikker på, jeg skal have slør på ... :bearhug:

:balloons:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en dejlig tråd, har desværre ikke et billede af min mor og far, men kan da se tøjet ligner alle jeres andres - mere eller mindre forfærdeligt :bearhug:

Troede kun det var mine forældres tøj der var så grimt - så rart at vide, de ikke er alene i verden

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sad lige og ryddede lidt op i billeder på computeren, da jeg faldt over dette gamle indscannede billede.

Det er af min oldemor og oldefar. Min oldefar ser ud som om han kunne være far til bruden, men han var så vidt jeg ved ikke meget ældre.... Min oldemor er omkring 20 år gammel dvs. billedet er fra ca. 1920 - Det er taget på Færøerne med vandet i baggrunden i bygden, hvor hun boede lige til hun døde for 6 år siden 101 år gammel!

det her er billede.. jeg ved ikke hvorfor men det rører mig altså lidt! En enorm natur og barskt miljø i 1920.. og så døde hun for 6 år siden og har oplevet alt det!!

Anna

0

Del dette indlæg

Sad lige og ryddede lidt op i billeder på computeren, da jeg faldt over dette gamle indscannede billede.

Det er af min oldemor og oldefar. Min oldefar ser ud som om han kunne være far til bruden, men han var så vidt jeg ved ikke meget ældre.... Min oldemor er omkring 20 år gammel dvs. billedet er fra ca. 1920 - Det er taget på Færøerne med vandet i baggrunden i bygden, hvor hun boede lige til hun døde for 6 år siden 101 år gammel!

det her er billede.. jeg ved ikke hvorfor men det rører mig altså lidt! En enorm natur og barskt miljø i 1920.. og så døde hun får 6 år siden og har oplevet alt det!!

Anna

Hej Anna

Tak for din søde kommentar om min elskede Oldemor. Hun var virkelig et fantastisk menneske. Levede i den samme lille bygd hele sit liv. Oplevede flere af sine børn dø før sig selv - men sådan er det jo, når man bliver så gammel.

Hun boede i sit eget hus til hun blev 100, så kom hun på plejehjem et stykke tid før hun blev 101. Der levede hun så et par måneder, hvor hun vist satte liv i kludende hos både de gamle og personalet. Hun sørgede også lige for, at hendes yngste søn, som stadig var ungkarl, og havde taget sig meget af hende de sidste mange år, fandt en sød kæreste (nu kone).... det var en sygehjælper på plejehjemmet:-)

Her er lige et enkelt fra da hun var 99:-) - hun ser lidt alvorlig ud, men hun er jo fra dengang, hvor man skulle stå stille, når der skulle tages billeder!

hvor er det et dejligt billede! Jeg ville ikke gætte hun var 99 udfra det billede! Hun lyder som en der har haft livsmod lige til det sidste! 101 år er en meget meget flot alder - og så at kunne klare sig selv i så lang tid. Det er virkelig flot!!

Anna

0

Del dette indlæg

Hvor er det nogle kære billeder af dem alle sammen.

Har desværre ikke indscannet af mine forældre. De blev viet på københavns rådhus 25.6.1981. jeg er født 7.12.1981 så min mor var meget gravid. Hun havde en knælang blå kjole på med hvide prikker, en lillebitte buket. Min far havde brune bukser på, en lys skjorte og skindjakke.

Deres forældre vidste det ikke før nogle dage senere, hvor de sendte dem hver et postkort, hvor de blev inviteret til kobberbryllup. Sødt, ikke. Deres bryllupsrejse gik med postbåden til en lille ø, Saltholm (på den står en pylon fra Storebæltsbroen i dag), hvor der lå en lille gæstgivergård. Der fik de hver en omelet af mågeæg, for det var alt hvad der var på menuen. Og om aftenen sejlede de hjem igen med postbåden, og min far fik en øl med skipperen.

Mine forældre havde ikke mange penge dengang. Min mor måtte tage bybussen til rådhuset. De fik først vielsesring for 10 år siden, men havde sølvbryllup i 2006. De har heller aldrig danset brudevals. Synes det er den sødeste bryllupshistorie ever..... :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh mand! Det er da bare en rørende tråd, det her!!!

Mine forældre blev gift 30/8 1969, mener jeg, og nu i år 2008 kommer kjolen frem på gulvet igen!!! Weee! Med mig i, altså :super:

post-18806-1203444818.jpg

Og ja, det er vist en stor buket også, men det var vist fordi, min mor syntes, hun var tyk - jeg kom nemlig først i 1973 :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg

Årh mand! Det er da bare en rørende tråd, det her!!!

Mine forældre blev gift 30/8 1969, mener jeg, og nu i år 2008 kommer kjolen frem på gulvet igen!!! Weee! Med mig i, altså :thumbsupsmileyanim:

post-18806-1203444818.jpg

Og ja, det er vist en stor buket også, men det var vist fordi, min mor syntes, hun var tyk - jeg kom nemlig først i 1973 :thumbsupsmileyanim:

Nøøøj, du ligner din mor :cheerleader3: - især ved øjnene! Der er ingen tvivl om, at du er hendes datter! :super: Det kan man se alene ud fra dit avatarbillede.

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes bare, det er en dejlig tråd, denne her :thumbsupsmileyanim:

Så nu vil jeg da også lige lægge et billede af mine forældre ind, da de blev gift den 27. august 1977.

Det er også mine forældre :thumbsupsmileyanim:

Thomas synes, at min mors slør er så flot - men jeg kommer ikke til at have lang slør, da det ikke passer til kjolen. Her er mine forældre i hel figur:

post-31283-1211296136.jpg

0

Del dette indlæg

Synes bare, det er en dejlig tråd, denne her :thumbsupsmileyanim:

Så nu vil jeg da også lige lægge et billede af mine forældre ind, da de blev gift den 27. august 1977.

Det er også mine forældre :thumbsupsmileyanim:

Thomas synes, at min mors slør er så flot - men jeg kommer ikke til at have lang slør, da det ikke passer til kjolen. Her er mine forældre i hel figur:

Jeg kan da også tilføje, at mors kjole blev købt hos Panayotis :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer