Guest Bentek

navneændring

15 indlæg i dette emne

Hej, har brug for lidt hjælp her. Vi skal giftes på rådhuset i slutningen af denne måned, i den forbindelse har vi afleveret ansøgning om navneændring på bryllupsdagen. Er der nogen der ved om man får en bekræftigelse på om det kan lade sige gøre, inden bryllups dagen eller om vi skal regne med at det er i orden og så bare skrive under med det nye navn på vores vielsesattest? Håber spørgsmålet er til at forstå :bearhug:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Ja, da vi blev viet på rådhuset for et halvt årstid siden, var der ingen diskusioner omkring efternavnet, da vi i forvejen hed Jensen begge to :hug:

Men jeg kan sagtens forstå det. Ring dog til det borgmesterkontor og få svar. Det er det mest sikre.

:bearhug::):biggrin::bearhug:

Hilsen Helle

0

Del dette indlæg

Hej :bearhug:

Vi sendte også en blanket ned til vores kirkekontor, og vi har heller intet hørt. Jeg tjekkede dog hos dem for et par uger siden, og de sagde, at alt var ok, og at det kørte automatisk. Så jeg tror kun, at du hører, hvis der er nogen problemer :bearhug: Ellers er du snart indehaver af et nyt efternavn :biggrin:

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, at det er meget individuelt, hvad man gør mht. navneændring. Gammeldags eller ej - så skal man jo gøre, som man selv føler :bearhug: Jeg har et meget almindeligt efternavn og min kæreste et mere specielt - derfor var der ikke meget tvivl hos os. Jeg synes også, at det er mest praktisk at hedde det samme, og samhørigheden bliver hel på den måde, synes jeg :loveshower: Så ja - praktisk og romantisk :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi sendte også en blanket ned til vores kirkekontor, og vi har heller intet hørt. Jeg tjekkede dog hos dem for et par uger siden, og de sagde, at alt var ok, og at det kørte automatisk. Så jeg tror kun, at du hører, hvis der er nogen problemer :hug: Ellers er du snart indehaver af et nyt efternavn :bearhug:

Vi skal giftes i kirken, hvor får man fat i sadan en blanket, hvad hedder den, og hvor tidligt skal den indsendes???

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i kirken, hvor får man fat i sadan en blanket, hvad hedder den, og hvor tidligt skal den indsendes???

Du kan finde og udfylde blanketten på www.personregistrering.dk. Blanketten hedder navneændring på bryllupsdagen. Vi printede den ud og afleverede den på vors kirkekontor et par måneder i forvejen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi beholder vores egne navne. Jeg identificerer mig meget med mit efternavn og kan slet ikke forestille mig at skifte det ud. Jeg synes, det ville være vildt fedt, hvis min dejlige forlovede ville skifte til mit, men det vil han ikke, og det kan jeg jo ikke sige så meget til, når jeg selv har det på samme måde.

Vi har diskuteret en del, hvad de børn vi forhåbentligt får skal hede, og der er vi endnu ikke noget til enighed. Og der forstår jeg nok ikke, at han holder så stædigt fast, for hans efternavn er meget almindeligt (det samme som 14% af Danmarks befolknings) mens mit er meget specielt. Men det bliver jo nok noget med at hver andet barn får det ene og hver andet det andet eller sådan noget.

Knus,

triatlonbrud

0

Del dette indlæg

Hejsa

Du får ikke nogen "bekræftelse" på at det er i orden med navnendringen. Du bliver dog kontaktet, hvis navneændringen ikke kan lade sig gøre. Det blev vi menlig - men det var også før 1 april, hvor den nye navnelov trådte i kraft.

Hvis du har flere spørgsmål, så bare fyr løs - min mand og jeg har været gennem hele systemet med vores navneændring. Fordi jeg har et "beskyttet" efternavn som han skulle have og han skulle have slettet sit mellem og efternavn!

0

Del dette indlæg

Du kan finde og udfylde blanketten på www.personregistrering.dk. Blanketten hedder navneændring på bryllupsdagen. Vi printede den ud og afleverede den på vors kirkekontor et par måneder i forvejen.

Tusind tak. Den vil jeg så lige gå ind og skrive ud..

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa ()()

Jeg har lige et spørgsmål.

Min kommende mand skal have mit efternavn som mellemnavn, men jeg har et beskyttet efternavn, er der nogle af jer der ved, om der skal gøres noget specielt for, at han kan få det eller er det bare at udfylde de papir fra Personregistrering.dk?

Håber der er nogle, der kan svare eller fortælle hvem jeg kan kontakte for, at få mere af vide :balloon:

0

Del dette indlæg

Hejsa ()()

Jeg har lige et spørgsmål.

Min kommende mand skal have mit efternavn som mellemnavn, men jeg har et beskyttet efternavn, er der nogle af jer der ved, om der skal gøres noget specielt for, at han kan få det eller er det bare at udfylde de papir fra Personregistrering.dk?

Håber der er nogle, der kan svare eller fortælle hvem jeg kan kontakte for, at få mere af vide :balloon:

Jeg tror sagtens I kan udfylde papirerne fra Personregistrering. Der skal I jo også skrive, hvad I kommer til at hedde efter navneændringen. Det skulle vi i hver fald. Jeg har også et beskyttet efternavn og det var ikke noget problem for min mand at få det, da han jo gifter sig ind i familien. Men han kunne ikke få det før vi blev gift. Det nye navn stod så på vores vielsesattest, som vi fik af præsten, da han havde viet os.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer