Den glade Brud

Mette og Mandens Bryllup 09.06.07

718 indlæg i dette emne

Her er min opdaterde to-do-liste!

Update 30. april, 2007

Her er så min huskeseddel:

Det med blåt er arrangeret, det med rødt mangler vi stadig. Håber der bliver mere og mere blåt...

Blåt: Er ordnet

Grønt: Er igang

Rødt:Mangler

Hvor + hvornår: Tølløse Kirke, 09.06.07 - kl.14.30.Tølløse Kirke

• Reception: Vores egen have med pavillon

• Farvetema: guld, creme, cappucino, bordeaux

• Få en ægteskabserklæring

Budget: 45.000

Feststed: "Hestestalden, Tølløse Slot"

Mad: Kokken er booket - maden er bestilt

Fotograf: min far.

• Transport fra kirke (Vores egen bil - min far som chauffør)

• Gæsteliste: 63 gæster på listen inkl. børn

• Forlover: Gommens bror

Musik : playliste + karaoke

Kjolen: er købt

Bryllupsrejse: Perhentian Islan, Malaysia Vores Resort

Ønskeseddel: Vi ønsker os tilskud til bryllupsrejse”

• Holde møde med præsten.

Meldes ind i folkekirken

• Aftale med pyntning af kirken

Beslutte salmer

• Bestille blomster hos blomsterhandleren

Købe vielsesringe - nu venter vi bare på dem

• Bryllupskage - bestilt hos bageren til 30 kr per couvert

Booke værelseBryllupsnatten

Færdiggøre og sende invitationer

• Sende invitationer ud til gæsterne

Vælge toastmaster - Min kusine, Pia

• Købe tøj til gommen

Købe lingeri

Købe Smykker

Købe morgengave

Lave bordplan og skrive bordkort

• Købe takkegave til min veninde

Make-up & hår: min veninde og min kollega

Beslutte og købe dekoration til festlokale

Skrive tale

Redigeret af Den glade Brud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt om os: (redigeret 3. maj, 2007)

Jeg er 29 år gammel (bliver 30 lige om lidt) og mor til en skøn datter på 8. Jeg er kæreste med en dejlig folkeskolelærer på 36 år, og vi har været kærester i snart 4 år.

Vi har altid vidst, at det skulle være os to, og det har været så vidunderlig ukompliceret helt fra begyndelsen. Vi er bare så rigtige for hinanden:)

I februar 2006 købte vi vores dejlige hus og flyttede (endelig) sammen og på vores 3-årsdag faldt min dejlige mand på knæ og så gik mutter ellers igang med planlægning.

Denne tråd er der skrevet mangt og meget i, men nu 36 dage før den store dag har jeg redigeret i den, så den afspejler hvad vi er nået frem til efterhånden.

0

Del dette indlæg

Her er så et billede af kirken:

Det er en gammel lille landsbykirke, hvor det ældste af kirken er fra 1100-tallet.

Vi skal vies af en meget sød kvindelig præst, der har været i sognet i 20 år.

post-22120-1163322950.jpg

post-22120-1178264696.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til BK :denmarkflag:

Inden dagen er omme er du hooked, det er hvad BK gør ved potentielle bridezillas...

Glæder mig til at følge din planlægning, og jeg håber, i finder ud af det hele med præsten. Jeg ville da helt sikkert tage venindens far, hvis det var mig. På den måde får i også en præst, som kender lidt til jer. På den måde vil vielsen blive meget mere personlig.

Det overvejede vi faktisk også på et tidspunkt - altså at få en ven af familien til at forestå vielsen, men så ændrede planerne sig... Vi snakkede faktisk også om Tølløse og Tølløse Kirke, da min fætter og hans kome holdt deres fest på ungdomsskolen for et par år siden og det var så perfekt! Fint lokale, dejlig park og værelser til alle gæsterne. Desværre vil de ikke leje lokalet ud mere, da de har haft 'dårlige oplevelser...' :biggrin: Så vi er i stedet endt i Vig :balloons:

Har i forørigt sat en dato?

Glæder mig til at følge dig :balloon:

-Louise

0

Del dette indlæg

Tak for den fine velkomst!

Dette er bare et superforum - folk er bare så kærlige og søde:o) :loveshower:

Ja, der er så mange ting vi ikke har styr på endnu, men dette er hvad vi ved:

Dato: 9.juni, 2007.

Kirken: 14.30, Gl. Tølløse Kirke

Festen:"Hestestalden" - moderniseret hestestald, der ligger ved Tølløse Slot.

Reception: Vores dejlige have.

Gæster: 62 inviterede, 2 afbud, mangler endeligt svar fra 9 personer.

Mad: Buffet fra www.dennyslagter.dk - ca. 150 per couvert!! :denmarkflag:

Kjole: Aahhh....vi (og her menes JEG) skal lige smide 10 kg, men jeg smider lige nogle eksempler på stilen i en senere tråd:o) (Update 4. maj: - har nu smidt 11.3 kg:)

0

Del dette indlæg

Jeg har valgt et meget simpelt tema til brylluppet - nemlig røde roser:o) Det er enkelt og smukt (og så er jeg nok typen der simpelthen ikke kan overskue farvekoordinering..haha:o).

Her er en meget foreløbig invitation. Den er lavet i Photoshop (skal bøjes på midten) - og printes ud på kvalitetspapir på min fars farveprinter :denmarkflag:

Indeni skal teksten trykkes på noget andet papir og limes ind i.

Kan I sige billigt? :balloons:

post-22120-1163325815.jpg

0

Del dette indlæg

To skønne buketter!!

Jeg er især helt vild med den buket, der ligesom drypper nedad - men jeg er en lille pige på 1½ meter og man skal jo også kunne se kjolen:o)

(Jeg tror min kæreste får et billede i hånden, når han skal bestille buketten:o)

post-22120-1163326106.jpg

post-22120-1163326118.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen :denmarkflag:

Jeg planlægger også at bruge masser af røde roser. Elsker røde roser, og folk går efterhånden udenom dem fordi de er for 'almindelige'. Så man er jo næsten helt speciel, når man vælger de smukke roser :balloons:

Der ligger nogle billeder af simpel borddækning med røde roser i min tråd, hvis du mangler lidt inspiration :balloon:

Dine buketter er også supersmukke!!! Tror faktisk jeg vil have udelukkende røde roer - men det kommer jo an på, hvad kæresten vælger...

Med hensyn til indmeldelse i Folkekirken kunne du tage kontakt til Marina29. Hun er i gang med at melde sig ind for øjeblikket. Måske har hun nogle tips, du kan bruge :biggrin:

- Louise

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til.

:denmarkflag:

Folkekirken og nogle præster kan være svære at danse med, men håber det lykkes at finde den løsning I helst vil.

Flotte indbydelser og buketter. Vores tema er også rødt og råhvidt.

:balloons:

Tak for det:o) Jeg har lavet en del research på hjemmelavede invitationer - klippe/klistre osv - men jeg må erkende, at jeg bare ikke har det håndelag, der skal til. Jeg er rigtig god til digital billedbehandling, og så vil det da være dumt ikke at benytte sig af det:o)

0

Del dette indlæg

Hej igen :balloons:

Jeg planlægger også at bruge masser af røde roser. Elsker røde roser, og folk går efterhånden udenom dem fordi de er for 'almindelige'. Så man er jo næsten helt speciel, når man vælger de smukke roser :balloon:

Der ligger nogle billeder af simpel borddækning med røde roser i min tråd, hvis du mangler lidt inspiration :biggrin:

Dine buketter er også supersmukke!!! Tror faktisk jeg vil have udelukkende røde roer - men det kommer jo an på, hvad kæresten vælger...

Med hensyn til indmeldelse i Folkekirken kunne du tage kontakt til Marina29. Hun er i gang med at melde sig ind for øjeblikket. Måske har hun nogle tips, du kan bruge :boohoo:

- Louise

Ja, jeg er vild med tanken om rosenblade på bordet - men det må jo blive ret dyrt...

Grunden til de røde roser er jo nok lidt som du siger, at det ikke ses så ofte, fordi det er for almindeligt - sjovt nok:o)

Min kæreste får ikke lov til at vælge buketten... :denmarkflag: For det første siger blomster ham ikke en prut, og for det andet anede han ikke at det var "mandens job" at stå for brudebuketten. Så han vil være glad, hvis jeg giver ham et billede med og siger "Det skal være dén":kiss:)

Jeg tjekker lige Marina29 og tak for tippet:o)!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med at købe rosenblade i stof. De er vist ikke voldsomt dyre, og så smitter de ikke af på dugen. Det vil også være spild af roser at bruge 'rigtige' blade, synes jeg :balloons:

- Louise

Hvor finder man sådan nogle hende?

Super idé!!! :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg har set nogen på somethingblue.dk, men jeg kan se, at hun ikke har nogen for tiden... Ellers er det vel bare om at søge på nettet. Jeg går stadig og håber på, at Somethingbllue får dem igen - ellers kan jeg se i Panduro Hobbys katalog, at de har pakker med ca. 40 røde og 10 grønne til 29 kroner. Det er godt nok dyrere end de var hos Somethingblue, men det er en mulighed. Tror dog sagtens, man kan finde dem billigere - Panduro er sjældent billigst :denmarkflag:

Hov fandt lige et link, hvor jeg har set nogen billigt :balloons:Her

- Louise

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super!!! Sprøgsmålet er bare, om de sender fra USA, for plejer der at komme told og moms og sådan noget på... Det må undersøges :denmarkflag:

Måske kan vi spare, hvis vi bestiller sammen. Det må vi lige overveje...

- Louise

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

hej din glade brud.... :balloons:

velkommen her til dette fantastiske forum, stedet for alle gale brude, er man ikke BRIDZILLA så bliver man det hvertfald herinde... :balloon:

Glæder mig til at følge dig og planlægningen..

:denmarkflag: til dig fra Belinda....

PS er vild med dit telt til festen.. vi skal selv have telt i haven, men da gæstelisten siger 130 så bliver det i et alm rødt/hvidt telt, men det syntes jeg også er hyggeligt....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

:denmarkflag: Velkommen til! :balloons:

Sikken en masse der skal styr på før I kan blive gift. Jeg håber da at I snart får det på plads, så I kan koncentrere jer om resten af planlægningen....alt det "sjove" :whistle:

Jeg elsker idén med et flot telt i haven, man skal jo bare have pladsen til det, så er jeg sikker på at det kan blive super romantisk. Glæder mig til at høre mere om denne idé.

Håber du får en masse idéer har fra BK.

0

Del dette indlæg

Hej!!! :denmarkflag:

Og hermed et stort velkommen hertil! :balloons:

Som de andre siger, du bliver totalt afhængig af forummet!!! :biggrin:

Dog behøves man ikke at være bridezilla, for at være her. Jeg er temmelig afhængig, men mine forestillinger af en vaskeægte bridezilla er dem fra amerikansk tv, hvor de flipper ud hele tiden og vræler og råber ad alle. :huh: ....ikke mig! :td:

Forresten, så er det nok det flotteste telt jeg længe har set...ser rigtig hyggeligt og romantisk ud (hvis man kan sige det om et telt?) :boohoo:

Hmmmm... :kiss: må nok også hellere se at få lavet en planlægningstråd.... :kiss:

mvh Nanna :balloon:

0

Del dette indlæg

Her er så den foreløbige buffet-menu:o)

For 160 kr får vi:

4 slags kød:

• Oksemørbrad
  • urtefarseret kylling
  • hvidløgsstegt skinke
  • kalveculotte

2 slags kartofler:

• 4 slags kød:
  • Nøddestegte Kartoffelbåde
  • Bagte Kartogler med kryddersmør (Ell. flødekartofler)

3 slags salat:

• Ruccolasalat m marinerede hvidløg, høvlet primadonna og ristede pinjekerner
  • Broccolisalat
  • Pastasalat i creme fraichedressing m ærter og majs
Inklusiv brød og smør.

Vi bliver 50 personer (plus minus et par stykker) - så det er lige 8000 kr for mad!

0

Del dette indlæg

Jeg har set nogen på somethingblue.dk, men jeg kan se, at hun ikke har nogen for tiden... Ellers er det vel bare om at søge på nettet. Jeg går stadig og håber på, at Somethingbllue får dem igen - ellers kan jeg se i Panduro Hobbys katalog, at de har pakker med ca. 40 røde og 10 grønne til 29 kroner. Det er godt nok dyrere end de var hos Somethingblue, men det er en mulighed. Tror dog sagtens, man kan finde dem billigere - Panduro er sjældent billigst :denmarkflag:

Hov fandt lige et link, hvor jeg har set nogen billigt :balloons:Her

- Louise

Vi købte nogle rosenblade fra somethingblue.dk..De var SIMPELTHEN så grimme i virkeligheden!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer