bryllup2006

Slot på sjælland

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvis jeg havde pengene til det, blev det helt afgjort Næsbyholm Slot... Ellers er der Dragsholm, Paradiz og hvis du vil køre over Storebælt skulle Holckenhavn være fantastisk :heart:

Ellers er det vist bare til tasterne. Hvis du googler lidt rundt er der faktisk mange at vælge imellem... Der er vist også nogle ret lækre steder sydpå - altså Lolland, Falster, Møn, hvis det er interessant for jer...

Held og lykke med jagten!'

- Louise

0

Del dette indlæg

Hvis jeg havde pengene til det, blev det helt afgjort Næsbyholm Slot... Ellers er der Dragsholm, Paradiz og hvis du vil køre over Storebælt skulle Holckenhavn være fantastisk :heart:

Ellers er det vist bare til tasterne. Hvis du googler lidt rundt er der faktisk mange at vælge imellem... Der er vist også nogle ret lækre steder sydpå - altså Lolland, Falster, Møn, hvis det er interessant for jer...

- Louise

Prøv også at søge på danske slotte og herregårde på google - der kommer en masse frem

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er flere slotte eller godser på Sjælland.

Udover Næsbyholm som bliver nævnt er der jo

Næsseslottet i Holte (jeg vil ikke direkte kalde det et slot).

Slottet på Skjalm Hvide i Jørlunde (samme her men det bliver kaldt "Slottet").

Skjoldnæsholm Gods (Jystrup)

Rosenfeldt Gods, Vordingborg

Kragerup Gods, Ruds Vedsby

Store Riddersborg Nakskov

Fuglsang Herregård, Nykøbing Falster

Alle stederne er perfekte til bryllupsfester.

0

Del dette indlæg

Jomfruens Egede ved Fakse er skønt - der er også en lille kirke ved siden af:

http://www.jomfruensegede.dk/

Holckenhavn er også FANTASTISK:

http://www.holckenhavn.dk/

Paradiz er et lidt mindre gods, men også væsentligt billigere end de andre:

http://www.paradiz.dk/

Det er de tre steder, jeg selv har været. Men der er mange flere :bearhug:

Google er din ven :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Holckenhavn ligger godt nok ikke på Sjælland men der er stort set kun broafgiften tur/retur til forskel (Nyborg).

Som du kan se er der nok at vælge imellem hvis de ellers er ledige. Måske du/I skulle prøve at lægge jer fast på hvilken del af Sjælland festen skal holdes i. :heart:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg kan også varmt anbefale Holckenhavn Slot! Jeg har efterhånden været der en 5-6 gange og filme bryllup og det er en herlig oplevelse hver gang :heart:

Jeg skal en tur til Sonnerupgaard Gods og filme d. 4. november, så derefter kan jeg rapportere om hvordan stedet er ;)

-Kasper

Det behøver folk såmænd ikke at vente på :bearhug: Jeg har spillet på Sonnerupgaard flere gange og det er helt i topklasse. Man kan sige at de forskellige festsale de har er udtryk for 3 forskellige slags festlokaliteter, hvor laden er meget rustik, mens hovedbygningen er mere slotsagtige og de øvrige festsale er mere traditionelle.

Men jeg mindes at have hørt at der for mange er en lille hurdle der hedder pris, men kender ikke prisniveauet detaljeret.

0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup på Sonnerupgaard for et par år siden. Det blev holdt i hovedbygningen der var fantastisk flot - omgivelserne er skønne , gæsteværelserne i top og vi nød morgenmad på terassen neg til søen dagen derpå - skøøønt!

Jeg blev selv gift på Kragerup Gods for et par måneder siden, det var mere rustikt, også i skønne omgivelser.

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg kan varmt anbefale Munkerupgaard og Gilleleje Badehotel. (Begge Nordsjælland)

Der er også Svenstrup Gods v/Borup som er rigtig hyggeligt. I skal selv stå for mad og servering dette sted, men jeg har været der 2 gange til bryllup, så det er jo op til jer selv at skabe hyggen der.

Selv skal vi holde bryllup til februar på Sørup Herregård v/Ringsted, så derfor også et sted der kan anbefales.

Der er en hjemmeside der hedder www.slotte-herregaarde.dk den er et besøg værd.

Held & Lykke med at finde stedet til jeres dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må lige indsparke mht. Holckenhavn Slot i Nyborg, at et af tårnene er brændt ned her for omkring en måned siden og alle bryllupper er udskudt på grund af nedstyrtningsfare. Jeg har dog ikke tjekket den aktuelle situation lige nu.

Hvornår skal du giftes - der er jo ikke meget tilbage af 2006?

- Laila

0

Del dette indlæg

Holckenhavn havde lukket for arrangementer i et par uger efter branden men er åbent igen :-)

Jeg var i øvrigt derovre og filme bryllup lørdag d. 16. september hvor jeg så læste mandag morgen at slottet stod i flammer!

Jeg har dog læst mig til at det var en gammel el-installation der var skyld i branden, så den havde altså ikke noget med mig at gøre! :)

-Kasper

Lad nu bare vær Kasper. Det var vel også dig der fotograferede på Gl. Sonnerup Kro og Tit Bit i Frederikssund da de brændte. Er det ikke noget med udstrålingen fra linsen :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg havde pengene til det, blev det helt afgjort Næsbyholm Slot... Ellers er der Dragsholm, Paradiz og hvis du vil køre over Storebælt skulle Holckenhavn være fantastisk :(

- Louise

Jeg har kun rosende ord til Dragsholm, mine forældre holdt min 18-års fødselsdag der, og det var skøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøønt (y):bearhug:
0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup på Sonnerupgaard for et par år siden. Det blev holdt i hovedbygningen der var fantastisk flot - omgivelserne er skønne , gæsteværelserne i top og vi nød morgenmad på terassen neg til søen dagen derpå - skøøønt!

Jeg blev selv gift på Kragerup Gods for et par måneder siden, det var mere rustikt, også i skønne omgivelser.

Tillader mig lige at skrive til dig, da vi netop selv står i valget mellem Sonnerupgaard og Kragerup gods.. nu du har været begge steder, hvad vil du så foretrække.. ??

Kan man selv tage mad og vin med på Kragerup gods og slutter festen på et bestemt tidspunkt? Håber at høre fra dig hurtigst mulig, da vi skal give tilbagemelding til Sonnerupgaard snarest!! TAK :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Holckenhavn havde lukket for arrangementer i et par uger efter branden men er åbent igen :-)

Jeg var i øvrigt derovre og filme bryllup lørdag d. 16. september hvor jeg så læste mandag morgen at slottet stod i flammer!

Jeg har dog læst mig til at det var en gammel el-installation der var skyld i branden, så den havde altså ikke noget med mig at gøre! :thumbsupsmileyanim:

-Kasper

Lad nu bare vær Kasper. Det var vel også dig der fotograferede på Gl. Sonnerup Kro og Tit Bit i Frederikssund da de brændte. Er det ikke noget med udstrålingen fra linsen :thumbsupsmileyanim:

Hvorfor kalder du den Tit Bit.... er det ikke Bi Lidt du mener. ??

Ea.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sonnerupgaars Gods er et rigtig flot sted, men det er ret dyrt og man skal sørge for ALT selv medmindre man vil betale stedet for serveringspersonale, rengøring m.m.

Vi overvejede det, men har nu valgt at holde festen et andet sted.

0

Del dette indlæg

Hvorfor kalder du den Tit Bit.... er det ikke Bi Lidt du mener. ??

Ea.

Naturligvis jo. I dag kunne jeg have tilføjet Gundestrup Færgekro (snøft) der brændte uden Kaspers hjælp.

Nu bliver der spurgt om forskellen på Kragerup Gods og Sonnerupgaard. Udover den geografiske forskel kan jeg kun foreslå at man tager en dag ud af kalenderen og kører ud og besigtiger det. Det giver næsten mest. Ved samme lejlighed kunne I kigge på Skjoldnæsholm. Har I mod på det er der også flere slotte på Lolland, herunder Fuglsang.

0

Del dette indlæg

Sonnerupgaars Gods er et rigtig flot sted, men det er ret dyrt og man skal sørge for ALT selv medmindre man vil betale stedet for serveringspersonale, rengøring m.m.

Nu da vi selv har stået i valget mellem Sonnerupgaard pg Kragerup Gods, har vi været ved at regne på det, for at se om Sonnerupgaard nu også er så meegt dyrere.. blev faktisk ret overraskede, da det viste sig Kragerup gods alt i alt faktisk blev det dyreste! Fra Kragerup fik vi af vide at vi alt i alt skulle regne med ca 1200 kr pr næse, dette gav for vores vedkommende ca 60000 kr. På Sonerupgaard blive prisen ca 50000 kr for det samme. Forskellen er så er alt er klar på Kragerup, hvorimod man selv skal sætte sit præg på det meste på Sonnerupgaard.. men detop det jeg synes der gør det hele endnu mere hyggeligt.. og har man gode forbindelser, ligeledes mulighed for at spare noget..Desuden synes jeg bedst om lokalerne på Sonnerupgaard..

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nu da vi selv har stået i valget mellem Sonnerupgaard pg Kragerup Gods, har vi været ved at regne på det, for at se om Sonnerupgaard nu også er så meegt dyrere.. blev faktisk ret overraskede, da det viste sig Kragerup gods alt i alt faktisk blev det dyreste! Fra Kragerup fik vi af vide at vi alt i alt skulle regne med ca 1200 kr pr næse, dette gav for vores vedkommende ca 60000 kr. På Sonerupgaard blive prisen ca 50000 kr for det samme. Forskellen er så er alt er klar på Kragerup, hvorimod man selv skal sætte sit præg på det meste på Sonnerupgaard.. men detop det jeg synes der gør det hele endnu mere hyggeligt.. og har man gode forbindelser, ligeledes mulighed for at spare noget..Desuden synes jeg bedst om lokalerne på Sonnerupgaard..

:thumbsupsmileyanim:

DESUDEN ER RENGØRING MED I PRISEN. MAN SKAL BARE HAVE VASKET ALT I KØKKENET AF OG SAT PÅ PLADS OG SLÅET BORDENE SAMMEN, MEN DET FÅR MAN JO SERV.PERSONALE TIL..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer