Guest Liljerose

Hvem betaler jeres bryllup?

75 indlæg i dette emne

Hvem betaler jeres bryllup? Når jeg ser alle de smukke invitationer, ser det ud til, at de fleste betaler deres eget bryllup og er værter ved det...

Mine forældre har sagt, at de gerne vil holde bryllup for os - under forudsætning af, at de er værter. Det tror jeg godt, at vi kan leve med :balloons:

Regner dog med at vi køber vores tøj selv...

LR *sandsynlgvis smækforkælet :blushsmiley: *

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi betaler hovedparten selv....vi får 15000kr i tilskud sammenlagt hvilket er helt vildt godt det er mange penge. Men hovedparten betaler vi selv og skal derfor selv være værter, tror vores forældre ville finde det lidt underligt hvis de skulle være værter ved 2 voksne mennerskers bryllup, så den klarer vi selv :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blush: Er jeg virkelig den eneste? Jeg har bare altid hørt, at det i følge traditionen er brudens forældre, der betalte?? Og jeg har efterhånden været til mange bryllupper, hvor brudens forældre har været værter - og jeg formoder - har betalt det meste.

Jeg har ikke noget imod, at mine forældre er værter denne dag - jeg tror, at det kan være svært at nyde festen og leve op til værtsforpligtelsen samtidig :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en gammel tradition at brudens forældre betaler. Men det er en tradition de færreste overholder den dag i dag.

Mine forældre ville gerne betale det meste - men det har vi altså sagt nej tak til. Hvis mine forældre betalte - skulle de også bestemme en masse - og det gider jeg ikke.

Min kæreste og jeg synes også det ville være fjollet, at to veluddannede, relativt højtlønnede og voksne mennesker skulle bruge Moar og Faar som velgørere.

Så nu har de bare fået et par enkelte poster på budgettet. Mad + reception, som de betaler.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Vi betaler selv - vores forældre har ikke råd til at give os penge :bearhug: Men det ville varme min gamle fars hjerte, om han kunne vinde i lotto og betale for sin eneste datters bryllup :blush:

Men det er og bliver ønsketænkning og vi betaler selv gildet!!

:balloons: Linda

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi betaler også selv det meste - dog får vi et tilskud af mine svigerforældre, også betaler vores forældre for vores tøj, men ellers alt andet er for vores regning.

Og vi er også selv værter - tror jeg ville syntes det var mærkeligt hvis mine forældre eller svigerforældre var værter til mit/min kærestes bryllup.

Men jeg syntes helt klart det er fedt, at dine forældre vil betale hele gildet - det er jo ikke ligefrem fordi det er billigt at blive splejset sammen :balloons:

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig er der nok mange der får betalt brylluppet af deres forældre, men jeg tror at du spørger i det forkerte forum.

Du siger jo selv, at dine forældre skal være værter. Vi er jo primært herinde fordi vi er nogle kreative bridezillas og ingenting er overladt til tilfældighederne, derfor er der nok ikke mange af os der er villige til, at overgive ansvaret til andre.

Bare et lille input.

:balloons: Pernille

Der personligt ser rødt bare min mor nævner endnu en lille mulighed - jeg kan selv, vil selv og gør det selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså... Vi bestemmer da også selv :blush: Ellers er der da ingen sjov i det! :bearhug:

Det er selvfølgelig klart, at mine forældre skal være med i planlægningen, og at vi skal være enige om nogle ting, men det ville nok også blive tilfældet, hvis vi selv betalte...

Jeg ved for det meste, hvad jeg vil, og hvad jeg ikke vil - jeg skal bare stilles over for valgene :balloons:

0

Del dette indlæg

Altså... Vi bestemmer da også selv :blush: Ellers er der da ingen sjov i det! :bearhug:

Det er selvfølgelig klart, at mine forældre skal være med i planlægningen, og at vi skal være enige om nogle ting, men det ville nok også blive tilfældet, hvis vi selv betalte...

Jeg ved for det meste, hvad jeg vil, og hvad jeg ikke vil - jeg skal bare stilles over for valgene :balloons:

Jeg ved bare personligt, at jeg ikke ville få lov til at deltage alt for voldsomt i planlægningen. Og det vil jeg. 100 %. Har hørt mange skægge historier herinde om forældre der bestemmer hvilke gæster der kommer. De vil betale maden - hvis de må vælge menuer etc.

Tror mange melder pas der.

0

Del dette indlæg

Vi er også nogle af dem der får pengegaver af vores forældre. I alt 14000. Resten står vi selv for og vi er samtidig selv værter og bestemmer selv det hele.

Det eneste vi ikke rigtig har ahft den store inflydelse på er hvor vi skal holde festen. Der havde Signes forældre bestilt forsamlingshus for os, kort efter vi besluttede os for datoen.

Men det gør nu heller ikke noget, da vi er godt tilfredse med stedet.

0

Del dette indlæg

Altså... Vi bestemmer da også selv :bearhug: Ellers er der da ingen sjov i det! :bearhug:

Jeg ved for det meste, hvad jeg vil, og hvad jeg ikke vil - jeg skal bare stilles over for valgene :bearhug:

Jeg ved bare personligt, at jeg ikke ville få lov til at deltage alt for voldsomt i planlægningen. Og det vil jeg. 100 %. Har hørt mange skægge historier herinde om forældre der bestemmer hvilke gæster der kommer. De vil betale maden - hvis de må vælge menuer etc.

Tror mange melder pas der.

Det kan jeg godt forstå - selvom jeg ikke vil være vært, så vil jeg trods alt heller ikke være gæst ved mit eget bryllup :bearhug:

Jeg sagde i mange år, at jeg under ingen omstændigheder ville have mine forældre til at betale/holde mit bryllup - som om jeg var sådan en uskyldsren 18 årig brud, der skulle "gives" væk - det kunne de glemme!! Og min mor blev næsten helt hys over det - dét havde hun sandelig sæt snuden op efter - til hvilket jeg svarede, at det jo så bare var ærgerligt. Men... efter at have været til et par bryllupper, hvor jeg tit synes, at brudeparret ikke helt har "magtet" værtsforpligtelsen - og et par bryllupper, hvor brudens forældre har holdt det, som har været sublime!, så har jeg ændret opfattelse :bearhug: Og så har mine forældre været ekstremt ydmyg - "bare de fik lov at holde deres datters bryllup".

Ak ja, man har et standpunkt, til man tager et nyt :balloons::blush:

0

Del dette indlæg

Vi betaler selv, så vi med fuld ret selv bestemmer hvem der er inviteret med - en problemstilling, der ellers ville være fokus på i min familie :balloons:

Omkring værtrollen, så ser jeg det ikke som et stort problem, da vi holder det ude, hvor de tager sig af alt, samt at vi har en toastmaster. Så vi byder blot velkommen, ved velkomsdrinken, præsenterer toastmasteren som derefter overtager hvad der måtte være af "pligter", med undtagelse af "velbekommen-talen" :blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer