Guest rumle

bryllups forberedelser

10 indlæg i dette emne

hej allesammen og Glædelig jul

vi skal giftes d. 5 juni 2004, men nu kommer så alle forberedelserne....

min kæreste er allerede ved at brække sig over at høre oret bryllup, men det har jeg hørt fra flere er en mandeting(desværre) da jeg godt kunne bruge noget hjælp.

jeg har spurgt min mor om vi ikke skal sætte os sammen i Januar og planlægge og selvfølgelig svarede hun ja, men det kunne jo være fedt hvis kæresten gad lette sin rumpe ik´ nå men jeg kan da selv, gøre det.

hvem får i til at hjælpe med planlægningen af den største dag i jeres liv???

vi har bestilt selskabslokale på kroen og menuen er næsten klarlagt, og hvor det skal være. men om det blir præsten/borgmestern der skal vie os finder vi ud af i fællesskab i starten af januar,ellers bestemmer jeg.

mange julehilsner fra maibritt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maibritt.

Først lige et stort tillykke med brylluppet!!

Hvem der hjælper med planlægninen af brylluppet?? Hmm...de grundlæggende ting såsom kirke, feststed, fotograf og musik har vi bestemt i fællesskab, min tilkommende og jeg. Desuden er vi i gang med at designe vores indbydelser og menubog etc. som vedrører festen...han er skam med på råd hvad angår farvevalg, skrifttype, valg af papir etc.

Der er mange ting at tage stilling til, så for mig ville det være helt umuligt ikke at have støtte i min kæreste...

Men der er selvfølgelig mange spørgsmål som bliver besvaret herinde og mange ting snakker vi da også med familie og venner om...

:guitar:

Men jeg tror nok at du måske skal skynde dig at bestemme om det skal være et kirkebryllup eller en borgerlig vielse. Vi bestilte præsten 1 års tid inden dagen og det var faktisk ikke spor for tidligt!! Ikke for at skræmme eller give dig stress, men det ville jo være super ærgerligt hvis ikke man selv kan bestemme dato og sted på så vigtig en dag!!!

Hvis du har flere spørgsmål er der masser af søde kommende brude (og allerede gifte piger) der er villige til at øse ud af deres erfaringer.

Knus Sussi

0

Del dette indlæg

Jeg synes egentlig det er lidt dejligt at min kæreste har givet mig (stort set) frie tøjler med planlægningen af vores bryllup! Jeg er KLART den bedste til "jobbet" - men tager ham med på råd til de vigtige ting (mad, kirke, dato, gæster o.lign.). Men i sidste ende bestemmer JEG, og det har vi bestemt for lang tid siden, for at undgå at vi skulle "sidde fast" i planlægningen. Så er der én der har det sidste ord ;o)

Men jeg får den hjælp jeg beder om. Hvis jeg spørger min kæreste om råd, kommer han med det. Og derudover har jeg en lille forsigtig hjælpende hånd i min veninde Pernille - men hun er nok egentlig mere konsulent ;o) Men det er rart at have nogle at snakke med tingene om.

/arno fool

0

Del dette indlæg

Hej! Jeg vil bare lige sige at det er min kommende mand og jeg

der står for det hele. Han har været helt fantastisk og ofte er det

ham, der "skubber" lidt på for at komme i gang. Vi sidder begge

og skær vores indbydelser og er fælles om alt, bortset fra tøjet.

Havde han ikke ønsket at deltage, havde jeg nok fået enten min mor

eller en veninde til at hjælpe.

Tillykke til alle 2004 brude.

Knus Mie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg tror som det allerede er skrevet mange gange herinde at selve bryllupsplanlægningen er noget primært vi kvinder tager os af.

Min kæreste og jeg bestemmer sådan set lige meget, men i sidste ende er det undertegnede der primært får tingene til at ske. ;)

Dog har jeg allieret mig med min svigerinde der egentlig burde være bryllupskonsulent, da hun er virkelig dygtig til alle detaljerne. :specool:

God jule og godt nytår til alle :juhule:

Jane

0

Del dette indlæg

Hejsa og tillykke

: :tu:

Bare et hurtigt input:

Jeg har også rimeligt frie hænder og er også fin med, at jeg alene fx bestemmer (har det afgørende ord) hvad angår indbydelser, farve på dug, blomster, lys, osv.

Til gengæld står han for vin og mad. Vi er selvfølgeilg fælles om at vælge menu, men han taler med kokken og de nørder også sammen om vin.

Vi taler om sted, kirke, dato for indbydelser og den slags sammen, og han vil selvfølgelig købe, hvad jeg nu sætter ham til at købe af papir, indbydelser, dekorationer mv (så den praktiske byrde kan jeg frit fordele), men det er fint med os begge, at jeg mest vælger farver mv..

Jeg har en veninde, der lige er blevet gift og har scrapbog mv med gode tips ;o)

:specool:

Jeg spørger også min søster, mine kolleger (der er en del allerede gifte kvinder, der ELSKER at tale bryllup), min mor og andre veninder. Og så er der jo dette forum, som er godt, hvis man har brug for friskt input. Det gode her er jo, at alle har forskellige erfaringer og råd! Det er kanon.

Det er min erfaring, at det bare gør det værre at tvinge mænd til at tage stilling til noget, de er ligeglade med. Og sandheden er jo, at de rent faktisk er ligeglade, om det er den ene eller den anden farve osv ;o)

Det er ok (synes jeg) at tvinge en holdning frem omkring de vigtige ting. Men husk, at definitionen af "vigtige ting" er meget varierende..

De ting, som han nægter at tage stilling til, anbefaler jeg at man tager ansvar for, men når man bruger for meget tid på det, så uddelegerer man de ting til ham, som han kan "klare" :) - dem bør han så også udføre med glæde og uden brok, da man jo tager ansvaret på begges vegne .. hehe

Håber dette kan hjælpe :juhule:

God fornøjelse!

PSP

0

Del dette indlæg

Jeg havde faktisk selv gået og tænkt på, at oprette et lign. emne herinde, da jeg også savner interesse fra min kærestes side i brylluppet og al planlægningen <_<

Han friede d.22.02.02. og vi planlagde bryllupsdatoen allerede med det samme, det hele var meget nyt og spændende, og vi glædede os til at dele nyheden med familie og venner, der blev købt bryllupsmagasiner og han forslog, at jeg søgte på nettet (jeg var ikke meget til computere dengang).

Han syntes det var fint, at jeg ind imellem hyggede mig med forumet her og div blade, men han ville ikke snakke bryllup før et år før- fint nok. Hele foråret i år har så gået med at hjælpe mine to veninder, der blev gift her i sommers, da de begge havde valgt mig til brudepige. Så jeg har først rigtig selv, igen taget fat på vores eget bryllup her i september - nu er der under et år til, men han er ikke til at hugge eller stikke i :cry:

Vi har bestilt fotograf, kirke og feststed, og det er så det!!! Og nu er jeg ved at få lidt panik på ()()

Syntes ellers jeg var i så god tid- over to år, men nu har tiden indhentet mig....

Og mig der ellers havde så mange planer og gode idéer :)

Har forsøgt, at få ham med ud og kigge på indbydelser, men han mener, at jeg kan tage en veninde med. Jeg ved godt, at vi er forskellige, og det respektere jeg også, jeg skal nok lade være med at trække ham igennem hele møllen, men det ville være rart, hvis han bare var lidt interesseret- hvis han bare en sjællen gang imellem ville bruge et par timer på det, der også gerne skulle være den største dag i hans liv.....

Jeg havde en lyserød drøm, efter at jeg for et års tid siden læste Dinnas indlæg, hvor hun og kæresten havde siddet og hygget om planlægningen- det kunne jeg også godt tænke mig, men det har jeg nu indset, at sådan bliver det desværre ikke :lol:

Et eller andet sted, er det da fint nok at have frie hænder, og at kunne gøre hvad man vil, men nogle ting syntes han så pludselig er unødvændige, ting som jeg i lang tid har gået og tænkt over, og som jeg nu pludselig ikke kan undvære til brylluppet - hvis I forstår?!?

Så det ene øjeblik får man at vide, det bestemmer du bare, og i det næste: behøver vi virkelig det.

Fx er jeg i øjeblikket meget i tvivl om, hvordan invitationerne skal se ud, og jeg er ved at få lidt panik på, fordi det tidsmæssigt er ved at være oppe over, så her kunne jeg godt bruge, at han sagde, at det kunne han godt lide frem for det andet, for det er jo også hans dag, og et eller andet sted, er jeg bange for, at jeg måske kommer til at tage helt over, for til sidst at tromle ham ned- men så bliver det jo også som jeg vil have det! Men er man ikke to? Ind imellem kan jeg komme helt i tvivl :cry:

Sikke dog en smørre jeg kom med der- det er jo godt, at man kan få luftet ud herinde, og få de råd og idéer kæresten ikke lige er så interesseret i at give- tak piger :wub:

Juleknuser

Lykke : )

:juhule:

Redigeret af Lykke
0

Del dette indlæg

Hej Lykke og I andre...

Jeg er også temmelig alene om vores planlægning. Ville ønske han deltog lidt mere, men kender ham også godt nok til at vide, at det jo ikke er fordi han er ligeglad med vores bryllup, men at det bare ikke kan hidse ham op at planlægge alt i detaljer. Hvergang jeg har udviklet en ny ide ift brylluppet siger han bare "Det er godt" eller "Den er pæn" eller lign.

Det har jeg lært at leve med, gider ikke lade mit humør påvirke af det, for det har jo intet med hans kærlighed til mig at gøre. Man kan ikke lave om på folk.

Derfor er det også så dejligt at have alle jer aktive brugere i dette forum at dele tanker og ideer med.

god jul, kh Linse

Redigeret af linse
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle!

Jeg sidder her og læser tråden med stor forundring! nok mest fordi jeg har en kæreste som glæder sig og planlægger lige så meget som jeg...jeg kan se at jeg er vildt priviligeret. har i, som ikke har jeres kærstes støtte/meninger om forberedlserne, overvejet at snakke med ham om hvorfor han har det på den måde? jeg kan godt fortså jeres bekymringer, for hvis jeg sad i samme situation ville jeg være i tvivl om min Kæreste virkelig var seriøs m.h.t brylluppet.

Knuz Kærbær

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi er lige meget med til planlægningen af vores bryllup. Vi snakker og kommer begge med ideer og foreslag, så det synes jeg jo kun er dejligt, især når jeg læser her, at nogle af jer står med en del af det selv.

Så her til morgen et Oprah program som handlede om brylluper, men primært hvor det var manden som tog styring...... fool jep I læste rigtigt.

Den ene gom havde sågår valgt kjole for sin brud, men det var først da han kom med nr 3 kjole at hun kunne passe og lide den!

Vildt! En anden gom ville have et arabisk inspireret bryllups, så han havde valgt at alle gæsterne skulle komme udklædt, samt han gjorde sin entre ridende på en elefant...... hmm......

p.nille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer