cato

Bordplan

30 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det synes jeg da godt man kan eftersom de er et par og det sker alligevel ofte at man er nødt til at placere 2 af samme køn ved siden af hinanden for at få puslespillet til at gå op. Men det kunne måske blive en lidt penibel situation at vælge hvem der skal være "bordherren"...

En anden mulighed kunne være at sætte dem overfor hinanden :blink:

0

Del dette indlæg

Fuldstændig enig med Lone! "Problemet" opstår i mine øjne først, hvis I vælger at gæsterne ikke skal sidde i par, men istedet blandet.... skal man så behandle dem begge som bordherrer, eller skal den ene være en borddame....? hmm ja jeg ved ikke hvad jeg ville gøre i en sådan situation.

Rasmines

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg vil jo også mene at de er et par på lige fod med alle andre - hvis i er meget i tvivl kunne i da spørge jeres kamerat og sige at i glæder jer meget til i kommer og at da de selvfølgelig skal sidde som par ligesom alle andre ville i da bare gerne høre om de har nogle prefærencer i forhold til at sidde til venstre eller højre!

Tror nu bare i skal tage den med ro og placere dem som var det mand og kone på lige fod med de andre gæster! :blink:

0

Del dette indlæg

Vi har også et homuseksuelt par i vores omgangskreds, som har indgået registreret partnerskab... Vi har valgt at lave en lille finte og plante min søster imellem dem, da hun har kendt dem lige så længe hun har levet. På den måde sidder tæt på hinanden og alligvel skilt og der sidder ikke to mænd ved siden af hinanden

Der hvertfald - vi har så måtte bryde reglerne andre steder, -HAHA- men det er det der sker når der er flere mænd end kvinder.... :bearhug:

:bearhug: Men udover det, synes jeg sagtens man kan lade to af samme køn sidde ved siden af hinanden.... :griner:-

:blink: fra Monika

0

Del dette indlæg

Men det kunne måske blive en lidt penibel situation at vælge hvem der skal være "bordherren"...

Det er vel ikke anderledes end når de selv skal finde ud af hvem der skal ligge øverst :blink: Underforstået; hvem der er mand og hvem der er kvinde i forholdet.

I skal da behandle dem præcist som I behandler jeres andre gæster.

0

Del dette indlæg

Der kommer også et bøssepar til vores bryllup. Den ene er en af mine allerbedste venner og skal være toastmaster. :bearhug::blink::bearhug:

Da vi generelt bliver et lille overtal af kvinder og par ikke bliver placeret lige ved siden af hinanden., bliver de begge placeret som mænd i den gamle traditionelle forstand.

Men hvis i er i tvivl så spørg dem da hvordan de helst vil sidde!

:griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VI har også en lesbisk par med til vores bryllup..............

Vi har valgt at vores gæster skal sidde ved runde borde, hvor man IKKE får sin bedre halvdel til bords men sidder ved samme bord........... derfor kommer vi udovere det med at de skal sidde sammen...........desuden er der jo som regel flere af det ene køn, så der vil ALTID være nogen af samme køn der sidder ved siden af hinanden!!!

Gør som I føler for det - hvis I skal sidde parvis så skal de dda også sidde sammen!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig de skal da sidde sammen hvis i også sætter andre par sammen. Vi havde flere tilfælde hvor mand sad ved siden af hinanden eller kvinder - da det var det eneste måde at få puslespil til at hænge sammen med kvindeoverskud og me vores valg at sætte par på kryds overfor hinanden og fylde op med singler i nogle af hulerne.

Så ved siden af hinanden med dem - fordi hvis alle par bliver sat sammen ntagen dem krænker du faktisk deres forhold - de er jo lige så forelsket som alle andre par.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

De skal behandles præcis som alle de andre par som skal være gæster ved jeres bryllup!

Det er jo bare en fordel at de er af samme køn - så behøver I ikke tænke over herre/dame placeringen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Nu står vi i den situation, at én af vores venner er homoseksuel og hans kæreste kommer naturligvis også. Men man kan da ikke placere 2 mænd ved siden af hinanden, eller kan man?

Charlotte

Selvfølgelig kan man det. Homoseksuel eller ej jeg ville blive gal hvis jeg kom til et bryllup og opdagede at alle andre end jeg var sat ved siden af deres kæreste eller mad. Der er ingen foreskel i mine øjne.

0

Del dette indlæg

ja .. der kommer også min veninde og hendes kvindelige forlovede til vores bryllup ..og det er ikke anderledes end havde det været mand/kvinde..

jeg kan sku ikke lade være at blive en smule harm over at man stiller den slags spørgsmål..

hvordan ville man selv ha det, hvis man blev flyttet fra sin mand??

det var ikke ment som kritik, det var bare en udmelding herfra..

og held og lykke fremover..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu står vi i den situation, at én af vores venner er homoseksuel og hans kæreste kommer naturligvis også. Men man kan da ikke placere 2 mænd ved siden af hinanden, eller kan man?

Charlotte

Selvfølgelig kan man det. Homoseksuel eller ej jeg ville blive gal hvis jeg kom til et bryllup og opdagede at alle andre end jeg var sat ved siden af deres kæreste eller mad. Der er ingen foreskel i mine øjne.

ja altså jeg ville også blive sur hvis jeg ikke måtte sidde ved siden af min mad....hehe

0

Del dette indlæg

Hvis alle andre par bliver placeret ved siden af hinanden, skal jeres homoseksuelle venner selvfølgelig også det. I bestemmer, hvem der skal sidde til højre - det er jo ikke sådan, at de selv har bestemt, at den ene gælder for en dame - de har jo netop valgt hinanden fordi de begge er mænd. Hvis I mikser alle, skal de placeres som mænd - det er de jo altså også begge to, selvom de er bøsser!

0

Del dette indlæg

Det har jeg ikke engang tænkt på som et problem. Jeg har en kolleger der er homoseksuel, han har boet sammen med sin partner i 25 år. Selvfølgelig skal de da sidde sammen, som alle andre par !

Vi vil ikke skille par, vi HADER begge at komme til fest hvor vi skal sidde hver for sig. Især bryllupper, som er en helaftens forestilling ;)

Desuden har vi en del single fyre med til festen, og ikke nær så mange piger. Så det kommer aldrig til at gå op alligevel. Vi får et bord med 6 mænd og 2 kvinder!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville sætte dem sammen for vi har sat alle par sammen og de single har vi så fordelt rundt imellem de andre-vi har dog sat dem ved siden af nogen de kender for jeg hader personligt at sidde ved siden af en jeg ikke har noget tilfælles med for det er jo mange timer man skal sidde der.

0

Del dette indlæg

Det kan du sagtens. Vi har også mænd der sidder ved siden af hinanden, det er ikke fordi de er homoseksuelle, men fordi der er flere mænd end der er kvinder, så det blev nød til at være sådan.

Jeg bliver sådan lidt træt i hovedet af alle de der: kan man det? skal man det? må man det? spørgsmål, som jeg også har spurgt mig selv om 1000 gange i løbet af planlægningsfasen.

Man kan det man har lyst til og det bliver jeg også ved at gentage for mig selv igen og igen når jeg bliver i tvivl om mine beslutninger nu er passende.

Så jeg har planlagt det nøjagtigt som jeg har lyst til :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det

0

Del dette indlæg

Jeg står faktisk lidt i samme situation som dig. Min lillebror er også homoseksuel, og hans kæreste skal selvfølgelig også med. Men vi blev ret hurtigt enige om at de ikke skulle sidde ved siden af hinanden, af flere grunde.

1. Min lillebror skal være forlover, så han skal sidde så tæt ved os som muligt

2. Han skal samtidig have mine søstre, som er brudepiger til bords så de også kommer tæt på os

3. Hans kæreste er heldigvis en kanon sød fyr, som ingen problemer har med at sidde ved nye mennesker og lære dem at kende.

Faktisk var vi til familie fødselsdag for nylig hvor de allesammen lige havde fået af vide at min bror er homoseksuel, og der sad de ikke engang sammen fordi hans kæreste er så social.

Så hvis hans kæreste er et meget socialt menneske, så synes jeg godt at du kan skille dem lidt ad. De behøver jo ikke sidde flere kilometer fra hinanden :thumbsupsmileyanim:

Og igen så er det jo "kun" ved maden så de overlever nok.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer