Guest Liljerose

Hvem betaler jeres bryllup?

75 indlæg i dette emne

Omkring værtrollen, så ser jeg det ikke som et stort problem, da vi holder det ude, hvor de tager sig af alt, samt at vi har en toastmaster. Så vi byder blot velkommen, ved velkomsdrinken, præsenterer toastmasteren som derefter overtager hvad der måtte være af "pligter", med undtagelse af "velbekommen-talen" :balloons:

Studsede også over den med værtsrollen ????

Hvad er det ved værtsrollen som du ikke kan overskue den dag ? Overvejer bare om der er noget jeg har overset, for umiddelbart synes jeg heller ikke, at der er det store i det. Når man altså som os holder det på en restaurant/hotel som har gjort det milioner af gange før og har en toastmaster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :balloons:

Vi betaler det hele selv. Dvs. at vi også er værterne og selv bestemmer, hvem der skal med osv. Vores forældre blander sig slet ikke i det. Hjælper og guider os selvfølgelig, når vi har brug for det :bearhug: Jeg kunne ikke tænke mig det på nogen anden måde.

Vi har derimod så valgt at ønske os penge af begge vores forældre til hjælp til brylluppet. Det giver de så i stedet for en gave. Derudover har min mor og far givet mig min kjole, hvilket var en stor hjælp :bearhug:

:blush:

0

Del dette indlæg

Vi betaler brylluppet selv. Jeg ville ikke bryde mig om, hvis mine forældre skulle bruge så mange penge på vores bryllup.

Nu får vi ALT som vi ønsker det - og der er ingen der stiller spørgsmål ved hvor "Onkel Dit" og "Tante Dat" ikke er inviteret :balloons: Og omvendt kan vi invitere alle de venner og bekendte, som vi har lyst til!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Omkring værtrollen, så ser jeg det ikke som et stort problem, da vi holder det ude, hvor de tager sig af alt, samt at vi har en toastmaster. Så vi byder blot velkommen, ved velkomsdrinken, præsenterer toastmasteren som derefter overtager hvad der måtte være af "pligter", med undtagelse af "velbekommen-talen" :bearhug:

Studsede også over den med værtsrollen ????

Hvad er det ved værtsrollen som du ikke kan overskue den dag ? Overvejer bare om der er noget jeg har overset, for umiddelbart synes jeg heller ikke, at der er det store i det. Når man altså som os holder det på en restaurant/hotel som har gjort det milioner af gange før og har en toastmaster.

Jeg har bare oplevet, at det er lidt kaotisk for brudeparret, hvis der opstår problemer i køkkenet, og de skal derud og snakke med kokken eller tjenerne, hvis nogen ikke kan finde noget, og de skal ordne det, noget går i stykker, og de skal spørge hvordan og hvorledes, nogen har spørgsmål (en af børnene er faldet - hvor er der plaster/bandage), NU skal vi altså spise/have næste ret ind/gå fra bordet/danse brudevals...

Min erfaring har bare været, at hvis brudeparret selv er værter, så er der ingen værter. Men altså - det har da været super fester alligevel!!! :yllove: Jeg synes bare, at de fester med forældrene, som værter har kørt mere "smooth"; og jeg bryder mig heller ikke om at gå hen til brudeparret og sige, at der er opstået dét og dét problem, når det er deres bryllupsdag - og så hive dem væk fra festen/tvinge dem til at forholde sig til et problem. Og så sidder jeg måske selv og nyder ikke festen, fordi der er et problem, som ingen kan tage ansvar for/løse...

Men altså - de fleste bryllupper er jo absolut helt fantastiske fester, og mange gange er brudeparret jo selv værter, så selvfølgelig kan det fungerer.

Hvis mine forældre ikke skulle betale, er det nok heller ikke sikkert, at jeg ville synes, at det var fedt, at de var værter. Men stillet overfor valget mellem at betale et 100.000 kr bryllup selv OG stå med værtsforpligtelsen eller lade mine forældre betale og slippe for at skulle tænke en eneste praktisk tanke dén dag, så har valget været nemt :balloons::blush:

Redigeret af Liljerose
0

Del dette indlæg

Jeg har bare oplevet, at det er lidt kaotisk for brudeparret, hvis der opstår problemer i køkkenet, og de skal derud og snakke med kokken eller tjenerne, hvis nogen ikke kan finde noget, og de skal ordne det, noget går i stykker, og de skal spørge hvordan og hvorledes, nogen har spørgsmål (en af børnene er faldet - hvor er der plaster/bandage), NU skal vi altså spise/have næste ret ind/gå fra bordet/danse brudevals...

Min erfaring har bare været, at hvis brudeparret selv er værter, så er der ingen værter. Men altså - det har da været super fester alligevel!!! :yllove: Jeg synes bare, at de fester med forældrene, som værter har kørt mere "smooth"; og jeg bryder mig heller ikke om at gå hen til brudeparret og sige, at der er opstået dét og dét problem, når det er deres bryllupsdag - og så hive dem væk fra festen/tvinge dem til at forholde sig til et problem. Og så sidder jeg måske selv og nyder ikke festen, fordi der er et problem, som ingen kan tage ansvar for/løse...

Hmmm...

Køkkenet skulle toastmaster gerne være i kontakt med så det er ham der koordinere med dem, og holder man festen på et hotel skulle der ikke gerne opstå problemer med maden..

Falder et barn og slår sig.. ja så sørger forældrene vel selv for at finde et stykke plaster, kan ikke se hvorfor det skal være brudeparrets opgave eller værtsparret for den sags skyld..

Igen maden har toastmaster styr på.. Og hvorfor skal dine forældre styrte rundt? De skal vel også nyde din store dag og jeg er ked af at sige at de bryllupper hvor det ikke har fungeret intet har at gøre med hvem der er værter, det er blot dårlig koordinering imellem brudeparret og feststedet..

Blot min mening, og ja vi betaler selv. Vores forældre får ikke lov at komme tættere end en km på vores planlægning, de har intet at skulle have sagt om noget som helst... De kan komme og være gæster eller lade være..

Knuz Mia :balloons:

0

Del dette indlæg

Vi regner med at betale det hele selv. Vi er slet ikke kommet så langt i vores planlægning at vi ved om vores forældre vil give noget som helst, så det satser vi ikke på. Men vi vil bestemt ikke takke nej hvis der skulle komme et tilbud.

Mht at være vært så tror jeg lige så stille at vores forældre tager over når festen først er igang. Dvs at vi står 100% for planlægningen og velkomsten, men jeg kender begge hold lidt for godt til at vide at de ikke holder sig tilbage for at tage sig af div. :bearhug: der måtte opstå undervejs. Det ville de gøre for at glæde os, så vi kan nyde festen :balloons: og det er helt ok med mig :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var jo værter til vores bryllup for ca 4 mdr siden, men det ville være synd at sige at det havde nogen betydning..

Alting var aftalt på forhånd med Jørgensens Hotel hvor vi holdt vores bryllup og de klarede det hele til UG..

Derfor bestod vores værtsrolle i at byde velkommen og sige velbekomme.. Nemt ikk ..

Og når man har overladt ansvaret til feststedet, sange og taler til toastmasteren og børnene til barnepigen så er der faktisk ikke mere at bekymre sig om..

Så vi havde bestemt en dejlig fest..

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hvem betaler jeres bryllup? Når jeg ser alle de smukke invitationer, ser det ud til, at de fleste betaler deres eget bryllup og er værter ved det...

Mine forældre har sagt, at de gerne vil holde bryllup for os - under forudsætning af, at de er værter. Det tror jeg godt, at vi kan leve med :bearhug:

Regner dog med at vi køber vores tøj selv...

LR *sandsynlgvis smækforkælet :blushsmiley: *

:balloons:

Vi betaler det meste af brylluppet selv. Mine forældre og svigerforældre har meldt ud med at de gerne vil skyde lidt penge i projektet så det siger vi da mange tak for.

Jeg havde fortalt min far at "traditionen tro er det brudens far der betaler for brylluppet - hvorpå han prompte svarede at traditionen tro var bruden også jomfru på hendes bryllupsnat" :bearhug::bearhug:

Hans måde at fortælle at han ikke ville betale det hele... :bearhug:

:blush:

0

Del dette indlæg

Vi blev gift for små 3 måneder siden og mine forældre har også længe sagt at de gerne ville holde festen - og da det så blev reelt, snakkede vi meget om det.. nettop det der med at hvem er værten og sådan.

det ente med at mine forældre gav os en hulens masse penge, så vi selv kunne bestemme og selv være værter - de var bange for at vi ville vælge noget billigere end det vi reelt ville ha, bare for ikke at bruge alle deres penge. på den måde kunne vi selv bestemme og få det vi gerne ville ha, uden at få dårlig samvittighed. fra min mands forældre fik vi også mange penge - ikke så mange som af mine, men det var også rigtig rigtig flot af dem! vi endte med at betale 15-18.000 selv. så det er jo billigt sluppet!!!

Jette

0

Del dette indlæg

Hmmm...

Køkkenet skulle toastmaster gerne være i kontakt med så det er ham der koordinere med dem, og holder man festen på et hotel skulle der ikke gerne opstå problemer med maden..

Falder et barn og slår sig.. ja så sørger forældrene vel selv for at finde et stykke plaster, kan ikke se hvorfor det skal være brudeparrets opgave eller værtsparret for den sags skyld..

Igen maden har toastmaster styr på.. Og hvorfor skal dine forældre styrte rundt? De skal vel også nyde din store dag og jeg er ked af at sige at de bryllupper hvor det ikke har fungeret intet har at gøre med hvem der er værter, det er blot dårlig koordinering imellem brudeparret og feststedet..

Jeg troede kun, at toastmaster stod for at koordinere taler :blush: Altså "toast master" - ikke at vedkommende også skulle være vært for festen og have styr på køkkenet??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm...

Jeg troede kun, at toastmaster stod for at koordinere taler :blush: Altså "toast master" - ikke at vedkommende også skulle være vært for festen og have styr på køkkenet??

eej... ham toast-masteren har styr på køkkenet i den forstand at han koordinerer hvornår maden skal ind så han kan styre det med maden også.. "overtjerenen" kontakter gerne toastmasteren når der er noget - så kører det glat!

vi havde en perfekt toastmaster - min bror... men hold FAST hvor han var presset!! der var SÅ mange ting han skulle holde styr på - han sørgede også for at betale kokken, musikken og blomsterne i kirken - vi havde betalt ham i forvejen, så han rendte sådan set rundt med over 13000 på lommen!! lidt sygt, men det var fordi de forskellige ville ha kontant afregning og ikke senere.

Jette

0

Del dette indlæg

Som jeg ser det er toastmarsteren tvunget til at have kontakt med køkkenet for at koordinere tidspunkter for taler og andre indslag. Ellers risikerer man et langt indslag lige som den varme mad er klar til at komme på bordet eksempelvis :balloons: .

Jeg ser ikke de helt store problemer ved selv at være vært som brudepar. Men det handler selvfølgelig om at uddelegere og planlægge så landt man kan. For eksempel har vi aftalt at min far byder velkommen på vores vegne da ingen af os er super glade for at holde taler. Men jeg er da nu blevet mindet om at sikre mig at en af gæsterne bliver udnævnt til "praktisk gris" som skal tage sig af det uforudsete. Jeg tror nu at der er nogle der automatisk ville have taget sig af dette, men for en sikkerheds skyld finder vi sådan en i god tid. For selvfølgelig skal brudeparret ikke forstyrres med diverse småproblemer :bask: .

Vi betaler selv, men havde da gerne taget imod hvis forældrerne have lyst til dette. Vi tænker også os selv som værter, og har taget imod hjælp til planlægningen hele vejen igennem fra familien. Jeg syntes ikke at de to ting udelukker hinanden. Vi har selvfølgelig været kommandocentral og det har virket fint. Nogle gange har der skulle skæres igennem for svigermors drømme, men hun vil jo bare os det bedste :blush: .

mange hilsner Marianne

0

Del dette indlæg

Vi betaler også selv. Vi har lånt pengene til maden i banken (20.000,-) resten betaler vi selv. Min mor har godt nok lige givet os penge til transporten, da det efterhånden begyndte at knibe med at spare/finde flere penge, så edt var jo SKØNT! Også fordi de heller ikke har så mange penge... :bearhug:

Men ellers betaler vi for det hele selv + lommepenge til bryllupsrejsen dagen efter.. :blush:

Vil gerne bevise overfor vores forældre, at vi kan klare os uden deres hjælp, det synes vi virker bedst (når man lige ser bort fra de 2500 som transporten kostede :bearhug: ).

:balloons: Trine

0

Del dette indlæg

vi regnede med at vi skulle betale selv, men så har mine forældre betalt min kjole de giver vinen, og 10000 kr så det er jo rigtigt dejligt. mine svigerforældre har efter vi har bestemt maden sagt at de gerne ville betale den, så vi regner ikke med at skulle betale mere en ca 20000 selv + 10000 til ringe, men dem syntes jeg ikke skal regnes med, når jeg sidder og regner på det. vi har selv bestem det hele, men jeg syntes også vi har spurgt vores forældre hvis der har været noget, jeg vil gerne at de føler at de er med i det.

jeg kender flere hvor forældrene har betalt hele bryllupet, men det har været de af mine venner der ikke har boet sammen før bryllupet.

jeg syntes det er flot af dine forældre at de betaler, og dejligt at de er med, det skal jo gerne være en dejlig tid at plænlægge bryllup.

knus Janne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg syntes det er flot af dine forældre at de betaler, og dejligt at de er med, det skal jo gerne være en dejlig tid at plænlægge bryllup.

knus Janne

Jeg synes også, det er rigtig flot, at de vil, men ... jeg regner da med, at vi selv betaler for tøjet, for invitationerne/menukort/bordkort mv., for brudebuketten, ringene, oppyntning i kirken, måske fotograf... måske topfigur??? :balloons:

Redigeret af Liljerose
0

Del dette indlæg

Banken betaler vores bryllup. Vi får så vin og kransekage til receptionen, samt et kontant beløb af min svigerfamilie (ca. 20 % af det samlede budget) - og så har vi fået min dejlige skræddersyede brudekjole, brudepigens kjole og en seks etagers bryllupskage af min familie.

Resten betaler vi selv og vi er selv værter og der har ikke været noget pres fra nogen, om at gøre noget som helst anderledes. Mine svigerforældre spurgte om et par familiemedlemmer var inviteret og da vi sagde at det var de ikke, tilbød de at betale for de 2 ekstra kuverter, hvis vi ville invitere dem. Men de gjorde meget klart, at de ikke ville presse os og at de ville respektere vores beslutning helt, hvis vi sagde nej, så vi sagde ja, uden overhovedet at føle os presset.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Hos os er vi så heldige, at vi jo er to brude :bearhug: Så min kommende hustrus forældre betaler 70.000 og mine forældre betaler 23.000...resten skal vi selv stå for, hvor meget det nu end bliver :(

:carrot:

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Hej,

Vi betaler størstedelen selv, men har også fået penge fra begge hold forældre. I starten var jeg meget tilbageholden med at tage imod dem, fordi jeg frygtede, at det så ville føre til en hel del indblanding. Heldigvis har det vist sig at være modsat - sådan nogenlunde. :bearhug: Dog er vi ret gode til selv at sige fra, så folk (red. swigermutter) har efterhånden lært at holde næsen for sig selv. :(

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været ret priviligeret.... Mine forældre betalte min brudekjole med tilbehør... Ikke billigt skal det lige siges... Og Michael forældre betalte hotellet... Og så har vi ellers lånt og fået lidt forskelligt dertil i anledningen... Eksempelvis lånt teltet til receptionen, fået maden dertil og fået bryllupskagen som en gave...

Vi var selv værter og jeg planlagde selv det hele.... Mit drømme bryllup... :loveshower:

0

Del dette indlæg

Vi betalte hver en krone selv. Det havde vi på forhånd sagt at vi ville. Det var vores fest, så vores gæster skulle bare læne sig tilbage og nyde det hele. Vi havde sagt, at vi på ingen måde ville have tilskud eller hjælp til planlægningen.

Vi havde sparet 100.000 sammen på et år, som vi har brugt til at betale det med. Satte hver 4000 ind på en konto hver måned. Og det kom lige nøjagtig til at dække alle vores udgifter.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer