NilliQ

Meget lille bryllupsselskab.

32 indlæg i dette emne

Vi bliver et meget lille bryllupsselskab og der er faktisk ved at tage modet fra os lidt, fordi der derved er en del traditoner der ikke kan udføres og fordi det bliver svært at få ønskerne opfyldt mht sted, opdækning osv. Vi er bange for at det kommer til at blive en "tom" aften uden dans, og at min store kjole kommer til at virke malplaceret og at det i det hele taget bliver lidt småt og kedeligt når vi ikke er flere. Feks kan det godt virke lidt for meget at leje nogle til at komme og spille klaver når vi ikke er flere. Og min drøm om et lyst og luftigt lokale bliver svært at få opfyldt, når vi ikke er flere og stederne ikke vil leje et stort lokale ud til et lille selskab.

Hvordan holder man et lille bryllup og får alle sine drømme og ønsker opfyldt?

Har nogen erfariger med et lille bryllup på ca 10-15 persone som de vil dele?

NilliQ :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver et meget lille bryllupsselskab og der er faktisk ved at tage modet fra os lidt, fordi der derved er en del traditoner der ikke kan udføres og fordi det bliver svært at få ønskerne opfyldt mht sted, opdækning osv. Vi er bange for at det kommer til at blive en "tom" aften uden dans, og at min store kjole kommer til at virke malplaceret og at det i det hele taget bliver lidt småt og kedeligt når vi ikke er flere. Feks kan det godt virke lidt for meget at leje nogle til at komme og spille klaver når vi ikke er flere. Og min drøm om et lyst og luftigt lokale bliver svært at få opfyldt, når vi ikke er flere og stederne ikke vil leje et stort lokale ud til et lille selskab. Og det ville nok også komme til at virke tomt.

Hvordan holder man et lille bryllup og får alle sine drømme og ønsker opfyldt?

Har nogen erfariger med et lille bryllup på ca 10-15 persone som de vil dele?

NilliQ :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg tillader mig lige at spørge: Hvorfor bliver i kun 10-15? For mig lyder det som om I gerne ville have et større bryllup..... :)

..... har ikke nogle personlige erfaringer og kan jo næppe relatere til vores bryllup, vi bliver ca. 120 ! :biggrin:

I skal helt sikkert nok få en god dag,

knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at spørge: Hvorfor bliver i kun 10-15? For mig lyder det som om I gerne ville have et større bryllup..... :)

..... har ikke nogle personlige erfaringer og kan jo næppe relatere til vores bryllup, vi bliver ca. 120 ! :biggrin:

knus SIGNE

Nej vi ønsker ikke et større bryllup, vi ønsker kun at have alle traditionerne som ved et større bryllup.

Vi skal kun være så få og endda måske endnu færre, da vi kun ønsker de mennesker med som betyder noget for os. Vi vil ikke betale til mennekser som i bund og grund ikke har en betydning for vores liv. Desuden kender vi heller ikke mange mennesker. Og så ønsker vi heller ikke og betale Så meget for en enkelt dag i livet, vi har jo også et liv bagefter der skal køre rundt.

Håber du får en god bryllupsdag :bearhug:

NilliQ

Redigeret af NilliQ
0

Del dette indlæg

knus SIGNE

Nej vi ønsker ikke et større bryllup, vi ønsker kun at have alle traditionerne som ved et større bryllup.

Vi skal kun være så få og endda måske endnu færre, da vi kun ønsker de mennesker med som betyder noget for os. Vi vil ikke betale til mennekser som i bund og grund ikke har en betydning for vores liv. desuden kender vi heller ikke mange mennesker. Og så ønsker vi heller ikke og betale Så meget for en enkelt dag i livet, vi har jo også et liv bagefter der skal køre rundt.

Håber du får en god bryllupsdag :bearhug:

NilliQ

Tak for dit svar.....men I skal da nok få en fantastisk dag, men ja det er rigtigt det er nok nogle "andre" ting man skal overveje i sin planlægning i forbindelse med en lille fest. Men jeg synes du skal komme i lige præcis den kjole DU finder dig bedst tilpas i - det betyder meget.

Udnyt at I får mulighed for at gøre festen intim og intens. I kan snakke med alle gæsterne, nyde alle gæsterne ekstra meget. Glæder mig til at se hvordan jeres dag bliver.....helt sikkert bare kanont

knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig. Selskaber på 15 personer har jeg godt nok ikke været ude for men vi har flere gange spillet bryllupsfester for 25 personer og det er ikke antallet af gæster der sætter rammerne.

Til gengæld kan I med så lille et selskab få et mere hyggeligt sammensluttet selskab. Det er så bare vigtigt at lokaliteterne passer til det. I skal netop ikke have et stort lokale men et lille lokale hvor der også er plads til en brudevals.

Hvis I er fra København kunne skibet Restaurant Viva være en oplagt mulighed, fordi det er så lille.

0

Del dette indlæg

Kunne det være en mulighed, at holde det i haven i et telt, der vil i kunne få det let og lyst uden at det kommer til at virke tomt.

Musikeren vil kunne få et hjørne med et lille dansegulv til og der kan være gavebord og bord til at spise ved.

Balloner, efeu og små lygter som pynt fra teltstængerne.

Det tror jeg kunne blive rigtig hyggeligt.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i løbet af næste sommer, og vi skal også holde et meget lille og intimt bryllup.

Vi bliver 8 personer incl. os selv. Ingen af gæsterne er familie, det er tre vennepar, som altid har været der for os i tykt og tyndt - det er mere end man kan sige om vores familier på begge sider.

Vi vælger så godt nok ikke at holde en egentlig fest, men inviterer gæsterne på en super-duper lækker middag på en god restaurant.

Vi har ikke helt besluttet os for om det bliver hos The Paul i Tivoli eller australske specialiteter for alle pengene på Reen n' Beef.

Uanset hvilke af stederne det bliver, har de lovet at sørge for at sammensætte en speciel menu til os og sørge for at vi ikke "sidder til skue" midt i restauranten.

Mange restauranter har lokaler, som sagtens kan opfylde dine ønsker. F.eks. holdt mine forældre sølvbryllup for 11 personer i det mest fantastiske lokale på Hotel Royal i Århus, som lige netop passede til selskabets størrelse. Der var en pianist også, som sørgede for at der var fantastisk stemning hele vejen igennem, så der skal selskabets størrelse heller ikke afholde dig fra at opfylde din drøm.

Du skal bare klø på med at planlægge det bryllup, du ønsker dig..... der er ingen begrænsninger - kun muligheder! :biggrin:

Kæmpestort :) fra Marianne

0

Del dette indlæg

Når I nu har valgt at ville holde fast i bryllupstraditionerne, så tror jrg at det er vigtigt at tale med gæsterne om det, få dem fortalt hvad det er I ønsker.

Nogle af de bedste stunder jeg selv har haft har været sammen med få nære venner, rødvin og snak til den lyse morgen - så selvfølgelig bliver dit brylup godt. Tal lige med gæsterne om dine ønsker - så tror jeg bestemt ikke du bliver skuffet.

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres input.

Vi vil gerne have den færdige pakke med overnatning til vores gæster og morgenmad. Så telt og løsninger vi helt selv skal stå for bliver det ikke.

Vi har planer om Hotel Nilles kro i østjylland hvor vi også er fra. Men vi får ikke tilbudt brudesuiten gratis feks fordi vi er så få og jeg kan heller ikke selv frit vælge bordpynt osv...Men de virker vildt søde og hjælpsomme derude. Vi er dog ikke helt låst fast på at det SKAL være der.

Vores problem er også at vores gæster ikke kender hinaden og er meget forskellige typer. Faktisk har vi tænkt på om vi egentlig ønsker overhovedet at sætte dem sammen. Ja det går skam godt...Hi hi..

Jeg har tænkt over hvad vi gør med brudevalsen når der ikke er nok mennesker til at "klemme" os og jeg har tænkt på den tomme kirke osv osv.

Jeg er glad for at få alle jeres erfaringer.

Takker NilliQ :biggrin:

0

Del dette indlæg

Ved et lille selskab tror jeg, det er meget vigtigt, at der er noget baggrundsmusik - f.eks. en diskret pianist, dj, jukebox, cd-afspiller what ever. For så undgår man den pinlige tavshed, som kan opstå, hvis man lige pludselig løber tør for taleemner - det ved jeg min familie kan være slemme til.

Kan i ikke finde en lille hyggelig landsby-kirke?

Redigeret af Nenya
0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i løbet af næste sommer, og vi skal også holde et meget lille og intimt bryllup.

Vi bliver 8 personer incl. os selv. Ingen af gæsterne er familie, det er tre vennepar, som altid har været der for os i tykt og tyndt - det er mere end man kan sige om vores familier på begge sider.

Vi vælger så godt nok ikke at holde en egentlig fest, men inviterer gæsterne på en super-duper lækker middag på en god restaurant.

Vi har ikke helt besluttet os for om det bliver hos The Paul i Tivoli eller australske specialiteter for alle pengene på Reen n' Beef.

Uanset hvilke af stederne det bliver, har de lovet at sørge for at sammensætte en speciel menu til os og sørge for at vi ikke "sidder til skue" midt i restauranten.

Mange restauranter har lokaler, som sagtens kan opfylde dine ønsker. F.eks. holdt mine forældre sølvbryllup for 11 personer i det mest fantastiske lokale på Hotel Royal i Århus, som lige netop passede til selskabets størrelse. Der var en pianist også, som sørgede for at der var fantastisk stemning hele vejen igennem, så der skal selskabets størrelse heller ikke afholde dig fra at opfylde din drøm.

Du skal bare klø på med at planlægge det bryllup, du ønsker dig..... der er ingen begrænsninger - kun muligheder! :biggrin:

Kæmpestort :) fra Marianne

Mange tak. Det hjalp lidt på humøret.

Men hvad gør du så med den tomme kirke, hvis i da skal i kirke?

Hvad med brudevalsen?

Hvad med musik osv..?

Jeg vil jo så gerne have alle de traditioner som jeg har drømt om siden jeg var en lille pige.

Vi har næsten heller ingen familie som vi ser....

Håber I får en fantastisk dag

:bearhug: NilliQ

0

Del dette indlæg

Ved et lille selskab tror jeg, det er meget vigtigt, at der er noget baggrundsmusik - f.eks. en diskret pianist, dj, jukebox, cd-afspiller what ever. For så undgår man den pinlige tavshed, som kan opstå, hvis man lige pludselig løber tør for taleemner - det ved jeg min familie kan være slemme til.

Kan i ikke finde en lille hyggelig landsby-kirke?

Kirken er fundet og bestilt. Den er ikke så stor. Men kommer alligevel til at føles stor når man ikke er flere.

Vores kirke:

post-21034-1152879723.jpg

Mht musik vil jeg give dig ret. Men vi har alligevel tænkt at det kan blive for meget med en der spiller når vi ikke er flere og der ikke danses. Desuden synes vi at musik er så dyrt så vi vil gerne føst have en der spiller efter maden og cd-musik indtil da.

Det er SÅ svært at justere sine ønsker ned, synes jeg, fordi et bryllup er noget jeg altid har haft en bestemt ide om hvordan skulle foregå :biggrin:

NilliQ :)

Der er forresten præcis et år til idag :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså - jeg er lidt i tvivl om dette kunne være en løsning for dig......men jeg leder i min lille knold og måske kommer der så noget du kan bruge.

Jeg har opdaget - nu hvor jeg selv er ved at planlægge at der er mange mennesker vi ikke inviterer med til fest, men som er nysgerrige og gerne vil med til globryllup, nye og gamle arbejdskollegaer, de børn vi passer og underviser, nye og gamle naboer.

Der er sikkert også mennesker, der når de hører om jeres bryllup ikke kan holde sig væk.

En anden mulighed er selvfølgelig slet ikke at blive gift i en kirke, men i stedet på et sted der betyder meget for jer begge to.

Beatles

0

Del dette indlæg

Kæmpestort :bearhug: fra Marianne

Mange tak. Det hjalp lidt på humøret.

Men hvad gør du så med den tomme kirke, hvis i da skal i kirke?

Hvad med brudevalsen?

Hvad med musik osv..?

Jeg vil jo så gerne have alle de traditioner som jeg har drømt om siden jeg var en lille pige.

Vi har næsten heller ingen familie som vi ser....

Håber I får en fantastisk dag

:bearhug: NilliQ

Vi skal ikke i kirke, vi vælger at blive viet udenfor - det ender nok med at blive på Langelinie, for der sad vi den første aften, jeg besøgte min kæreste i København, og flettede fingre på en bænk foran den lille havfrue. ;)

Vi har også valgt musik, sange, taler og brudevals fra, da vi ikke ønsker en egentlig fest.

Det skal dog lige tilføjes at jeg har været gift før og holdt den gang en rigtig bryllupsfest med ca. 45 gæster og alle traditioner, der hører til. Det vil jeg ikke have været foruden, så jeg kan godt forstå at du gerne vil have alle traditioner med på din store dag!

Men igen, så er mine forældres sølvbryllup et glimrende eksempel på at en lille fest sagtens kan indeholde alle elementer og traditioner fra en stor fest. Der var både taler, sang og dans uden at det på nogen måde virkede overdrevet eller forkert.

Nu jeg tænker over det, så tror jeg faktisk at en stor del af succesen skyldes at de havde fundet de helt rigtige rammer for festen, for lokalet var bare SÅ perfekt til selskabets størrelse. Og så den dygtige pianist der sørgede for den rette musik på ethvert tidspunkt, han spillede på rigtigt flygel og ikke elorgel a' la Ole Erling, som passer fint til den store fest.

Så jeg tror at I skal starte med at finde de helt rigtige rammer for jeres fest. Og gå så ellers i krig med at planlægge jeres drømmebryllup til den store guldmedalje!

Og som jeg skrev før, skal du kun kigge på alle mulighederne og ikke på begrænsningerne. Det er jeres dag og I kan alt....... :)

:bearhug: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Vi har planer om Hotel Nilles kro i østjylland hvor vi også er fra. Men vi får ikke tilbudt brudesuiten gratis feks fordi vi er så få og jeg kan heller ikke selv frit vælge bordpynt osv...Men de virker vildt søde og hjælpsomme derude. Vi er dog ikke helt låst fast på at det SKAL være der.

HOV..... Du er jo fra østjylland, det ser jeg først nu! :biggrin:

Så kan jeg da MEGET varmt anbefale at holde festen i Hotel Royals Rosensuite, det var det min forældres sølvbryllup blev holdt!

Det lyder pebret, men det er altså slet ikke så slemt igen, og da slet ikke når I ikke bliver flere. Det vil helt sikkert blive en oplevelse for livet!!!

:) fra Marianne

0

Del dette indlæg

Altså - jeg er lidt i tvivl om dette kunne være en løsning for dig......men jeg leder i min lille knold og måske kommer der så noget du kan bruge.

Jeg har opdaget - nu hvor jeg selv er ved at planlægge at der er mange mennesker vi ikke inviterer med til fest, men som er nysgerrige og gerne vil med til globryllup, nye og gamle arbejdskollegaer, de børn vi passer og underviser, nye og gamle naboer.

Der er sikkert også mennesker, der når de hører om jeres bryllup ikke kan holde sig væk.

En anden mulighed er selvfølgelig slet ikke at blive gift i en kirke, men i stedet på et sted der betyder meget for jer begge to.

Beatles

Nej der er ingen der gerne vil se vores bryllup....Dem vi kender er storset dem vi skal have med. Og vi ønsker heller ikke at have nogen med som ikke er vigtige for os.

Kirken er bestilt og den glæder vi os til at blive gift i :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HOV..... Du er jo fra østjylland, det ser jeg først nu! :biggrin:

Så kan jeg da MEGET varmt anbefale at holde festen i Hotel Royals Rosensuite, det var det min forældres sølvbryllup blev holdt!

Det lyder pebret, men det er altså slet ikke så slemt igen, og da slet ikke når I ikke bliver flere. Det vil helt sikkert blive en oplevelse for livet!!!

Vi bor i Randers og vil gerne være et sted hvor der er smuk natur. Vi har meget kig på Nilles Kro. Men det bliver vist en for dyr omgang.

Vi er bare besværlige :bearhug:

0

Del dette indlæg

Nej, ve' du nu hva'.......!

Du er IKKE besværlig. Du skal ikke lade dig nøje på din bryllupsdag!

Har I overvejet Hubertuskroen på Møllerup Gods i Rønde, når I kommer fra de kanter?

Der er MEGET smukt og maden og servicen er fantatisk!

Desuden har I masser af muligheder for at lave noget specielt for jeres gæster i de omgivelser på den årstid (det er jo 1 år til i dag, kan jeg se - tillykke! :biggrin: ). Jeg ved at godset meget gerne er behjælpelige.....

Møllerup Gods

0

Del dette indlæg

Hej NilieQ

Mht. dine bekymringer om den 'tomme' kirke: En af mine gode venner blev viet i kirke og de var kun ham, hans kone, deres to børn... Det havde været så intimt og romantisk at selv præsten havde fældet en tåre.

Jeg kunne levende forestille mig hvor fint det vil blive med jer to oppe ved alteret omgivet af jeres gode venner, som evt. kan stå tæt omkring jer så I ikke føler jer helt alene - det vil præsten sikkert gerne tillade når I nu ikke er flere. Det vil blive super romantisk og meget intimt og vil virkelig understrege det særlige ved situationen - det er jeg sikker på!!!!!!

Det samme gælder brudevalsen... det bliver smuuuukt!

Go for it - jeg tror hele jeres dag bliver super romantisk og meget dejlig!!!! Bare man selv var så priviligeret at blive inviteret med til et så specielt og intimt bryllup!

Held og lykke søde

Katrinus

Redigeret af Katrinus
0

Del dette indlæg

Nej, ve' du nu hva'.......!

Du er IKKE besværlig. Du skal ikke lade dig nøje på din bryllupsdag!

Har I overvejet Hubertuskroen på Møllerup Gods i Rønde, når I kommer fra de kanter?

Der er MEGET smukt og maden og servicen er fantatisk!

Desuden har I masser af muligheder for at lave noget specielt for jeres gæster i de omgivelser på den årstid (det er jo 1 år til i dag, kan jeg se - tillykke! :biggrin: ). Jeg ved at godset meget gerne er behjælpelige.....

Møllerup Gods

Rønde er for langt væk for os. Ellers tak for ideen.

Tak for dine søde ord :bearhug:

Og ja det er om præcis et år i dag :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej NilieQ

Mht. dine bekymringer om den 'tomme' kirke: En af mine gode venner blev viet i kirke og de var kun ham, hans kone, deres to børn... Det havde været så intimt og romantisk at selv præsten havde fældet en tåre.

Jeg kunne levende forestille mig hvor fint det vil blive med jer to oppe ved alteret omgivet af jeres gode venner, som evt. kan stå tæt omkring jer så I ikke føler jer helt alene - det vil præsten sikkert gerne tillade når I nu ikke er flere. Det vil blive super romantisk og meget intimt og vil virkelig understrege det særlige ved situationen - det er jeg sikker på!!!!!!

Det samme gælder brudevalsen... det bliver smuuuukt!

Go for it - jeg tror hele jeres dag bliver super romantisk og meget dejlig!!!! Bare man selv var så priviligeret at blive inviteret med til et så specielt og intimt bryllup!

Held og lykke søde

Katrinus

Det er rigtig sødt af dig. Og jeg ville håbe det var så nemt. Men det er det desværre ikke...Gid jeg kunne forklare det, men vi er vist lidt nogle underlige fisk :biggrin:

Men tak for dine søde ord.

NilliQ :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer