27 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Vi har virkelig brug for jeres hjælp.

Min lillesøster skal føde i juni mdr og vi holder bryllup i juli mdr, er det ok at man siger at vi ikke vil have baby med men at hun er velkommen til at leje et værelse og så have en med til at passe den oppe på værelset, og hun så kan gå derop.

Skal lige siges at vi har været til en del ting hvor en lille har græd igennem hele festen næsten, og det ønsker vi ikke på vores dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjae.............. Hun kan jo ikke baer lade den lille blive hjemme.........hun ammer jo går jeg ud fra, så er bebsen jo ligeosm en del af din søster.........

Min kusine skal føde her i ultimo maj og har derfor en lille på omk. 1½ mdr. når vi skal giftes......... Min kusine var meget bekymret for hvordan og hvorledes med baby, men vi er begeg af den holdning at når man ammer så er bebyen en del af en selv........ desuden har vi en STOR forhal i den lokale hvor vi skal holde festen, så der kan der barnevognen nemt stå, samt en stol til når der skal ammes........ Vi placere begge parter (kusine + hendes kæreste) tæt ved døren så de ikke skal gå gennem HELE selskabet.............det var de glade for at høre, for de vil ikke undevære at være med til at fejre os...........de tager så nok også tidligt hjem, men vigtigts af alt - de kommer og er med til at fejre os, og det er deres eget valg.......... Vi glæder os bare meget over at de orker at tage afsted med sådan en lille én.......

Nå, men det er bare min mening om tingene.................. og hvis I nu alligevel holder det et sted hvor der er mjlighed for at leje et værelse syntes jeg klart I skal forelægge den mulighed for din søster........

:hug:

Kira

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjah, det r jo jeres valg hvorvidt I ønsker børn til brylluppet.

Min veninde har også en baby på knap 1½ måned til den tid ( regner vi med). Jeg har sagt til hende at hun må se hvordan det går. Hvis den lille skriger hele tiden må de finde en løsning ellers er det ikke noget problem.

Personligt ville jeg blive MEGET skuffet hvis jeg fik besked på at min nyfødte ikke var velkommen, specielt til min søsters bryllup.

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Hvis jeg var søsteren med det nyfødte barn, var jeg blevet utrolig såret og ville nok blive væk fra brylluppet. I mine øjne kan man ikke skille så lille et barn fra dets mor.

100% enig. Det er meget tydeligt at I ikke selv har børn. Ellers ville I nok se lidt anderledes på det. Så sent som i går aftes spillede jeg til et bryllup hvor jeg så de første 3-4 babylifte. Var det et problem ? Overhovedet ikke. Det er naturligvis en smagssag om et bryllup skal være med børn eller ej, men et spædbarn..... Der er det enten eller. Tager I ikke barnet får I heller ikke forældrene med.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg bliver nødt til at melde mig til koret - det mener jeg ikke, at du kan gøre mod din søster. Desuden skriger så lille et barn altså ikke ret meget, med mindre noget er galt. Skulle barnet begynde at skrige vil mor eller far jo nok alligevel forlade lokalet.

Det eneste der sker, ved at du beder dem lade barnet blive hjemme, er at du får en såret el. direkte sur søster. Sådan en lille en, kan altså ikke bare babysittes. Ikke nok med at baby skal have noget mad (det kunne en flaske jo nok klare), men mor får altså meget ømme bryster på et tidspunkt, og så er det ikke sjovt at være noget sted - tro mig...

En så lille baby er i mine øjne simpelthen stadig en del af moderen!

Mette

Redigeret af mflask
0

Del dette indlæg

Hejsa

Min svigerinde skal føde her i maj og vi holder bryllup i august. Vi holder også bryllup uden børn og derfor har de arrangeret med hendes forældre at de passer deres datter og den lille ny mellem amningerne, for forældrene vil gerne deltage i festen uden at skulle se efter den lille hele tiden.

Derfor kunne dit forslag måske også virke for din søster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi holder også børnefri bryllupsfest, og vi har selv ingen børn, så måske er det derfor vi holder fast på "ingen børn". Når det er sagt, så mener jeg at sagen er en anden for amnende børn, dem kan man ikke vælge fra. Enten er de med eller så er de hjemme med deres forældre. Din søster har så sandsynligvis ikke noget valg, det er i dine hænder om hun kan deltage ved din fest eller ikke kan.

Det er jeres beslutning, da det jo er jeres bryllup. Men vær klar over at en handling altid har en konsekvens, i dette tilfælde kan konsekvensen være at din søster ikke kan komme til dit bryllup.

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå du ikke vil have dagen ødelagt af barnegråd.

Men når din niece/nevø ikke er ældre end en måned på det tidspunkt synes jeg ikke man kan bede dem om at holde barnet væk.

Sådanne størrelser sover meget, så måske bliver det slet ikke et problem.

Jeg synes du skal tage en snak med din søster om dine tanker. Men går lidt forsigtigt frem. Jeg kan forstille mig at det kunne blive en ret følelsesladet snak :hug:

0

Del dette indlæg

Altså da vi fik afvide at min svigerinde var gravid rykke vi brylluppet en smule vi skulle have været gidt her i maj men da hun skal føde i maj valgte vi at vente til Juli og der er de begge selvfølgelig velkommen kunne aldrig finde på at sige at de ikke måtte tage den lille med så hos os er alle børn velkommen og vi har sørget for at der er et sted hvor børnene kan sove når de bliver trætte....

Ville selv blive utroligt såret hvis jeg fik afvide at Amanda ikke måtte komme med og især hvis jeg stadig ammede.. og du skal tænke på din søster helt sikkert vil være ekstre følsom når hun lige har født så er sikker på hun vil blive lidt ked...

Håber i finder en god løsning

:hug::angry:

Mia

0

Del dette indlæg

Jeg forstår godt at du ikke vil have at jeres bryllup blir ødelagt af at et barn strigræder hele tiden. Samtidig er jeg overbevist om at det ikke kommer til at ske, selv om du tillader din søster at tage babyen med ind i lokalet. Som flere har nævnt, så små babyer sover meget. Og om barnet skulle strigræde, er jeg sikker på at forældrene vil gå ud for at forsøge roe det ned. Det vil næsten være instinktivt for nybagte forældre.

Jeg tror det skulle være en rigtig hård aften for din søster om hun næsten hele tiden skulle være væk fra en så lille ny. Det er en længre oppe som nævner et barn fra maj og bryllup i august... En tre måneder gammel baby er også bittelille, men forskellen ned til et barn på en måned er som herfra og til evigheden...

Det er op til enhver hvordan de ønsker sit bryllup, men valg får altså konsekvenser. Ideelt set skulle også jeg ønske at vores bryllup var børnefrit (vores egen dreng skal ikke med). Men om jeg skulle stå på det, ville alternativet være at min søster og en rigtig god veninde ikke kunde deltage. Det er meget mer vigtig for mig at have dem jeg er glad i til stede, end at ikke deres børn kommer med. Så sørger jeg for at plassere dem slik at det er nemt for dem under middagen. Og om de må gå tidlig hjem, så har jeg i det mindste fået dele øjeblikket med dem :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil tilslutte mig alle de andre...... Så længe barnet er SÅ lille og ammes (ja eller for den sags skyld får flaske) så mener jeg, at moder og barn ikke kan skilles. :bask:

Du kan jo som en anden har sagt, bare lufte din bekymring i en venlig tone. Evt. undskylde den med at du jo ingen børn har selv og derfor ikke har nogen erfaring med hvor meget skrig og skrål der kan komme ud af sådan en lille mund ;) og så aftale med din søster at hvis den lille bliver for urolig så står der et værelse klar, så de kan trække sig tilbage. Det kan du sagtens sige på en pæn måde, idet at du jo bare siger at barnet er så lille og nok ganske sikkert ikke er van til sådan en masse tomult som et bryllup ville være.

Du må helt klart farre med lempe, så du ikke at støde din søster. Prøv bare at tænk på hvordan du har det når du har menstration, så er du måske også pirrelig. Din søster er bare 10 gange mere pirrelig pga homoner og alt det som følger med en kvinde når hun er gravid og lige har fået et barn.

Håber ikke jeg har været for grov, for min første tanke var godt nok..... "hvad tænker kvindmennesket dog på"

:hug::angry:-HAHA-:biggrin:

0

Del dette indlæg

Det er meget mer vigtig for mig at have dem jeg er glad i til stede, end at ikke deres børn kommer med. Så sørger jeg for at plassere dem slik at det er nemt for dem under middagen. Og om de må gå tidlig hjem, så har jeg i det mindste fået dele øjeblikket med dem :loveshower:

Ingen problemer - Du sender dem bare op til mig. Børn elsker at "stå bag ved". Herudover er det en god ide at have noget legetøj til dem. Hvis de er i den alder er en playstation kanon. Eneste risiko er at den trækker nogle af de voksne til også. :hug:

0

Del dette indlæg

Som så mange andre herinde har sagt, så synes jeg ikke du kan bede om at en så lille baby skal holdes fra sin mor. Når de er så små, så er de højst vågne 1-2 timer ad gangen og sover så igen 2-4 timer.. så det bliver garanteret slet ikke noget problem. Barnet kan ligge i en lift/barnevogn i et lokale ved siden af med en babyarlarm, når det sover, og så kan forældrene bare gå ind til det hvis der skulle være noget...

Amningen kan jo også ske i et andet lokale.

Det er din lillesøster... jeg mener BESTEMT ikke at du skal undvære hende til dit bryllup, som du kan risikere, hvis du siger at barnet ikke skal med...

Redigeret af LouiseSwee
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også blive USANDSYNLIGT såret, hvis det var mig der fik den besked - at min nyfødte ikke var velkommen... -HAHA-

Vi havde også en ikke-børne-fest - dog var der børn med om eftermiddagen til receptionen, da disse børn betyder meget for os, og selvfølgelig skulle de være en del af vores dag...

Men til vores bryllup (om aftenen) var der to små bebser med - en på 3 måneder og en på 4 måneder - og tro mig, de sov stort set HELE festen væk - de lå i deres vogne ude eller i liften i det tilstødende lokale. Og naturligvis var deres mødre ude engang imellem for at amme... :blushsmiley:

Som flere af de andre foreslår, kan en pasningsordning måske arrengeres - men en pasningsordning på feststedet altså...

Men helt ærligt, så længe at de små ikke er ældre, så er der ingen grund til at være nervøs for at de "stjæler" festen!

Så jeg er enig med de fleste andre der har kommenteret her i tråden - NEJ, det synes jeg ikke at I kan være bekendt at bede jeres familie om...

Og hvad er alternativet??? :angry:

At din søster måske ikke kommer med...?? DÉT er en alternativ JEG kraftigt selv ville overveje, hvis det var mig der fik den besked

- og hvis det var mig der GAV den besked til min egen søster, så tror jeg at jeg ville have RIGTIG dårlig smag i munden og have det i RIGTIG lang tid i fremtiden... :hug:

0

Del dette indlæg

Der er allerede kommet så maaaaaaaange gode råd og meninger -HAHA- Men giver lige mit besyv med ;)

Jeg er selv i nøjagtig samme båd - min søster bliver sat i gang i morgen :biggrin: og jeg glææææææææder mig. (Vi skal giftes 1 juli) Vi har talt om det - men det var slet ikke nødvendingt. Nu har min søster så også en i forvejen. Men som nybagt mor gør man ALT for at barnet ikke skal græde. Så det lyder mærkeligt du har oplevet det op til flere gange - det har jeg aldrig! De sover det meste af døgnet alligevel - og den eneste jeg synes det er synd for er din søster - hun kommer til at gå glip af noget af festen pga. babyen. Om babyen kommen til at stjæle focus fra jeres fest - SO NOT :hug: - du vil have så travlt med at nyde din store dag - at du slet ikke vil lægge mærke til din søster der sniger sig fra tid til anden ind og ud af rummet når babyalarmen kalder :biggrin: Jeg synes du trygt kan lade både hende og bebsen være velkomne - tror du bekymrer dig lidt for meget - det er vi Bridezillas kendte for :(

Men tal med din søster om dine bekymringer - bare du ikke skiller dem ad - for så kan du godt forvente din søster ikke tropper op - og det ville da være ærveligt. Tro mig - der findes en mellemvej :angry:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja mange andre har sagt det samme som jeg vil sige - Lad dog barnet komme med!

Hvis din søster vælger at amme barnet (hvilket de fleste gør) kan du slet ikke skille dem ad, hvad vil du gøre, be din søster om at lade brysterne blive på værelset??

Jeg vil ikke lyde hård, men for de fleste nybagte forældre er det bare en enten eller situation, det er hele pakken eller ingenting.

Vi står i samme situation til vores bryllup, her drejer det sig om en syv mdr. gammel baby, folk der enten ikke kan få passet barnet og folk der er på tværs. Men vi åbner armene og siger, velkommen til dem alle - selvom vi faktisk havde planlagt et børnefrit bryllup! :hug:

Jeg vil hellere have min vendindes to børn med, end at undvære dem alle, og kommer min søster og siger at hun skal have min nevø den weekend, så må vi tage det med.

Man skal ikke nødvendigvis tage hensyn til alt og alle til ens bryllup, men mht. børn er man mange gange nødt til det hvis man vil have alle de ønskede parter med!

Håber at i finder en løsning i ro og mag.

:angry:

0

Del dette indlæg

Nej, synes ikke du kan bede hende om at leje et værelse - går ud fra du ikke mener det så koldt, som du fik det formuleret i det første indlæg.

En så lille baby er altså bare en del af din søster den dag, og dermed også en del af din dag.

Og man må gå ud fra, at din søster har så meget pli, at hvis lillen skriger under fx. talerne - at hun så lige smutter ud med den!

0

Del dette indlæg

Jeg er af samme holdning som de andre tøser. Vi har selv en børnefri fest, men min barnsomsveninde fødte sit andet barn for et par måneder siden og selvfølgelig skal hun have lov til at tage lille junior med.... Jeg vil nemlig også gerne selv se ham :angry: Jeg har rent faktisk læst et sted at traditionerne også siger at man ikke må afvise en ammende mor :biggrin:

Personligt ville jeg også blive skuffet, men igen, det er jo også dit bryllup -HAHA-

:hug:

0

Del dette indlæg

Phu ha ja.. Jeg kan næsten ikke skrive det meget bedre end alle de andre har skrevet det.. Jeg ville selv blive meget skuffet over det.. Kan bare huske en fødselsdagsfest vi blev inviteret til hvor vi ikke måtte have Malika med og hun var"kun" 3 måneder. Selv der blev jeg rigtig skuffet.. Men jeg lod hende passe hvilket resulterede i at barnepigen ringede en time efter hun var afleveret og sagde at hun skreg og skreg. Nøj jeg følte mig som en dårlig mor fordi jeg lod hende passe.. Og smuttede fra fødselsdagen stor tudende og ret sur på dem der holdte den

Men det var bare lige et indblik fra mig af..

Knus Camilla

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer