Trulte

Tidspunkt for vielsen

17 indlæg i dette emne

Nogle gange får man det sådan at jo mere man læser herinde, jo mere i tvivl kommer man... Hvorfor er det lige? :bask:

Men nu har jeg i hvert fald brug for hjælp fra jer kloge kvinder!

Vi har booket tid i kirken kl. 15. Troede nemlig det var meget normalt. Men så synes jeg alle dem der skriver herinde skal vies meget tidligere?!! -HAHA-

Hvornår skal i andre der slet ingen reception har giftes? Vi har vel ca. en halv time til feststedet bagefter hvis det har noget at sige. Hvornår starter i middagen?

Jeg ved godt noget lignende har været oppe og vende tidligere, men synes bare alt og alle holder reception for tiden - er vi virkelig de eneste der har droppet det?

-HAHA- for hjælpen -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal heller ikke holde reception, vi skal vies kl. 15.00 og middagen starter kl. 18.00. Vi skal til fotograf efter vielsen, er vejret det godt, kommer hun til kirken og tager med til feststedet. Men vi regner alligevel med at have lidt tid til at hilse på gæsterne og måske pakke lidt gaver ud. Jeg har jo prøvet det før og det var de samme tidspunkter og det gik ganske glimrende. -HAHA-

Du har ret i at man godt kan blive lidt forvirret af at læse de andres sider. Men hold fast i det I har bestemt og det i ønsker. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heller ingen reception her.

Vi skal vies kl. 15.00 med efterfølgende kaffe og bryllupskage for gæsterne. Der er ikke langt mellem kirke og hotel for os. Vi skal ikke fotograferes af en professionel, men en af gæsterne er "hobbyfotograf" og tager nogle fotos af os forskellige steder i og udenfor hotellet hvor vi holder festen. Ved ikke lige endnu hvornår vi spiser middag, men måske ved 18-tiden. Jeg tror/håber det kommer til at passe med tiden og hvis vi går helt galt af tiden går det hele nok alligevel.... -HAHA-

Hilsen Mette.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at blive viet klokken 14, selvom vi ikke holder reception.

Tidsplanen for vores dag er:

kl 14 velsignelse

kl 15 kører vi til fotograf mens gæsterne kører til forsamlingshuset til kaffe og mors

hjemmebagte kringle. Når vi ankommer er der bryllupskage.

kl 17.30 regner vi med at spise.

Vi ønsker god tid til at snakke med gæsterne inden middagen, vi ønsker at pakke gaver op så vidt mulig inden middagen og ikke mindst god tid til at danse.

Hilsen HElle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Trulte

Vi skal vies kl. 14 og holder heller ikke reception.

Gæsterne kan tage til feststedet kl. 15:30, hvor der vil være øl og vand (kaffe hvis nogle skulle trænge til det) og snacks - så kommer vi ,efter fotograferingen er klaret ca. kl. 16.30, hvor vi skal have velkomstdrink og sludre med vores gæster. Vi regner ikke med at pakke gaver op før dagen efter. Vi går til bords kl. 17.30.

Jeres tidspunkt lyder til at passe fint, synes jeg.

Håber, du finder hoved og hale i det hele -HAHA-

/Carina

0

Del dette indlæg

kl 15 kører vi til fotograf mens gæsterne kører til forsamlingshuset til kaffe og mors

Er det ikke også en slags reception. -HAHA- Tidsmæssigt er det ihvertfald det samme og som regel sker der jo det ved receptionerne at gæsterne ankommer og parret ankommer lidt senere når de er færdige med at fotografere.

Skal man ikke have denne indledende reception eller hvad man nu kalder det så er der tid nok hvis man vælger at gifte sig kl. 15 og sigter på at middagen skal starte kl. 18 eller noget i den stil. Også selvom der måske går 1 time til halvanden med fotografen.

Vil man derimod gerne starte med at spise eksempelvis kl. 17 kan der være ide i at rykke vielsen frem til kl. 14.

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Vi skal også vies kl 15.30, ville gerne kl. 15.00 med der skulle selvfølgelig være et bryllup før os - hvad er lige chancen for det, når der kun er 4-5 brylluper i Hørdum kirke hele sommeren -HAHA-

Så hold endelig fast i kl. 15.00 -HAHA-

-HAHA- Keddi

0

Del dette indlæg

Er det ikke også en slags reception. -HAHA- Tidsmæssigt er det ihvertfald det samme og som regel sker der jo det ved receptionerne at gæsterne ankommer og parret ankommer lidt senere når de er færdige med at fotografere.

Skal man ikke have denne indledende reception eller hvad man nu kalder det så er der tid nok hvis man vælger at gifte sig kl. 15 og sigter på at middagen skal starte kl. 18 eller noget i den stil. Også selvom der måske går 1 time til halvanden med fotografen.

Vil man derimod gerne starte med at spise eksempelvis kl. 17 kan der være ide i at rykke vielsen frem til kl. 14.

Jeg synes ikke at kaffe og kringle end med god vilje kan kaldes en reception. I hvertfald ikke i mit hoved -HAHA-

Helle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[Jeg synes ikke at kaffe og kringle end med god vilje kan kaldes en reception. I hvertfald ikke i mit hoved -HAHA-

Helle

Nej men det samme gør sig formentlig gældende med mange af de "receptioner" som ellers omtales her. Det er ikke nødvendigvis lige hvad man forstår ved receptioner og uformel sammenkomst som optakt til middagen, (hvor der også serveres bryllupskage og måske pakkes gaver op) er måske en bedre betegnelse for mange. Men i tidsmæssig henseende er det et fed hvad man kalder det.

0

Del dette indlæg

Jeg tror også klokken 15 passer meget godt for jer -den ville jeg også holde fast i -HAHA-

Vi skal giftes klokken 13, men holder så reception indtil klokken 17, hvor festen starter. Alle gæster er dog inviteret til både reception og fest, da vi ikke ville udelukke noget -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer