arno

arno's eksamensPANIKtråd

51 indlæg i dette emne

...og jeg skifter mellem at være et rystende nervevrag, og at det "nok skal gå"... :balloon:

Lider desværre af en totalt irrationel eksamensangst, som har frarøvet mig stort set ALT det jeg har læst de sidste uger. Kan intet huske, og det er en rigtig grim fornemmelse - dagen før eksamen. Men jeg har fortalt min underviser om mit problem, og så får vi at se hvad der sker.

I morgen skal jeg snakke i 50 min om den opgave som jeg afleverede først i maj måned. COMPUTERSPIL I DANSKUNDERVISNINGEN, Sims2, storyline, logbog, undervisningsforløb og "tage udgangspunkt i elevernes hverdag", er nogle af nøgleordene i min fremlægning. Jeg er vel nok nogenlunde okay inde i stoffet, men er rystende nervøs for om jeg har fejldisponeret. Så lige nu sidder jeg og omskriver min disposition - smider væk og starter forfra, i een uendelighed. Men i sidste ende BØR det gå op i en højere enhed (håber jeg).

Det er ellers et virkeligt spændende felt jeg har valgt til min eksamen. Det er ret nyskabende at ville anvende reelle computerspil direkte i undervisningen, så jeg kan læne mig op af at jeg i hvert fald ved lidt mere om emnet end i hvert fald min underviser :) Dvs jeg har rige muligheder for at "overraske", og det tror jeg er godt nok...

PUHA! Skulle vist bare lige have luft for mine frustrationer!! Håber I bærer over med denne PANIKtråd - bare lige til på mandag, hvor jeg har min SIDSTE eksamen (mundtlig tysk). Så kan jeg slappe lidt af; og så skal jeg i gang med at forberede min praktik + bacheloropgave... :balloon:

14.06.2006

Hvor ER det dejligt at have det overstået!! Nu kan jeg pludselig trække vejret igen, og det er gået op for mig at sommeren jo egentlig rent faktisk ER kommet til Danmark :) ...at den så liiiiige ikke ligefrem er tilstede i lige i dag, det er en anden sag...

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke.....og må nok indrømmet at jeg IKKE savner at læse og gå til eksamen. Jeg har dog aldrig lidt af eksamensangst, heldigvis. Jeg håber du klarer det og slipper for for mange nerver.....det lyder da til at du bare har styr på det.....så vis dem hvad du kan!!!!! :)

knus SIGNE :)

0

Del dette indlæg

Held og lykke.....og må nok indrømmet at jeg IKKE savner at læse og gå til eksamen. Jeg har dog aldrig lidt af eksamensangst, heldigvis. Jeg håber du klarer det og slipper for for mange nerver.....det lyder da til at du bare har styr på det.....så vis dem hvad du kan!!!!! :)

knus SIGNE :)

Tak for knuset, Signe... Det får jeg absolut brug for i morgen!!

Jeg FØLER ikke at jeg har styr på det - men måske har jeg det alligevel...??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

held og lykke med eksamen det skal helt sikkert nok gå rigtig godt imorgen.

Forstår din nervøsitet. men det er snart overstået

TAK Jette... Jeg GLÆÆÆÆÆÆDER mig til at det er overstået, og jeg krydser fingre for at jeg består, så jeg ikke skal igennem det helvede igen!! Dét ville bare være træls...

Held og Lykke med eksamen!

Sidder selv i samme kattepine lige nu - så kan nemt følge dig! I det mindste er det snart overstået for dit vedkommende! PÅ mandag kan du læne dig tilbage og nyde ferien!

Knæk og Bræk med eksamen!

Ja... På mandag kan jeg lige slappe af i et par dage, og så skal jeg i gang med praktikforberedelse og bacheloropgave. Men det er ikke så slemt som disse to DUMME eksamener!! Ville ønske at jeg kunne hoppe let og elegant over dem, men det kan jeg jo desværre ikke... Får også karakteren for min skriftlige danskopgave i morgen - den er jeg MEGET spændt på!!

0

Del dette indlæg

Tag det helt roligt Arno, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at det kommer til at gå rigtig godt!

50. min. samtale om dit emne, det kan du sagtens. :balloon:

PØJ PØJ :)

:) Putti som har 12 undervisningsdage tilbage (minus teater på Spøttrup borg, boldstævne og sidste skoledag)

0

Del dette indlæg

Åh, kæreste Arno, jeg VED, at du kommer til at styre showet!!! :)

Det kommer til at gå rigtigt godtk, er jeg sikker på! :)

Men derfor skal jeg nok krydse mine fingre alligevel :balloon:

Jeg vil tænke på dig :bearhug:

:balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tag det helt roligt Arno, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at det kommer til at gå rigtig godt!

50. min. samtale om dit emne, det kan du sagtens. GP

PØJ PØJ :)

:biggrin: Putti som har 12 undervisningsdage tilbage (minus teater på Spøttrup borg, boldstævne og sidste skoledag)

Puha... Håber du har ret... Jeg opgav at læse i går, og har ikke åbnet en bog i dag. Blev bare endnu mere forvirret og fortvivlet over at jeg ikke kunne opfange NOGET som helst af det jeg sad med. Så jeg har langt fra læst alt det som jeg burde/ville. Men men - jeg tager det som det kommer. Det ER jo "bare" en samtale, som du selv skriver... Og jeg er sgi go' til at snakke!! :biggrin: Jeg skal lade være med at stille de tårnhøje forventninger til mig selv, men det er bare slet ikke nemt.

Har lige fundet et stykke papir hvorpå der står følgende om den mundtlige eksamen: "Den mundtlige eksamination tager afsæt i opgaven, men der forventes en uddybende samtale om den. Sørg for at forholde dig selvstændigt reflekterende ift opgavens emne.

Der skal altså inddrages andre perspektiver, sammenlignes med andet stof evt fra det læste pensum, eller man kan uddybe opgavens fagdidaktiske perspektiver mv. I den skriftlige opgave kan der også inddrages korte perspektiverende tekster, der evt uddybes/analyseres ved den mundtlige prøve. Der må således IKKE inddrages NYE tekster ved den mundtlige del af eksamen."

- det lyder da meget nemt, gør det ikk'?? :) Jeg skal bare forholde mig, og perspektivere over min egen opgave. Det kan da ikke være svært... :blink:

Lige et stort :balloon: specielt til dig, Putti! Du har været en større hjælp end du regner med...

Åh, kæreste Arno, jeg VED, at du kommer til at styre showet!!! :balloon:

Det kommer til at gå rigtigt godtk, er jeg sikker på! :)

Men derfor skal jeg nok krydse mine fingre alligevel :blink:

Jeg vil tænke på dig :biggrin:

:bearhug:

TAK for tankerne... Jeg skal ind kl 10:40, og er ude kl 11:40. Ved ikke hvornår jeg er hjemme igen, men skal NOK skrive hvordan det gik. Håber virkelig at jeg består, så jeg ikke skal tumle med den dumme eksamen endnu en gang... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Lige nu går det VÆLDIG fint med alle mine tanker og overvejelser! Jeg synes pludselig ikke at det er så slemt, og sidder og tumler med disposition, som jeg gerne skulle have færdig "ikke-for-sent" i dag.

LIGE NU kan jeg sagtens overskue det, selvom sommerfuglene stadigvæk tanser tango i min mave... Håber at denne følelse vil fylde MEGET i morgen!!

0

Del dette indlæg

...et lille spørgsmål:

Hvem er det egentlig som oprindeligt udtænkte "Storyline-Pædagogikken"?? Ved at den bliver kaldt "Den skotske metode", men hvad hedder dem/den som står bag det hele??

0

Del dette indlæg

Sorry Arno at jeg lige lod dig hænge, Maja fik næseblod.

Fred Rendell og Steve Bell begge fra University of Strathclyde, Inservice Division, der står for efter- og videre-uddannelse af lærere, i Glasgow. Det var de ihvertfald da jeg gik på sem.

En af storyline-guruerne her i Danmark er finn W. Mosegaard (Han er næsten min nabo) han har en masse guf om storyline på acskive.

PØJ igen

:) Putti

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke :) Er sikker på, at du nok skal brilliere. Bare være forberedt på at du måske når 1/3 del af din disposition, hvorefter resten er fri snak :balloon: Og så går 50 min. faktisk ret hurtigt - de skal jo også votere - det trækker jo 10 min. fra. Jeg synes i hvert fald, at mine eksamener gik lynhurtigt - og bagefter har man altid tanken: Fik jeg nu sagt alt det, jeg ville? Og det må man så bare stole på, at man gjorde.

Husk at tage en flaske vand med ind, hvis du lige trænger til 3 sek. tænkepause. :)

0

Del dette indlæg

Fred Rendell og Steve Bell begge fra University of Strathclyde, Inservice Division, der står for efter- og videre-uddannelse af lærere, i Glasgow. Det var de ihvertfald da jeg gik på sem.

En af storyline-guruerne her i Danmark er finn W. Mosegaard (Han er næsten min nabo) han har en masse guf om storyline på acskive.

TUSIND tak - endnu en gang - for navnene!! Jeg kunne bare slet ikke finde dem nogen steder... De er nu skrevet i mit eksamenspapir/huskeseddel. Jeg HAR faktisk været omkring Mosegaard :balloon:

:)

Held og lykke :balloon: Er sikker på, at du nok skal brilliere. Bare være forberedt på at du måske når 1/3 del af din disposition, hvorefter resten er fri snak :bearhug: Og så går 50 min. faktisk ret hurtigt - de skal jo også votere - det trækker jo 10 min. fra. Jeg synes i hvert fald, at mine eksamener gik lynhurtigt - og bagefter har man altid tanken: Fik jeg nu sagt alt det, jeg ville? Og det må man så bare stole på, at man gjorde.

Husk at tage en flaske vand med ind, hvis du lige trænger til 3 sek. tænkepause. :)

Den med vandet vil jeg huske... Det er altid rart med en lille tænkepause!

Jeg har 60 minutter i alt, så voteringen ER "fraregnet"... Men ellers - jo jeg håber da at tiden kommer til at flyve afsted, så jeg kan få min DOM (og min karakter for min skriftlige eksamen, som jeg er MEGET spændt på!).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:)Held og lykke arno :)

Du skal nok klare den - det er jeg 100% sikker på!!!

Tak... Jeg SUGER alle jeres "HELD OG LYKKEr" til mig, og gemmer dem i en stor tank inden i mig!

Har lige printet det sidste af min disposition + beskrivelse ud, og vil sætte mig ind i stuen og KLIPPEKLISTRE lidt, og sætte nogle modeller på små papkort. Det giver sådan et dejligt overblik, synes jeg.

Så vil jeg læse opgaven igennem en sidste gang, og så i seng med mig. Kan sikkert slet ikke sove (er allerede helt varm i hovedet af at være oppe og køre), men så kan jeg da ligge og tænke lidt på ingenting.

Og så op kl 8:45 i morgen - og afsted med bussen 9:35. Eksamen 10:40-11:40. Og så kan jeg forhåbentlig trække vejret dybt, og kalde mig DANSKLÆRER!!

0

Del dette indlæg

Postet billede

ZIGZAG modellen

...var der nogen der sagde OVERSKUD?? Næh... Det har jeg ikke noget af, men jeg lavede ovenstående da jeg var allermest træt af det hele. ZIGZAG modellen er en af de elementer som jeg har med i min eksamensopgave, og jeg trængte lige til at gøre lidt grin med den.

Tager den med til min eksamen i morgen, og vil tænke på jer når jeg kigger på den!

0

Del dette indlæg

Øv... Har det virkelig skidt til morgen. Der er 2 timer til at det går løs, og jeg har lige været ude og brække mig :)

Skal afsted om 3 kvarter, og så må jeg bare gøre mit bedste. Men hvor ER det dog træls at jeg har det som jeg har det... Ville ønske at jeg havde det anderledes, men desværre går det sådan her - HVER gang. Så jeg har endnu en helvedesdag på mandag :)

Men tak for jeres lykønskninger og tanker - jeg håber de hjælper mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ER i live, men FØJ en eksamen... Jeg gik totalt i sort, og kunne stort set ingenting huske.

Men jeg fik da 7... Så jeg bestod. Og det var jo det jeg kom efter. Fik 8 i min skriftlige eksamen (fik karakteren samtidig), og gennemsnittet på mit hold lå på 7, så jeg er GANSKE tilfreds med dén karakter!!

Men den mundtlige del gik bare SÅ dårligt... Gruer allerede for min tyske eksamen på mandag.

0

Del dette indlæg

Øv, det lyder som en hård eksamen...

7 er godt nok ikke den højeste karakter i verden, men jeg lover dig at skolerne er stort set ligeglade med karaktererne, det vigtigste er dit "gode ry" og dine udtalelser, samt ikke mindst din fremtoning til en evt. samtale.

Men hver ting til sin tid!

Nu er den formentlig hårdeste eksamen overstået, i hvert fald nok den hvor der forventes mest, og så håber jeg at du er frisk igen til din tyskeksamen!

Rigtig meget held og lykke - følger lidt med her i din tråd!

(Blev selv uddannet i 2004 fra lærerseminariet)

Redigeret af Idonno
0

Del dette indlæg

Øv, det lyder som en hård eksamen...

7 er godt nok ikke den højeste karakter i verden, men jeg lover dig at skolerne er stort set ligeglade med karaktererne, det vigtigste er dit "gode ry" og dine udtalelser, samt ikke mindst din fremtoning til en evt. samtale.

Men hver ting til sin tid!

Nu er den formentlig hårdeste eksamen overstået, i hvert fald nok den hvor der forventes mest, og så håber jeg at du er frisk igen til din tyskeksamen!

Rigtig meget held og lykke - følger lidt med her i din tråd!

(Blev selv uddannet i 2004 fra lærerseminariet)

Jeg har haft MANGE dårlige og hårde eksamener bag mig - denne var ikke den værste, for jeg brød da trods alt ikke totalt sammen mens jeg var inde; jeg kunne "bare" ikke huske noget... Jeg gik totalt i sort, og det undrer mig meget at jeg fik et 7tal!! Jeg havde en fornemmelse af at jeg ikke ville bestå.

Et 7tal er ikke det højeste; men det er heller ikke det laveste. Og det er ikke mindre BESTÅET. Og det skal jeg huske. Det er jo rigtigt nok ikke karaktererne som skolerne kigger på når man skal "derud"... Men det er da totalt forvirrende med mine, for jeg har alt mellem 5 (fra da 5 var BESTÅET) og 11 på mine papirer. Underligt - men det afhænger helt af hvordan jeg havde det lige den dag.

Nu venter min tyskeksamen på mandag. Der er UENDELIG kort tid til, og jeg har lidt svært ved at overskue hvordan jeg skal nå det... Jeg havde egentlig planer om allerede at starte i aften, men er totalt drænet. Så jeg tager en slapper, og klør på i morgen og i weekenden. Og så skal jeg bare bestå den tyske eksamen; bare et 6tal, og så smiler jeg bagefter! Så er der nemlig MÅNEDER til at jeg skal aflevere det næste - min bacheloropgave. Den skal så også LIIIIIIIIGE forsvares, men det skulle efter sigende ikke være helt så slemt... (AL eksamen er slem :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg

Nu vil jeg slet ikke begyndt at tale om bachelor-eksamen (min var nemlig et helvede), det skal du ikke fokusere på endnu :balloon:

Tror det er meget fornuftigt det du har valgt med ikke at tænke på tysk eksamen i dag, det kan ens hovede da slet ikke omstille sig til lige med det samme!

Og det du fortæller med at dine karakterer svinger lidt alt efter hvordan du har det på dagen - det viser hvor SINDSSYGT og forældet og misvisende det er med eksamenskarakterer.

På nogle seminarier får man ingen karakterer, går heller ikke til eksamen, tilgengæld får man en røvfuld udtalelser af alle ens lærere gennem årene. Se DET giver jo mening - omend det tager temmelig meget længere tid at kigge sådan en ansøgning med 50 bilag igennem!

Og ja, du skal fa... bare bestå den tyskeksamen. Bare have den overtsået!!

Tusind gange held og lykke! ;)

0

Del dette indlæg

Nu vil jeg slet ikke begyndt at tale om bachelor-eksamen (min var nemlig et helvede), det skal du ikke fokusere på endnu :balloon:

Tror det er meget fornuftigt det du har valgt med ikke at tænke på tysk eksamen i dag, det kan ens hovede da slet ikke omstille sig til lige med det samme!

Og det du fortæller med at dine karakterer svinger lidt alt efter hvordan du har det på dagen - det viser hvor SINDSSYGT og forældet og misvisende det er med eksamenskarakterer.

På nogle seminarier får man ingen karakterer, går heller ikke til eksamen, tilgengæld får man en røvfuld udtalelser af alle ens lærere gennem årene. Se DET giver jo mening - omend det tager temmelig meget længere tid at kigge sådan en ansøgning med 50 bilag igennem!

Og ja, du skal fa... bare bestå den tyskeksamen. Bare have den overtsået!!

Tusind gange held og lykke! ;)

Jeg ville ønske at jeg kunne få udtalelser af mine undervisere i stedet for disse R Ø V syge karakterer og eksamener!! Jeg KAN nemlig godt; men bare ikke under det pres som den grønne dug udsætter mig for.

Det ses tydeligt på mine karakterer hvor godt/dårligt jeg har haft det den dag, og det viser absolut et urealistisk billede af min kunnen. Men det er nu engang den måde verden har valgt at betragte/veje vores kunnen, og så må vi jo bare hænge så godt i som muligt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer