Annett

Oktober brude

27 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Min kæreste og jeg går i bryllupstanker. :yllove: Pga. andre bryllupper i vennekredsen og rejser i familien, så er vi endt på en dato i oktober. Vi havde nok begge forestillet os et forårs/sommerbryllup, men da vi begge fylder 30 år i oktober og november i år, synes vi på den anden side også, at et efterårsbryllup kunne være fint. :bearhug:

Men jeg kan ikke rigtig finde andre, der også har valgt et efterårsbryllup. Da vi stadig overvejer brylluppet, så er vi efterhånden ved at have travlt med planlægningen, men det er jeg nu ikke så nervøs for. Jeg vil bare meget gerne høre om andre oktober brude, deres valg af farver, deres begrundelse for efterårsbryllup, følelser og alt mulig andet. Alt er velkommen - så det er bare igang på tasterne, så jeg kan blive overbevist om, at et efterårsbryllup lige er sagen for os ;)

Glæder mig til at høre fra jer :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg skal selv gigtes i oktober nærmere d. 7 oktober. Vores valg af datoen er såre simpel. Vores arbejde bevirker, at vi kun kan holde det i oktober, ,januar,februar og marts måned. Da vi har nogle venner som skal giftes næste år til marts, ja så var det oktober måned der vandt. Jeg er nu ikke ked af, at det bliver et efterårsbryllup. Det kan stadig godt være varmt i vejret og farverne på træerne er smukke.

Vi har ikke fået planlagt andet end at kirken er bestilt, festen foregår hjemme hos os selv i et telt. Pu ha må vist hellere til at komme i gang med planlægningen.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

0

Del dette indlæg

Vi skal også "giftes" i oktober.

Dvs. vores første vielse er i Canada i september, men så skal vi have det man her kalder "renewal of vows" i Dublin den 7. oktober.

Det bliver fuldstændig lige som et almindeligt bryllup, så jeg planlægger som var det et sådant :(

:bearhug:

Anna

0

Del dette indlæg

Hej,

Vi har bevidst (nå ja, nok mest for min skyld) valgt 14. oktober. Jeg synes efteråret er den smukkeste tid på året. Træerne har fantastiske farver. - sommeren er overstået med vand i kroppen, løbende øjne og "pollen-nysen".

Tænker på at udnytte tusmørket med levende lys i kirken, indenfor og i haven.

Held og lykke med planlægningen

Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for svar - og jeg kan kun give dig ret i, at efteråret er utrolig smukt. Levende lys i kirken overvejer jeg også, men vi skal (evt.) vies kl. 14.30. Jeg tænker bare mest på bryllupsbillederne, som jeg meget gerne vil have taget udenfor. Og for det første er efteråret jo ikke altid så stabilt i vejret og for det andet, så er det måske for mørkt ?

Ja, der er mange ting at overveje, men vi skal vist ikke overveje for længe, hvis det overhovedet skal blive til et bryllup i stedet for en 30 års fødselsdag :(

Glæder mig til at høre fra andre :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi skal også giftes i oktober, den 27. for at være nøjagtig :bearhug: Både fordi, det er supersmukt og romantisk om efteråret, men også fordi, jeg simpelthen ikke orker at rende rundt i stor kjole, hvis der er 30 grader udenfor -HAHA-

Var der ikke noget om, at der skulle dannes en lille "klub" herinde for os efterårsbrude?? :blush:

0

Del dette indlæg

Jo vi må heller lave en klub, jeg ved bare ikke hvordan.... :bearhug:

vi skal giftes d. 21oktober, datoen er valgt i første omgang fordi vi bor på landet, og i sommer er der høst, men jeg elsker også efteråret og er ikke til det meget varme vejer.

vi har helt bevist valgt at det ikke skal være et forsinket sommerbryllup, så vi vil bruge efterårs farverne til borddækning mm. jeg tor vi bla. vil finde nogle flotte blade og ligge på borderne, men ellers brandt orange/rød og støvet grønt, det passer jo også til kjolen.

knus Janne

0

Del dette indlæg

Vi skal også giftes d. 21/10-06 og vi valgte datoen fordi det var der hvor vi kunne få vores feststed - Prindsen - til en lidt billigere pris -HAHA- vi ville faktisk helt have været viet i september.

Men nu er det bare fedt, jeg har idag gået rundt i haven, og nydt solen - og tænk "for pokker, godt jeg ikke skal i min kjole idag" :denmarkflag: det havde simpelthen været for varmt.

Nu give oktober mrd os lov til at være festklædte, farverne er varme på træerne, og vi kan synge "nu falmer skoven trindt om land" i kirken (en af mine klare favoritsange)

Og så kan man rigtig lure en masse tricks af hos dem der bliver viet her henover sommeren :blush:

:bearhug: Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HEj..

Vi skal også giftes i Oktober d.7...

Grunden: Han friede den dato, og så elsker vi begge efteråret.. Alle skovens farver

og netop det med det ikke er så varmt.. Tilpas til at have kjole på uden jakke, men

gerne en stola.. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Hep hep lad os få en klub til oktober brude... :biggrin:

0

Del dette indlæg

:biggrin: Feststed, musik, kirke og mad er nu booket til d. 7. oktober - vi skal giftes. Uha jeg får pludseligt lidt stress - vi har jo kun 4 mrd. til planlægningen. Men det skal nok gå http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Lad os endelig starte en klub. Jeg glæder mig til at høre om alle jeres planer med et efterårsbryllup. Jeg mangler selv idéer til bordpynt med videre.

Det er skønt at høre fra jer :super:

0

Del dette indlæg

Hej......

Tillykke med datoen. Jeg synes også der er mange fordele ved et efterårsbryllup. Både det med at man ikke sveder helt vildt, og også det med de flotte efterårsfarver.

Hvor skal I holde bryllupet? Og har du selv mulighed for at lave/bestemme pynten på bordene og koordinere farverne? Ja, jeg er lidt nysgerrig.

Held og lykke med forberedelserne.

Mange hilsner fra Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke sat en dato 100% endnu. Men alt tyder på et efterårsbryllup. Der er MANGE årsager.

1. Elsker efterår!

2. Det er hyggeligt at kunne sidde ind, servere varm cider som velkomstdrink,evt. arrangere køretur for alle gæsterne på ladet af en traktor/hestevogn

3. Jeg kan godt lide sæsonens mad. Vildt, svampe æbler m.m.

4. Farverne! Har fundet en gammel kampestenslade i Sverige der forhåbentlig bliver dækket op i gyldne og rav toner med masser af levende lys, træ og rustik hygge.

5. Vi drukner ikke i ferier og en masse andre bryllupper.

6. Det er ikke for varmt.

7. Det ermuligt at få aftaler. Alt og alle er ikke booket indtil 2009.

Ønske nummer to ville være vinterbryllup med kanetur og snemandsbygning. Men at satse på sne iDK holder bare ikke.

/Fortuna

(Stemningsbillede)

post-19641-1150831431.jpg

Redigeret af Frk.Fortuna
0

Del dette indlæg

Nej hvor det lyder hyggeligt.

det der varme cider, er det bare at varme det, og hvad kan man komme i af lidt pynt?

hvad servere i på stedet når gæsterne kommer. Vi vil flytte vielsen til kl 15 for at kunne nå det, så er gæsterne i forsamlinghuset kl ca 16, vi er der ca. kl 17.

de skal have mulighed for øl, vand og kaffe, men hvad skal de have til?? og velkomst drikken skal de først have når vi kommer. jeg regner med vi går til bords kl 18.

Janne :blink:

0

Del dette indlæg

Det er dejligt at høre fra andre oktober-brude :blink: Det lyder som mange spændende planer og idéer, I har. Jeg vil meget gerne høre mere :bearhug:

Og jeg er efterhånden selv blevet rigtig godt tilfredse med, at det bliver et efterårsbryllup. Vi er jo ikke i så gd tid med planlægningen, så I har ret i, at det er nemmere at booke det forskellige. Pånær har jeg lige fået besked fra Torben Thorhauge, at han er booket, og ha ville jeg gerne have haft :bearhug: Jeg må på jagt efter en anden.

Men vores fest skal holdes i Phønix-huset i Ikast. Det fungerer som et slags forsamlingshus, så man kan ordne alt selv, hvis man er til det. Vi betaler os nok fra det meste, men alt det er slet ikke besluttet endnu. Men det er da spændende det hele. Og på lørdag skal jeg ud og prøve brudekjole for første gang. FEDT :yay:

0

Del dette indlæg

Her er en opskrift på varm cider. Den er fra Fejø (dem med æbleplantagerne) Jeg har prøvet den - og den smager simpelthen så godt. Dog er det vigtigt at bruge en kvalitetscider... billige ciderflasker smager for syntetisk og for meget af sukker.

Varm cider på en kold dag (4 pers.)

1 liter cider

1 spsk revet appelsinskal (økologisk)

2 spsk citronsaft

2 spsk muscovado råsukker

2 stænger hel kanel

2 hele nelliker

1 knivspids kardemomme

Varm cideren op til kogepunktet med revet appelsinskal, sukker, kanelstænger, nelliker og kardemomme. Skru ned når kogepunktet nås og lad det simre i 10 minuter. Si væsken eller hæld den gennem et tefilter. Tilføj citron og smag evt til med ekstra sukker. Hæld op i glas pyntet med en tynd spiral af appelsinskal og en kanelstang, og forsynet med en teske til at aflede varmen.

Når det kommer i glas, ville jeg sagtens servere det som velkomstdrinks - sammen med forskellige mørke øl og måske en apple-martini.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er en opskrift på varm cider. Den er fra Fejø (dem med æbleplantagerne) Jeg har prøvet den - og den smager simpelthen så godt. Dog er det vigtigt at bruge en kvalitetscider... billige ciderflasker smager for syntetisk og for meget af sukker.

Varm cider på en kold dag (4 pers.)

1 liter cider

1 spsk revet appelsinskal (økologisk)

2 spsk citronsaft

2 spsk muscovado råsukker

2 stænger hel kanel

2 hele nelliker

1 knivspids kardemomme

Varm cideren op til kogepunktet med revet appelsinskal, sukker, kanelstænger, nelliker og kardemomme. Skru ned når kogepunktet nås og lad det simre i 10 minuter. Si væsken eller hæld den gennem et tefilter. Tilføj citron og smag evt til med ekstra sukker. Hæld op i glas pyntet med en tynd spiral af appelsinskal og en kanelstang, og forsynet med en teske til at aflede varmen.

Når det kommer i glas, ville jeg sagtens servere det som velkomstdrinks - sammen med forskellige mørke øl og måske en apple-martini.

/Fortuna

Mange tak Fortuna, det lyder rigtigt dejligt, det må vi prøve.

servere i noget at spise der??

ja der er vel nok meget der skal være på plads, jeg går igang med indbydelser i morgen.

Janne

0

Del dette indlæg

Hejsa :bearhug:

Jeg kan KUN tilslutte mig ideen om et oktoberbryllup.. Vi blev gift 15. oktober sidste år og havde den mest fantastiske dag nogensinde.

Først og fremmest er det jo i virkeligheden ikke dato og årstid det hele handler om, men JER TO !! Og uanset hvornår I vælger at lægge dagen, så bliver den helt perfekt for jer. Så hvil i dig selv og glæd dig over at ikke ret mange andre står brud samme dag som dig.. :blink:

Vi var spændte på vejret, men endte med den allersmukkeste oktoberdag jeg nogensinde har oplevet. Ikke en sky på himmelen og helt op til 18 grader - det var simpelthen perfekt -HAHA-

Jeg får stadig kuldegys af at tænke på hele stemningen omkring brylluppet- planlægning, kjolekøb og lidt stress over alt det, der bare ikke lige vil som det skal - det er virkelig charmen ved det hele.

Vi valgte at fokusere på ting der betød allermest for os: musik, mad og vores gæster og brugte ikke særlig meget krudt på bittesmå detaljer som stole, borddækning, monogram osv. Vi fandt ud af at det på dagen var fuldstændig ligegyldigt hvilken farve stolene havde, selvom de var blå og ikke lige min smag.. :blushsmiley:

Men GLÆD dig for pokker, det bliver det mest fantastiske du nogensinde har været med til - og oktober er smuk, smuk med flotte blade og solnedgange, der er helt specielle. Se blot mit avatar billede... det siger alt :griner:-

Så GO FOR OKTOBER - det er så absolut den helt perfekte måned at blive gift i : )

Jeg ønsker jer al held og lykke med dagen.

Knus fra Kathrine :bearhug:

Redigeret af Katebie
0

Del dette indlæg

Hej Janne.

Jeg har ikke overvejet hvad der skal serveres til. Måske ikke noget, hvis det er kort tid før middag.

Men her lidt forslag. Forskellige rodfrugt chips med pesto creme fraiche, eller små shotglas med græskarsuppe, røgede lakseruller med hakke æbler og rygeost, eller bare nogle sandwich med grillede svampe og lufttørret skinke.

Hjemmebagt krydret gulerodskage ville nok heller ikke være af vejen, til den varme cider.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at høre fra flere oktober-brude.

Tak for dit indlæg Katebie :balloons: Jeg kommer sådan til at glæde mig, når jeg læser om dit bryllup. Det lyder som en perfekt dag. Oktober er en god årstid, og hvis vi bare kan være lige så heldige som jer med vejret, så er det jo helt perfekt. Jeg er også blevet mere og mere glad for, at vi valgte oktober. Vi vælter os ikke rundt i andre bryllupper - og generelt er der jo ikke så mange fester i efteråret. Så kan gæsterne også bruge mere krudt på vores bryllup, og rigtig blive klar til en god fest :)

Vores indbydelser ryger også ud i næste uge. Det er SÅ spændenden. Husk at ligge billeder ind af jeres indbydelser m.m. Det vil jeg glæde mig meget til at se....

:lol: fra Annett

0

Del dette indlæg

Hejsa :)

Jeg kan KUN tilslutte mig ideen om et oktoberbryllup.. Vi blev gift 15. oktober sidste år og havde den mest fantastiske dag nogensinde.

Først og fremmest er det jo i virkeligheden ikke dato og årstid det hele handler om, men JER TO !! Og uanset hvornår I vælger at lægge dagen, så bliver den helt perfekt for jer. Så hvil i dig selv og glæd dig over at ikke ret mange andre står brud samme dag som dig.. :balloons:

Vi var spændte på vejret, men endte med den allersmukkeste oktoberdag jeg nogensinde har oplevet. Ikke en sky på himmelen og helt op til 18 grader - det var simpelthen perfekt :hug:

Jeg får stadig kuldegys af at tænke på hele stemningen omkring brylluppet- planlægning, kjolekøb og lidt stress over alt det, der bare ikke lige vil som det skal - det er virkelig charmen ved det hele.

Vi valgte at fokusere på ting der betød allermest for os: musik, mad og vores gæster og brugte ikke særlig meget krudt på bittesmå detaljer som stole, borddækning, monogram osv. Vi fandt ud af at det på dagen var fuldstændig ligegyldigt hvilken farve stolene havde, selvom de var blå og ikke lige min smag.. :blushsmiley:

Men GLÆD dig for pokker, det bliver det mest fantastiske du nogensinde har været med til - og oktober er smuk, smuk med flotte blade og solnedgange, der er helt specielle. Se blot mit avatar billede... det siger alt (y)

Så GO FOR OKTOBER - det er så absolut den helt perfekte måned at blive gift i : )

Jeg ønsker jer al held og lykke med dagen.

Knus fra Kathrine :lol:

Ååååååååååååh Kathrine, hvor var det bare en lækker varm besked :hug: jeg glæder mig bare endnu mere nu til at vi har valgt oktober mrd som vores bryllupsmrd.

Jeg har det ligesom dig, de vigtige detajler har fortrinsret her i vores hjem - gæsterne, stedet, maden og musikken. Resten er jeg sikker på nok skal blive en succes, bare man har grundstenene.

Åååååååååååh jeg håber, at oktober mrd bliver ligeså skøn i år som sidste år.

:huh: Lisen

0

Del dette indlæg

Vi sendte vores indbydelser ud i mandags, og skal giftes d. 7. oktober. :) Vi har allerede fået en del tilbagemeldinger, det er bare så dejligt. Her får I lige et billede af vores indbydelse med vores monogram i den farve, som er farvetemaet for vores bryllup. :balloons:

P.S. Farven er ikke helt rigtig på billedet, den er mere bordeaux-agtig i virkeligheden

post-20074-1151074483.jpg

Redigeret af BirgitteDH
0

Del dette indlæg

Vi havde et dejligt oktober-bryllup sidste år, nærmere betegnet d. 1 /10. Og med de varme efterår vi har haft de sidste par år - skulle det ikke være noget problem at holde varmen - og der er masser af ideer hvis det allgievel bliver koldt. Vi har i hvert fald ikke fortrudt at vi ikke holdt det i sommeren....

Badutski

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer