Guest pjevs

Make up på dagen

36 indlæg i dette emne

Jeg har længe holdt på at jeg selv ville lægge min make up på bryllupsdagen, men jeg KAN bare ikke finde ud af at gøre det ordentligt. Min foundation osv. VIL jeg selv lægge, da jeg ellers er ræd for at komme til at se meget malet ud, men resten er jeg nødt til at have hjælp til.

Kender i nogen der kører ud i Århus / Randers området?

Knus Pia

Redigeret af pjevs
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender desværre ikke nogen, men snak med din frisør og bekend din situation.

De plejer at være til at snakke med.

kender godt det at man frygter for at komme til at ligne et maler-lærred. men jeg skal nu have det hele lagt hos frisøren og jeg har bedt hende sætte lidt ekstra tid af så man har en chance for at lave lidt rettelser.

:)

Lykke

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er super, hvis du kan gøre det selv.. og billigere selvfølgelig..

Men jeg ville nok ikke gøre det. Det er nok også fordi, at jeg ikke har al den slags make-up og til daglig går jeg kun med mascara.

Men på min store dag, vil jeg have det lagt af en prof, så jeg er sikker på det er ordenligt og at det holder hele dagen.

Håber du finder ud af det

:)

P.S. Min svigerinde er kosmetolog, så jeg har hende ved hånden hele dagen og aftenen, da hun jo også skal med til festen. :)

0

Del dette indlæg

Hej

Det gav mig lige noget at tænke over.. Har egentlig tænkt mig selv at gøre, da jeg også er bange for at se malet ud. Vil gerne se pæn ud, men helst meget naturlig. Jeg har købt de der askepotampuller, håber de kan sørge for at make-uppen holder hele dagen - er der forøvrigt nogen der har erfaring med dem?

Tror I at det går ggalt hvis man lægger make-uppen selv?

kommer helt I tvivl.. Må man egentlig tage sin egen make up med til frisør/kostmetolog?

vh. Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det gav mig lige noget at tænke over.. Har egentlig tænkt mig selv at gøre, da jeg også er bange for at se malet ud. Vil gerne se pæn ud, men helst meget naturlig. Jeg har købt de der askepotampuller, håber de kan sørge for at make-uppen holder hele dagen - er der forøvrigt nogen der har erfaring med dem?

Tror I at det går ggalt hvis man lægger make-uppen selv?

kommer helt I tvivl.. Må man egentlig tage sin egen make up med til frisør/kostmetolog?

vh. Anne

Jeg forstår ikke jeres angst for at se malet ud hvis i får lagt make-uppen af en prof. De er jo lige netop prof indenfor deres fag, og de kigger først på dig, spørger ind til hvor meget du normalt bruger - og SÅ lægger de make-uppen på dig.

Jeg har nu 2 gange fået lagt make-up hos en prof i forbindelse med at vi på jobbet skulle have taget nye fotos - og jeg syns ikke jeg ser malet ud... eller gør jeg?

Det skal lige siges, at jeg normalt kun bruger lidt mascara og intet andet!

post-17515-1149927125.jpg

:denmarkflag: Lisen

0

Del dette indlæg

Hvis man er bange for at se "malet" ud, kan man jo få en prøve-makeup først. Så kan man se hvordan de gør det, og om det er for meget, og få prøvet nogle forskellige farver. Det skal jeg ihverfald, for jeg tør ikke løbe an med at gøre det selv den dag. Kende bare mig selv, de aftener jeg skal i byen og makeuppen ikke gider gøre som jeg vil!

Knus

0

Del dette indlæg

loreal true match foundation!! eller christian diors det er noget der holder...den går ind og finde din skintone og så vil den ikke efterlade kanter og diverse..bruger den til dqagligt og du kan ikke se på mig at jeg bruger make up... bruger ligledes en pudder der er transperant er meget glad for maxfactors transulent tror jeg det staves sådan....

og så alt efter hvilken farve du har iskabet...jeg selv er meget naturlig og mørk i huden(lysebrun og sommeren) bruger en brun øjenskygge som er meget lys og den kan næsten ikke ses!! og så en vandfast maskara...gå ned og snak med din materialist og sig det som det er du vil ikke se malet ud om hun kan hjælpe!

håber du lan bruge det til noget

knus

camilla

0

Del dette indlæg

Hvis man er bange for at se "malet" ud, kan man jo få en prøve-makeup først. Så kan man se hvordan de gør det, og om det er for meget, og få prøvet nogle forskellige farver. Det skal jeg ihverfald, for jeg tør ikke løbe an med at gøre det selv den dag. Kende bare mig selv, de aftener jeg skal i byen og makeuppen ikke gider gøre som jeg vil!

Knus

mig igen jeg glemte lige og sige at du skal bruge en makeup svamp og så duppe det i ansigtet, så falder det naturligt med din hud og du kommer ikke så meget på ved dette.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde egentlig først tænkt mig at lægge make-uppen selv, men makeupartisten som min frisør kunne tilbyde var så billig at jeg slog til (100 i timen, og hun brugte altså ikke over en time!) Jeg måtte tage min egen make-up med, og det endte faktisk med, at jeg bad hende om at lægge mere mascara på, fordi jeg selv sntes, at jeg var ALT for 'fersk'. Alt i alt en god oplevelse at blive 'nusset om' på dagen, men jeg kunne også sagten have klaret jobbet selv. Det kommer vist basalt an på hvor velbevandret man er i at lægge make-up. Er du ret sikker på hånden og vant til det, så kan du også godt på dagen. Ellers så få hjælp!

:denmarkflag: Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du fundet en løsning, Pia

:bearhug:

Susanne

Niks. chme havde givet mig en mailadresse til en ( tusind tak Christina), men hun kan desværre ikke den dag.

Jeg har spurgt i vores lokale Matas, men det giver lidt problemer pga. ferie.

De vil vist ringe i dag.

Jeg er virkelig ved at være desperat, for jeg VIL bare se ordentlig ud den dag.

Knus

0

Del dette indlæg

SUK SUK.

Christina ( chme) var så sød at anbefale en stylist. Hun kan bare ikke den dag.

Min MATAS kan knageme heller ikke, da dem der gør det, begge har ferie den dag.

Kosmetologen her i byen, kan først op ad formiddagen, hvor jeg så skal komme derned. Duer ikke da jeg skal vies kl. 13 og også har Freja jeg skal tage mig af.

Nå men, jeg ender nok med at gøre det selv så, så nu er det nu at I skal komme med alle jeres fantastiske råd til mig.

Hvordan gør jeg det? Hvad duer og hvad duer ikke?

Jeg ejer følgende:

Youngblood mineral foundation

YSL touche eclat ( tryllepind)

Diverse øjenskygger fra Chane samt 1 lysbrun fra youngblood

En rouge fra bodyshop

Mascara fra Christian Dior, dior show ikke vandfast

Læbestift er jeg ikke gode venner med, da jeg har nogle MEGET følsomme læber pga. en forbrænding. De skaller simpelthen.

BOB BOB, har jeg andet godt? :whistle: JOW, sådan en blyant både til læber og øjne.

Så tøser, frem med de gode råd, hvordan bruges ovenståene så det bliver HELT perfekt?

0

Del dette indlæg

Hej Pia

Jeg kan da klart anbefale at gøre det selv! :biggrin:

Jeg gik ned til MAC-standen i Århus i Magasin med nogle billeder af brude fra nettet hvor jeg godt kunne lide make-uppen og så gik jeg og ekspedienten ellers i gang med at prøve med 10.000 forskellige øjenskygger, rouge, læbestifter m.m.

Da vi så havde fundet den helt rette kombination så tegnede hun alle farverne op på et stykke papir hvor der i forvejen er tegnet et øje - så jeg efterfølgende selv kunne se hvordan øjenskyggen skulle lægges! :blushsmiley:

Jeg var bare så glad for det - og kan nu efterfølgende bruge al make-uppen til daglig!

Held og lykke med det!

Knus Karen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan kun pippe med om MAC.

Det var virkelig en hjælp for mig. Nu har jeg øvet mig nogle gange med et øje på tegningen - jeg fik en tegning af et helt ansigt med ALT tegnet ind. Jeg bliver mere og mere sikker på, at jeg kan gøre det selv. Jeg skal liiiiige have lidt mere øvelse med den lille potte med eyeliner og penslen jeg har fået. Men ellers kører det.

Så prøv det prøv det. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

:biggrin:

Anna

0

Del dette indlæg

Du får lige en pm mere.

Derudover kan jeg også anbefale mac. Gå ned og få lagt en make up - så tegner og fortæller de med farver, hvordan du skal lægge det osv. Og det koster vist 150 kr, men ikke hvis du køber noget samtidig. Og en lipgloss er jo go i tasken den dag..... :biggrin:

Kh Christina

0

Del dette indlæg

Jeg betalte ikke noget for at få det lagt i Magasin. Jeg gik hjem og tænkte over det, også for at se make-uppen i udendørs belysning - og gik oven i købet derned igen og fik lagt præcis samme make-up flere uger senere bare for at være helt sikker!! Så top service til Mac i Magasin Århus!! (jeg får altså ikke profit el.l. :blush: )

:bearhug: Karen :loveflag:

0

Del dette indlæg

Jeg stemmer også på Mac, skal selv der ned på torsdag, og her i Odense koster det også 150 kr, men da jeg jo regner med at købe de fleste af produkterne er det jo gratis. Mac damen sætter 1 1/2 time af til at tegne, fortælle og male mig og så skal jeg jo bare hjem og øve mig bagefter. Men ved at de i nogle Matas er søde til at gøre det samme.

:loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg stemmer også på Mac, skal selv der ned på torsdag, og her i Odense koster det også 150 kr, men da jeg jo regner med at købe de fleste af produkterne er det jo gratis. Mac damen sætter 1 1/2 time af til at tegne, fortælle og male mig og så skal jeg jo bare hjem og øve mig bagefter. Men ved at de i nogle Matas er søde til at gøre det samme.

:loveflag:

Hej Tine

Vil du ikke være en snut og skrive herinde igen, når du har prøvet MAC. Sjovt da jeg var derinde, sagde hun slet ikke noget om at det kostede noget, men har du fået en tid i forvejen?? og hvornår har de tider??

Knus :bearhug: Sarah

0

Del dette indlæg

:blink:

Hej Tine

Vil du ikke være en snut og skrive herinde igen, når du har prøvet MAC. Sjovt da jeg var derinde, sagde hun slet ikke noget om at det kostede noget, men har du fået en tid i forvejen?? og hvornår har de tider??

Knus :bearhug: Sarah

Hej Sarah

Ja jeg bestilte en tid i lørdags, til torsdag kl 14. De har tid til at ligge make-up fra kl 14 (mener jeg), om formiddagen står de kun en i standen og kan derfor ikke. Jeg skal nok vise billeder når jeg kommer hjem.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

for at finde den rigtige farve. kan man lave en farve prøve på bagsiden af håndldet. så går man ikke helt galt i byen.

Når du lægger den på, så brug dine hænder. så vil du få den bedste fordeling af farven. så undgår du strygmærker fra en svamp og husk ikke at stoppe ved kæbebenene, smør gerne lidt farve ned på halsen, så det ikke bliver for markant en overgang. og det samme med pudder.

god fornøjelse :blink:

lone

0

Del dette indlæg

Hej Lone.

Det der med bagsiden af hånden er altså bare en skrøne (har en makeup artist fortalt mig) Prøwww.vasketid.dk at holde dit håndled op til dit ansigt - det er altså ikke den samme farve (I hvart fald ikke hos mig)

Jeg har lært, at du skal prøve en foundation ved kæbelinjen, læg genre tre forskellige nuancer. Vent fem minutter og den du IKkE kan se, det er din farve.

Og så skal man selvfølgelig huske at have en sommer og vinterfoundation, så man kan blande alt efter årstid og kulør.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer