johannejj

Billig fotofremkaldelse

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Arhhh tjaaa, der ER altså stor forskel på kvaliteten af fotofremkaldelser...

Dine bryllupsbilleder er noget nær de vigtigste billeder i dit liv, og jeg ville i hvert fald ikke gå på kompromis med dem, så det blev en rigtig fotobutik der fik æren !

At jeg så senere har klippet de fleste af dem i stumper og stykker til scrapbogen, det er en anden sag -HAHA--HAHA-

0

Del dette indlæg

Hvis jeg var dig ville jeg gå til en fotoforhandler hvor de selv fremkalder billederne.. Jeg ville ikke turde sende bryllupsbillder gennem bilka, Merlin eller andre der ikke selv fremkalder.. Tænk hvis de blev væk i posten!! En god fotomand kan også trylle lidt med negativerne, skulle der være et par der ikke er blevet så optimale.. Har selv fået hjælp til nogle efter en koncert hvor mine billeder ikke blev til noget, men han tryllede med negativerne og vupti havde jeg billeder.

Pøj pøj med det.. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arhhh tjaaa, der ER altså stor forskel på kvaliteten af fotofremkaldelser...

Dine bryllupsbilleder er noget nær de vigtigste billeder i dit liv, og jeg ville i hvert fald ikke gå på kompromis med dem, så det blev en rigtig fotobutik der fik æren !

At jeg så senere har klippet de fleste af dem i stumper og stykker til scrapbogen, det er en anden sag -HAHA-:bearhug:

Sjovt nok så er billedbutikken jo en rigtig fotobutik - de var 100 kr. dyrere i fremkaldelsen men billedet var virkeligt dårligt i farver osv i forhold til Bilka's...Hvis man sender sine digitale billeder ind over nettet eller på en cd'rom så har du jo altså stadig billederne selv.

Billedbutikken fremkalder på eget fotolaboratorie, men altså de kunne ikke vinde testen....så det er altså ingen garanti for et godt billede. :blink:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Nå ja, ups sorry -HAHA- Jeg ville ikke jokke nogen over tæerne !!

Det er vist en broget affære at finde den bedste fremkaldelse, og nogle gange er man heldig andre gange ikke så heldig. Min veninde mistede f.eks. alle billederne fra bryllupsrejsen, da hun fik leveret 4 pakker fotos med billeder af huse (måske fra en ejendomsmægler) i stedet for sine egne, og det var i en stor fotoforretning, og jeg har selv haft dårlige erfaringer med fremkaldelser fra Bilka...

Ja, nr.1. må være at have alle sine billeder liggende digitalt så der ikke sker nogen katastrofer, men der er jo stadig dem der bruger rigtige spejlreflekskameraer.

Held & lykke med billederne i hvert fald !

0

Del dette indlæg

Nå ja, ups sorry -HAHA- Jeg ville ikke jokke nogen over tæerne !!

Det er vist en broget affære at finde den bedste fremkaldelse, og nogle gange er man heldig andre gange ikke så heldig. Min veninde mistede f.eks. alle billederne fra bryllupsrejsen, da hun fik leveret 4 pakker fotos med billeder af huse (måske fra en ejendomsmægler) i stedet for sine egne, og det var i en stor fotoforretning, og jeg har selv haft dårlige erfaringer med fremkaldelser fra Bilka...

Ja, nr.1. må være at have alle sine billeder liggende digitalt så der ikke sker nogen katastrofer, men der er jo stadig dem der bruger rigtige spejlreflekskameraer.

Held & lykke med billederne i hvert fald !

Du jokkede mig nu ikke over tæerne - men min holdning er bare at det ikke er prisen det handler om når man får fremkaldt billeder. i hvert fald ikke altid...:bearhug:....

Jeg fremkalder altid billeder i Bilka da jeg jo kun tager med digitalkamera og det er så nemt - og jeg har billederne liggende på puteren hvis noget skulle gå galt....men kan godt se at det er ret skidt hvis de alm. billeder bliver væk - dem kan man ikke rigtig få erstattet :blink:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også en del billeder liggende her på computeren som jeg gerne vil have fremkaldt på papir...men jeg har ingen erfaring inden for det...

Har fundet PhotoCare og Tv2 Fotoservice hvor man kan sende billederne over nettet...

Er der nogle der kender noget til dem kvalitetsmæssigt?

-HAHA-

0

Del dette indlæg

:carrot: Min veninde og hendes mand har lige fået fremkaldt 600 billeder fra deres bryllup. Det er blevet nogen rigtig flotte billeder. Nogen af dem, er behandlet hjemmefra, så de er kommet ud, som de selv har behandlet/skåret dem. Billederne er afleveret digitalt og de har betalt den nette sum af 69 øre pr. billede. De er såment også afleveret i Bilka.

Selve de billeder de så har stående i rammer hjemme, har de fået lavet hos fotomanden -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg har også en del billeder liggende her på computeren som jeg gerne vil have fremkaldt på papir...men jeg har ingen erfaring inden for det...

Har fundet PhotoCare og Tv2 Fotoservice hvor man kan sende billederne over nettet...

Er der nogle der kender noget til dem kvalitetsmæssigt?

-HAHA-

Jeg bruger altid vores lokale Photocare til mine fremkaldelser. Får så god behandling, at jeg ikke vil gå andre steder hen og hvis det er en størrer protion billeder (flere film, takkekort m.v.) så får jeg en pris der er til at betale hos "min" Photocare -HAHA- .

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået fremkaldt mange billeder i Føtex. Hvis man aflevere dem digitalt, koster det 1 kr pr billede, + 20 kr i gebyr (eller lign)

Jeg har lige afleveret en cd med billeder vi skal have fremkaldt til takkekort.

Nogen gange har de tilbud, hvis amn selv overføre dem over nettet. Sidst fik vi dem til 50 øre stykket. Men det er kun tilbud.

0

Del dette indlæg

Jeg har gode erfaringer med Japan Photo :-)

Deres priser er lave og deres maskiner er ordentlige og ikke justeret, som man risikerer nogen steder, hvor rødbalancen er alt for høj, så alles hud kommer til at se rødmosset/bumset/knoppet ud :-( De fleste Japan Photo afdelinger kan også finde ud af det med de rigtige billedformater som fx. photoshops og ikke kun jpeg der egentlig er et skodformat, der oprindeligt er beregnet til hård komprimering med kvalitetstab for at opnå pladsbesparelse.

I øvrigt vil jeg anbefale, at du tager en kopi af de digitale billeder, så du har en reserve, hvis der sker noget uventet hos fotohandleren...

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme, at jeg egentlig er fuldstændig ligeglad med hvad det koster at få fremkeldt mine billeder. Det eneste der tæller er kvaliteten - på både papiret og på fremkaldelsen! Men jeg er nok også lidt meget krævende med mine billeder, da jeg selv er udlært i en fotobutik og har dermed en del erfaring i selv at fremkalde billeder.

Det jeg går efter er, at billederne bliver lavet i selve butikken og at de er håndsorterede. Så ikke bare den fremkaldelse, hvor de bliver spyttet ud af maskinen og pakket, men hvor ham eller hende der laver billederne står og kigger på hvert enkelt billede og vurderer, som det skal justeres.

Med de digitale billeder har kunden dog selv den fordel, at man kan justere i farverne hjemmefra og så gælder det ellers bare om, at fremkaldermaskinen er kalibreret godt nok.

Jeg ved, at mine billeder fra vores bryllup skal fremkaldes i Århus - selvom vi bor i Ballerup. I Århus ligger den butik jeg er udlært i og de er super dygtige...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer