Bondepigen

Ønskeliste

17 indlæg i dette emne

Jeg sidder og er igang med at lave vores ønskeliste som skal lægges ind på vores hjemmeside, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal stille den op.

1. Efter design ( Rosendahl, Eva, Jakob Jensen)

2. Opdelt i pris

3. Vilkårlig rækkefølge

4. Alfabetisk

5. Priotering

6. Andet??

Kom med jeres forslag

- og hvad kalder i jeres?

Ønskeseddel

Gaveliste

Ønskeliste

Ønsker

Kan simpelthen ikke finde på det rette ord

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg "kaldte" vores for ØNSKESEDDEL, men den eneste som nogensinde så den, var vores gavekoordinator :cheerleader3: Alle gæster skulle ringe til hende for at få ønsker at vide. Dejligt nemt...

Netop fordi det var vores gavekoordinator som stod for det med gaver, så lavede jeg det så overskueligt som muligt - hvilket vil sige med cirkapris, og listet med de "billigste gaver" først, og så opefter.

Denne metode ville jeg ikke vælge hvis listen/sedlen skal sendes ud til gæsterne (eller på en hjemmeside); det virker så "materialistisk"... Så ville jeg vælge at sende den ud i alfabetisk orden, og dermed bliver den også "design-sorteret".

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Uhhh....har slet ikke haft så mange overvejelser omkring dette. Vi har vist nok skrevet "ønskeseddel" og jeg har skrevet vores ønsker i nogenlunde prioriteret rækkefølge - men det ved de der spørger efter den nu ikke...og vi ønsker os jo det hele :cheerleader3:

SIGNE

har da forresten sat internetlink ind ved de gaver der findes på nettet (f.esk. triptrap, rosendahl, menu, weber, george jensen etc)

Redigeret af Signe Opstrup
0

Del dette indlæg

Jeg mener vores hedder ønskeliste (har lavet en på onskebasen.dk). Men rækkefølgen er vilkårlig. Vi vil ikke give det indtryk at de dyreste er dem vi helst vil have og derfor står øverst på listen, og det virker også lidt ubehageligt for gæster at kigge på en liste hvor de er nødt til at gå ned i bunden førend de kan have råd til det vi ønsker. Nu er vores liste heller ikke så lang at det ikke kan lade sig gøre at læse det hele igennem :bearhug: Desuden så tror jeg at de fleste vil læse alle ønsker igennem - bare for nysgerrighedens skyld, og så har de besluttet hjemmefra hvad det er de gerne vil give. Derfor behøver man jo ikke lave nogen rækkefølge, for de står ikke ude i butikken med listen og finder alle ønskerne frem på hylden...... Det vil jeg ihvertfald ikke tro :cheerleader3:

Held og lykke med oprettelsen, og det skal jo nok blive godt lige meget hvad du vælger at gøre :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kaldte vores for ønskeseddel og skrev vores ønsker op i to grupper: Ude og Inde og så var hver gruppe skrevet i prioriteret rækkefølge.

Grunde til at vi valgte at lave 2 grupper var, at vi ønskede os rigtigt mange "haveting".

Priser havde vi slet ikke på... skrev bare Markedsparasol ca. 3 m. - så var resten op til gæsterne.

Listen fik alle gæster tilsendt og nederst på listen stod gavekoordinators og toastmasters navne med telefonnumre.

-Lisbeth

Redigeret af Lisbeth67
0

Del dette indlæg

Jeg ved endnu ikke hvad vi kalder vores, men mon ikke det bliver ønskeliste..

Jeg tror vi stiller det op efter hvad vi lige kan komme i tanke om vi ønsker os og hvad vi regner med, at folk gider rende rundt efter og købe..

Vi ønsker os en hel del, da vi lige har købt hus, men alle de dyre ønsker som vi VED at vi alligevel ikke får, dem skriver vi ikke på... Medmindre det skulle være i sjov :cheerleader3:

Alle får en ønskeliste og så skal de ringe til vores toastmaster og spørge om den gave allerede er taget eller ej.. Så får vi nemlig ikke 2 eller flere af de samme ting.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har kaldt vores ønskeliste.... og den er opdelt i .....

Bøger/film

Gavekort/penge

Gryder/potter/pander

Porcelæn/bestik/glas

Rosendahl

TRIP/TRAP

WEBER-udstyr

Diverse køkkentilbehør/udstyr

Sengetøj/håndklæder

Vi har skrevet ca. priser på, samt hvor det forhandles (ihvertfald på det vi ved noget om) og har på vores hjemmeside sat links ind i forbindelse med de forskelige ting. Min mor er gavekoordinator og ellers ligger ønskelisten på vores hjemmeside.

:bearhug: Ida

0

Del dette indlæg

Vi har kaldt vores ønskeliste. Den blev skrevet i alle indbydelserne. Første skrev vi, at der ligger en ønskeliste hos Imerco, herefter vilkårlig rækkefølge. Naturligvis så det passede sammen. Altså står havemøbler, parasol mv. lige under hinanden uden at håndklæder er blandet ind i det... -HAHA- Sidst har vi skrevet, at man skal tage højde for at vi tager på bryllupsrejse om mandagen, så gæsterne evt. skal overveje et gavekort til blomster istedet for at komme med en buket. Lidt trist ikke at have tid til at nyde blomsterne.

:bearhug: Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug:

vi har kaldt vores for ønskeseddel.

og den er skrevet op i tilfældig rækkefælge - dog er det dyreste nænvt først og herefter daler prisen. de ting hvor vi har ønsket os ting i samme mærke er de nævnt lige efter hinanden eller sammen. fx. har vi ønsket os Jamie Oliver gryder og pander, og der har vi skrevet : Jamie oliver, gryde 27 cm, pande 20 x20 osv.

Nu hvor vi snakker om ønskesedler vil jeg bare lige nænve at vi var inde i inspiration og lave en ønskeseddel - og det var bare for fedt! vi gik rundt med en scanner og mærkede alt det vi ville ønske os og skrev antal på. nu kan alle vores gæster henvende sig i en inspiration og få en print af vores ønskeseddel :balloons: derud over fik vi to gaver, fordi vi havde lavet en ønskeseddle hos dem: 2 lene bjerre håndklæder og en sød bryllupsbog med masser af ideer :carrot: og så fik vi bare en behandling som sagde : jeres ønskeseddel er vigtig - det er en stor dag i skal fejre - de var bare så søde og prof !!

-HAHA-

0

Del dette indlæg

oke ... så nu har jeg endelig fundet ud af hvordan vi skal stille den op - efter design. Havde først skrevet priser på, men det er jeg gået bort fra igen, da jeg synes at det ser pænere ud uden.

Vi skal også en tur til Inspiration og oprette en ønskeseddel - har dog aldrig oplevet at man får gaver når man oprettet ønskeseddel? - har selv arbejdet i Imerco, Holbæk og Inspiration, City2 men der gav vi da aldrig gaver..

0

Del dette indlæg

Vi har kaldt vores ønskeliste og den er opdelt efter prisklasser. Det har vi gjort for at alle hurtigt og nemt kan finde en gave i den prisklasse der passer dem. Jeg ved nemlig at gave niveauet i vores to familier er meget forskelligt og receptions gæster der gerne vil give en lille ting skal jo også have lidt at væge imellem.

Derfor strækker vores ønskeliste sig fra 40kr - 7000kr :blushsmiley:

Ønskelisten ligger på vores hjemmeside som står på invitationen hvor der er så står navnet på vores gavekoordinator så de kan ringe og spørge om den gave allerede er taget eller ej.. Så får vi nemlig ikke 2 eller flere af de samme ting.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er kotume at opstille en ønskeliste til et bryllup, med det dyreste øverst, sådan at det bliver billiger jo længere ned man kommer - uden at man dog behøver at skrive selve prisen på sedlen....

Badutski

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer