Guest krebs

Forslag til vegetar mad

15 indlæg i dette emne

Hej Piger

Kender I til en eller anden vegetar ret? Min søster har fra barnsben af aldrig spist kød ej heller fisk. Nu kan feststedet komme med forslag, men de sagde også, at hvis vi havde en idé eller to var vi velkomne med det.

Det må gerne være noget rigtig lækkert både til forret og hovedret.

På forhånd tak

Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, nu er vegatarretter ikke min stærke side, men hvad med en lækker grænsagstærte eller måske grønsagssuppe.

Prøv at søge lidt på nettet - man kan finde mange lækre opskrifter, hvis man lige kigger lidt efter det.

Held og lykke med det :)

:)

sbj

0

Del dette indlæg

Suppe synes jeg ikke er så mættende, hvis jeg skal være helt ærlig ej heller synes jeg det er særligt indbydende.

Jeg har skam spurgt hende, og hendes svar er som altid "alt kan jeg lide" På hotel Josty fik hun faktisk ret kedelig ret, men tilgengæld fik hun til vores fætters bryllup rigtig lækkert mad. Jeg har spurgt dem ad, hvad det var hun fik og de kan desværre ikke huske det.

Min søster kan heller ikke huske, hvad der var i de to retter, men hun synes det var lækkert.

Så... hvis I har nogen gode forslag til noget lækkert og lidt anderledes, så tages det imod med kyshånd.

Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige googl'et lidt

Forret

Canneloni med vegetarisk fyld

Stegte nudler m. tofu og grønt

Bagte kartofler med zucchinifyld -eller andet fyld

Dildpandekage med rodfrugter

Stir-fried grøntsager med pasta, fetina og valnødder

Hovedretter

Filopose fyldt med linse/svampe ragout tilsmagt hvidløg. Serveres med squash/gulerods lasagne og brøndkarse flødesauce.

0

Del dette indlæg

Har lige googl'et lidt

Forret

Canneloni med vegetarisk fyld

Stegte nudler m. tofu og grønt

Bagte kartofler med zucchinifyld -eller andet fyld

Dildpandekage med rodfrugter

Stir-fried grøntsager med pasta, fetina og valnødder

Hovedretter

Filopose fyldt med linse/svampe ragout tilsmagt hvidløg. Serveres med squash/gulerods lasagne og brøndkarse flødesauce.

Selv mig som ææælsker kød syntes at disse forslag lyder lækre..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm..

Nu har jeg jo en svigerfamilie som er vegetare så mon ikke jeg kunne finde på et par retter, jeg skal dog ud af døren lige om lidt og til min eksamen, men jeg lover at vende tilbage senere

Knuz Mia :)

0

Del dette indlæg

Nu har jeg lavet vegetarmad i mange år og jeg vil give jer et råd. Vælg en menu til vegetaren der ligger så tæt smagsmæssigt op af det I andre får. Det kan være decideret uappetitligt, at få servereret thaimad eller italiensk, hvis resten af selskabet får klassisk dansk. Duftene fra jeres mad og tilbehøret kan nemt stå i en skærende kontrast til vegetarmaden, ligesom vin, dessert og alt andet slet ikke vil passe sammen.

Fortæl og hvad I andre skal have og så kommer jeg gerne med forslag :-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv vegetar, og jeg må nok indrømme, at jeg dømmer restauranter etc. udfra hvor fantasifuld, de kan finde på at kreere mad til mig..

jeg har således været på nogle rigtig "fine" restauranter, hvor jeg egentlig ikke gider at komme en anden gang, fordi deres vegetarmenu nærmest ikke rakte til andet end salat og grøntsagstærte..ja sorry, men for mig er det kedelig mad, som jeg absolut ikke forventer på en restaurant, og jeg vil gerne slå fast, at vegetarmad kan være ALT ANDET end kedeligt :bearhug:

Nå, men det var lige en anden historie, nu til det, du efterspørger;

Jeg vil gerne foreslå cremet svampeblanding i filodejspakke, det er bare superlækkert! .. og så er der også sådan noget som ristet gedeost med små sprøde salater....

marineret artiskok med cherrytomater, oliven og fetaost...

...madpandekager med cremet grøntsagsfyld....

Jeg skal nok lige se, om jeg kan komme i tanke om mere...for tro mig, der er masser, det er bare lige med at få øjnene op for det :blush:

0

Del dette indlæg

Kære Frøken Smil

Tusind tak for dine forslag, men da jeg ikke selv er vegetar, er det som du indtil nu har nævnt forretter eller hur? :blush:

Jeg skal ind og tale med dem den 21. juni skulle den 12. juni men min datter fik Roskildesyge, så der var bare ikke noget at gøre ved.

Jeg vil gerne skrive til dig de menuer som Fredensborg Store Kro kommer med, så kan du lige fortælle mig, hvad du synes lyder rigtig godt og hvad der lyder mindre godt. Gider du det?

Men kom endelig med flere forslag.

:bearhug: fra Krebsen

0

Del dette indlæg

Kære Frøken Smil

Tusind tak for dine forslag, men da jeg ikke selv er vegetar, er det som du indtil nu har nævnt forretter eller hur? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Jeg skal ind og tale med dem den 21. juni skulle den 12. juni men min datter fik Roskildesyge, så der var bare ikke noget at gøre ved.

Jeg vil gerne skrive til dig de menuer som Fredensborg Store Kro kommer med, så kan du lige fortælle mig, hvad du synes lyder rigtig godt og hvad der lyder mindre godt. Gider du det?

Men kom endelig med flere forslag.

:biggrin: fra Krebsen

Hej Krebs

Jeg bistår også gerne med gode råd (har selv været vegetar i over 10 år og har meget erfaring med vegetarmad til andre også) :-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer