Sign in to follow this  
Followers 0
HeidiAndersen

Trompetmusik i kirken

14 posts in this topic

Hej

Så er vi nået til at skulle træffe endnu et svært valg - og jeg håber I vil hjælpe mig endnu engang. ??!!

Vi har bestilt en trompetist til at skulle spille et nummer for os i kirken efter vielsen - og er nu meget i tvivl om, hvad vi gerne vil have spillet. Trompetisten siger selv, at han vil fraråde os at vælge et "populær-nummer" (altså filmmusik eller andet i den retning) - men råder os til at vælge et klassisk nummer - da det vil komme bedst til sin ret i kirken - ifølge ham.

MEN - så er det jo det bliver lidt svært - da vi ikke kender så mange klassiske numre. Vil derfor gerne høre om der er nogen der har et godt forslag som I kan bringe videre til lille mig? - eller at jeg måske er så heldig at der er nogen der har hørt en trompetist spille i en kirke med et nummer hvor det bare løber koldt ned af ryggen??!

HJÆLP.........Vi skal tage en beslutning snart - skal giftes den 26. august....

Knus fra Heidi

P.s. Lene - hvis du læser dette - så fortæl det ikke til nogen, please!! Trompetisten skal være en overraskelse til vores gæster også!....

0

Annonce ♥

TJa... Jeg ville nu også vælge en sang/melodi fra Højskolesangbogen, hvis I er i tvivl om hvad der skal spilles. Der er uendeligt mange at vælge imellem, og dem burde trompetisten også kunne spille.

Der er det med "de klassiske", at de meget vel lyder smukt - men der er sikkert kun et fåtal af jeres gæster (og jer selv!) som vil genkende melodierne... Derfor er det bedre (synes jeg) at vælge en melodi/nogle melodier som er genkendelige, og smukke.

Jeg fik min egen far til at spille til vores bryllup, og han spillede "My Way"; det er en sang som betyder uendeligt meget for mig... Han blev akkompagneret af organisten, som spillede på flygel. Det lød virkelig smukt - jeg var ikke den eneste som fik tårer i øjnene :griner:-

0

Tak for besvarelserne - flere forslag modtages med kyshånd!?

Stykket skal spilles umiddelbart efter vielsen - altså sådan cirka midt i det hele!

Er stadig meget i tvivl - "My way" var et godt forslag!. Jeg har været på nettet og lede efter melodier der spilles af trompetister - bla. fandt jeg også "can you feel the love tonight" - som umiddelbart lød meget smukt. Men er i tvivl om, om den er lidt for "poppet". Hvad er Jeres mening??

Heidi

0

Annonce ♥

Vi var for nylig til et bryllup hvor en trompetist spillede "Amazing grace" lige efter vielsesritualet, og det fik tårer frem både her og der.

Vi har selv valgt (eller jeg har valgt) at der bliver spiller "What a wonderful world" efter vores vielsesritual, for den sang elsker jeg og den siger bare så meget. Jeg er sikker på den trækker tårer :griner:-

Lena

0

Til vores bryllup spillede min lillesøster ligeefter vielsen.Hun spillede et vers af "I skovens dybe stille ro" og af "Nu er jord og himmel stille" og det var bare SÅ godt...

:griner:-

0

Har ikke så meget nyt med hensyn til forslag, men ville da ønske at det var mig, som skulle have en trompetist til at spille i kirken - har forgæves forsøgt at finde én her i mit område, men uden held, og nu er det vist ved at være for sent (skal også giftes den 26). Hvordan fik du fat i jeres...?

Ha´en rigtig dejlig dag.

Mange hilsner

Lone

0

Hej Lone.

Er også MEGET glad for at vi har fået fat i trompetisten - selvom vi også var lidt sent ude. Og egentlig var ved at opgive, da mange allerede var optaget.

Vi bor tæt på Sønderborg - og henvendte os derfor til Sønderjyllands Symfoniorkesters trompetister - og dette gav altså gevinst - vi fik én af disse til at spille for os!. JUBII......glæder mig meget - vi har ikke sagt det til nogen, det er kun vores forældre der ved det, så det bliver også en overraskelse for vores gæster!!.

Knus

Heidi

0

Annonce ♥

Hej Heidi...

Super idé, måske det kan nåes endnu?! Vi bor i Fredericia, mon der findes et symfoniorkester i nærheden....Må man spørge hvad I skal give for at få trompet i kiren.

Mange hilsner Lone

Hej Lone.

Er også MEGET glad for at vi har fået fat i trompetisten - selvom vi også var lidt sent ude. Og egentlig var ved at opgive, da mange allerede var optaget.

Vi bor tæt på Sønderborg - og henvendte os derfor til Sønderjyllands Symfoniorkesters trompetister - og dette gav altså gevinst - vi fik én af disse til at spille for os!. JUBII......glæder mig meget - vi har ikke sagt det til nogen, det er kun vores forældre der ved det, så det bliver også en overraskelse for vores gæster!!.

Knus

Heidi

0

Ellers kontakt den lokale pigegarde, postorkester, FDF orkester eller lign - der er sikkert een eller flere derfra som gerne vil komme og spille (mod et mindre beløb).

0

Annonce ♥

Jeg arrangerede en trompetist til vores vielse (overraskelse til min mand) - Dorthe Zielke - hun var FANTASTISK!!! :loveshower:

Hun spillede vores sang, "Over the Rainbow" - inspireret efter Eva Cassidy's måde at synge den på - uhh, får helt kuldegysninger når jeg tænker på det... :bearhug:

post-9362-1155205953.jpg

Vi -eller jeg- gav 1500 kr for hendes besøg i Frederiksborg Slotskirke...

Held & lykke! :)

0