Müslikylling

HJÆLP TIL STRAND TEMA....

42 indlæg i dette emne

Hej alle..

Vi skal holde en sommerfest i haven og har tænkt os at lave et strandtema..

Så hvis der er nogen af jer der ligger inde med billeder af borddekorationer, som er inspireret af stranden og de ting man kan finde der, så vil jeg bare være rigtig taknemmelig hvis i vil dele... :bearhug:

:cowsleep: R,

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hov jeg havde også lige de her tre billeder...

Kan ikke huske hvor de er fra, desværre men så er der da lidt inspiration.

Det sidste billede er stearinlys.

post-16200-1146122831.jpg post-16200-1146122849.gif post-16200-1146122866.jpg

Knus Nanna.

:cowsleep:

0

Del dette indlæg

Nu aner jeg ikke om det kan bruges, men vi havde strand tema da vi holdt dåb for vores søn. Der var hovede temaet godt nok at vi havde taget et aftryk af hans fod, lavet en skabelon i pap og klippet en masse fødder ud, så han gik rundt på bordene, så dugen var i lyseblå farve som vand, på midten af bordet havde vi så lidt sand(fra fanø og skaller). Ville gerne have haft lavendel på bordene eller blå lyng. lagde også sten på bordene.

men den ide som måske kunne bruges var at vi brugte blå muslings skaller til bordkort, vi puttede godt nok små fødder med navnet ned i dem, så de stod i dem. Men ved også at der er andre som skriver navnet på selve skallen med guld eller sølv tusch.

Man kunne også hvis det skulle være lysere, købe nogle større flotte lyse skaller, hvor man skrev navne på.

Nu ved jeg ikke hvor meget det har med strand tema at gøre, men til det bryllup jeg var til i sommers, da havde de store zink kar, stående på jorden(det var havefest i telt) der var vand i dem og flotte hortensiaer i vandet, plus man kan jo have flydelys i sammen med og så er det jo altid rigtig flot med fakler når det bliver mørkt, plus laterner eller syltetøjs glas(nogle pænere kan fåes på kræmmermarkeder) med en smule sand i og lys evt. små skaller somkan købes i panduro.

Du kan bruge det der belgiske chokolade som er formet som skaller.

Som bord kort kan jo også bare bruges alm sten.

post-16221-1146123673.jpg

post-16221-1146123686.gif

post-16221-1146123784.jpg

post-16221-1146123806.jpg

post-16221-1146123917.jpg

Redigeret af Snut14
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er også en herinde som har brugt et billede af en strandbred, hvor der er skrevet feks. bryllup eller invitation og så brugt det til forsiden af invitationen. Hvilket jeg synes er vildt flot.

post-16221-1146127222.jpg

post-16221-1146127281.jpg

post-16221-1146127326.jpg

Redigeret af Snut14
0

Del dette indlæg

Vi skal holde festen ved vesterhavet og får derfor også et slags strandtema... men et lidt mere afdæmpet af slagsen - det strand-agtige bliver brodkortene, som jeg laver af flade strandsten (fundet ved Vesterhavet for et stykke tid siden), hvor jeg med guld-pen/guld-lim (du ved, de der penne med guldlim i som man kan skrive med) skriver navnene. Resten af borddekorationen bliver i hvid/creme, guld og sart grønt/aquablåt.

Håber det kan bruges - god fornøjelse!!!

Katrinus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvorefter jeg tænkte.. hmmm.. jeg har da sådan nogle små glas derhjemme og skaller er jo ikke ligefrem særlig svære at få fat i.. gad vide om man dog ikke kan lave sådan nogle selv??

Jeg ledte lidt og fandt hurtigt ud af, at man kan købe:

gelé (199.- for en stor spand med 1 1/2 l.)

væge (26.- for 1 meter incl. 10 holdere)

-begge dele fundet i Panduro..

altså ca. 20 lys i eget design og personlige stil for ca. 250 kr...

-dem skal jeg helt sikkert i krig med :bearhug:

post-19132-1146141599.jpg

post-19132-1146141634.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm. Nu har jeg altså også fået mere blod på tanden og vil vove mig ud i også at ligge muslingeskaller på bordene... Hvor vovet :bearhug:

Ellers holder vi os som sagt til hvid, guld, blå/grøn... Vores servietringe laver jeg selv af guld-ståltråd som jeg tråder nogle enkelte glasperler i blå/grønne nuancer på og så sætter vi små forskellige klare-glasflasker med enkelte hvide/creme blomster og grønne grene lidt hist og pist.

Menukort mv. får samme sartgrønne nuance som vores invitationer med et uskarpt billede af en blomsterranke som baggrund.

Glæder mig sådan - tror det bliver så fiiint.

Også held og lykke med dit strandtema - det er nogle fine billeder du har fundet.

0

Del dette indlæg

Tak tak!

Det lyder rigtig smukt det du har planlagt til jeres fest

*host*der må jo meget gerne lægges billeder ind når du har lavet noget klar*host*

Festen vi skal holde til sommer er et svendegilde og vi vil naturligvis gerne have noget fin pynt osv. men forsøger at lave så meget af det selv som muligt, da vi er ved at sparre penge sammen til vores bryllup næste år..

(som ud fra det nuværende budget ihvertfald ikke bliver billigt.. suk..)

Men man vil jo gerne have sine drømme opfyldt på sin store dag ikke? :loveshower:

:bearhug: R,

Redigeret af Müslikylling
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer