Guest jmz

J og M's bryllup den 30. juni 2007

136 indlæg i dette emne

Ja så blev det også vores tur til at arrangere bryllup.

Facts om os:

Bruden er 26 år, fysioterapeut lige blevet færdiguddannet 22. januar 2007.

Brudgommen er 30 år, elektriker og tækkemand.

Index

Frieriet

Billede af magasinbygning

Flere billeder af magasinbygningen

Billeder af invitation

Invitationens ordlyd

Billeder af vielsesstedet

Redigeret af jmz
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi starter ved begyndelsen

Vi mødte hinanden for 8 år siden, bor nu i hus sammen på landet, hvor vi nyder livet sammen med vores dejlige kat.

M (brudgom) friede for godt 3 uger siden, da vi var på slotsophold (som J havde fået i fødselsdagsgave af M)

Det var lørdag formiddag nede i slottets park. Det havde regnet hele natten, så der var vådt (og lidt pløret) alle steder. Da vi stod under Hjertetræet - spurgte han om han måtte låne min fod? ---- Der var store spørgsmålstegn i mine øjne! --- men ja selvfølgelig måtte han det. Han satte sit knæ ned på min fod og spurgte: "J, vil du gifte dig med mig?"

Smukt smukt - han er bare skøn, ham M.

Jeg sagde selvfølgelig JA!

Hvis vi ikke var forelsket inden denne weekend, ja så har vi i hvert fald været det lige siden! :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en skøn historie!

Glæder mig til at følge jeres planlægning!

...orv, og når du læser til fys kender du måske Cecilie Dahl...? Hun er i hvert fald "midt i bachelor-helvedet" nu - det er en af mine gode folkeskole-veninder .

Anne

0

Del dette indlæg

Vi valgte straks en dato for brylluppet - nemlig den 7/7 2007 (som mange andre)

Men på nuværende tidspunkt er vi gået væk fra denne dato igen, idet vi er faldet for et sted, som selvfølgelig allerede er booket denne dag.

Det er Rosenfeldt Gods (magasinbygningen) som vi er faldet for.

Se deres hjemmeside: www.rosenfeldt.dk

Derudover har vi kontakt til en speciel gut, som vi mener kan gøre vores dag uforglemmelig.

Da vi ønsker at blive viet ude i den skønne natur, fx skov, strand, smuk eller park - så er vi i fuld gang med at undersøge hvem der tager ud og vier folk.

Desværre så er vi blevet en del skuffet, idet vores lokale præster ikke gør dette.

Vi er lidt i vildrede lige nu - for vi har på den ene side hørt, at det er op til den enkelte præst om han/hun vil vie folk eller ej uden for kirkerummet og på den anden side hørt at folkekirkens præster IKKE MÅ vie folk uden for kirkerummet!

Puha ikke helt nemt at blive klog på.

Vi håber at vi kan finde en - ellers må vi ændre det til en borgerlig vielse, hvis vi da kan få en ud fra rådhuset !?

Vi kender dog én som er bemyndiget til at vie folk og håber at han kan være vores redning (i tilfælde af).

0

Del dette indlæg

Sikke en skøn historie!

...orv, og når du læser til fys kender du måske Cecilie Dahl...? Hun er i hvert fald "midt i bachelor-helvedet" nu - det er en af mine gode folkeskole-veninder .

Anne

Tak skal du have :bearhug:

Nej desværre - kender ikke en ved det navn.

Jeg går på Næstved skolen, så hun må næsten gå på københavner eller Skodsborg skolen ! (hvis altså det er her på sjælland)

Tak for velkomsten! :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu engang TAK for velkomsten!

Og ja vi håber også meget at det lykkes at blive viet ude i den dejlige natur.

Lige nu er status således at vi går og afventer besked fra Rosenfeldt Gods om hvornår det kan lade sig gøre at booke magasinbygningen.

Puha ventetider kan være ulidelige :baa:

Man er jo så spændt på om alle ens ønsker kan gå i opfyldelse og derfor ville det bare være rart at man fik svar hurtigst muligt (ja gerne samme dag) :blush:

:) fra JMZ

0

Del dette indlæg

Vi har forresten fået nogle små detaljer i orden

Det drejer sig om toastmasteren, som er M's storebror

Og så har M's kammerat sagt ja til at være forlover..

Lige nu går snakken så om der skal være brudebørn?

Vi har i alt 6 niecer og nevøer (i alderen fra 3 til 12 år) og det synes vi umiddelbart er mange. Men hvem skal man vælge fra og til ????

Vi har bestemt os for at selve middagen om aftenen skal foregå uden børn (vi har ingen børn selv), men vores dilemma er så, at hvis vi beder 3 af børnene (der kommer fra Jylland) om at være brudebørn, ja hvor skal de så blive passet om aftenen???

Den eneste familie og venner de kender, skal alle med til brylluppet.

Øv - nogen gange er det ikke så sjovt at planlægge.

Hvis I har læst så langt - så takker jeg og modtager gerne forslag til løsninger!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej - og velkommen til.

Jeg kan godt løse din forvirring ang. præster.

Folkekirkens præster må IKKE vie jer uden for kirken. Frikirkepræster, borgmestre m.m. må til gengæld godt.

Se reglerne for byllup på folkekirkens hjemmeside:

http://www.folkekirken.dk/hvad-goer-jeg-ved/bryllup.html

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke til kirke, så det bliver en borgerlig omgang. Og nyborg kommune vier udendørs på Fyn (som de eneste tror jeg nok)

Vi arbejder med to modeller

1) Giftes alene på rådhuset og derefter til fest

2) Giftes alene på rådhuset (ikke på selve dagen) og udendørs ceremoni på dagen. Enten ved frimenighedspræst eller en ven, vi får til at holde en tale.

Håber det lykkes for jer :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se reglerne for byllup på folkekirkens hjemmeside:

http://www.folkekirken.dk/hvad-goer-jeg-ved/bryllup.html

/Fortuna

Hej Fortuna

Tusind tak for denne hjemmeside - her kan man jo finde mange nyttige ting!

Jeg kan godt se at præster ikke har lov til at vie uden for kirken, men det kan vel aldrig skade at søge om tilladelse hos biskoppen.

Tak for det!

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke til kirke, så det bliver en borgerlig omgang. Og nyborg kommune vier udendørs på Fyn (som de eneste tror jeg nok)

Vi arbejder med to modeller

1) Giftes alene på rådhuset og derefter til fest

2) Giftes alene på rådhuset (ikke på selve dagen) og udendørs ceremoni på dagen. Enten ved frimenighedspræst eller en ven, vi får til at holde en tale.

Håber det lykkes for jer :blush:

Hej chme

Altid godt med flere muligheder i spil.

Jeg tror at lige meget hvad vi finder ud af, så skal det ske på selve dagen.

Held og lykke med at finde jeres løsningsmodel.

0

Del dette indlæg

Sikke en skøn historie!

Anne

Tak skal du have :blush:

Nej desværre - kender ikke en ved det navn.

Jeg går på Næstved skolen, så hun må næsten gå på københavner eller Skodsborg skolen ! (hvis altså det er her på sjælland)

Tak for velkomsten! :)

Ih, har slet ikke svaret på din besked.

Nej, Cecilie går på fys i Århus - havde ikke lige set at du er fra Sjælland... :) til mig for det...

Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig skod dag - Mit bachelor projekt er blevet ændret en hel del pga. at der ikke var informanter nok!

Øv øv hvor er det bare surt.

Men så er det dejligt at komme hjem og læse sin mail.

Der var nemlig mail fra Rosenfeldt Gods ang. at de gerne vil stille deres smukke omgivelser/natur til rådighed for vores udendørs vielse.

Juhuuu ! :)

Det var bare det bedste der kunne ske! Juhuuu igen igen!!!!

:blush: :carrot:

0

Del dette indlæg

:) hej og velkommen

Ej hvor godt at det lykkes for jer Rosenfeldt Gods, at de gerne vil stille deres smukke omgivelser/natur til rådighed for vores udendørs vielse.

Op med humøret , sidder også og sveder over en opgave vi skal aflevere om 14 dage og vi er bare på bar bund i vores gruppe. :blush:

Men hvad det skal nok gå (Håber jeg )

0

Del dette indlæg

:bearhug: hej og velkommen

Ej hvor godt at det lykkes for jer Rosenfeldt Gods, at de gerne vil stille deres smukke omgivelser/natur til rådighed for vores udendørs vielse.

Op med humøret , sidder også og sveder over en opgave vi skal aflevere om 14 dage og vi er bare på bar bund i vores gruppe. -HAHA-

Men hvad det skal nok gå (Håber jeg )

Håber at det går med din opgave. :respekt:

Jeg har i dag fået rimelig styr på ændringen og vores opgave bliver god trods denne ændring. :blink:

Jeg sender dig lige en ordentlig omgang PØJ PØJ - så du/I kan komme videre. :carrot:

Hvad er det for en opgave I har gang i - måske jeg kan komme med nogle input!

:biggrin: fra JMZ

0

Del dette indlæg

Hold da helt op :blink: 3 opkald for at få datoen booket hos både kokken og Godset.

:bearhug: Så er datoen altså fastsat - vi skal giftes lørdag d. 30/6 2007. :)

Juuhuu - det er lidt fedt at have datoen på plads - så kan vi komme lidt videre med planlægningen. -HAHA-

:carrot: Uhhh har lyst til at springe rundt af glæde - det er som om at det først er nu at brylluppet er en realitet ! :respekt:

Nå men i næste uge skal vi så ud og se selve magasinbygningen og samtidig gå en tur i området og finde en smuk plet hvor selve vielsen skal finde sted.

Jeg skal nok tage nogle billeder så I kan se hvor vi skal realisere vores drøm af et bryllup.

Tirsdag d. 7 november skal vi så op og høre et band - så vi kan høre om det er noget for os.

Stort :biggrin: fra JMZ

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer