Guest bridezilla24

SOMMER ELLER VINTER BRYLLUP

31 indlæg i dette emne

Vi taler om herhjemme, hvorvidt vi skal have et sommer eller et vinter bryllup.....SÅ

Hvad har I valgt ?

Hvorfor har i valgt det, og fravalgt det andet...?

Har I fra andre eventuelt gode eller dårlige oplevelser med de forskellige årstider ??

Håber at I vil overfalde mig med gode råd som altid :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Rigtig fin tråd :blush: Jeg havde selv oprettet sådan en på et tidspunkt mh.t fordele ved et efterårsbryllup. Jeg har aldrig rigtig spekuleret så meget over sommer/vinter/efterår/forår, men pludselig udviklede vores 30års fødelsedage sig til et bryllup - og vi fylder begge i efteråret :rolleyes:

Nu kan jeg jo bedst give dig fordele ved at blive gift i efteråret, da vi jo så selv har valgt det. Den største fordel for os med et efterårsbryllup er helt sikkert, at det er helt anderledes end alle andre i vores omgangskreds. Alle har holdt forår-/sommerbryllupper. Og jeg synes det er så dejligt, at vores ikke er som de andres. Derudover synes jeg, at efteråret er fantastisk smukt. Man kan opleve smukke efterårsdage med sol, og så alligevel gøre det utrolig hyggeligt med 100-vis at lys, når mørket falder på. Farverne er fantastiske og også kirken bliver pyntet med mange lys. Jeg har købt massevis af bloklys som vores sal skal pyntes op med :bearhug: Og det ville ikke være det samme, hvis det var højsommer.

En anden fordel der også er med et bryllup udenfor "højsæsonen" er, at det er meget nemmere at få plads/tid hos både kirke, feststed, fotograf m.m.m Og det er jo også værd at tage med :cheerleader3:

Glæder mig til at høre, hvad I beslutter jer for :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt et vinterbryllup! Den første grund var egentlig at min svigerfar først kommer hjem omkring 1 november, og intet bryllup uden ham!!!!!

Dernæst elsker jeg vinter, jeg elsker kulde og den mørke tid, jeg elsker alle de stearinlys man bruger og hyggen man har! Og derudover er jeg drøn allergisk overfor myg så et sommerbryllup ville være lig med bulede kropsdele! Kunne lige se mig på dagen med en hævet fod så jeg ikke kunne være i mine sko eller et kæmpe øjenlåg!

Vinter er en skøn tid, og jeg satser lidt på at vi skal have fakler til at stå uden for kirken når vi kommer ud, for så er det ved at være mørkt, og fakler er så smukke!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Indtil vidre heller jeg også mest til vinterbryllup..... - MEEEN, det kan jo være at jeg bliver overtalt til andet....

Esben er mest til sommer - Hader kulde siger han :baa: - Men med MASSEr af kys, kunne han nok overtales..... jaja, man har et standpunkt til man tager et nyt... :lol2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi valgte et efterårsbryllup, fordi jeg ikke har lyst til at stå brud i en hedebølge. Egentlig ville vi gerne have været gift den 26/8 men det var ikke til at få det lokale som vi ønskede.

Jeg elsker efteråret, den høje himmel, den klare luft og de flotte farver. Håber bare på at det ikke tisser ned og blæser en halv pelikan.

Omzig

0

Del dette indlæg

Tryk din mand der hvor det gør allermest ondt! PENGEPUNGEN!

Hvis i venter med at blive gift til næste vinter har i noget længere tid til at spare op, men du har også bedre mulighed for at spare penge! Penge på kjole, penge på invitationer osv. osv. jo længere tid man har des bedre mulighed for at spare penge!

0

Del dette indlæg

Tryk din mand der hvor det gør allermest ondt! PENGEPUNGEN!

Hvis i venter med at blive gift til næste vinter har i noget længere tid til at spare op, men du har også bedre mulighed for at spare penge! Penge på kjole, penge på invitationer osv. osv. jo længere tid man har des bedre mulighed for at spare penge!

:rolleyes::bearhug: GOD ide....:blush:

Men han er ligeglad med prisen....så desværre kan jeg ikke trykke ham der...!

Dog sidder han allerede nu og taler om slutningen af November starten af December næste år :loveboard:

MÆND :bask:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er nu også lidt hooked på vinterbryllup.

Tænker meget på december, hvor alt er smukt pyntet og der er lys overalt. Synes det er dødromantisk.

Men den kommende er absolut mest til sommer, og jeg er også meget til lyse nætter, udendørs dans og hygge, så nu er det blevet til sommerbryllup.

Håber bare at kunne regne med vejret, da det betyder en del for vores planer. Og det er jo fordelen ved vinteren - der SKAL man nærmest forvente dårligt vejr, så ingen grund til dårlige nerver dér. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi har valgt den 8. september 2007, da det er dagen før vores 7-års dag :rolleyes: Derudover skal vi have lagt nyt tag og lavet ny 1. sal i løbet af foråret/sommeren, så det meste byggerod må gerne være væk, da vi satser på at holde det i et telt i haven.

Man kan alligevel heller ikke regne med det danske sommervejr :bearhug:

Men jeg synes nu der kan være fordele og ulemper ved alle fire årstider - man skal da bare vælge det man føler mest for :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KLART vinterbryllup!

Lys i mørket, sne, fakler, fest i en kold tid, pejsen er tændt....

Desuden bliver ALLE gift om sommeren!! Man bliver nærmest sparket ud af kirken, fordi næste hold skal til, hvis vejret er dårligt har alle ondt af en på sådan en ynkelig måde, hvis vejret er for varmt smelter gæsterne, alle steder er booket 1½ år i forvejen - og det samme gælder gode fotografer, frisører, mv.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt et sensommer-bryllup.

Vi holder begge mest af sommeren og desuden vil vi gerne vies udenfor, hvilket ikke rigtigt duer om vinteren.

Men jeg kan sagtens se det stemningsfulde og smukke ved masser af lys i mørket til et vinterbryllup - det bliver noget helt særligt for jer der har valgt vinterbrylluppet :loveboard::cheerleader3:

:rolleyes: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt klart et sommerbryllup hos os. Og her er grundene:

For sommerbryllup

Det er sommer, så det er lunt, solen skinner, blomstrer og træer viser sig fra sin bedste side og det er lyst i længere tid end om vinteren. Sommeren giver folk ekstra energi og det smitter af på humøret hos alle.

Der er langt bedre muligheder for at opholde sig udenfor sammen med gæsterne - og det synes vi er hyggeligt. Hvem ved om gæsterne ikke også glæder sig mere energisk. Kan selv forestille mig at jeg ville vælge den lyserøde stropløse silkekjole fra om vinteren og i stedet tage noget mere konservativt og mindre festilgt på. Langt bedre billeder pga. de grønne træer, flotte blomster osv.

Imod somerbryllup

Jeg kan stort set ikke finde et modargument. For, jo det kan godt blive for varmt, men hellere for varmt en regn, kulde, mørke osv.

For vinterbryllup

??????????????

Imod vinterbryllup

Kulden, regnen, evt. mulighed for blæsvejr. Mørket. De triste træer og manglen på de flotte spirende blomster.

Knus

Xzenia

0

Del dette indlæg

Vi valgte et sensommerbryllup.

Mest pga sammensætningen af floraen på den årstid, samt det at man i stigende grad oplever fler og flere solskinstimer i sensommeren end i løbet af selve sommeren.

Vi ønskede heller ikke at have et bryllup lige midt i højsæsonen.

Og et vinterbryllup var også på tale, da vi så håbede på at vi kunne være heldig med vejret og frost og sne og sådan.

Men skulle det være i vinteren ville der gå endnu længere tid før vi blev gift og det ønsker vi heller ikke, så derfor blev det sensommeren for os.

0

Del dette indlæg

:loveboard::rolleyes::bearhug:

Ja undskyld at jeg fniser en smule i denne tråd, ikke at jeg synes den ikke er god - men helt ærligt. Hvem kan seriøst, i det Danmark vi alle kender/elsker/hader osv., sige at et sommerbryllup er at foretrække alene pga. risikoen for regn til et vinterbryllup??!!??

Ja, til foråret og efteråret er der en større mængde dage med nedbør - men der er faktisk mindre nedbør - i gennemsnit igennem vintermånederne end der er i sommermånederne?????!!!!!!!!

Jeg synes i virkeligheden ikke jeg personligt kan tale hverken for eller imod nogle af sæsonerne......

Elsker foråret - idet de giver den lysegrønne følelse af at alt omkring en er friskt og nyt.

Elsker sommeren, pga. de mange duftende blomster og de lange varme nætter (bryder mig til gengæld ikkeom alle de flyvende insekter - mindst af alt dem der stikker!!! og I brudekjole ville jeg altid bekymre mig om at svede som et svin på en varm sommerdag - ikke lige så lækkert) :cheerleader3:

Elsker efteråret - de mange farver giver en helt speciel stemning og efterhånden som klimaet har forrykket sig en del, er det faktisk varmere længere (vi blev selv gidt 1/10 - og det var rigeligt varmt....)

Elsker Vinteren - sneen der knitrer, det skarpe kulde som giver de smukkeste røde kinder - og af en eller anden grund er det meget mere hyggeligt med levende lys når det er mørkt og lidt koldt udenfor!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt et vinterbryllup.

Dels fordi jeg ikke kunne vente helt til næste sommer, og dels fordi det tiltalte os.

Et forårs eller sommerbryllup er fantastisk hvis vejret er godt og man har en stor have at holde reception i. Men vi har ingen have, så det ville alligevel blive begrænset hvor meget vi kunne være ude - og jeg ville få dårlige nerver over at tænke på regnvejr!

Desuden har jeg været til en den del fantastiske forårs/sommer bryllupper - og jeg ville bare sammenlinge mit bryllup med dem.

Men vær opmærksom på at der er nogke råvarer man ikke kan få om vinteren, så man er lidt mere bundet mht. maden

:angry: Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes 1 december 2007

Jeg har egentlig altid ville giftes om vinteren. Så engang en brudekjole, med pelskappe til - vinterbryllup er min stil. :cheerleader3:

Det er ofte nemmere at leje lokaler, cater, og så kan man få de sidste nye kjoler, da de kommer i okt, eller også årets modeller til udsalgspris. Men lige netop 1 dec er store-julefokost-dag, så der har vi været tidligt ude med mange ting.

Lige netop 1 dec blev bestemt af hensyn til min kærestes storebror som skal hjem fra usa. Min kæreste fylder 25år 8. dec og har altid sagt han vil giftes inden da. og de lokaler vi havde kigget på var booket t.o.m. 3 nov. Så det skulle altså være mellem 10 november og 8 dec 2007. Svogerens kone skal føde 15 nov og altså var dette den sidste weekend inden min kærestes fødselsdag. Håber i kan følge med her, er ikke helt sikker på jeg kan. -HAHA-

Min kæreste er mest til sommerbryllup:

Vi havde snakket om et havebryllup 25 aug, med helstegt pattegris, da vore have er stor og vi sagtens kan stille telt op deri, men vores hus er stadig (tror aldrig det bliver færdigt) under renovation, og hans storebror ville ikke kunne komme hjem til bryllup der, og det betyder mere end datoen, så vinter blev det.

-HAHA-

0

Del dette indlæg

jeg har altid gerne villet giftes om sommeren, så jeg kunne få hestevogn, havefest og høj blå himmel.

Men tingene bliver jo ikke altid som man gerne vil ha dem, så nu skal jeg giftes 8. marts - midt i den våde kolde årstid, hvor vejret er usndsynligt ustabilt og vi både kan risikere snestorm og fint mildt forårsvejr.

Vi håber på det sidste ;)

Ellers må brudebilen være en stor gul traktor med skovl på, og så kan alle gæsterne køre direkte bagefter i det spor vi laver :cheerleader3:

Grunden til at det er blevet så tidligt på året (og så hurtigt - kæresten friede for under en måned siden) er at han muligvis skal til USA næste år, og så skulle det helst være inden da. Men vi klør på og har faktisk allerede en god del af planlægningen på plads, og på grund af sæsonen har det været muligt for os at blive viet i den kirke, hvor min bedstefar ligger begravet, og det har stor betydning for mig. Det havde vi ikke kunnet ved et sommerbryllup, da det er en ret populær kirke og vi har ikke direkte tilhørsforhold til den.

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Jeg gad bare ikke gå rundt i en kämpe kjole og flot sminket i 30 graders varme!!!!! Ku lige se for mig hvordan jeg ville svede og sminken flyde rundt i ansigtet :cheerleader3:

Så vi blev gift d 20. oktober og hvor var der bare flotte farver i naturen på den årstid. Min brudebuket blev også holdt i efterårsfarver. Du kan se den under läsernes bryllupshistorier under dansk/svensk bryllup.

0

Del dette indlæg

jeg har altid gerne villet giftes om sommeren, så jeg kunne få hestevogn, havefest og høj blå himmel.

Men tingene bliver jo ikke altid som man gerne vil ha dem, så nu skal jeg giftes 8. marts - midt i den våde kolde årstid, hvor vejret er usndsynligt ustabilt og vi både kan risikere snestorm og fint mildt forårsvejr.

Vi håber på det sidste

Ellers må brudebilen være en stor gul traktor med skovl på, og så kan alle gæsterne køre direkte bagefter i det spor vi laver

Grunden til at det er blevet så tidligt på året (og så hurtigt - kæresten friede for under en måned siden) er at han muligvis skal til USA næste år, og så skulle det helst være inden da. Men vi klør på og har faktisk allerede en god del af planlægningen på plads, og på grund af sæsonen har det været muligt for os at blive viet i den kirke, hvor min bedstefar ligger begravet, og det har stor betydning for mig. Det havde vi ikke kunnet ved et sommerbryllup, da det er en ret populær kirke og vi har ikke direkte tilhørsforhold til den.

mvh Maria

Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvornår på året vores bryllup skulle være!!!

Men 1 ting var sikkert, jeg skulle køre i hestevogn, ligesom du ville.

Nu lander vores års dag så, tilfældigvis D. 8 marts i 08, så der bliver det så :cheerleader3:

Men men men, Jeg skal BESTEMT stadig have hestevogn -HAHA-

Så må vi stille en eller anden lille varme ting ind i kareten.

Det jeg syntes er værst med et bryllup på denne års tid, hvor pokker skal man få taget billeder, når det helst skal være i naturen, så de små pruh heste kan være med?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer