pbhurra

På skrump

244 indlæg i dette emne

Så piger, nu er på skrump tråden oprettet og vi er klar til at hjælpe hinanden med at tabe de kilo vi gerne vil. Som intro kunne vi msåek starte med at introducere os selv. Jeg starter :blush:

Navn: Pernille

Alder: 28

Startvægt: 136,1

Nuværende vægt: 121,8

Mål: første mål er at komme ned under 100, kan ikke huske hvornår jeg sidst har stået op på vægten og set to cifre :bunny_4:

Største last: En uhyggelig sliktrang - hvad gør jeg med den :bearhug:

Bedste råd: Tag to stykker frugt med når du gerne vil have noget sødt - hvis du kan spise det og stadig trænger til sødt har du sikkert fortjent det.

Yndlingsopskrift: Fromage Frais med lidt Sød eller vanillesukker, dertil serveres frugt skåret i små tern. Blendede frosne frugter (især jordbær, skovbær og hindbær) tilsat lidt mælk/ylette og Sød/vanillesukker. Spises som is :boohoo:

Hvad er sværest: at bevare motivationen når man skal tabe MANGE kilo. At huske på/få tid til motionen :bask:

Slankemetode: Weight Watchers

Glæder mig til at dele op og nedture (flest af op'erne) i kampen mod at blive rigtig lækker til min bryllupsdag http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

Redigeret af pbhurra
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her vil jeg være med :boohoo: :carrot: :blush:

Navn: Pernille

Alder: 31

Startvægt: 95,3

Nuværende vægt: 84,6

Mål: At komme ned på normalvægtig BMI og holde den. Stopper hvergang jeg nærmer mig de 78 - ligesom om jeg er tilfreds der.

Største last: Spiser meget og gerne hele tiden. Føler mig sjældent rigtig mæt. Motionerer til tider uhyggelig meget og når jeg ikke gør - op siger vægten.

Bedste råd: Ros dig selv og gør dig fortjent til andet end noget kalorieholdigt når det går som det skal.

Yndlingsopskrift: Tunsalat med chili, gulerødder og en masse grønt blandet op i græsk yoghurt, det kan få mine engle til at synge.

Hvad er sværest: at bevare motivationen

slankemetode: De danske vægtkonsulenter

Redigeret af Pernille1975
0

Del dette indlæg

:carrot: SUPER TRÅD :carrot:

Navn: Nina Carlsen

Startvægt: 105

Nuværende vægt: 78,7

Mål: 70

Største last: Kage og chokolade

Bedste råd: uh ha har mange men sørg for rigeligt at drikke og husk at få lidt fedtstof hver dag begge dele er nødvendige for et varigt vægttab

Slanke metode: vægtvogterne

Yndlingsopskrift: Blomkål og broccoli suppe (opskrift følger)

Hvad er sværest: Motivationen når man har tabt så meget ja så er jeg lidt for tilfreds med hvordan jeg har det nu.... Men på den anden side ville jeg også så gerne nå mit endelige mål... Så det må være nu så... :boohoo::blush:

Redigeret af blomst78
0

Del dette indlæg

Også jeg melder mig under fanen...

Navn Daisy

Alder 24

Slanke metode Sund fornuft og Vægtvogterne

Startvægt 124

Nuværende vægt 124

Mål At komme ned på 100 derefter må vi se hvad det så kan blive til men når alt kommer til alt drømmer jeg om at komme ned på 80

Højde 170

Største last Chokolade og sodavand

Bedste råd Lad dig aldrig friste - overvej 2 gange om du har brug for og virkelig lyst til det du skal til at spise

Ynglings opskrift Smooties m/jordbær, brombær eller hindbær og Broccolisalat

Sværest At bevare motivationen - når man på jobbet er omgivet at piger der kan spise hvad de vil uden at tage et gram på

Redigeret af Daisymus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bedste råd: Ros dig selv og gør dig fortjent til andet end noget kalorieholdigt når det går som det skal.

Det er nemlig vigtigt - og en af de ting jeg har svært ved. Men det er jo nok resterne af de gamle vaner som siger at når der skal hygges/trøstes/fejres.. så er det med kalorieholdige ting - det er bare en vane jeg SKAL af med.

Hvor er det flot du har tabt dig så meget - hvad har du gjort ?

Bedste råd Lad dig aldrig friste - overvej 2 gange om du har brug for og virkelig lyst til det du skal til at spise

Sværest At bevare motivationen - når man på jobbet er omgivet at piger der kan spise hvad de vil uden at tage et gram på

Et super godt råd :blush: Og så er det rigtig hvad du siger at det er svært at holde motivationen når man sidder og ser på folk der slynger det ene usunde efter det andet ned og så ligner en "pind" - snyd siger jeg bare :bunny_4:

Jeg kom lige i tanke om at det ville være rart at vide hvilken metode I bruger i jeres kamp mod vægten - jeg har tilføjet min i det første indlæg - måske I også vil tilføje jeres :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hejsa Pernille

Jeg kan ikke få sådan en vægtticker til at virke :boohoo: - kan du evt. hjælpe mig, jeg vil gerne have den som din - hvor den går fra 0- 24

Dette er mit delmål derfor synes jeg det er det bedste at bruge det.. det virker heller ikke helt så uoverskueligt som de 40 der skal af i det hele :blush:

0

Del dette indlæg

Jamen så melder jeg mig da også under disse faner:

Navn: [/b]Lise

Alder: 36 år

Startvægt: 107,4 kg

Nuværende vægt: 95,7 kg

Mål: 87 kg

Største last: IS

Bedste råd: Løb efter Berlingske Tidenes Friløb

Yndlingsopskrift: vandmelon skåret i mundrette bider

Hvad er sværest:

Slankemetode: Sund fornuft, tænk før du spiser, og LØB

Jeg startede i juni mrd i år med at sætte en streg i sandet, og sagde NU, NU skal det være. Nu er de første 12 kg næsten røget, og det er fedt. Sommertøjet er begyndt at hænge uhyggeligt på mig :blush: men det er nice.

Jeg løber efter Berlingske Tidendes Friløbs løbeprogram, det er virkelig godt. Jeg havde ikke dyrket motion i flere år, og startede ud med at løbe 3 minutter og gik i 3 minutter - dette gjorde man vist 3 gange samme dag. Og så løber man ellers hver 2. dag.

Sig til hvis i vil høre mere om løbeprogrammet.

:boohoo: Lisen

Redigeret af Lisen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hopper med på vognen.

Navn:Mie

Alder:Uha 31

Start vægt:85,9kg.

Mål:i første omgang 70 kg.

Største last:Kage og slik

Bedste råd:Vær mæt når du handler ind, og sørg for evt. at have lidt frugt med ud at shoppe hvis trangen til at spise bliver for stor

Bedste opskrift: Pastaret med kylling og grønsager

Slanke metode:Sund fornuft, ville godt igang med WW igen.

Jeg håber vi får hjulpet hinanden med at få smidt nogle af de fordømte kilo.

:boohoo:

Mie

Redigeret af mipo
0

Del dette indlæg

Hej Lisen

Jeg vil også gerne høre mere om det løbeprogram.

Jeg er dog altid blevet frarådet at man skal løbe når man er stor, men jeg tror det giver godt i denne varme...

hejsa

det er ikke decideret dårligt for 'store piger' at løbe, men ofte kan det føre til knæskader etc. fordi belastningen og stødet op i benet bliver kraftigere end når andre løber - men det afhænger af ens benmuskler, vægt, form og så om at lytte til kroppen - får man ondt så stop! derfor er svømning så fantastisk fordi vandet ophæver tyngdekraften :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Navn: Sanne

Startvægt: 121,5 :bunny_4:

Nuværende vægt: 104

Mål: Glæder mig til at skulle se 2 cifre på vægten! Og derefter tager jeg resten i nogle etaper på 5 kg. af gangen. (Men vil gerne ende på omkring 75 kg, så der er jo laang vej)

Største last: Elsker mad. Er slem til at spise for meget! Og elsker is og chips... :blush:

Bedste råd: Når du får lyst til at spise noget usundt, så stil dig selv følgende spørgsmål:

"Vil jeg helst spise denne is, eller vil jeg gerne smide nogle flere kilo"? Og tænk dig så grundigt om!!! Hvad er vigtigst for dig - Hvad vil du helst?

Yndlingsopskrift: Uh, der er jo mange. Men frisk frugt med græsk yoghurt er godt mod lækkersulten.

Hvad er sværest: At holde ved sin beslutning, og ikke køre sur i det.

Slankemetode: De Danske Vægtkonsulenter. :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hejsa Pernille

Jeg kan ikke få sådan en vægtticker til at virke :bunny_4: - kan du evt. hjælpe mig, jeg vil gerne have den som din - hvor den går fra 0- 24

Dette er mit delmål derfor synes jeg det er det bedste at bruge det.. det virker heller ikke helt så uoverskueligt som de 40 der skal af i det hele http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

Jeg kender det ALT for godt med de delmål - bliver simpelthen nødt til at lave nogle der er lidt mindre hvis jeg ikke skal gå helt kold. En ticker som min laver du ved at trykke på min. Når du kommer ind på siden scroller du ned til der kommer et punkt i menuen i venstre side hvor der står Weightloss ticker (eller noget i den dur). Så trykker du og følger vejledningen. Når du er færdig kommer der en kasse med en kode frem. Den kopiere du. Gå ind i dit kontrolpanel her på Bk, find det sted hvor der står signatur. Overfør koden dertil - husk at opdatere - og så har du også en :boohoo: Skriv hvis du ikke kan få det til at funke..

:blush:

0

Del dette indlæg

Super dejligt med så mange medlemmer af "På skrump klubben" - jeg er sikker på at hvis vi hjælper hinanden.. roser :boohoo: trøster :bearhug: og pisker :bearhug: så skal vi ski nok klare det - ikke :blush::bunny_4:

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif pernille, som meget gerne vil høre om det løbeprogram. Alt efter hvornår vi får at høre om det, hvad siger I så til at vi starter i aften/imorgen - så kan vi jo hjælpes ad med det også :carrot: så synes det er hårdt at løbe, men som bare så gerne vil..

0

Del dette indlæg

Jeg har været inde på Iform og der er en masse løbeprogrammer til begyndere, øvede osv. der er også noget der hedder Glød (en kombination af gå og løb). Jeg prøver at linke til et begynderprogram - men I kan jo se hvad der passer jer bedst. Bare ind på siden og søg efter løb. Her er begynderprogrammet klikkelik

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha... vil også være med. Jeg er ikke voldsomt overvægtig - men de sidste fem år har jeg støt taget kilo på, så hvis jeg ikke får vendt det nu går det nok galt.

Navn: Fortuna

Alder: 24

Højde: 180

Start vægt: 78

Mål: 65

Største last: Arbejdsnarkomani, take-out, spise ude.

Bedste råd: Køb ind til flere dage af gangen... Hvis jeg kommer sent hjem får jeg ikke handlet.

Bedste opskrift: Kan en virkelig lækker fedende pastaret :boohoo: Arj. Salat med grillet peberfrugt, kyllingebryst og sennepsdressing.

Slanke metode: Selv at lave mad og begynde at motionere.

Redigeret af Frk.Fortuna
0

Del dette indlæg

Navn: Grand01

Alder: 31

Startvægt: 110,5

Nuværende vægt: 109,1

Mål: første mål er at komme ned under 100,sidst jeg vqr der var lige inden jeg havde en gravididtet udenfor livmoderen i juni 2004 og med tiden vil jeg gerne ned på 74 kg- men har bestemt at første delmål er 99 kg- herefter 89, 84,79 og sluttelig 74 kg

Største last: En uhyggelig sliktrang og kan spise enormt store mængder af alt mad der bare smager super godt og mange IS her i varmen :boohoo:

Bedste råd: spis inden du handler og masser af motion

Yndlingsopskrift:jordbærgrød med græsk youghurt

Hvad er sværest: at bevare motivationen når man skal tabe MANGE kilo. At huske på/få tid til motionen :bask:

Slankemetode: løbetræning ( er lige startet stille og roligt op) og masser af sund mad og mange grøntsager

0

Del dette indlæg

Og jeg vil ogsaa gerne vaere med. Jeg har ikke saa langt, men det er de sidste kilo, der er de ALLE svaereste!!

Navn:Anna

Alder:29

Start vægt:82 kg

Nuværende vægt: 71 kg.

hoejde: 171 cm

Mål:63 kg (men det bliver nok ikke foer brylluppet desvaerre) - saa saa meget det er muligt inden brylluppet

Største last: Hvidt broed

Bedste råd:Vaer forberedt, hvis du skal vaere vaek hele dagen hjemmefra, saa du ikke ender med at koebe noget junk.

Bedste opskrift: Jeg kan nogle gode salater

Slanke metode:min egen version af vaegtkonsulenterne. Jeg undgaar saa vidt muligt hvidt broed, sukker og generelt for mange kulhydrater. Magert protein, frugt og groent og sundt fedt er god mad for min krop (jeg er insulinresistent)

Har netop idag meldt mig under fanerne i Microsofts fitnesscenter her i Dublin. Saa imorgen tidlig starter jeg! Damen mente SAGTENS at jeg vil kunne se en forskel paa 6 uger, hvis jeg goer noget ud af det. SAA DET GOER JEG!

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa piger,

Jeg vil også rigtigt gerne være med her, super god ide med den her tråd :boohoo:

Nu skal vi bare sørge for at holde liv i den, så den ikke dør hen...... og det har jeg da tænkt mig at gøre mit til! :carrot:

Og til en start er her så lidt om mig:

Navn: Marianne

Alder: 40

Startvægt: 137

Nuværende vægt: 97

Mål: I første omgang 70 kg. Hvis det er muligt 65.....

Største last: Hmmmm...... aner det faktisk ikke kostmæssigt.... men generelt er jeg et forfærdelig sludrechatol! :bunny_4:

Bedste råd: Gå lige forbi bagerforretningen eller slikbutikken og DIREKTE ind til blomsterhandleren og køb dig en buket blomster eller en smuk potteplante. Det er faktisk ikke dyrere og du har glæde af blomsterne meget længere!

Yndlingsopskrift: Græsk yoghurt med en anelse akaciehonning og MASSER af blåbær og en kvist frisk mynte!

Hvad er sværest: Har stået stille de sidste par år og er i følge lægen nået til det punkt hvor yderligere vægttab er næsten umuligt uden motion. Mine muligheder for motion er yderst begrænsede p.g.a. en rygmarvsskade :bearhug: Jeg har dog ikke taget på igen, så noget gør jeg da rigtigt..... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Slankemetode: Tallerkenmodellen (Halvdelen af tallerkenen med grønt, de to resterende med henholdsvis kød/fisk og kartofler/pasta/ris - ingen sovs!) og de af Anne Larsens principper om kostomlægning jeg synes jeg kan bruge.

Jeg glæder mig til at følge med i denne tråd!

:blush: og en go´dag til jer alle fra Marianne

Redigeret af mus01
0

Del dette indlæg

Hvor er det flot du har tabt dig så meget - hvad har du gjort ?

Hej.... for at gøre en lang historie kort så tabte jeg de første 10 kilo selv og meldte mig så på vægtevogterne fordi jeg gik i stå... men jeg har taget det meget stille og roligt i mit helt eget tempo

0

Del dette indlæg

Jeg vil også være med.. (er ikke brud, men brudepige - og elsker bryllupper...) :hug:

Navn: Rita

Alder: 25

Vægt: 87

Mål: 74 (for at nå det rigtige BMI)

Største last: Alt der er usundt!

Bedste råd:

Bedste opskrift: Min mors mirakelboller (opskrift kan sendes..)

Hvad er sværest: At holde motivationen

Slankemetode: Samlet lidt af det hele. Ikke så god til motion, men cykler til og fra arbejde (ca. 8 km hver vej..)

Super med denne tråd.. altid rart med støtte og spark bagi :blush:

0

Del dette indlæg

Ja den opskrift vil vi gerne have...

Ellers har jeg en her som også er god.

Nemme boller

1 Liter lunken vand

1 kg. mel

300 g. havregryn

1 lidt stor spise-skefuld salt

30 g. gær (sån' ca. - jeg bruger bare lidt over en halv pakke)

Put 1 L lunken vand i stor skål (dejen vokser en del i løbet af natten)

Smuldr gæren i.

Put mel, havregryn og salt sådan lidt skiftevis i og rør dejen rundt m. grydeske. Dejen er for blød til at ælte - så bare sørg for at den er rørt godt rundt. Den må heller ikke være ALT for våd - så der kan evt. puttes en anelse ekstra havregryn eller mel i.

Dæk skålen med et viskestykke - og stil den i køleskabet natten over.

Næste morgen: Tag en stor ske og "klask" klumper ud på bageplade (for bløde til at forme med hænder) - skal ikke efterhæve. Pensles m. vand og bages v. 200 grader i ca. 20 min. - Bollerne bliver ikke ret mørke så pas på de ikke får for meget.

Kan fryses, ristes, bruges som boller, tilbehør til aftensmad

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer