270805

Drengenavne!

25 indlæg i dette emne

Det her har absolut ingenting med bryllup at gøre - og så måske alligevel, for man kan sige, at det er resultatet af vores brylluo sidste år. :lol:

MEn altså - gemalen og jeg skal være forældre om et par måneder til en lækker lille dreng. Problemet er bare, at vi simpelthen ikke kan blive enige om et navn, og det er efterhånden ved at drive mig mere eller mindre til vanvid. :bask:

Så har I gode forslag og ideer, så modtager jeg dem med kyshånd. Er simpelthen så bange for at glemme liiiige det perfekte navn i forvirringen. :)

På forhånd tak . :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Man kan finde alle godkendte drengenavne HER

Jeg har selv 2 drenge. Med den første var det nemt - han skulle hedde Oliver, ingen tvivl om det. Men den anden!!! Jeg havde jo tænkt mig at jeg skulle have en pige som nr. 2. Jeg stemte på Jonathan, min mand stemte på Frederik - og så blev det en Andreas :)

:balloons: Lone

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi var ikke i tvivl med drengenavne, men havde svært ved, at finde et pigenavn........

Vi fik en dreng og han hedder Andreas og lauge til mellem navn, det er lidt en tradition i min kærestes familie.. Andreas er 6 generation, men vi bestemte selv, at han skulle hedde det...........

God førnøjelse med, at finde et navn og med den lille, når han kommer........... :balloons:

0

Del dette indlæg

Vi fik en dreng og han hedder Andreas og lauge til mellem navn, det er lidt en tradition i min kærestes familie.. Andreas er 6 generation, men vi bestemte selv, at han skulle hedde det...........

God førnøjelse med, at finde et navn og med den lille, når han kommer........... :balloons:

Jeg har hele tiden været vild med Andreas - problemet er bare, at det hed mandens første optimistjolle :) da han var barn, så han forbinder altid Andreas med en båd! :baa: Sommetider er det ikke let, vel?? :lol:

Redigeret af 270805
0

Del dette indlæg

Det kommer jo også lidt an på hvad i selv hedder, og om i er til de meget gamle navne som er blevet moderne igen?

Personligt skal vi gå efter navne der kan anvendes både i Danmark og Skotland, men det ville jeg nu være gået efter alligevel - altså nave der kan gå på engelsk, for f...., hvor har jeg været træt af at hedde Lene i udlandet - der er INGEN der kan udtale det, bliver altid til Helene, Lena, Leah etc.

Nå men mine favoritter er:

Christopher

David

Daniel

Jonathan

Simon

Markus

Casper

Oscar

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik en dreng som nr. 2. barn og han fik et godt gammelt navn, nemlig Peter - det er da godt :) ... men for at nævne andre navne end der allerede ER kommer "på bordet" er der også:

* Gustav

* Thomas

* William

* Simon

* Philip

* Leon

* Christoffer

... især det sidste er jeg vild med - det skulle næste dreng ha' heddet, men det blev ikke til flere børn :balloons: .

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er de drengenavne, som vi snakker om...

:balloons: Hjalte/Malte

:) Noah

:lol: Elias

:huh: Lucas

(y) Tristan

:hug: Bastian

Og nu vi er ved det, får i også lige pigenavnene

:hug: Lucca

:hug: Silja

:bunny_4: Alberte

:) Julia (efter min mormor)

0

Del dette indlæg

Først tillykke med den kommende familieforøgelse. :balloons:

Her hjemme er vi blevet enige om at hvis vi engang får en dreng skal han hedde Xander. Synes det er lidt et specielt navn som kan udtales på stortset alle sprog.

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres forslag. :balloons: Heldigvis er der ikke dukket navne op, som vi ikke har haft oppe og vende, og det tager jeg som et tegn på, at vi ikke har glemt nogle. :huh: Har jo også være igennem diverse navnebøger og danmarks statistik. :lol:

Gad vide, om vi ikke hitter ud af noget. :)

Til Lene - kender godt alt for godt det med et navn, der IKKE kan udtales i udlandet. Prøv at hedde Mette, det bliver det ikke meget bedre af. :butterfly:

0

Del dette indlæg

Da DJ Lillemand blev født var vi enige om at han enten skulle hedde Jannik eller Kevin og mens oversheriffen lå på hospitalet traf jeg så beslutningen ved pr. telefon og mail at fortælle at Kevin var født.

Det kan også anvendes internationalt og så er der ikke så mange andre der hedder det, hvor Tobias, Mathias, Lukas m.v. er meget anvendte navne idag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi venter os også og vi har allerede valgt navne.............. de skal også helst være internationale, da mine sviger forældre bor i Tyskland og Michael rigtig gerne vil udstationeres (staveplade tak!) i udlandet på et tidspunkt hvis det kan lade sig gøre........

SÅ her er vores navne som vi faktisk var rungende enige om......

DAVID og AMANDA

0

Del dette indlæg

Først STORT TILLYKKE med den kommende bebs :huh:.Min mand og jeg vil osse ENORMT gerne ha barn nr.3 engang i nærmeste fremtid...men kan ikke rigtig blive enige OM navne....

Heldigvis er jeg så heldig,at arbejde i en vuggestue/Børnehus og så er der jo nok af navne,at tage af ;) .

Her kommer nogen stykker af dem.

Drengenavne:

Phillip

Anton

Marcus

Lukas

Gustav

William

Jonas

Frederik

Peter

Pigenavne:

Naja

Signe

Sandra

Alma

Hannah

Clara

Camille

Nora

Simone

Marie

Malou

Det var et lille udpluk......

Pøj pøj med navnevalget.

:balloons::):lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Er der nogen i familien I gerne vil have at bebs skal opkaldes efter? min morfar hed nemlig Erik, og det gør Svigerfar også - så det SKAL med, nok som mellemnavn.. Vi har snakket meget om Carl.. og så Erik som mellem navn.. Vi har også været over Valdemar.. Personligt er jeg VILD med Jonathan eller Christopher..

Anna

Redigeret af AnnaPerenna
0

Del dette indlæg

Jeg er vild med ganske almindelige danske navne, men da jeg jo skal giftes med an australier, OM LIGE STRAKS :) er det lidt svært, men her kommer nogle som jeg synes er pæne:

Anders

Christian

Peter

Men hvis det er ok med lidt engelske navne, er her lidt:

James

Matthew

William

Held og lykke med det

:balloons: Louise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer