Michela

Smoking i kirken

19 indlæg i dette emne

Hej

Mine forældre har taget nyheden om vores bryllup helt forrygende, og de er allerede i fuld sving med at planlægge deres del - dvs. deres påklædning, talen, læse på traditionerne m.m.

Men min stedfar (foretrækker egentlig bonusfar) er nu helt i koma over tøjet - hvad skal han have på. Havde først tænkt sig at tage en smoking på, men har så efterfølgende i en af sine mange bøger (lånt/købt til formålet) læst at man ikke må have smoking på i kirken.

Alternativet er derfor jakkesæt eller kjole/hvidt. Men han synes bare ikke rigtig at jakkesæt er fint nok (Thomas skal "kun" jakkesæt på, men min bonusfar vil altså helst ikke), og kjole/hvidt er måske lige fint nok i forhold til hvordan vi ellers holder brylluppet.

Hvad har I andre gjort??

:bearhug: Michela

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså min klare holdning er:

Hvis brudeparret synes det er ok, så tag da den smoking på i kirken og (y) etiketten.

Min far skal have smoking på og jeg er overbevist om at andre også kommer i en.

Min kommende skal også "kun" have jakkesæt på - simpelthen fordi det mere er ham og fordi vi begge synes at det er meget flottere end smoking. Vores gæster har fået af vide at de skal komme i lige præcis det de har lyst til også selv om etiketten siger noget andet - dog skal de jo lige huske at de ikke må overstråle bruden :bearhug:

0

Del dette indlæg

Altså helt ærligt! Emma gad er både død og glemt hjemme hos os så! Det er ski da noget man selv bestemmer!

I hvert fald efter min mening!

Hos os kommer min kommende i smoking, også i kirken! Hellere det, og at manden er glad for det tøj han selv har valgt, end at han møder nøgen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev faktisk ret overrasket over, hvor mange gode og fornuftige ting, der står i Emmapigens "Takt & Tone".

Men mht. påklædning, så synes jeg, at brudeparret skal "bestemme". Jeg mener, at smoking er et aftensdress, så det kan vel i princippet godt bæres i kirken - men først efter kl. 17.00. Jeg ville nok ikke selv lade min mand komme i smoking i kirken - så ville jeg foretrække, at han havde et pænt jakkesæt på i kirken, og at han evt. skiftede til smoking om aftenen.

Min kæreste skal have kjole & hvidt på, men jeg synes næsten ikke, at man kan forlange, at gæsterne skal gå ud og investere i sådan et - jeg har i hvertfald forstået, at det koster ret mange penge. man kan tilgengæld godt forlange at folk ikke kommer i cowboybukser... synes jeg :bearhug:

Redigeret af Liljerose
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, Emma Gad siger vist, at smoking er no-no i kirken - i hvert fald inden aften. Ikke desto mindre tror jeg, at min far kommer i smoking, og det har jeg det fint med. Han har en smoking hængende, som han vist aldrig har brugt, og hvis mit bryllup kan blive anledningen, så er det fint med mig.

Gemalen derimod kommer nok i et jakkesæt med en lang jakke og vest. I hvert fald ikke smoking - men det har intet med takt og tone at gøre. Det er bare ikke vores stil :balloons:

Hvad folk kommer i til vores bryllup er deres egen sag. Jeg er bare glad for at de kommer.

- Louise

0

Del dette indlæg

Altså min bonusfar har været ringer og graver ved en kirke (ja hvor ellers) hver eneste søndag når han var til gudstjeneste og til hvert bryllup og hver en begravelse, havde han sit arbejdstøj på, som var en smoking. Så jo man kan altså godt have smoking på i kirke. :balloons:

Keld skal også have smoking på, hvis jeg kender min bonusfar ret kommer han i et pænt jakkesæt, da smoking stadig er arbejdstøj for ham. :lol2:

Det er efterhånden så mange år siden, at Emma skrev den bog og hvor mange andre af reglerne overholder vi egentlig??? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej

Man må IKKE have smoking på i kirke!

Hvis man vil følge Emma Gad :bearhug:

Tine

Altså helt ærligt! Emma gad er både død og glemt hjemme hos os så! Det er ski da noget man selv bestemmer!

I hvert fald efter min mening!

Hos os kommer min kommende i smoking, også i kirken! Hellere det, og at manden er glad for det tøj han selv har valgt, end at han møder nøgen!

Emma Gad -jeg gider ikke :loveboard:

-Sophie

:balloons: :carrot: :butterfly: :blush::blush::bestwishes:

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Smoking er ikke til kirken...;)

Derudover hedder det sig, at gæsterne ikke må være "pænere" klædt på end gommen, altså værten.

Dvs, de resterende gæster "bør" komme i Jakkesæt...;)

Lige det jeg ville sige!!!

Men men men......derudover er jeg også lidt delt ifht. dette synspunkt.

For jeg ville nu ikke sige noget til hvis der var nogle gæster som valgte at komme i smoking, det er jo helt fint at de vil gøre noget af påklædningen på sådan en festlig dag. :bearhug:

Den er vist list svær at blive klog på :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg må da indrømme at jeg godt ved hvad Emmatøsen har skrevet men det er altså mit og ikke hendes bryllup :balloons: og hvad mine gæster har på er helt op til dem, men helst ingen kvinder i hvidt ;)

Men altså efter min mening så kommer mine gæster i hvad de vil det er som sagt mit bryllup ikke emma's

Knus Rebekka

0

Del dette indlæg

Hej

Bare rigtig lækkert med alle jeres dejlige svar. Skønt at der altid er hjælp at hente herinde. :balloons::bearhug:

Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der har haft denne overvejelse, men tror jeg følger flertallet af svarene og siger til min kære bonusfar at han bare skal tage smoking på, hvis han har lyst.

Det med at han ikke må overstråle værtsparret, som vil være os, er helt korrekt, men det synes jeg heller ikke han kommer til. Et flot lyst jakkesæt med vest er mindst lige så flot som smoking - desuden skal smilene i vores ansigter nok overstråle alle gæsterne, ligegyldigt hvad de skulle finde på, at møde op i. :blush:

:blush: Michela

0

Del dette indlæg

Det med at han ikke må overstråle værtsparret, som vil være os, er helt korrekt, men det synes jeg heller ikke han kommer til. Et flot lyst jakkesæt med vest er mindst lige så flot som smoking - desuden skal smilene i vores ansigter nok overstråle alle gæsterne, ligegyldigt hvad de skulle finde på, at møde op i. :bearhug:

:balloons: Michela

Det er nemlig helt rigtigt :blush:

0

Del dette indlæg

Hvorfor må en anden kvinde ikke bære hvidt, hvis det er ok at en anden herre har "flottere" (op til en selv hvad man synes om smoking, men det er et principielt flottere sæt tøj end jakkesæt) tøj på end manden...

Det er jo trods alt ikke kun kvinden der er i centrum!!

Tanken er at de ikke skal overstråle værtsparret...hvilket jeg egentlig synes er ok.

Smoking er og bliver altid et "aftensæt".

Da min storebror blev gift for....pyha, 12 år siden...jøsses! Der havde jeg en kjole (sommer kjole) på i kirken og skiftede til "aften tøj" til festen....

Det gjorde de andre også....

Forresten: Hvis manden har smoking på, skal kvinden have en kjole der går ned over knæene....

En af vores venner havde tænkt på at tage sin kjole og hvidt, fra sit bryllup sidste år på i kirken til vores bryllup....fortalte lige min veninde, at det "gøre man ikke"...det synes hun nu heller ikke...men kæresten herhjemme er ligeglad, sååååååå...................det er jeg så nok også... :bearhug:

Men jeg synes ikke at Emma Gad bør have levet forgæves. Jeg kan nu godt lide der stadig er lidt etikette over tingene, uden at det behøver at være stift selvfølgelig.... Men lidt takt og tone mangler af og til i vores verden nu om dage (jøsses- and these are the days of our lives => horton sagaen....LOL :blush::blush: )

mvh Nanna :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa..

Gæsterne skal da komme i det de har det bedst i - de skal jo være glade og tilfredse sådan en dag.

Historisk set brugte man en smokingjakke efter middagen, når mændene gik ind i de tilstødende lokaler for at ryge og slappe af - deraf SMOKINGjakke.

Keddi

0

Del dette indlæg

Hvorfor må en anden kvinde ikke bære hvidt, hvis det er ok at en anden herre har "flottere" (op til en selv hvad man synes om smoking, men det er et principielt flottere sæt tøj end jakkesæt) tøj på end manden...

Det er jo trods alt ikke kun kvinden der er i centrum!!

Tanken er at de ikke skal overstråle værtsparret...hvilket jeg egentlig synes er ok.

Men jeg synes ikke at Emma Gad bør have levet forgæves. Jeg kan nu godt lide der stadig er lidt etikette over tingene, uden at det behøver at være stift selvfølgelig.... Men lidt takt og tone mangler af og til i vores verden nu om dage (jøsses- and these are the days of our lives => horton sagaen....LOL :loveboard::balloons: )

mvh Nanna :bearhug:

Hvis man siger, man følger Emma Gad mht. Smoking - så må det også gælde for bruden og de kvindelige gæster. Og rent faktisk er takt og toner ændret således at kvindelige gæster gerne må bære hvidt, blot må de ikke overstråle bruden.... Bare en tanke :balloons:

Og jeg er enig med dig i, at en smoking alt andet lige er ment som en fornemmere påklædning end jakkesæt, men når vi nu vælger et lyst jakkesæt med vest og tilhørende dims (ved altså ikke lige hvad den der slipselignende ting hedder :balloon: ), er det selvfølgelig fordi vi mener det er det pænest.

Og giver dig helt ret i, at takt og tone mangler lidt i hverdagen - skulle nogle gange tro jeg var 60 og en rigtig gnavpot, for jeg synes simpelthen der findes mange unge mennesker uden respekt for hinanden, andre og naturen. Så i morges nogle gutter tage nogle af de der gratisaviser, læse dem og derefter blot smide dem på jorden....... Æhhh, undskyld, men tror I jeres mor går og rydder op efter jer?? Nå, surt opstød..... :balloon:

Anyway - tror stadig vi holder fast i, at sige min bonusfar selv vælger sit tøj, og hvis han helst vil have smoking på, så går det nok. Vores bryllup bliver nok hverken dårligere eller bedre af den grund. :blush::bestwishes:

0

Del dette indlæg

En af vores venner havde tænkt på at tage sin kjole og hvidt, fra sit bryllup sidste år på i kirken til vores bryllup....fortalte lige min veninde, at det "gøre man ikke"...det synes hun nu heller ikke...men kæresten herhjemme er ligeglad, sååååååå...................det er jeg så nok også... :bestwishes:

mvh Nanna :bearhug:

:carrot: :carrot: Smart tænkt af vennen. Så er han fin og fornem til jeres brullup og udgiften til hans bryllupstøj har ikke været helt forgæves :loveboard: Har selv en ven der netop er blevet gift - gad vide om han tropper op i kjole og hvidt til vores bryllup? :blush:

Nå - uanset etikette, ville det heller ikke gøre mig så meget om han skulle finde på det. Sparer jo ham en udgift til vores bryllup (Det tøj vi købte til Thomas til deres bryllup løb op i 2500,- kr. ekskl. sko og bælte). Men han vil jo unægtelig nok føle sig lidt malplaceret til vores bryllup, så håber da for ham han finder noget andet at have på. :balloons:

Redigeret af Michela
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer