Guest Klyver

Tine & Torben, 18/8-2007

965 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg læste min tale op for mig selv og min brudepige... jeg stortudede og fandt ud af hvilke ting, der ikke virkede i talen... og slettede dem/ skrev dem om.... så læste jeg talen igen - tudede lidt mindre... og gentog processen et par gange.

Jeg var ikke mindre nervøs over at skulle holde talen, men jeg følte mig godt forberedt og inde i talen, så jeg havde overskud til at holde nogenlunde styr på stemmeføringen og nerverne..... måske virker det også for dig?

Mht. om talen er for lang eller kort.... det kan du teste i samme omgang - læs langsomt og tag tid på talen. OG PAS PÅ du ikke taler for hurtitg - det har man en tendens til at gøre.... tal så langsomt, at det virker som om det næsten er i slowmotion..... for man taler som regel hurtigere end man selv tror.

Jeg kan godt lide at du tager udgangspunkt i citater i din tale - synes den er sød. MEN... jeg synes du skal sige lidt mere til dine svigerforældre (hvis du har mere at sige ;) ) og mere til din mand - afsnittet til dine forældre er en del større end til dine svigerforældre, der alene har fået en enkelt linie. Det var i hvert fald noget jeg tænkte meget over. Det til mine forældre og svigerforældre fyldte lige meget - og så var der endnu mere til min mand - talen er jo trods alt primært til ham ;) Blot mit besyv og tilbagemelding.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Jeg læste min tale op for mig selv og min brudepige... jeg stortudede og fandt ud af hvilke ting, der ikke virkede i talen... og slettede dem/ skrev dem om.... så læste jeg talen igen - tudede lidt mindre... og gentog processen et par gange.

Jeg var ikke mindre nervøs over at skulle holde talen, men jeg følte mig godt forberedt og inde i talen, så jeg havde overskud til at holde nogenlunde styr på stemmeføringen og nerverne..... måske virker det også for dig?

Mht. om talen er for lang eller kort.... det kan du teste i samme omgang - læs langsomt og tag tid på talen. OG PAS PÅ du ikke taler for hurtitg - det har man en tendens til at gøre.... tal så langsomt, at det virker som om det næsten er i slowmotion..... for man taler som regel hurtigere end man selv tror.

Jeg kan godt lide at du tager udgangspunkt i citater i din tale - synes den er sød. MEN... jeg synes du skal sige lidt mere til dine svigerforældre (hvis du har mere at sige ;) ) og mere til din mand - afsnittet til dine forældre er en del større end til dine svigerforældre, der alene har fået en enkelt linie. Det var i hvert fald noget jeg tænkte meget over. Det til mine forældre og svigerforældre fyldte lige meget - og så var der endnu mere til min mand - talen er jo trods alt primært til ham ;) Blot mit besyv og tilbagemelding.

Hej Anja.

Jeg kan godt se hvad du mener. Du har ret. Jeg må lige finde på lidt mere til sivgerforældrene:biggrin:

0

Del dette indlæg

Nu er jeg ved at være klar.

Tirsdag skal jeg have lavet negle, det glæder jeg min meget til for det har jeg aldrig prøvet. :heart:

Onsdag skal jeg have sat hår + make up, for sidste gang.

Nu mangler jeg bare at Mia´s nye kjole kommer hjem. Det er den samme som jeg havde købt, men jeg gad ikke læggen den op, så jeg har bestilt den efter hendes mål.

( hvis i mangler en kjole i str. 2 år, vinrød og hvid, så se mia i den i min tråd. Den er så fin)

Torsdag i næste uge, tager vi så ned til Hohenwarte, hvor festen skal holdes.

Ihh hvor jeg glæder mig :heart:

Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære ????????????, kære skat.

Det nytter jo ikke noget, at jeg siger Torben til dig,

så tror du jo bare, at jeg skælder dig ud ;-)

Denne tale, som jeg aldrig i mit liv havde troet jeg skulle holde, kommer til at tage udgangspunkt i små citater.

Det første er:

Det siges, at man skal gifte sig med én, man kan leve sammen med.

Jeg har i stedet valgt, at gifte mig med én, jeg ikke kan leve uden.

Hvad er et ægteskab?

Citat:

- Et ægteskab er et sted, hvor man propper ting ind i, som man gerne vil beholde.

- Iben, 8 år -

Skat:

Tak fordi du vil være min mand, og nu må du godt kalde mig for din kurn ( kone )

Kære mor og far.

Til jer skal der også lyde en tak. Tak fordi I altid har støttet mig i ”næsten” alt hvad jeg har foretaget mig. Jeg erkender, at jeg nok ikke altid har været lige nem, at være forældre til, men alligevel har I hjulpet mig og guidet mig på vej.

Mine stakkels forældre har forståeligt nok haft lidt svært ved at vænne sig til, at deres lille datter på kun 17år, havde fundet en kæreste. Og han var endda 9 år ældre. Og hér sidder han så!

Mor og far, jeg håber at I kan "affinde" jer med mit valg. TAK

Kære Kirsten og Bent.

Jeg vil også gerne sige en speciel tak til mine svigerforældre, fordi jeg er blevet så godt modtaget i jeres familie. Jeg har altid følt mig velkommen i jeres hjem. Jeg er rigtig glad for det forhold vi har til hinanden. Der er nok ikke så mange, som kan holde ud, at bo så tæt på sine svigerforældre, som jeg/vi gør. Men jeg er faktisk ret glad for det. Jeg kan altid komme og få en lille sludder, hvis jeg lige får lyst. Og hvis vi mangler noget, så går vi jo bare over på den anden side af gaden. TAK

SKÅL

Kære Torben, skat………… vi er på mange punkter vidt forskellige. Vi gør mange ting forskelligt, og vi har vidt forskellige grader af temperament. Men jeg er sikker på, at dét, at vi er så forskellige, gøre os så gode sammen.

Vi er på mange punkter hinandens modsætning, men vi deler de samme drømme for livet, sammen har vi fundet lykken og glæden i livet, og sammen er vi hele!

Du har gjort mig lykkelig!

Jeg elsker det liv vi har sammen.

Jeg elsker, at vågne op, hver morgen og vide,……………… at kaffen er klar. Ha ha.

Det er jo for det meste dig der vågner først.

Citat:

En kvinde ved om en mand er forelsket i hende, længe før manden selv fatter at han er det - Marilyn Monroe

Det er lige omvendt med os. Du viste, at du ville have mig, længe før jeg fik øjnene op for dig. Jeg husker det som var det i går…… Jeg faldt for dig med det samme, den aften hvor jeg skulle servere til din mors fødselsdag. Der gik kun 6 dage, så var vi et par, og det er nu 10 år og 3 mdr. og 2 dage siden.

Citat:

Det er en kvindes pligt, at blive gift så hurtigt som muligt, og en mands pligt at holde sig ugift så lang tid han kan! - G. Bernard Shaw

Hvis vi kikker på vores alder, så holder det jo stik.

Fra jeg var en lille pige, har jeg drømt om manden i mit liv, den 10. maj 1997 lykkedes det, og Torben, du var hvad jeg fandt, manden fra mine drømme.

Det er ikke alle, der kan prale af, at have fundet sit livs kærlighed som 17 årig.

Mange vil nok sige, at det ikke kan lade sig gøre, fordi man som 17 årig slet ikke er sikker på, hvad man vil og ikke ved, hvad livet byder på. Og det er rigtig nok.

Men samtidig vil jeg sige, at jeg aldrig har været mere sikker på noget i mit liv, end da jeg i dag, 10 år senere, sagde JA til at dele resten af mit liv sammen med dig.

SKÅL

Jeg har lige lavet lidt om på min tale. Hvad siger i til den nu?

Tine

Citat:

Når en kvinde tier, er det altid fordi hun vil sige noget. - Elinor Glyn

Jeg tror virkelig, at du kan sige AMEN til dette udsagn!

Når jeg tier, er der eet eller andet galt. Enten er jeg sur, eller også har du ikke hørt efter eet eller andet jeg har sagt. Og jeg fortæller helst ikke hvad det er der nager mig.

NÆH NEJ, det skal du søreme SELV finde ud af!

Jeg er utrolig glad for, du har sagt ja til mig i dag, og jeg føler mig som den lykkeligste kvinde i verden. jeg er SÅ lykkelig for, at du har valgt mig, og du skal vide, at jeg elsker dig høj.

Nu vil jeg gerne have at I rejser jer op, og skåler for min mand.

SKÅL

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Her er så min ENDELIGE tale, den bliver printet i morgen.

Jeg har valge at give mine forældre og svigerforældre et lille brev, i stedet for at sige noget til dem i talen. Håber de bliver glade for det.

Kære ????????????, kære skat.

Det nytter jo ikke noget, at jeg siger Torben til dig,

så tror du jo bare, at jeg skælder dig ud ;-)

Denne tale, som jeg aldrig i mit liv havde troet jeg skulle holde, kommer til at tage udgangspunkt i små citater.

Hvad er et ægteskab?

Citat:

- Et ægteskab er et sted, hvor man propper ting ind i, som man gerne vil beholde.

- Iben, 8 år -

Skat:

Tak fordi du vil være min mand, og nu må du godt kalde mig for din kurn ( kone )

Kære Torben, skat………… vi er på mange punkter vidt forskellige. Vi gør mange ting forskelligt, og vi har vidt forskellige grader af temperament. Men jeg er sikker på, at dét, at vi er så forskellige, gøre os så gode sammen.

Vi er på mange punkter hinandens modsætning, men vi deler de samme drømme for livet, sammen har vi fundet lykken og glæden i livet, og sammen er vi hele!

Du har gjort mig lykkelig!

Jeg elsker det liv vi har sammen.

Jeg elsker, at vågne op, hver morgen og vide,……………… at kaffen er klar. Ha ha.

Det er jo for det meste dig der vågner først.

Citat:

En kvinde ved om en mand er forelsket i hende, længe før manden selv fatter at han er det - Marilyn Monroe

Det er lige omvendt med os. Du viste, at du ville have mig, længe før jeg fik øjnene op for dig. Jeg husker det som var det i går…… Jeg faldt for dig med det samme, den aften hvor jeg skulle servere til din mors fødselsdag. Der gik kun 6 dage, så var vi et par, og det er nu 10 år og 3 mdr. og 2 dage siden.

Citat:

Det er en kvindes pligt, at blive gift så hurtigt som muligt, og en mands pligt at holde sig ugift så lang tid han kan! - G. Bernard Shaw

Hvis vi kikker på vores alder, så holder det jo stik.

Fra jeg var en lille pige, har jeg drømt om manden i mit liv, den 10. maj 1997 lykkedes det, og Torben, du var hvad jeg fandt, manden fra mine drømme.

Det er ikke alle, der kan prale af, at have fundet sit livs kærlighed som 17 årig.

Mange vil nok sige, at det ikke kan lade sig gøre, fordi man som 17 årig slet ikke er sikker på, hvad man vil og ikke ved, hvad livet byder på. Og det er rigtig nok.

Men samtidig vil jeg sige, at jeg aldrig har været mere sikker på noget i mit liv, end da jeg i dag, 10 år senere, sagde JA til at dele resten af mit liv sammen med dig.

Citat:

Når en kvinde tier, er det altid fordi hun vil sige noget. - Elinor Glyn

Jeg tror virkelig, at du kan sige AMEN til dette udsagn!

Når jeg tier, er der eet eller andet galt. Enten er jeg sur, eller også har du ikke hørt efter eet eller andet jeg har sagt. Og jeg fortæller helst ikke hvad det er der nager mig.

NÆH NEJ, det skal du søreme SELV finde ud af!

Jeg er utrolig glad for, du har sagt ja til mig i dag, og jeg føler mig som den lykkeligste kvinde i verden. jeg er SÅ lykkelig for, at du har valgt mig, og du skal vide, at jeg elsker dig høj.

Nu vil jeg gerne have at I rejser jer op, og skåler for min mand.

SKÅL

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer