Xzenia

Konflikt om bryllupsbil

12 indlæg i dette emne

Hejsa

Han veteran - hun limosine :hug:

Min kommende og jeg har forskelig smag mht. bryllupsbil. Han er til veteranstilen og jeg til limosinestilen.

Tradition i familien

I hans familie er det en tradition for at de arrangerer bryllupskørslen som en overraskelse for brudeparret. De er også til veteraner og slet ikke til limosiner. Jeg er derfor hamrende nervøs for at jeg står på min store dag og skal køre i en bil jeg decideret synes er verdens grimmeste bil.

Selv stå for bilen

Jeg har svært ved at finde den rigtige løsning i dette tilfælde. Har foreslået at vi selv står for bryllupskørslen. Hvis vi gør det, vil jeg nemlig gerne kigge på veteranbiler, for fandt vi en som vi begge synes om så er det OK at gå glip af limosine.

Det kræver at gemalen melder ud til familien, om at vi selv står for transporten. Og helst hurtigst muligt, så de ikke begynder at arrangere noget. Gemalen har dog trukket rundt i dette i snart 4 måneder og det er lidt øv.

Gemalen har så foreslået at vi kører i hans fars bil (pæn bil). Jeg ved bare at så arrangerer hans familie en veteranbil alligevel. Og så er vi lige så vidt.

Hvad foreslår I. Hvordan finder vi en god løsning som jeg og kæresten begge kan blive glade for og trygge for.

Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sidder lige og tænker på - at selve kørslen er så lille en del af den store dag, så måske du kunne lade din kæreste og hans familie stå for den lille detalje?!

Det er da dejligt når kæresten selv deltager aktivt i planlægningen :hug:

Se på fordelen, om 50 år, når du kigger på billederne, så er limousinen viiildt forældet, mens en veteranbil altid vil være en veteranbil.. Øøøh, gav det nogen mening??

Ellers synes jeg dit sidste forslag om at I SELV arrangerer transporten er den bedste... Selvom jeg synes det er en liiille smule synd for din kæreste og svigerfamilie!!

0

Del dette indlæg

Jeg kan rigtig godt følge din tankegang, for det er jo blot en lille ting ud af en stor dag. Det samme kunne man bare også sige om limosinen og så gå efter den.

Jeg er glad for at kæresten engagerer sig, men det gør han faktisk i det hele, om det så er menu, menukort, bordkort, invitationer, frimærker, bryllupskage, blomster, farver. Ja you name it. Vi er enige om, at vores bryllup og hvad vi ellers er involveret i er baseret på fælles beslutninger. Det halter bare lidt i denne sag.

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Jeg må erkende, at jeg har det også sådan lidt: "vælg dine kampe med omhu", nu ved jeg ikke hvor lang tid i skal køre, men umiddelbart ville jeg lige på dette punkt give efter fordi jeg ville vide, at der var andre punkter jeg kom til, at slå hårdt ned på og sige: det bliver sådan - basta.

Hvis dette er din kamp, så fortæl dem ærligt, at pga kræsenhed vil i meget gerne selv vælge en bil i skal køre i, evt. vis dem 4-5 billeder med links måske så de kan se stilmæssigt hvad i er til.

Håber det lykkedes uden for mange knubs :bearhug:

:hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Ja men sagen er at når der har været uenighed om tingene, så har jeg accepteret hans ønsker

- Vi ønskede forskellige kirker. Han den lille jeg den store. Det blev den lille.

- Vi ønskede forskellige festlokaler. Han de små jeg de store. Det blev de små.

- Ringene opfylder mere hans ønsker end mine.

Bilen har jeg noget med. Dvs. om det er en toyota, skoda, mercedes, eller andet er mindre væsentligt. Veteranbiler tilgengæld har jeg et problem med.

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Grundlæggende er jeg 100% til veteranbiler i den forbindelse. For mig er limo'er noget man kørte til gymnasiets årsfest i. Når man ser en limosine eller en stretch-hummer i Kbh. så er hænger der næsten altid en flok pladderfulde gymnasie-elever ud af vinduerne på den og opfører sig pinligt, så for mig har det ligesom lidt mistet det stilfulde skær.

MEN selvom jeg har det lige modsat dig, så kan jeg da 100% forstå at du ville blive ked af det, hvis du blev hentet i en veteranbil du ikke kunne udstå. Jeg ville da også blive virkelig skuffet, hvis svigerfamilien arrangerede en stretch-limo til os :hug:

Som jeg ser det, har du dog flere muligheder:

1) Du kan acceptere veteranbilen og enten beslutte at det ikke er en big deal - eller at det ER en big deal, man at du ikke gider tage kampen om det.

2) Du kan acceptere veteranbilen, på "betingelse" af at du får lov at vælge den (ved godt, at det er lidt tricky når det er en gave).

3) Du kan finde et kompromis ved at vælge en klassisk limosine. Enten fra 1970'erne eller måske en gammel een fra 40'erne. Det kunne måske gøre alle glade (og de kan altså være super flotte).

4) Du kan holde på, at I betaler det selv og så vide at det nok skaber lidt dårlig stemning - men at du til gengæld har sjælero og ved hvad der kommer og henter dig på den store dag.

5) Du kan beslutte at nu har du givet dig på SÅ mange områder, at det dølenduleme må være din tur til at bestemme og bestille den største amerikanerbil som limo firmaet kan levere.

Håber at du finder en løsning og ikke stresser for meget over det :-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt ville jeg være ligeglad...men det er jo DIG/JER det handler om, og som det rigtigt bliver nævnt skal man vælge sine kampe med omhu - med det lyder da til at dette er din kamp?! I må jo snakke det igennem igen og du må udlægge at du synes du har givet dig mht kirke og lokaler.....og ellers må I vælge at holde familien helt ude at det - tradition eller ej. Held og lykke...

knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Hvad med at kontakte Jeres lokale bilklub, amerikanerklub, sådan en 1976 Cadillac Eldorado er da både limousine og veteran (veteranbilstatus gives når bilen er 30 år, eller mere)

post-14410-1145912823.jpg

Held og lykke med at løse det.

Redigeret af Trombonen
0

Del dette indlæg

Har foreslået at vi selv står for bryllupskørslen. Hvis vi gør det, vil jeg nemlig gerne kigge på veteranbiler, for fandt vi en som vi begge synes om så er det OK at gå glip af limosine.

Hvad med at kigge paa nogle billeder af veteran biler, og saa vise din kommende svigerfamilie hvilken du kan li, og saa kan de vaelge ud af dem. Men goere dem klar paa at det skal vaere nogle af disse. Paa den maade faar I begge noget at sige om det.

Haaber I finder ud af noget. Maa indroemme at jeg ogsaa ville vaere ked af at skulle koere i en bil som jeg synes var grim paa min bryllupsdag.

:cheerleader3: Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer