Guest september

Kristina & Allan!

255 indlæg i dette emne

Puha, jeg har godt nok været tilmeldt et stykke tid - men nu har jeg endelig samlet mod til at starte en tråd selv... Det har godt nok også taget lidt tid med at se hvad andre skriver osv., men nu skal det være!

Allan friede til mig på sin fødselsdag d. 18. februar i år. Det var super uventet og meget følelsesladet (vi er vist begge to tudefjæs hvad det angår...) :bearhug:

Vi havde i lang tid talt om at blive gift - godt inspireret af alle de bryllupper vi efterhånden blev inviteret med til - men jeg troede, at det først var længere ude i fremtiden... Heldigvis fik jeg ikke ret! :loveshower:

Vi har været kærester i 2 år + 9 måneder og forlovet siden februar i år. Inden vi blev kærester arbejdede vi på samme studiejob. :biggrin:

Vi besluttede ret hurtigt, at det var bedst at vente indtil september 2007, fordi vi allerede havde planlagt lang ferie (red. dyr!) ferie i år: Argentina i 1 måned! Og jeg synes, at september er en meget smuk tid på året, så 2007 blev det!

Desuden blev jeg gravid 1 måned efter frieriet, som dog endte i en spontan abort, men ellers var det også grund til at have en lang forlovelse på 1 1/2 år... Men det er en helt anden og trist sag, men ikke desto mindre del af "vores lille historie".. :bearhug:

Nu hvor der snart kun er 1 år til, så kan jeg mærke hvordan det er begyndt at krible-krable i fingrene for at komme i gang... Og jeg kan slet ikke vente! :blush:

Indtil videre har vi følgende på plads:

Vielse: Skt. Johannes kirken Trøjborg, Århus N d. 8. september 2007 kl. 14.00

Fest + evt. reception: Turbinehallen

Jeg skal prøve en kjole i Panayotis Vejle, som er syet (uden købetvang) specielt til mig (!) d. 8/9-06. Det glæder jeg mig rigtig meget til og jeg håber, at jeg kan finde ud af at lægge billeder herind, når den tid kommer.

Det var vist alt for nu....

Knus fra Kristina :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af september
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til din egen planlægningstråd!

Indtil videre går det jo ganske godt med at få skrevet. Der er egentlig ikke nogle regler for hvordan man laver sådan een, så det er bare at klø på! Det er dog en rigtig go' idé at smide et link til din planlægningstråd ind i din signatur, så kan man nemlig nemt finde den.

Skt. Johannes Kirken på Trøjborg kender jeg godt; det er virkelig en dejlig kirke, og så er der plads til pænt mange mennesker :bearhug:

Held og lykke med det hele!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Her kommer så nogle overskrifter, som jeg håber, at få fyldt en masse på efterhånden som tiden går...

Kjole

Jeg skal prøve en kjole som Panayotis i Vejle har syet til mig, men den er syet uden købetvang og jeg overvejer at tjekke en anden brudekjoleforretning, inden jeg bestemmer mig for noget..

13/8-06: Jeg har bestilit tid hos Smuk Brud og afventer svar fra Brud og Festgården vedrørende tidsbestilling... Spændende!!

6/10-06: Efter forskellige prøvninger (se billeder længere nede...) og et fantastisk tilbud fra en designer - så tror jeg at det ender med at jeg får en syet og laver egne designs...

25/10-2006: Ja, så fik jeg da også lige købt min kjole! Den er supersmuk og jeg synes selv at jeg er temmelig lækker i den! hehe...

Musik

Vi satser enten på en af vores venners brors band eller også en gammel bekendts band. Det kommer an på musikstil... Har fået at vide at vi snart skal finde ud af noget, for alt ikke er booket op! En anledning til at gå rigtigt igang! :loveboard:

6/10-06: Vi er ved at booke "On The Radio", som er et superfedt kopiband, der ofte spiller på Waxies i Århus. De kan spille ALT og man kan selv vælge hvilke slags musik man vil have (www.ontheradio.dk)

Fotograf:

25/10-2006: skulle vi nu ikke også ta' og få fat på en fotograf... Vil checke Torben Thorhauges priser.

13/11-2006: efter mange overvejelser om at få familiemedlemmer til at tage billeder er vi nået frem til at vi SKAL have en prof. Allan er ved at tjekke priser og finde gode tilbud :-D

30/11-2006: næste uge kommer der en fotograf, der hedder Rasmus på besøg for at "se os an", dvs. tale med os om hvordan og hvorledes mht. bryllupsbilleder. Meget spændende at se hvad han kan byde på...

Allans tøj

??? Taler om noget i stil med bryllupsjakke (den der lidt længere jakke) i mørk grå/brun, bukser i samme farve, , hvid vest, hvidt slips og hvid skjorte. Hvor har jeres kommende mænd fundet tøj?

Blomster

Jeg overvejer følgende blomster- og farvetema:

orkideer, roser og evt. lidt brudeslør, kalaaer(?) i dybrøde og mørkelyserøde toner...

6/10-06: Har med bævende hjerte (hehe) besluttet at overlade brudebuketten 100% til Allan - selvfølgelig skal han da det! Jeg stoler jo på hans gode smag!!! :-D MEN han får måske lige en mail med lidt inspiration, men mest fordi han selv har bedt om det.

I denne her stil:

post-18780-1155063750.jpg

post-18780-1155063825.jpg

post-18780-1155063837.jpg

post-18780-1155063871.jpg

Redigeret af september
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med valget af en dejlig dato. Vi skal selv giftes den samme dag.

Vi skulle faktisk selv have været gift i Skt. Johannes Kirke, hvis vi kunne have lånt et lokale i sognegården til vores reception. Istedet skal vi giftes i Christianskirken et lille stykke væk derfra.

Vi glæder os til at følge med fra sidelinjen og husk at sætte en masse dejlige billeder ind efterhånden som tingene skridder fremad. Det er vi alle så glade for :balloons:

0

Del dette indlæg

Fortsat planlægning...

Mad

Om ca. 6 måneder skal vi tale menu med feststedet, men det skal i hvert fald "bare" være sansende, oplevelsesrig, smagfuld, enkel, årstids og æstetisk mad... Det er vist de nøgleord vi har indtil nu.

Invitationer

To veninder har idag lovet at de vil hjælpe mig med at lave invitationer...! HUrra for hjælpsomme og kreative veninder!!... Det bliver hyggeligt! :blink:

Farverne på invitationerne skal være dybtrøde og creme/hvid. De skal helst være enkle, men må gerne være humoristiske - nogle forslag?

6/10-06: Så er de designet, nu skal de bare laves. De endte med at blive enkle, creme/hvide/en lille smule guldtråd... Viser billeder senere!

Bordkort/æsker+Petit fours

Bordkortene vil jeg gerne have skal være små æsker/gaver med en manilaseddel på hvor gæsternes navn er, så det virker som bordkort - samtidig er der i æskerne petit fours'ene til kaffen. Har prøvet at male en papæske med vandfarver + vandfarvelak, men ved ikke helt om det er det rette look... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

Vi er gået over til små røde æbler med et pap-blad, hvor navnet skal stå på med måske guldskrift! Papbladet bliver sat fast med en guldknappenål.

Gæsteliste

Uf, hvor er det svært... Jeg tror, at vi er enige om ikke at lade os diktere af hvem vi "burde" invitere, men kun inviterer dem vi virkelig har lyst til at bruge 600-700 kr. på per kuvert! ... Og pludselig var vi bare alligevel oppe på 72 personer!!Vi er endt med KUN at invitere dem vi virkelig har lyst til at se!

Nå, det er vist på tide at jeg får løftet sløret for lidt flere af de tanker der er blevet tænkt de sidste par dage... eller måske egentlig sidste lange stykke tid...

Jeg har nu bestilt tid til at kigge på kjole endnu et sted ud over Panayotis i Vejle (www.panayotis.dk) og det er hos smuk brud i Kjellerup... (hvor det så end ligger :blink: )

](www.smukbrud.dk) Jeg har fået stedet anbefalet af en god veninde efter hendes storesøster havde købt kjole der.[/color]

Forlover:

Mads Christensen sagde i fredags ja (næsten med tårer i øjnene - hihi...) til at være Allans forlover. Han var meget beæret og stolt - sådan skal det jo være, dejligt!

Gavekoordinator:

Min veninde Louise P. har lige meldt sig som gavekoordinator! Fantastisk følelse at ens venner melder sig frivilligt for at hjælpe og være del af ens store dag! Det gør mig virkelig glad... :griner:- 1000 tak til Louise!!

Min frisør bliver min meget dygtige kusine i Vejle: Mette fra Frisørhuset, Tønnesgade! Hun har lovet at hun vil sætte mit hår, så det glæder jeg mig rigtig meget til!! :super::bearhug:

Det var alt for nu - tror at jeg næsten er ved at have styr på hvordan jeg både får farver på det hele.... :blink:

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/00000858.gif

Redigeret af september
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu bestilt tid til at kigge på kjole endnu et sted ud over Panayotis i Vejle (www.panayotis.dk) og det er hos smuk brud i Kjellerup... (hvor det så end ligger :griner:- )

](www.smukbrud.dk) Jeg har fået stedet anbefalet af en god veninde efter hendes storesøster havde købt kjole der.[/color]

Jeg vil så anbefale at du også prøver Brud og festgården i Demstrup (http://www.brud-festgaarden.dk), når du alligevel er hos smuk brud i Thorning (ved godt at postnummeret siger Kjellerup), for der er ikke volsomt langt imellem dem.

Jeg håber du får en god oplevelse i Thorning, har desværre en veninde der havde en træls oplevelse med hende i da hun skulle lægge hendes make-up til bryllupet, men det var også lige før hun blev selvstændig så håber hun har fået bedre styr på sine aftaler/priser siden da.

0

Del dette indlæg

Jeg har slet ikke fået sagt tak til de hilsner og gode råd jeg har fået - TAK!!! Det betyder meget, at vide at der er nogen, der holder øje med mig... Jeg lover at der nok skal komme lidt mere aktion på senere hen, men er lige startet op i skole (er lærer) efter ferien, så der er fokus mest for tiden - meeen som kommende brud går jeg jo hele tiden lidt og summer/dagdrømmer om den store dag :cheerleader3:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, så er det vist lige tid til at få tilføjet lidt.

Min gode dejlige veninde Marianne har indvilget i at være min højre hånd/brudepige op til og under brylluppet. :balloon: Det er super dejligt fordi hun er god til at vide lige præcist hvad jeg tænker, kan lide og kender mig bare i det hele taget rigtig godt. :balloon:

Jeg har efter opfordring også bestilt tid på Brud og Festgården og Marianne og jeg drager afsted d. 2. september for at se på kjole i det midtjyske. Det er SÅ spændende!!! Vi glæder os begge helt vildt... :balloons::bearhug::bearhug:

Tidligere tilføjede jeg noget om vægttab m.m. på en slanketråd, men den er forsvundet - så nu laver jeg da bare min egen her....:

Jeg har tabt 1, 2 kg indenfor de sidste 3 uger og jeg har egentlig ikke gjort så meget andet end at motionere lidt og så være startet på arbejde igen(!)... Så status er p.t.

Mål: ca. 57-58 kg.

20. august 06: 60,2 kg.

10. oktober 06: 60,1 kg. (holder lige pause fra alt der hedder motion...:-( )

30. november 06: 59, 8 kg. Nå jaja, i det mindste det ikke er den anden vej - meeen nu er det jo selvfølgelig snart jul!

Så nu er det bare at fortsætte med svømning og dvd-træning... :carrot: :carrot:

Det var vist alt lige for nu! :bearhug:

Redigeret af september
0

Del dette indlæg

Hej Kristina

Ja jeg har jo været lidt optaget af mit eget bryllup de sidste mange uger, men nu har jeg endelig tid til at kigge lidt på din planlægning.

Dine blomster/buket ideer er bare rigtig flotte, syntes det er vildt smukt med det tone i tone.

Som fotograf kan jeg kun anbefale Torben Thorhauge, han er rigtig dygtig, ligenu går jeg og venter spændt på vores billeder fra ham. Og ja så er det jo også lidt hjemligt, han så ihvertfaldt ud til at hygge sig til vores bryllup, der var jo et par Stilling folk imellem. (Klaus bliver faktisk gift idag (lørdag) fortalte Torben).

Hov skal da også husk at takke dig og Allan for den smukke buket, det blev jeg rigtig rørt over. Men i skal også nok få et officielt takkekort, når jeg når så langt :bearhug:

Glæder mig allerede til at følge dig, det er ihvertfald en af de bedste grunde til at blive hængende her inde et stykke tid endnu.

:balloons: fra Tine

0

Del dette indlæg

Hej Kristina

Velkommen til, bliver dejligt at have endnu en planlægning at følge med i, selvom mit eget bryllup stod for 4 uger siden.

Jeg kender også kirken - har været der til jule en gang eller to, da jeg har været meget hos min mormor som barn - hun boede i 50 år på Trøjborg. Er bare vild med kvarteret.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hej Tine,

Klart at du har været optaget!! Jeg har set billeder fra dit bryllup og jeg synes at det ser aldeles fantastisk ud! :bearhug: Du var MEGET smuk! Wow... Og I ser bare smask forelsket ud. :(

C kunne jo også kun fortælle at det var en super dag og skøn fest I havde om aftenen. Jeg er meget glad på jeres vegne. :bearhug:

Jeg skal ud og kigge på kjoler på lørdag og det glæder jeg mig rigtig meget til.

Du kan godt regne med at jeg vil prøve at "punke" dig for oplysninger når vi ses til... januar (?!) til c's fødselsdag som vi plejer.. :bearhug:

Glæder mig til at kunne lægge billeder ind ad kjoler.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Kristina

Velkommen til, bliver dejligt at have endnu en planlægning at følge med i, selvom mit eget bryllup stod for 4 uger siden.

Jeg kender også kirken - har været der til jule en gang eller to, da jeg har været meget hos min mormor som barn - hun boede i 50 år på Trøjborg. Er bare vild med kvarteret.

:bearhug:

Ja, Trøjborg er et helt fantastisk sted - et af de steder som bare har det hele: skov, strand, by osv. Du er da velkommen til glo-bryllup, når den tid engang kommer! :bearhug::(

0

Del dette indlæg

Jeg har været i SMuk Brud og prøve kjole sidste lørdag og jeg bliver nødt til lige at fortælle hvilken fantastisk oplevelse det var!! :heart: Julia er rigtig sød og bare god til at finde det helt rigtige frem til mig! Jeg har fundet nogle favoritter, som jeg lægger ud meget meget snart... :heart: men bær med mig, fordi jeg er så langsom til det med billeder.

Jeg kan mærke at fordi der nu snart kun er et år til og det begynder at virke rimeligt at tælle ned fra nu af, så glæder jeg mig helt afsindigt og vanvittigt, selv om jeg burde koncentrere mig om at have travlt på arbejdet. -HAHA-

Billeder comin' up sooooon! :biggrin::biggrin:

På fredag skal jeg til Panayotis og se den kjole de har syet til mig uden købetvang! Jeg er SÅ spændt!! -HAHA- :carrot:

Alt for nu - ciao ciao ladies...

0

Del dette indlæg

Jeg har været i SMuk Brud og prøve kjole sidste lørdag og jeg bliver nødt til lige at fortælle hvilken fantastisk oplevelse det var!! :heart: Julia er rigtig sød og bare god til at finde det helt rigtige frem til mig! Jeg har fundet nogle favoritter, som jeg lægger ud meget meget snart... :) men bær med mig, fordi jeg er så langsom til det med billeder.

Jeg kan mærke at fordi der nu snart kun er et år til og det begynder at virke rimeligt at tælle ned fra nu af, så glæder jeg mig helt afsindigt og vanvittigt, selv om jeg burde koncentrere mig om at have travlt på arbejdet. -HAHA-

Billeder comin' up sooooon! :biggrin::biggrin:

På fredag skal jeg til Panayotis og se den kjole de har syet til mig uden købetvang! Jeg er SÅ spændt!! -HAHA- :carrot:

Alt for nu - ciao ciao ladies...

Glæder os til at se kjolerne.

Altså der er da ikke noget i vejen med at tælle ned til brylluppet nu, hvor der meget snart kun er et år til.

Vi begyndte at tælle ned for længe siden, selvom nogle syntes vi var lidt tossede, men man glæder sig jo helt vildt til den måske mest specielle dag i ens liv. Så bliv bare ved med at glæde dig. Det kan da kun få en til at smile, når man tænker på dagen. :heart:

0

Del dette indlæg

Hejsa Kristina http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Hvor er billederne af din tur til Panayotis???? Her har jeg ventet spændt HELE dagen på at se dem herinde :blush: Jeg håber, at du havde en god tur derned og at det var en god oplevelse... :balloons:

:biggrin: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:(-HAHA- JEG ER SÅ KED AF DET, men vores net er stadig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/angry.gif :balloons: , så jeg får kun tjekket BK på mit arbejde og billederne må desværre vente til måske onsdag, hvor jeg håber, at det kommer op at køre igen... Sorry! Jeg SAVNER BK :blush: og er SÅ spændt på at høre folks mening om kjolerne! :hug: Så snart som muligt sætter jeg dem ind... :balloons::biggrin:
0

Del dette indlæg

ENDELIG BILLEDER! :carrot: :carrot: Nu skal I bare se løjer.... Jeg prøver at skrive en lille besked til dem, så I kan komme med kommentarer. Jeg har to favoritter, som jeg starter med at lægge ind... Here we go!

Den første er en som jeg ikke har på, men som jeg har prøvet. I tilfælde af at jeg skal have den skal den syes ind i underdelen, så den ikke er så stor, men nærmere får en havfrue/a-formet snit.

---------------------------------------------------

Hjælp - jeg kan ikke lægge dem ind fordi de fylder for meget... Hvor meget er det nu lige at de må fylde?? :balloons:

Jeg arbejder videre på sagen.

0

Del dette indlæg

Hejsa Kristina!

Så fik jeg (endelig :blush: ) læst din tråd.... Hvor lyder det bare godt! Vi overvejede også Turbinehallerne. Det er et FEDT sted! Det oser simpelthen af hygge og romantik når de tænder lysene på "hylderne" mellem murstenene!!! :loveshower: -men det er ret peberet! -godt valg!

Hvor har du fundet nogle smukke buketter. Jeg er helt vild med den første (tror jeg...), hvor der er de vildt store røde liljer... WOW... Orkideer er også smukke i buketter (men husk, at gul er falskhedens farve - billede to -tror jeg). Det er en fed idé, at skrive folks navne på gaveæskerne, det kan være jeg stjæler den idé.... :balloons::biggrin:

Mht. frisør: er din kusine til låns? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif Det er et af mine største problemer! Jeg kender ikke rigtig nogen frisører - bruger ofte frisørskolen! Man er vel fattig studerende og bridezilla? :hug:

Jeg glæder mig til at se billeder fra din tur til Vejle, men kan desværre ikke hjælpe dig mht. formindskning af billeder.... Håber, at du får hjælp... Kigger ind senere!

:balloons: , AnnaBritta

Redigeret af annabritta
0

Del dette indlæg

Hej Kristina

Billederne må max fylde ca. 80 KB. Jeg plejer at gøre det at jeg åbner dem i Microsoft Office Picture Manager og så går ind under picture og dernæst compress til wep-page (min office pakke er på engelsk, ved ikke præcist hvad oversættelserne er)

Håber det lykkes så vi kan få dig af se i kjolerne.

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej :rolleyes:

Nu har jeg været fortvivlet, rasende, ulykkelig og endelig er det lykkedes mig at lægge 2 billeder ind!!! :) Jeg ved godt nok ikke hvordan, men nu har jeg mod på at blive ved med at prøve, så I også får nogle af se med mig indeni dem! :balloons:

Disse 2 kjoler er fra Smuk Brud. Min plan er at hvis det skal være den, så skal underdelen syes smallere (smal a-form/havfrue-snit), fordi jeg ellers med mine 1,65 m kommer til at forsvinde og så have en blondejakke over med lange ærmer, som Julia ved Smuk Brud får til januar. Kan I se det for jer???

Alle former for kommentar ønskes! :balloon:

post-18780-1158520378.jpg

post-18780-1158520614.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer