Italiensk mamma

Mit internationale bryllup 02.06.07 / 08.09.2007

403 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Så fik jeg min polterabend...... Og der var super-hyggeligt. Jeg var totalt bekymret over ingenting :hug:

Vi blev kun 6 (ud af tolv) fordi flere af mine veninder er højgravide eller lige har født, men det var super alligevel.

de dukkede op ved 11-tiden, og så gik vi ellers i gang. De havde forberedt en masse spørgsmål om min kæreste og om mit liv, som de brugte som en slags quiz i løbet af dagen - det var ret sjovt.

Festen havde tre temaer som de mener beskriver mig: spansk, sport og sjæl.

Først spillede vi lidt volleyball (min kæreste er prof, så de mente jeg skulle lære....)

Så fik vi frokost hjemme hos os, og derefter havde en arrangeret en sangtime til mig; det var kanongodt :cheerleader3:

Så gik turen over til en af mine veninders mor, som er kunstner. Der skulle vi tegne hinandens portrætter, men på den måde at man er tre personer om at tegne et portræt; altså en starter, en fortsætter og en slutter af. Det kom der de sjoveste (og grimmeste tegninger ud af) - det af mig er specielt ikke særligt flatterende.

Så tog vi ellers ud til en anden veninde, hvor min svigerinde satte mit hår og lagde min makeup, og så var der lækker aftensmad.

Til sidst havde de købt nogle særlige gaver til mig, som alle havde noget at gøre med ting, vi har gjort sammen.

Og det bedste af det hele: de havde fået fat i gamle klassekammerater fra div skole, venner osv som så havde skrevet beskeder til mig. Det var rigtigt sødt.

og I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder.....

Først et fra min sangtime

post-21565-1179053930.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så fik vi endelig lavet bordkort og menukort færdige... :hug:

Nu mangler vi kun salmehæfter, risposer og gaveæsker......

Nøj, hvor jeg glæder mig til forberedelserne er overstået....

Det lyder da super!

Jeg mangler stadig de bordkort og risposer og menukort :cheerleader3:

Kommer der billeder? :hug:

Det lyder også til, at du havde en dejlig polterabend!

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Så fik vi endelig lavet bordkort og menukort færdige... :blush:

Nu mangler vi kun salmehæfter, risposer og gaveæsker......

Nøj, hvor jeg glæder mig til forberedelserne er overstået....

Det lyder da super!

Jeg mangler stadig de bordkort og risposer og menukort :hug:

Kommer der billeder? :hug:

Det lyder også til, at du havde en dejlig polterabend!

Det er også skønt... :cheerleader3:

Der er billede bordkort på side 16.

Resten skal jeg nok lige få mig taget sammen til at lægge på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

UUHHHA Tina... kun 18 dage tilbage....!!!

Er du klar?!

Nøj, hvor tiden sikkert flyver afsted for dig lige nu hva?!

Tænker på dig og sender dig en masse varme tanker og tusind :cheerleader3: her i de sidste dage frem mod jeres store dag...

Knus fra Tine

Tusind tak :balloon:

Der er faktisk så lidt tid tilbage at jeg bliver helt nervøs, når jeg kigger på min tæller :bearhug:

Nu kan jeg virkelig begynde at mærke sommerfuglene i maven....

0

Del dette indlæg

Så er jeg kommet i gang med bryllupsforberedelserne igen efter et par dages fravær og er i gang med at få styr på kirkehæfterne. Jeg måtte lige melde mig ud af verden i et par dage, for jeg var så uheldig at skulle have lavet en koloskopi (for de af jer, der ikke ved, hvad det er, er det en kikkertundersøgelse af endetarmen for at tjekke for polypper og kræft) :cheerleader3:

Det er simpelthen det værste jeg nogensinde har været ude for, og jeg har det stadig rigtigt skidt (undersøgelsen var i går). Først skal man faste i halvandet døgn; dvs kun vandige drikke (saftevand, sodavand, kaffe ,te juice uden frugtkød og klar bouillon) og man skal selvfølgelig også have en masse medicin til at "stimulere afføringen" . Efter de første 24 timer havde jeg det så skidt, at jeg kastede den smule jeg havde tilbage i mig op og så ellers lå og rystede hele natten (jeg sov en halv time). Selve undersøgelsen var heldigvis ikke så slem, selvom det er lidt surrealistisk at blive tilsluttet en maskine, det måler dine vitale tegn, mens 2 sygeplejerske og en læge vimser om dig.....

men heldigvis er alting, som det skal være. Min farfar døde af tarmkræft og min far har godartede polypper i tarmen, så derfor mente de, de var nødt til at tjekke. Og det er da også meget rart at vide, at alt er i orden. Men jeg håber virkelig ALDRIG jeg skal igennem det igen.....

0

Del dette indlæg

Nu synes jeg altså godt nok jeg begynder at blive stresset... Og så er det selvfølgelig nu, at min familie begynder at blive besværlige :smash:

Vi har lavet salmehæfterne færdige, og skal bare have hæftet dem sammen. Desværre har vi ikke en af de der lange hæftemaskiner, så jeg spurgte min mor, om de havde en. Det havde de da, men hvorfor de dog skulle hæftes sammen?? Øh, mor, fordi de fylder mere end én side...... Og hvad er hendes kommentar.??? Det kan da ikke passe; så er de ikke lavet ordentlig..... De er lavet som vi vil have dem, for hu... :angry1:

Jeg fortsætter så med at sige, at vi har lavet lidt ekstra hæfter, fordi nogle af mine kolleger mm evt kommer til globryllup. "Globryllup? Man kan da ikke bare komme i kirken uden en invitation; vi har altså sagt til folk, at de ikke kan komme". Jeg anede simpelthen ikke hvad jeg skulle sige. Mine forældre går rundt og siger til folk, at de ikke er velkomne i kirken til VORES bryllup uden at SPØRGE os om, hvad vi vil...... :cheerleader3: Det er bare for meget. Og hun er dybt fornærmet over, at jeg har kunnet finde på at invitere nogen til globryllup. Jeg har prøvet at forklare hende, at det altså er meget normalt - i hvert fald hvor vi bor, og i vores omgangskreds - "men det er det altså ikke hos dem"..... Hvorfor fatter hun bare ikke, at det er vores bryllup og ikke hendes!!

Og for at gøre dagen "fuldendt" falder vores aftale om vores fædres taler til jorden. Aftalen med dem var, at de skulle have mindst en tale i stikordsform klar 14 dage før brylluppet, så vi kan få den oversat og lagt i konvolutter ved tallerknerne, så den modsatte familie kan følge med selvom de ikke forstår sproget. Meeeen, det har min far selvfølgelig ikke gjort. Nej, han har alt for travlt med meget vigtigere ting på trods af hvad han har lovet. Og nu er det ikke længere sikkert, at hende som skal oversætte talerne vil gøre, for hun vil have mere tid....

Jeg vil bare gerne snart have al den her forberedelse overstået, for lige pt driver den mig til vanvid.... :wacko:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu synes jeg altså godt nok jeg begynder at blive stresset... Og så er det selvfølgelig nu, at min familie begynder at blive besværlige :smash:

Vi har lavet salmehæfterne færdige, og skal bare have hæftet dem sammen. Desværre har vi ikke en af de der lange hæftemaskiner, så jeg spurgte min mor, om de havde en. Det havde de da, men hvorfor de dog skulle hæftes sammen?? Øh, mor, fordi de fylder mere end én side...... Og hvad er hendes kommentar.??? Det kan da ikke passe; så er de ikke lavet ordentlig..... De er lavet som vi vil have dem, for hu... :angry1:

Jeg fortsætter så med at sige, at vi har lavet lidt ekstra hæfter, fordi nogle af mine kolleger mm evt kommer til globryllup. "Globryllup? Man kan da ikke bare komme i kirken uden en invitation; vi har altså sagt til folk, at de ikke kan komme". Jeg anede simpelthen ikke hvad jeg skulle sige. Mine forældre går rundt og siger til folk, at de ikke er velkomne i kirken til VORES bryllup uden at SPØRGE os om, hvad vi vil...... :boohoo: Det er bare for meget. Og hun er dybt fornærmet over, at jeg har kunnet finde på at invitere nogen til globryllup. Jeg har prøvet at forklare hende, at det altså er meget normalt - i hvert fald hvor vi bor, og i vores omgangskreds - "men det er det altså ikke hos dem"..... Hvorfor fatter hun bare ikke, at det er vores bryllup og ikke hendes!!

Og for at gøre dagen "fuldendt" falder vores aftale om vores fædres taler til jorden. Aftalen med dem var, at de skulle have mindst en tale i stikordsform klar 14 dage før brylluppet, så vi kan få den oversat og lagt i konvolutter ved tallerknerne, så den modsatte familie kan følge med selvom de ikke forstår sproget. Meeeen, det har min far selvfølgelig ikke gjort. Nej, han har alt for travlt med meget vigtigere ting på trods af hvad han har lovet. Og nu er det ikke længere sikkert, at hende som skal oversætte talerne vil gøre, for hun vil have mere tid....

Jeg vil bare gerne snart have al den her forberedelse overstået, for lige pt driver den mig til vanvid.... :wacko:

Hold da op en ravage her så tæt på brylluppet!

Din mor kan bare ikke være bekendt at sige til folk, at de ikke er velkomne til globryllup! Hvad er det for noget! Det er da helt normalt, at der kommer folk til globryllup. Det er jo folk, hvor I betyder noget for dem, ellers ville de jo ikke møde op til jeres vielse.

Og I skal da bare lave jeres samlehæfter som I vil have dem. Det er da jeres bryllup, så det er da helt klart JER, der bestemmer. Uha, der er bare ikke noget værre, end folk, der vil bestemme over ens bryllup! :boohoo:

Og med en far, der ikke lige har fået overholdt sin aftale med jer, så trænger du da vist til nogle :cheerleader3::bestwishes::boohoo::boohoo::boohoo:

0

Del dette indlæg

Jeg fortsætter så med at sige, at vi har lavet lidt ekstra hæfter, fordi nogle af mine kolleger mm evt kommer til globryllup. "Globryllup? Man kan da ikke bare komme i kirken uden en invitation; vi har altså sagt til folk, at de ikke kan komme". Jeg anede simpelthen ikke hvad jeg skulle sige. Mine forældre går rundt og siger til folk, at de ikke er velkomne i kirken til VORES bryllup uden at SPØRGE os om, hvad vi vil...... :boohoo: Det er bare for meget. Og hun er dybt fornærmet over, at jeg har kunnet finde på at invitere nogen til globryllup. Jeg har prøvet at forklare hende, at det altså er meget normalt - i hvert fald hvor vi bor, og i vores omgangskreds - "men det er det altså ikke hos dem"..... Hvorfor fatter hun bare ikke, at det er vores bryllup og ikke hendes!!

Hold da op en ravage her så tæt på brylluppet!

Din mor kan bare ikke være bekendt at sige til folk, at de ikke er velkomne til globryllup! Hvad er det for noget! Det er da helt normalt, at der kommer folk til globryllup. Det er jo folk, hvor I betyder noget for dem, ellers ville de jo ikke møde op til jeres vielse.

Og I skal da bare lave jeres samlehæfter som I vil have dem. Det er da jeres bryllup, så det er da helt klart JER, der bestemmer. Uha, der er bare ikke noget værre, end folk, der vil bestemme over ens bryllup! :boohoo:

Og med en far, der ikke lige har fået overholdt sin aftale med jer, så trænger du da vist til nogle :cheerleader3::bestwishes::boohoo::boohoo::boohoo:

Tusind tak - jeg ved altså virkelig heller ikke hvor hun har fået den ide fram at globryllupper ikke er normale....

0

Del dette indlæg

I går var jeg nede ved min lillebrors kæreste for at få lagt prøvemakeup og sat hår. Jeg har desværre ingen billeder, for vi endte med ikke at lægge en hel makeup men blot lege lidt med farver. Men vi fandt da frem til at mit hår skal krølles i slangekrøller og "hæftes op" bag på hovedet (ikke i en decideret knold, men blot sat op med nåle). Og så skal der så hænger nogle lokker ned foran.

Og min makeup skal være jordfarvet og øjnene skal være godt "omrammet".

Det var superfedt at få det på plads - nu er det lettere at forestille sig det endelig resultat :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WOW søde... Det er godt nok tæt på!!! :denmarkflag:Tillykke med lækker Grease-bil, tillykke med fantastisk smuk ring, tillykke med super polter og :heart: til dine sprut-veninder!!

Glæder mig godt nok til at se billederne og høre beretningen fra jeres dejlige dag :thumbsupsmileyanim:

:heart:

0

Del dette indlæg

WOW søde... Det er godt nok tæt på!!! :cheerleader3:Tillykke med lækker Grease-bil, tillykke med fantastisk smuk ring, tillykke med super polter og :cheerleader3: til dine sprut-veninder!!

Glæder mig godt nok til at se billederne og høre beretningen fra jeres dejlige dag :rolleyes:

:cheerleader3:

Nej, hovsa Rikke; jeg har været herinde fra så læmge at jeg slet ikke har set din hilsen. Mange tak :-) Og hvor er det lækkert at have dig tilbage.

Jeg er lige ved at gå de sidste ting igennem og vi er næsten færdig med at gøre haven klar til receptionen. I aften kommer svigermekanikken og forlovere/brudepiger så til middag så vi kan gennemgå ritualet osv (de er allesamen udlændinge så der skal lidt forklaring til....).

Og nu vil jeg altså også bare gerne snart have min kjole på....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer