Guest uldahl

Hvem taler hvornår...???

13 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Her er, hvad der står på BK:

Talerækkefølge

1. tale: Værten byder velkommen og fortæller hvem der er toastmasteren.

2. tale: Brudens far (hvis han ikke er tilstede, kan talen holdes af brudens mor eller et andet nærtstående familiemedlem).

3. tale: Brudgommen tale.

4. tale: Forloveren.

5. tale: Brudgommens far.

6. tale: Bruden (frivilligt).

Hvis der er andre, der vil holde tale, gælder rækkefølgen, at jo tættere man er på brudeparret, jo før kommer man til.

:bearhug:

Charlotte

0

Del dette indlæg

Her er, hvad der står på BK:

Talerækkefølge

1. tale: Værten byder velkommen og fortæller hvem der er toastmasteren.

2. tale: Brudens far (hvis han ikke er tilstede, kan talen holdes af brudens mor eller et andet nærtstående familiemedlem).

3. tale: Brudgommen tale.

4. tale: Forloveren.

5. tale: Brudgommens far.

6. tale: Bruden (frivilligt).

Hvis der er andre, der vil holde tale, gælder rækkefølgen, at jo tættere man er på brudeparret, jo før kommer man til.

:balloon:

Charlotte

Giver Charlotte ret...............det er i hvertfald den vi vælger at følge...............dog får vi toastmateren til at holde velkomsttalen.............hvor der lige bliver ridset op hvordan reglerne er for rygning osv osv...........

/Kira

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har bestemt at vi er de første der holder tale. Først gommen, så bruden og så må de andre selv finde ud af resten.

Ikke særlig traditionelt, men den måde vi har det bedst med:)

Anne

Vi vælger godt nok den traditionelle - men jeg kan godt følge dig i jeres valg... Uh, synes det er LÆNGE jeg skal vente med at holde min tale... - og man kan vel ikke sige sig fri for at være lidt nervøs :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er I sikker på at forloveren kommer før gommens far? Synes det lyder helt forkert. Gommens far må da immervæk være tættere på parret end forloveren. Hvorfor kommer så brudens mor/far før forloveren? De to par skulle jo gerne være lige efter hinanden.

Som Signe siger, så kan man vel vælge selv. Personlig vil jeg vælge gommens far før forloveren ellers synes jeg det ser fornuftigt ud.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Man oplever som regel at Forloveren kommer efter familien. Hvad der er etikette/tradition ved jeg sådan set ikke, men som det bliver sagt: Man gør jo som man vil.

I de her ligestillingstider forstår jeg egentlig ikke hvorfor der ikke er nogle af jer der har råbt højt. Hvorfor er det lige at det er frivilligt om bruden vil holde tale hvorimod gommen "skal". Har vi ikke ligestilling i Danmark :bearhug:

I bund og grund er alle taler vel frivillige (forhåbentlig da) så derfor er det vel overflødigt med den lille parantes v/bruden i talerækkefølgen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I de her ligestillingstider forstår jeg egentlig ikke hvorfor der ikke er nogle af jer der har råbt højt. Hvorfor er det lige at det er frivilligt om bruden vil holde tale hvorimod gommen "skal". Har vi ikke ligestilling i Danmark :blush:

Tjaa...det kan godt være at parantesen er overflødig, men jeg tror nu nok mange forventer at gommen SKAL holde tale (og det er vel også de fleste der gerne vil!) mens man ikke forventer det samme om bruden - personligt passer det mig fint :bearhug: , holde hverken taler eller laver sang eller andet - ligestilling eller ej. Jeg er med til at sige velkommen og siger selv tak for mad.

SIGNE http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer